Een jongen van 14 met een meisje van ongeveer dezelfde leeftijd is dan ook geen probleem, omdat er sprake is van een gelijkwaardige geestelijke verhouding.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:23 schreef Samson het volgende:
[..]
Tja, jongens zitten vandaag de dag geloof ik al op hun 12e in de pubertijd, stel dat er zich dan een mooie meid van 24 aandient. (terwijl hij intussen 14 is). Wat doe je dan? Ik zie het probleem niet echt. Kan me moeilijk voorstellen dat hij er psychische schade door op loopt. En de ene jongen is er nu eenmaal sneller bij dan de andere. Volgens mij is dit gexperimenteer tussen verschillende leeftijden van alle tijden en komt het nu alleen maar veel in het nieuws (ik heb het natuurlijk niet over extreme pedozaken)
Dan word het anders omdat een meisje psychish heel anders in elkaar steekt dan een jongen.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:05 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Dat zal best, maar een 14-jarig meisje hoeft seks met een 24-jarige ook niet per se erg te vinden. Het gaat er dan ook niet om wat de minderjarige er van vindt, maar dat de meerderjarige misbruik maakt van de kwetsbaarheid van die minderjarige.
Het is maar net hoe zwaarwegend je sex uberhaupt vindt. Ik was er zelf ooit ook snel bij met een ouder iemand en heb daar nooit spijt van gehad, beter dan wat onhandig gerommel met een jonger iemand.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:26 schreef P8 het volgende:
[..]
Een jongen van 14 met een meisje van ongeveer dezelfde leeftijd is dan ook geen probleem, omdat er sprake is van een gelijkwaardige geestelijke verhouding.
Iemand van 24 is per definitie niet gelijkwaardig aan een 14-jarige en daarom zou de 24-jarige beter moeten weten.
Helderquote:Op woensdag 15 december 2010 18:32 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dan word het anders omdat een meisje psychish heel anders in elkaar steekt dan een jongen.
Er is geen 14 jarige jongen op de wereld die niet eens een fantasie heeft gehad om het met een oudere meid te doen.
Als die kans zich dan voor doet dan neemt hij die kans ook. Een meisje is er psychisch vaak helemaal niet klaar voor om met een volwassen man seks te hebben omdat een meid er vaak ook een relatie mee wil hebben.
Dat is het grote verschil.
Het komt volgens mij omdat seksualiteit bij jongens anders werkt dan bij meisjes. De gemiddelde 14-jarige jongen staat helemaal stijf van de hormonen.quote:Op woensdag 15 december 2010 20:22 schreef YuckFou het volgende:
Je moet voor de lol de reakties hier eens tegenover de reakties in dit topic : Vader (47) castreert 57-jarige vriend van 17-jarige dochter zetten...
de Fok! hypocrisie ten voeten uit, 14&24 is Hot, Nice en Geyl, 57&17 is smerig, pedo en net goed dat ie gecastreerd is...
ooit, eens hoop ik dat ergens in die holle bovenkamers t kwartje valt en jullie je, al is het maar heel even, plaatsvervangend schamen
Wat een onzin, hoe kun je zoiets in godsnaam vergelijken. Hoe kun je een vrouw nu uberhaupt vergelijken met een man en vervolgens 24 vergelijken met 57. 24 is nog lekker, 57 is idd smerig, het gaat ineens ook om het dubbele leeftijdsverschil en een verhouding man-vrouw de andere kant op. Jij moet misschien dingen meer in perspectief leren te zien ipv zwart wit....quote:Op woensdag 15 december 2010 20:22 schreef YuckFou het volgende:
Je moet voor de lol de reakties hier eens tegenover de reakties in dit topic : Vader (47) castreert 57-jarige vriend van 17-jarige dochter zetten...
de Fok! hypocrisie ten voeten uit, 14&24 is Hot, Nice en Geyl, 57&17 is smerig, pedo en net goed dat ie gecastreerd is...
ooit, eens hoop ik dat ergens in die holle bovenkamers t kwartje valt en jullie je, al is het maar heel even, plaatsvervangend schamen
Wat een onzin redenatie. Weet je nog hoe jij op je 14e was? Ik wel. Op je 14e krijg je van bijna alles en op de meest rare momenten een stijve, je bent nog zeer onvolwassen en makkelijk in te palmen door het vrouwelijk geslacht. Daar heeft deze vrouw misbruik van gemaakt voor haar eigen plezier, niet om die jongen een plezier te doen. Bij dit soort zaken gaat het niet om hoe het slachtoffer het beleeft maar om de intenties van de dader. Als we zoals jou gaan redeneren dan is een koorknaapje die tijdens misbruik door een priester een erectie krijgt ook geen slachtoffer.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:30 schreef WhateverWhatever het volgende:
Gelukkig zijn er ook nog vrouwelijke pedos... Bofkont die jongen.. Als hij het echt niet gewild had was zijn pikkie niet hard geworden...
