abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89935035
ja, de laatste tijd nogal depressief, af en toe 1 dagje blij, maar daarna komt er weer een teleurstelling en ben ik weer dagen/weken down. Ik zie het leven over het algemeen niet meer zitten, en denk vaak na over zelfmoord.

maar de laatste tijd word het erger, de volgende vreemde dingen gebeuren met mij:

ik eet de hele dag niet maar heb geen/weinig honger
ik slaap de hele nacht goed, vervolgens 45 minuten in de bus, en daarna bijna elke les. (slaap dus veeeel meer dan normaal )

dat waren de nieuwe,
de oude:

niets tot weinig "boeit" mij nog.
dingen die ik eerst graag deed doen me niks meer,
ik voel me totaal leeg binnen
en geef mijzelf overal de schuld van.
niemand begrijpt mij.
oh, ennuh snij snij doe ik ook al een tijdje.

is dit genoeg om mee naar het psychiater te gaan of zijn er nog wat "thuismiddeltjes" die goed helpen? Ben nogal bang om naar het psychiater te gaan zeker ook omdat ik nog minderjarig ben en dus mijn pa en ma het te weten zullen komen (ben een jongen van 15) eventueel nog tips om die stap wat makkelijker te maken?

alvast bedankt, GGS! O+

EDIT: misschien ook wat tips voor anti depressieve medicijnen waar ik als kind aan kan komen?
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:24:35 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_89935119
Wat zegt je huisarts? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_89935128
Is dit serieus ? Geloof er geen reet van .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89935197
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:24 schreef Stokstaart het volgende:
Is dit serieus ? Geloof er geen reet van .
je hoeft het niet te geloven, dat is mijn probleem niet
pi_89935241
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:24 schreef Hyperdude het volgende:
Wat zegt je huisarts? :)
over mijn gezondheid of over hoe ik me voel? al een jaar of meer daar niet geweest
pi_89935316
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:26 schreef gogosweden het volgende:

[..]

over mijn gezondheid of over hoe ik me voel? al een jaar of meer daar niet geweest
Dat is stap 1 ^O^
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_89935373
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:27 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Dat is stap 1 ^O^
maar, dat zal toch weer via mijn ouders moeten, en dat heb ik liever niet
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:29:46 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_89935415
Neuh hoor.
Je kan er zelf een afspraak maken en de huisarts hoeft niets aan je ouders te vertellen als je dat niet wilt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:29:50 #9
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_89935421
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:28 schreef gogosweden het volgende:

[..]

Dan verzin je een ander kwaaltje en ga je alleen.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_89935439
quote:

[..]

Waarom zou je het verborgen voor je ouders willen houden?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  Boks-Chick dinsdag 14 december 2010 @ 21:30:40 #11
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_89935469
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:29 schreef Hyperdude het volgende:
Neuh hoor.
Je kan er zelf een afspraak maken en de huisarts hoeft niets aan je ouders te vertellen als je dat niet wilt.
Dit, de huisarts heeft zwijgplicht ook naar je ouders toe dacht ik.
lolwut
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:31:05 #12
92409 Twinky
Little star.
pi_89935485
quote:

[..]

Waarom niet? Als het zo slecht met je gaat als je zegt vind ik dat ze het best mogen weten. Sterker nog, waarschijnlijk willen ze je nog helpen ook.
De weg naar een psycholoog of psychotherapeut (psychiater is niet wat je nodig hebt) is via je huisarts; hij/zij kan je doorverwijzen en misschien meteen al goede tips geven.

Zelfmoordgedachten en jezelf pijn doen zijn gewoon geen dingen waar je alleen mee rond moet lopen.
pi_89935491
psychologen en psychiaters zijn onzin, accepteer je situatie of doe er wat aan.
pi_89935516
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:30 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Waarom zou je het verborgen voor je ouders willen houden?
hmm, die kwamen er een halfjaar geleden achter dat ik mijn hele arm open had gehaald, reageerden nogal hysteries(spelling boeit me ff niet) dus dat wil ik niet nog een keer meemaken
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:31:54 #15
92409 Twinky
Little star.
pi_89935530
quote:
19s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:30 schreef BrandX het volgende:

[..]

