Erg vermakendquote:Op donderdag 27 januari 2011 19:25 schreef Hyperdrive het volgende:
Aangezien m'n pc was gecrashed en ik mijn backup er nog niet op heb heb ik besloten een trackje te maken met uitsluitend sounds en plugins die bij FL Studio zitten. Hier het resultaat:
Download .mp3
Download .flp
Voor de liefhebbers ook de flp erbij gegooid. Enjoy!
Er zit haast geen opbouw in man, en hij is iets te luid, probeer je instrumenten beter te compressen/limiten, en ik zie er niet veel trance elementen in, zoals wat frisse open hihats etc,quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:24 schreef Mjong_E het volgende:
Een trance/dance nummer die ik laats gemaakt hebt:
lol, ik heb ook ooit ge dnb'tquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:34 schreef shintek het volgende:
[..]
Er zit haast geen opbouw in man, en hij is iets te luid, probeer je instrumenten beter te compressen/limiten, en ik zie er niet veel trance elementen in, zoals wat frisse open hihats etc,
Gewoon een suggestie! verder vind ik het net als een tiesto trackje klinken, keep it up!
Dit is mijn nieuwste creatie:
Afmixing/mastering is idd ruk. Maar beetje een "FL Studio Techno Remix" sound wat je op youtube altijd tegenkomtquote:Op woensdag 2 februari 2011 17:24 schreef Mjong_E het volgende:
Een trance/dance nummer die ik laats gemaakt hebt:
Hoewel het natuurlijk geen echt nummer is qua lengte enzo, mis ik vooral een ronkende baslijn. En de leadsynth is wel heel erg dun.quote:
De afmix is inderdaad helemaal niks. De melodietjes trek ik nog wel. Maar alles staat gewoon lomp op z'n hardst, kick en bas vallen compleet weg terwijl die de basis van een dancetrack zouden moeten zijn. Die pad-achtige synth moet bijvoorbeeld veel zachter en de lead ook. Maak keuzes: Zet alle faders gewoon eens lekker op nul en draai dan open wat je echt essentieel vind. Probeer met de keuze van sounds een balans in geluiden te vinden en snij indien noodzakelijk met eq of compressie ongewenste zaken weg.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:02 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
Afmixing/mastering is idd ruk. Maar beetje een "FL Studio Techno Remix" sound wat je op youtube altijd tegenkomtSo keep practicing
Volgens mij ben ik vergeten demo in de titel van mijn youtube video te zetten...quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:23 schreef Stupide het volgende:
[..]
Hoewel het natuurlijk geen echt nummer is qua lengte enzo, mis ik vooral een ronkende baslijn. En de leadsynth is wel heel erg dun.
No offence maar dat vind ik echt de grootste alto nerd muziek die er isquote:Op woensdag 26 januari 2011 00:22 schreef GoodGawd het volgende:
Ik heb hem helemaal afgeluisterd en dat is meestal een goed teken, dat het niet ging vervelen.
Hehe zijn veel remixjes van gemaakt idd. Maand of 2 / 3 geleden deed mijne het wel goed, aantal keren op de radio gedraaid en support van veel bekende (en onbekendere) dj'squote:Op woensdag 26 januari 2011 15:38 schreef reggster het volgende:
krijg zo veel goede reacties op de remix, dus ik dacht ik post hem hier ook maar eens even:)
http://soundcloud.com/reggster/reggster-like-a-g6-hardstyle-remix
Grtz Reggster
Welk genre is het dan volgens jou?quote:Op donderdag 3 februari 2011 22:09 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
No offence maar dat vind ik echt de grootste alto nerd muziek die er isZelfs erger dan dnb en dubstep
desondanks doe ik je dat genre niet na
Het was een van mn eerste nummers. Nog een beetje van alles uitproberen enzo, ik denk dat ik er te veel in wou stoppen inderdaad. Ik blijf nog lekker doorgaan dan wordt het vanzelf steeds beter, Hier is mijn laatste nummer. Ik heb net de puntjes op de i gezet:quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:34 schreef Stupide het volgende:
[..]
De afmix is inderdaad helemaal niks. De melodietjes trek ik nog wel. Maar alles staat gewoon lomp op z'n hardst, kick en bas vallen compleet weg terwijl die de basis van een dancetrack zouden moeten zijn. Die pad-achtige synth moet bijvoorbeeld veel zachter en de lead ook. Maak keuzes: Zet alle faders gewoon eens lekker op nul en draai dan open wat je echt essentieel vind. Probeer met de keuze van sounds een balans in geluiden te vinden en snij indien noodzakelijk met eq of compressie ongewenste zaken weg.
De opbouw is ook niet echt jofel. Het middenstuk is veel te lang voor de ideeën die het bevat.
Btje teletubbiemuziek.. Het klinkt alsof je nog een btje moet uitvinden wat je nou precies wil maken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:13 schreef Mjong_E het volgende:
Er zit nul wat meer opbouw en wat meer varriatie in.
Hoe ziek. Ik was vandaag een beetje wat teksten aan het checken die ik een tijd geleden geschreven had en toen vond ik een line over shintekbeats ofzo. Dus ik een paar uur geleden zoeken naar die persoon op Youtube, zag ik dat filmpje staan op het profiel. En nu zie ik dat jij het bent. Echt te ziek toeval dit!quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:34 schreef shintek het volgende:
[..]
Er zit haast geen opbouw in man, en hij is iets te luid, probeer je instrumenten beter te compressen/limiten, en ik zie er niet veel trance elementen in, zoals wat frisse open hihats etc,
Gewoon een suggestie! verder vind ik het net als een tiesto trackje klinken, keep it up!
Dit is mijn nieuwste creatie:
Opbouw is iets beter inderdaad. De melodieën zijn nog wel erg onlogisch/ongestructureerd en het middenstuk is nog steeds veel te lang. Melodietjes komen me op een gegeven moment echt de strot uit, veel te veel herhaling. Kick en bas zijn helaas ook volledig ondergesneeuwd t.o.v. de melodietjes.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:13 schreef Mjong_E het volgende:
Er zit nul wat meer opbouw en wat meer varriatie in.
Ik ben geen kenner van het genre, maar de snare en die stabby synth kunnen nog wel wat reverb gebruiken. En de bas moet veel meer sub hebben.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:07 schreef Dhaha het volgende:
Wat vinden jullie van mijn eerste poging tot dubstep?
http://soundcloud.com/user5547012/dubstep
nintendo64 / gameboy muziekquote:Op donderdag 3 februari 2011 22:31 schreef arucard het volgende:
[..]
Welk genre is het dan volgens jou?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |