abonnement Unibet Coolblue
pi_89917186
Hallo luitjes,

klein vraagje:

ik rij nu zo'n 3 jaar in een simpele Volkswagen Golf MK3 1.6 cl.
Mijn rijstijl is behoorlijk sportief, en ik rij dan ook vaak lekker door (indien verantwoord).
Maar nu valt me wat op:

In het begin trok ik deze in de 4e versnelling door tot zo'n 110 á 120 km/u met een max van 5000 rpm.
Een jaar later trok ik hem in zijn 4e versnelling met max 5000 toeren door tot zo'n 130 á 140 km/u.
En nu trek ik hem zelfs door tot aan de 150 km/u in dezelfde versnelling en rpm.

Terwijl de topsnelheid niet echt hoger komt te liggen (dit kan ik uiteraard niet vaak testen haha)

Iemand een verklaring hiervoor?
Is zo'n versnellingsbak op te rekken ofzo? Blijkbaar wel.

Thanks!
People assume too much.
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:22:45 #2
97111 ukga
Siewosie baas
pi_89917258
het lijkt me dat je versnellingsbak er niet zomaar een paar tanden bij krijgt
pi_89917367
Ik denk dat je geheugen je belazert. Je zult vast niet zeker weten hoe dat in het verleden was, want het is dermate onverwacht dat je er niet actief op gelet zult hebben.

Q.e.d..
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_89917763
Ik let altijd heel erg op mijn toerenteller dat ik niet boven de 5000 rpm uitkom.
En ik weet ook 100% zeker dat ik daar een jaar geleden bij 140 km/u moest doorschakelen, en dat ik nu ruim door kan tot 150 km/u.
Dus nee, mijn geheugen laat me niet in de steek. Ik heb hier heel specifiek op gelet.

Misschien andere factoren? Bijvoorbeeld banden ofzo.

Overigens lijkt het in de 3e versnelling ook te gebeuren, maar in iets mindere mate.
People assume too much.
pi_89917764
gehuegenbedrog, of grotere banden ?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_89917787
Ik heb er geen grotere banden onder gezet.
People assume too much.
  Redactie Frontpage dinsdag 14 december 2010 @ 14:35:21 #7
38148 crew  Innisdemon
pi_89917808
Onmogelijk inderdaad. (wat ukga zegt)

Ik denk dat je 'm nu steeds verder in de toeren durft door te trekken, waardoor de terugval in toeren bij overschakelen minder is, en de sensatie van snelheid groter is.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:40:15 #8
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_89918019
Technisch gezien absoluut flauwekul.
Goed verhaal. Lekker kort.
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:42:14 #9
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_89918104
Je versnellingsbak zal heus niet vanzelf veranderen. Waarschijnlijker is het dat je tellers zich anders van elkaar zijn gaan verhouden. Hoe dat dan ook gekomen is.
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:42:38 #10
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_89918119
toch ervaar ik dit ook. ik rijd vaste prik 3000 toeren, 2 maanden geleden egrerde ik al mijn collegas doro met 80 op een 100 weg naar huis te tuffen, nu rijd ik soms zlefs sneller dan 100...
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:43:30 #11
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_89918151
in de tussentijd wel andere banden en ander differentieel gekregen, en van 4x2 naar 4x4 omgebouwd. dus dat zal wel een technischeoorzaak hebben
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:48:39 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_89918384
Ik denk dat de wijzer krom is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_89918400
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:35 schreef Innisdemon het volgende:
Onmogelijk inderdaad. (wat ukga zegt)

Ik denk dat je 'm nu steeds verder in de toeren durft door te trekken, waardoor de terugval in toeren bij overschakelen minder is, en de sensatie van snelheid groter is.
Geloof me, ik ben nooit bang geweest hem in het rood door te trekken, en het rood zit pas bij 6500. Ik schakel altijd bij 5000 als ik een beetje door gas.

Nogmaals...ik let er echt heel nauw op, dus het is geen misinterpretatie of iets van die aard.

Misschien, zoals 525TDS zegt, dat de tellertjes minder nauwkeurig zijn geworden. Geen idee.
Feit blijft dat het toch daadwerkelijk gebeurd.
People assume too much.
pi_89918446
Een opgeblazen motor loopt toch ook altijd sneller voordat ie daadwerkelijk stuk gaat?
pi_89918549
Geen idee, maar bedoel je daarmee dat ik misschien wel rond rij met een motor die elk moment de geest kan geven? Want hij houdt dit al een flinke tijd vol hoor :)
People assume too much.
pi_89919241
Dit kan niet.

Snelheidsmeter wordt opgepikt van je versnellingsbak (uitgaande as). Als je geen slip in je koppeling hebt, is dit op vaste verzetten gekoppeld aan het toerental van je motor.

Indien je niet geklust hebt aan versnellingbakverhoudingen en eindoverbrenging, dan kan dit niet.

Eh het kan dus niet.
pi_89919350
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:48 schreef very het volgende:

[..]

