abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89951051
Ja, even over dat melatonine. Ik heb met een potje in mijn handen gestaan, maar weer teruggezet omdat ik bang ben dat ik op den duur niet meer zonder kan en steeds meer nodig heb. Is dat zo? Het is toch een stof die je eigenlijk zelf zou moeten aanmaken?

Ik ben echt als de dood voor dit soort dingen. Ik heb mijn moeder voor ogen, die werkelijk overal een pil voor nodig heeft. Daar heb ik zo geen zin in.
pi_89951098
Ik gebruik het alleen als ik een paar nachten achter elkaar slecht slaap...
En dan gebruik ik het 1 of 2 dagen en dan stop ik er weer mee..
De nachten daarna slaap ik ook gewoon prima door.

Voor mijn gevoel is het totaal niet verslavend / dat je het echt nodig hebt daarna om altijd te kunnen slapen.
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_89951140
Lijstje!

O: 2 meergranen beschuitjes met boter en muisjes
T: minizakje kruidnootjes (laatste zakje, heb er best lang mee gedaan, had het al ver voor sinterklaas in huis)
L: 2x geroosterd brood met roomkaas, tomaat, prei, komkommer en rucolamelange
T: vla/yoghurt met diepvriesaardbeien
T: peer
S: hardlopen
D: Kliekje van gisteren, of witlof/ham kaas
pi_89951218
Ik vind het trouwens echt superlekker om naar het werk te fietsen. Vanmorgen regende het dus ik ging met het OV maar ik mis de fiets nu al :D

ik heb ook melatonine gebruikt een tijdje, deed niets voor me. Gewoon moe zijn van een lange dag wel. En als ik niet kan slapen drink ik thee of zet ik rustige muziek op.
pi_89951297
Melatonine maakt je lichaam zelf ook in kleine hoeveelheden aan, zodat je in slaap valt als het donkerder wordt. Effect wordt meestal aangetoond bij mensen met een onregelmatig dag/nachtritme, zoals mensen met een jetlag of ploegendiensten.
Het is niet verslavend, al kan ik me voorstellen dat sommige mensen die effect denken te hebben, er een psychische afhankelijkheid aan beleven. Afhankelijkheid is echter niet aangetoond.
Het is dus geen verslavend of afhankelijk makend slaapmiddel. Je kan het altijd proberen.
De versie van Sleepzz bevat het meeste melatonine qua drogisterijproducten, dus die zou ik nemen om te proberen ^O^.
pi_89951424
he Perruche, het vriendje en jij gaan niet zo lekker he..

Lijstje hier:
O: yoghurt met banaan en muesli
T: 2,5 chocolate chip cookie
L: geen idee
T: banaan
T: misschien nog iets, honger!
S: anderhalf uur volleyballen
D: 2 tosti's met ham en kaas
T: chocolaatje?
pi_89951481
Ik heb hetzelfde als Lautje. Ik val meestal wel aardig snel in slaap, maar als ik dan wakker word na een paar uur, kan het zo maar voorkomen dat ik pas tegen de ochtend weer in slaap val en aangezien ik er vaak niet per se uit hoef, slaap ik een gat in de dag en is mijn ritme verneukt.
pi_89951491
Voor mensen die 's nachts veel computeren beveel ik trouwens het programmaatje flux aan. Het geeft zachter licht op je scherm op tijden dat de zon onder is en dat is echt rustiger en prettiger voor je ogen. (niet aan te bevelen als je aan het fotobewerken bent, maar voor typen is het echt fijn) :)
pi_89951530
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
Voor mensen die 's nachts veel computeren beveel ik trouwens het programmaatje flux aan. Het geeft zachter licht op je scherm op tijden dat de zon onder is en dat is echt rustiger en prettiger voor je ogen. (niet aan te bevelen als je aan het fotobewerken bent, maar voor typen is het echt fijn) :)
top, ik ga het eens proberen!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_89951557
Na niet echt inderdaad. Het is gewoon een lastige situatie. En ik merk dat ik voor niets anders meer energie overhoud. Mijn leven bestaat nu uit werken en vriendje. En dat is echt vermoeiend. En daarnaast maakt hij (of ik doe het zelf) dat ik me over veel dingen schuldig voel. Echt naar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_89951620
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:33 schreef Perruche het volgende:
Na niet echt inderdaad. Het is gewoon een lastige situatie. En ik merk dat ik voor niets anders meer energie overhoud. Mijn leven bestaat nu uit werken en vriendje. En dat is echt vermoeiend. En daarnaast maakt hij (of ik doe het zelf) dat ik me over veel dingen schuldig voel. Echt naar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
klinkt alsof het tijd is om een beslissing te nemen over de toekomst. Lastig zeg!
pi_89951777
Ja inderdaad lastig.