Ik kan er mee leven dat er niks aan de hand is, als wanneer een 14-jarig meisje instemt met seks met een 24-jarige man er ook niks aan de hand is.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:23 schreef Samson het volgende:
[..]
Tja, jongens zitten vandaag de dag geloof ik al op hun 12e in de pubertijd, stel dat er zich dan een mooie meid van 24 aandient. (terwijl hij intussen 14 is). Wat doe je dan? Ik zie het probleem niet echt. Kan me moeilijk voorstellen dat hij er psychische schade door op loopt. En de ene jongen is er nu eenmaal sneller bij dan de andere. Volgens mij is dit gexperimenteer tussen verschillende leeftijden van alle tijden en komt het nu alleen maar veel in het nieuws (ik heb het natuurlijk niet over extreme pedozaken)
En het komt niet bij je op, dat juist omdat elke 14-jarige jongen er weleens aan denkt, dat juist een makkelijke prooi is. Dat jongens psychisch wel klaar zijn voor seks en meisjes niet is een onzinnige generalisatie, dat zou je per persoon moeten bekijken.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:32 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dan word het anders omdat een meisje psychish heel anders in elkaar steekt dan een jongen.
Er is geen 14 jarige jongen op de wereld die niet eens een fantasie heeft gehad om het met een oudere meid te doen.
Als die kans zich dan voor doet dan neemt hij die kans ook. Een meisje is er psychisch vaak helemaal niet klaar voor om met een volwassen man seks te hebben omdat een meid er vaak ook een relatie mee wil hebben.
Dat is het grote verschil.
quote:Op woensdag 15 december 2010 21:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het komt volgens mij omdat seksualiteit bij jongens anders werkt dan bij meisjes. De gemiddelde 14-jarige jongen staat helemaal stijf van de hormonen.
Daarbij, een vrouw moet zich laten nemen, en zich dus overgeven (Dat is glad ijs, want het is een persoonlijke mening, dus val er niet te hard over als je het er niet mee eens bent)
Daarbij schijnen jongens ook schade op te lopen als ze seksueel zijn misbruikt door een vrouw.
Geweldig, linksom of rechtsom, het is allemaal stompzinnigheid ten top...quote:Op woensdag 15 december 2010 21:11 schreef Samson het volgende:
Wat een onzin, hoe kun je zoiets in godsnaam vergelijken. Hoe kun je een vrouw nu uberhaupt vergelijken met een man en vervolgens 24 vergelijken met 57. 24 is nog lekker, 57 is idd smerig, het gaat ineens ook om het dubbele leeftijdsverschil en een verhouding man-vrouw de andere kant op. Jij moet misschien dingen meer in perspectief leren te zien ipv zwart wit....
Als het consensual is, vind het "slachtoffer" het per definitie niet erg en zoals in de post boven jou aangekaart wordt, meisjes zijn juist eerder geslachtsrijp en komen eerder in de pubertijd.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:49 schreef Supersoep het volgende:
Voer voor moraalfilosofen. Van mij mogen ze rekening houden met de verschillende driften en genderverschillen tussen sekses. Jonge mannelijke pubers vinden dit, mits het consensual is, helemaal niet erg.
Ik ben het trouwens helemaal eens met die vader.quote:Op woensdag 15 december 2010 20:22 schreef YuckFou het volgende:
Jij blijft het gegeven dat het volgens velen hier wel degelijk uitmaakt wie welke rol in het geheel speelt stelselmatig negeren. Het ene geval kan hot& nice zijn en idd het andere geval helemaal niet. Jongens en meiden, mannen en vrouwen zijn nu eenmaal verschillend en gaan hier ook verschillend mee om. En over macht/leeftijdsverschil, tja. De een is meer volwassen op zn 14e dan een ander op zn 18e. En zolang eea geen pedoseksuele praktijken worden vind ik het nogal overtrokken om hier zo heftig op te reageren. Het is maar sex hoor.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:49 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
Geweldig, linksom of rechtsom, het is allemaal stompzinnigheid ten top...
