quote:
Op dinsdag 28 december 2010 18:55 schreef Stupide het volgende:Vette nummers hoor! Wat ik me wel eens afvraag, is hoe psytranceproducers aankijken tegen de beperkte hoeveelheid sounds die je altijd in die nummers terughoort. Die baslijntje zijn in 9 van de 10 nummers inwisselbaar en ook kicks hebben vrijwel altijd dezelfde sound. Ik vind het wel lekker, maar veel onderscheid tussen psytrancenummers is er meestal niet.
Cheers
Tja wat ik een beetje jammer vind aan hedendaagse psytrance (naast dat er enorm veel muziek onder de noemer psytrance gemaakt wordt die eigenlijk weinig tot geen psychedelic elementen heeft) is dat veel artiesten een album uitbrengen met redelijk dezelfde nummers met idd een btje dezelfde sound in alles. Dat is wellicht ook een btje de keuze van de platenmaatschappijen/labels (wat ze vinden dat in hun stijl past).
Als Bionic krijgen we juist vaak te horen dat onze tracks onderling erg van elkaar verschillen als je het vergelijkt met andere artiesten..

In principe ben je natuurlijk gewoon helemaal vrij om de geluiden te gebruiken die je wil (alles wat je kan bedenken en maken met de middelen die je hebt) en ook de composities te maken die je wil, het is de artiest waaruit de muziek komt die de bepalende factor is.
Floor en ik maken gewoon wat we mooi vinden en zijn natuurlijk wel geinspireerd door een groot scala aan artiesten (psy en niet psy), en hebben ook een redelijk lange historie in muziek en hebben ons flink verdiept in audiotechniek om de sound te krijgen die we willen.. We gaan helemaal op in lekker rollende full-on basjes en schone of soms juist hele smerige geluiden maar elke track beginnen we met een schoon palet aan sounds en een ander gevoel.
[ Bericht 0% gewijzigd door B-FliP op 28-12-2010 19:34:48 ]