SPOILER
pi_89951781
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:30 schreef conleche het volgende:
Ik heb hetzelfde als Lautje. Ik val meestal wel aardig snel in slaap, maar als ik dan wakker word na een paar uur, kan het zo maar voorkomen dat ik pas tegen de ochtend weer in slaap val en aangezien ik er vaak niet per se uit hoef, slaap ik een gat in de dag en is mijn ritme verneukt.
Dit heb ik ook. Maakt niet uit hoe laat ik ga slapen, na 5 uur slaap word ik wakker. Meestal lig ik dan nog een uur/anderhalf wakker en val dan weer in slaap. Als ik echt pech hebt wordt het niks meer, maar dat is tot nu toe maar een keer of twee voorgekomen.

Op mijn vrij dag lig ik dan idd tot een uur of negen/tien als ik niet oppas.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 15 december 2010 @ 11:42:23 #89
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_89951844
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:32 schreef progje het volgende:

[..]

top, ik ga het eens proberen!
Ik ook!
Niet meer actief op Fok!
pi_89952150
ik ben gewoon zo toe aan vakantie dat ik ook na 8 uur slaap de hele dag nog duf ben. En ik droom zo actief, dat maakt het ook niet veel beter..
pi_89952159
Hmmm, ik begrijp nu ook wat jullie laatst bedoelden met het PM probleem :{ Zo'n boxje onderin maar vervolgens kan je niets lezen?
pi_89952340
* MevrouwPuff luistert regina spektor en ineens kwam 'sailor song' langs :P
LOL!
  woensdag 15 december 2010 @ 12:18:39 #93
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_89953103
Mijn laptop is oververhit en wil niks, dus ik zit nu op die van Nachtwacht :')
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 15 december 2010 @ 12:28:56 #94
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_89953465
Kittieeeez! Die namen ook, Bill en Ted _O-

Lau's vleesmaffia-idee _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_89954064
quote:
17s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
Kittieeeez! Die namen ook, Bill en Ted _O-

Lau's vleesmaffia-idee _O-
Ja! Ik wist wel dat jij de verwijzing zou begrijpen ^^

Ik heb de vleesmaffia gemist, geloof ik. Even nalezen :D
  woensdag 15 december 2010 @ 12:54:01 #96
331 Merel
Be here now.
pi_89954234
Oh wat een lieve kittens zag ik voorbij komen!! :*

Phaidra, sterkte bij de dierenarts.

Ik heb vannacht dus ook belachelijk slecht geslapen, blugh :{
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  woensdag 15 december 2010 @ 13:00:31 #97
331 Merel
Be here now.
pi_89954442
En een knuffel voor Perruche, wat lastig :{
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  woensdag 15 december 2010 @ 13:43:14 #98
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_89955960
Ik ben gaar en uit m'n hum. Gezanik.

Lijst wordt anders.

O: banaan
T: krentenbol
L: 2 boterhammen zonder beleg
T: 3 mandarijnen
S: RPM
D: andijviestamppot
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_89956004
hondsmoe -O-

wil slapen, maar moet nog genoeg doen :')

:z
Ja doei.
  woensdag 15 december 2010 @ 13:50:42 #100
331 Merel
Be here now.
pi_89956258
Iemand enig idee waar ik in de nieuwe layout de link kan vinden naar mijn instellingen, en de link naar mijn profiel? Op m'n werk doen heel veel features het niet omdat we met een oude versie van IE werken en geen javascript hebben, maar als gevolg doet de helft van de site het niet en kan ik dus ook niet instellen dat ik de text only wil :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')