At first, meisjes beginnen eerder aan hun pubertijd en zijn eerder geslachtsrijp dan jongens, derhalve ook eerder aan het puberen, eerder lichamelijk klaar voor sex en hebben echt wel dezelfde fantasieėn en gevoelens als puberende jongens.
Second, Of het leeftijdsverschil nou 10, 20 30 of 40 jaar is, als een kind minderjarig is is er vrijwel altijd sprake van een afhankelijke positie of machtsmisbruik.
Third, in beide gevallen is uit het nieuwsbericht niet op te maken of een en ander onder dwang of vrijwillig is gebeurt, toch is het ene "ziek&smerig" terwijl het "slachtoffer" op een jaar na volwassen is, en het andere "nice&hot" terwijl het "slachtoffer" amper begrijpt waarom z'n pik hard wordt en wat ie ermee kan doen.En ja, die 3 jaar maken een wereld van verschil.
Waar ik over val is de hypocrisie van Fok! en niet zozeer de voorvallen, ja als een joch van 14 kan neuken zal ie geen nee zeggen, net zo goed dat ik me kan indenken dat een meid van 17 nieuwsgierig is naar een vent van 57 vanwege de ervaring die zo'n kerel kan hebben.
De oppervlakkigheid waarmee beide door de meeste users behandeld worden is bijkans stuitend en zelfs al is dit een jongerenforum dan nog zouden bepaalde users zich eens af moeten vragen of ze niet te kort door de bocht reageren.
Blijft staan dat ik me kan indenken dat als je 14 bent en je zoiets gebeurt je achteraf er misschien niet blij mee bent, niet iedere puber staat te springen om z'n eerste ervaring op te doen met iemand die 10 jaar ouder is en niet iedere 14 jarige kan of durft op zo'n moment nee te zeggen, en dat is precies het punt waar het machts&leeftijdsverschil z'n intrede doet, als je 24 bent moet je beter weten dan pubers verleiden, al vind je ze "hot", daarnaast als het een meisje van 14 was geweest met een jongen van 24 dan was de wereld wederom te klein geweest en had de dader aan z'n ballen aan een boom mogen hangen, en om de nuance nog wat verder door te drukken, als de dader een 24 jarige jongen was geweest die het met dat joch van 14 had gedaan was die reaktie ook gekomen, want dan was het niet "hot&nice" maar smerig en een vuile pedo-homo-noem maar op.
Maar een dermate nuance zal hier zelden tot nooit voorkomen want 14 jaar en een chick van 24, wauw..."hot"
Oow dus wat mensen hier op Fok! vinden zou de algemene norm moeten zijn? In dat geval wil ik graag 2 reacties van fokkers aankaarten:quote:Op donderdag 16 december 2010 08:24 schreef Samson het volgende:
[..]
Jij blijft het gegeven dat het volgens velen hier wel degelijk uitmaakt wie welke rol in het geheel speelt stelselmatig negeren.
Seam vindt blijkbaar dat die vrouw er niet zo heel goed uit ziet, MAAR als ie 14 was zou hij haar wel doen. Dus eigenlijk moeten alle minder gewilde vrouwen maar overstappen op 14jarigen?quote:Op woensdag 15 december 2010 14:43 schreef Seam het volgende:
Matig, maar als 14 jarige lijkt me een geile ervaren twintiger niet verkeerd.
Papierversnipperaar vindt het blijkbaar een probleem dat dit illegaal is en het is alleen illegaal doordat bange huismamma's willen bepalen wanneer hun kinderen ontmaagd worden. Wat nou als jij als vader hoort dat je 14jarige dochter door een 24jarige ontmaagd is, is het dan ook een probleem als je er niet blij mee bent?quote:Op woensdag 15 december 2010 18:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het probleem is dat het illegaal is omdat bange huismamma's willen bepalen dat hun kinderen pas na een 30 jarig huwelijk ontmaagdt worden.
Nu weer terug naar de rest van jouw post. Je zegt zelf dat de een meer volwassen is op z'n 14e dan een ander op z'n 18e, maar toch ga je er voor het gemak maar vanuit dat het voor een 14jarige meisje per definitie erg is en en voor een 14jarige jongen per definitie niet.quote:Op donderdag 16 december 2010 08:24 schreef Samson het volgende:
Het ene geval kan hot& nice zijn en idd het andere geval helemaal niet. Jongens en meiden, mannen en vrouwen zijn nu eenmaal verschillend en gaan hier ook verschillend mee om. En over macht/leeftijdsverschil, tja. De een is meer volwassen op zn 14e dan een ander op zn 18e. En zolang eea geen pedoseksuele praktijken worden vind ik het nogal overtrokken om hier zo heftig op te reageren. Het is maar sex hoor.