Ja, maar is dat wat je wilt? Tegen je ouders liegen/dingen niet vertellen maakt het ook alleen maar erger. Zeker als je een psych gaat zien; je kunt toch niet elke week weer wat anders verzinnen?
pi_89935583
quote:
19s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:30 schreef BrandX het volgende:

[..]

niet totale, als men het "te erg" vind gaat er een brief naar huis
pi_89935594
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:26 schreef gogosweden het volgende:

[..]

je hoeft het niet te geloven, dat is mijn probleem niet
Omdat je hier zegt dat je pas 15 bent en in een ander topic opeens 16 bent .
te veel, en te vaak
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89935762
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:31 schreef Twinky het volgende:

[..]

Ja, maar is dat wat je wilt? Tegen je ouders liegen/dingen niet vertellen maakt het ook alleen maar erger. Zeker als je een psych gaat zien; je kunt toch niet elke week weer wat anders verzinnen?
ik wil het best vertellen, maar de laatste tijd gaat het niet zo goed tussen ons, ze trekken bijna alles wat ik zeg in twijfel, en ze overreacten nogal wat
pi_89935801
Je ouders werden zo hysterisch omdat ze bang zijn dat je jezelf wat aan doet en van je houden. Hoe bot het er bij hun ook uit kan komen.

Als je niet naar de huisarts kan, ga op school naar de vertrouwenspersoon, de schoolarts, decaan, schoolpsycholoog of praat met je mentor.
dag
pi_89935805
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:31 schreef gogosweden het volgende:

[..]

hmm, die kwamen er een halfjaar geleden achter dat ik mijn hele arm open had gehaald, reageerden nogal hysteries(spelling boeit me ff niet) dus dat wil ik niet nog een keer meemaken
Je ouders reageerden bezorgd. Zo zijn ouders nou eenmaal. Hoe gek het ook klinkt, dat is manier om te laten zien dat ze van je houden.

Het beste wat je toch kan doen is je ouders (rustig) uit te leggen wat je dwars zit. Er zal uiteindelijk een last van je schouders afgaan als je steunen!
pi_89935839
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:36 schreef gogosweden het volgende:

[..]

ik wil het best vertellen, maar de laatste tijd gaat het niet zo goed tussen ons, ze trekken bijna alles wat ik zeg in twijfel, en ze overreacten nogal wat
Als jij liegt over het snijden in je arm en over hoe jij je voelt ( om hun niet ongerust te maken) en zij denken dat het toch niet goed met je gaat, dan kun je je voorstellen dat ze daar niet blij mee zijn..
dag
pi_89935895
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:36 schreef Peter het volgende:
Je ouders werden zo hysterisch omdat ze bang zijn dat je jezelf wat aan doet en van je houden. Hoe bot het er bij hun ook uit kan komen.

Als je niet naar de huisarts kan, ga op school naar de vertrouwenspersoon, de schoolarts, decaan, schoolpsycholoog of praat met je mentor.
ook over nagedacht, maar, ik vertrouw die mensen niet zo, weet niet waarom, slecht gevoel gewoon, daarom ga ik Onderandere ook nog niet naar de psycholoog
pi_89935958
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:37 schreef Peter het volgende:

[..]

Als jij liegt over het snijden in je arm en over hoe jij je voelt ( om hun niet ongerust te maken) en zij denken dat het toch niet goed met je gaat, dan kun je je voorstellen dat ze daar niet blij mee zijn..
hmm,. ze controleren mijn armen nog steeds elke dag,

the leg's you know..

maar je hebt een punt btw
pi_89935973
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:38 schreef gogosweden het volgende:

[..]

ook over nagedacht, maar, ik vertrouw die mensen niet zo, weet niet waarom, slecht gevoel gewoon, daarom ga ik Onderandere ook nog niet naar de psycholoog
De eerste stap is toch iemand in vertrouwen nemen die je kan helpen uit de put te komen. Wij zijn lekker anoniem, dan kun je vanalles uitstellen..
dag
pi_89936257
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:40 schreef Peter het volgende:

[..]

De eerste stap is toch iemand in vertrouwen nemen die je kan helpen uit de put te komen. Wij zijn lekker anoniem, dan kun je vanalles uitstellen..
ja, maar ze zien me al aankomen zech, weer zo'n kut koter met "problemen" hallelujah

niet zo'n hoge eigendunk,zoals je waarschijnlijk merkt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')