Geloof me, ik ben nooit bang geweest hem in het rood door te trekken, en het rood zit pas bij 6500. Ik schakel altijd bij 5000 als ik een beetje door gas.

Nogmaals...ik let er echt heel nauw op, dus het is geen misinterpretatie of iets van die aard.

Misschien, zoals 525TDS zegt, dat de tellertjes minder nauwkeurig zijn geworden. Geen idee.
Feit blijft dat het toch daadwerkelijk gebeurd.
Ja, in je hoofd.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_89919645
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:12 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ja, in je hoofd.
Is goed hoor, knullie :W

Nouja...verder dan "het kan niet" kom ik hier dus niet, terwijl het wel degelijk aan de hand is.
Dus of ik heb een bovennatuurlijke auto, of er zijn opties die dit veroorzaken die jullie misschien niet te binnen schieten.

Maar om nou te roepen dat ik me zelf dingen verbeeld vind ik een beetje raar, aangezien ik heel duidelijk maak dat ik hier heel gericht op let en dit al langere tijd in de gaten houdt.
People assume too much.
pi_89919915
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:19 schreef very het volgende:

[..]

Is goed hoor, knullie :W

Nouja...verder dan "het kan niet" kom ik hier dus niet, terwijl het wel degelijk aan de hand is.
Dus of ik heb een bovennatuurlijke auto, of er zijn opties die dit veroorzaken die jullie misschien niet te binnen schieten.

Maar om nou te roepen dat ik me zelf dingen verbeeld vind ik een beetje raar, aangezien ik heel duidelijk maak dat ik hier heel gericht op let en dit al langere tijd in de gaten houdt.
- weg -

Er zijn overigens omstandigheden aangedragen waaronder het wel kan. Ik zal er nog één toevoegen, al blijf jij zielig stug volhouden dat de omstandigheden gelijk zijn. Heb je grote stroomslurpers aan boord, die tegenwoordig uitstaan? Dat kan verschil maken, maar niet zo overdreven als jij het noemt, dus nogmaals, het is je hoofd dat je bedriegt.

En waarom zou je in godesnaam gericht op dat soort zaken letten? Je wilt het graag zien gebeuren? Je wist dat het ging gebeuren? En dat gevoel was zo sterk, dat je je nu zelf hebt wijsgemaakt dat het is gebeurd?

Of, de enige mogelijke manier, er is iets significant veranderd aan de auto... dan kan het...

[ Bericht 2% gewijzigd door Anne op 14-12-2010 18:21:24 ]
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_89920266
Misschien zijn je ogen achteruit gegaan? :s)
pi_89920332
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:34 schreef Palomar het volgende:
Misschien zijn je ogen achteruit gegaan? :s)
:)
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_89920356
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:34 schreef Palomar het volgende:
Misschien zijn je ogen achteruit gegaan? :s)
Kunnen jullie aub kappen met die onzin antwoorden? Ik stel hier een normale vraag, en ik ben niet achterlijk.
Ik zit 3 jaar lang elke dag een uur in die auto, dus roep wat je wilt...ik weet wat ik zie.

Jezus...wat een kindjes hier zeg.
People assume too much.
pi_89920415
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:36 schreef very het volgende:

[..]

Kunnen jullie aub kappen met die onzin antwoorden? Ik stel hier een normale vraag, en ik ben niet achterlijk.
Ik zit 3 jaar lang elke dag een uur in die auto, dus roep wat je wilt...ik weet wat ik zie.

Jezus...wat een kindjes hier zeg.
Wat wil je nou, man. Het kan niet zo zijn, alleen als er iets significant aan die auto is veranderd, of als er iets stuk is. Jij zegt dat dat niet het geval is, in dat geval kan dat verschil er niet zijn. Dat zeggen meerdere mensen, maar jij houdt maar vol... wie is er dan een kindje?

En je zin zou moeten zijn:

'Ik denk te weten wat ik zie.'
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_89920489
Ok, dit heeft geen technische verklaring. Ik denk dat je langs Jomanda, Derik Ogolive(?) oid moet om dit te laten bekijken. Het is iig wel een wonder. Als het in de auto zit ben ik zeer benieuwd waar dan wel.

Misschien dat je snelheidsmeter gewoon wat te "soepel" loopt. Krijg je nog wel eens een boete?
pi_89920534
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:35 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Even quoten, just for the record... en geloof me, ik ben niet bang voor je, ook niet als je voor me staat... en voor de rest, zoek een spiegel. Ik geloof gelukkig niet in achterlijkheden... jij helaas wel, zelfs als mensen je proberen uit te leggen hoe het zou kunnen zitten.
Door te roepen dat het in mijn hoofd zit? uhuh...

Je zou zeggen dat iemand van jouw leeftijd wat intelligenter is.
Ik reageer alleen op jou met je achterlijke agressieve gedrag. Dus niet op de mensen die met een mogelijke reden komen. De mogelijkheden die voorbij zijn gekomen zijn alleen niet aan de orde, behalve dat ik eens naar mijn teller kan kijken.
People assume too much.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')