Ja, ik weet nog precies hoe ik op mijn 14e was, ik heb het ook voor het eerst gedaan op mijn 13e en vond het toen al leuk en spannend, als het toen der tijd een vrouw van 24 was geweest zou ik het alleen maar stoerder gevonden hebben.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:05 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Wat een onzin redenatie. Weet je nog hoe jij op je 14e was? Ik wel. Op je 14e krijg je van bijna alles en op de meest rare momenten een stijve, je bent nog zeer onvolwassen en makkelijk in te palmen door het vrouwelijk geslacht. Daar heeft deze vrouw misbruik van gemaakt voor haar eigen plezier, niet om die jongen een plezier te doen. Bij dit soort zaken gaat het niet om hoe het slachtoffer het beleeft maar om de intenties van de dader. Als we zoals jou gaan redeneren dan is een koorknaapje die tijdens misbruik door een priester een erectie krijgt ook geen slachtoffer.
Jij gaat er meteen van uit dat eea onder mentale druk gebeurt. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Je gaat er ook zomaar vanuit dat er achteraf waarschijnlijk spijt moet zijn. Waarom denk je dat? En verschillen tussen mannen en vrouwen als hypocrisie bestempelen vind ik ook nogal vreemd. Jij wil er gewoon niet aan dat het een ander geval is als een 57 jarige man het met een 17 jarige meid doet, dan als een 24 jarige vrouw het met een 14 jarige jongen doet. Dat komt gewoon door het fundamentele verschil tussen een man en een vrouw. In dit geval vind ik het ook belachelijk dat die vrouw hier nu voor moet boeten terwijl de kans groot is dat ze die jongen een fantastische seksuele ervaring heeft gegeven.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:19 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Oow dus wat mensen hier op Fok! vinden zou de algemene norm moeten zijn? In dat geval wil ik graag 2 reacties van fokkers aankaarten:
[..]
Seam vindt blijkbaar dat die vrouw er niet zo heel goed uit ziet, MAAR als ie 14 was zou hij haar wel doen. Dus eigenlijk moeten alle minder gewilde vrouwen maar overstappen op 14jarigen?
[..]
Papierversnipperaar vindt het blijkbaar een probleem dat dit illegaal is en het is alleen illegaal doordat bange huismamma's willen bepalen wanneer hun kinderen ontmaagd worden. Wat nou als jij als vader hoort dat je 14jarige dochter door een 24jarige ontmaagd is, is het dan ook een probleem als je er niet blij mee bent?
[..]
Nu weer terug naar de rest van jouw post. Je zegt zelf dat de een meer volwassen is op z'n 14e dan een ander op z'n 18e, maar toch ga je er voor het gemak maar vanuit dat het voor een 14jarige meisje per definitie erg is en en voor een 14jarige jongen per definitie niet.
Het gaat mij er dan ook niet om dat dit zo heftig is, maar om de hypocrisie die zorgt dat van 24jarige manneljke "pedo's" de ballen afgehakt moeten worden, maar het voor 24jarige vrouwelijke "pedo's" lullig is dat ze worden opgesloten.
Hiermee benadeel je niet alleen mannen die op jongere meisjes vallen, maar ook jongens die met een behoorlijk wat oudere vrouw seks hebben gehad. Hij kan namelijk wel hebben ingestemd, maar dit kan goed zijn gekomen doordat hij een bepaalde druk voelde (want als je deze kans voorbij laat gaan moet je wel een homo zijn of ben je echt een mongool of wat dan ook) en erna heeft ie dan waarschijnlijk spijt. Juist door de ongewenstheid van deze situatie te bagatelliseren neemt de druk op toekomstige "slachtoffers" toe en voor je het weet gaat elke vrouw in de 20 bij jonge pubertjes zoeken wat ze bij haar leeftijdsgenoten niet kan vinden.
Ik weet niet waar we de grens moeten leggen waar beneden iemand geen bezwaar kan maken.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:33 schreef tjoptjop het volgende:
Ik lees nergens dat het onder dwang gebeurde, belachelijk dus dat iemand 10 maanden moet zitten voor een zaak zonder slachtoffers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |