abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89916831
Ok, vannacht had ik iets heel engs! Ik lag in bed en wilde gaan slapen en deed het licht uit en ineens zag ik met 1 oog helemaal niets meer!. Ik dacht eerst dat mijn oog moest wennen aan het donker, maar toen ik het licht weer aan deed zag ik nog steeds niks! Alsof er een dik gordijn voor dat oog zat. Na een tijdje trok het weer weg en toen zag ik weer normaal, maar ik schrok me wel een hoedje :o .

Iemand enig idee of dat normaal is?
pi_89916852
heb je liggen lezen voor je ging slapen?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_89916893
En al een bezoek aan je arts gepland?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_89916978
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:13 schreef Mirjam het volgende:
heb je liggen lezen voor je ging slapen?
Ja. Nou ja, spelletje gespeeld op de telefoon :')
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:16:52 #5
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_89917000
http://www.oogartsen.nl/o(...)elijk_verlies_zicht/

Hoeft dus niet heel ernstig te zijn, maar als het nou veroorzaakt is door een embolie, is een gang naar de dokter toch wel verstandig denk ik.
pi_89917001
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:14 schreef Cobra4 het volgende:
En al een bezoek aan je arts gepland?
Nee :{ . Moet dat? Ik heb net wel ff de huisarts gebeld, de assistente ging even overleggen met de dokter dus die belt straks terug.
pi_89917021
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:16 schreef Quickie_Butt het volgende:

[..]

Ja. Nou ja, spelletje gespeeld op de telefoon :')
op je zij?
misschien met 1 oog dicht?

ik heb dat namelijk ook wele ens, als ik een tijdje met 1 oog dicht heb liggen lezen
pi_89917054
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:17 schreef Mirjam het volgende:

[..]

op je zij?
misschien met 1 oog dicht?

ik heb dat namelijk ook wele ens, als ik een tijdje met 1 oog dicht heb liggen lezen
Correct! :o Alleen juist het oog waar ik wel mee had gekeken deed het daarna niet meer.
pi_89917207
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:18 schreef Quickie_Butt het volgende:

[..]

Correct! :o Alleen juist het oog waar ik wel mee had gekeken deed het daarna niet meer.
ik kan me voorstellen dat juist voor dat oog de overgang van licht naar donker té groot is, doordat je lang met 1 oog in olicht hebt gekeken, en dan duurt het ff voordat hij van de schrik bekomen is zeg maar :')

zoals ik al zei, ik heb het ook wel eens :Y
pi_89917293
Klinkt als een migraine aanval.
pi_89917370
De pupil van het oog waarmee je naar het scherm hebt gekeken is heel klein geworden omdat het scherm waarschijnlijk erg veel licht geeft. Daardoor komt er dus weinig licht je oog binnen. Het kan wel ff duren voordat dit is bijgetrokken. Ik denk dat het niks is om je druk over te maken maar als je het niet vertrouwd dan altijd ff naar de huisarts.
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:27:51 #13
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_89917479
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:18 schreef Quickie_Butt het volgende:

[..]

Lol, dat is precies de reden waarom piraten een ooglapje voor hadden, het oog achter het lapje is al gewend aan het donker zodat als ze van het lichte dek naar het donkere ruim gingen er iig 1 oog al aan het donker gewend was. Dan konden ze meteen aan de slag in het donker en hoefden ze niet eerst te wachten tot hun ogen aan het donker gewend waren. Er is imo niets mis met je oog, probeer maar eens, in de douche met de deur dicht en de lamp aan, 1 oog bedekken en met de andere in het licht kijken, dan ineens de lamp uit doen en met het oog dat je had bedekt en het andere kijken, dan zie je hetzelfde. :)
be nice or go away
pi_89917532
Jullie theorie klinkt idd erg aannemelijk. En ik hoop dat dat dan ook het geval is :) . Maar aangezien ik toch een redelijke hypochonder ben :') heb ik voor donderdag even een afspraak met de huisarts gepland. En die adviseerde ook even langs te gaan bij een opticien daarvoor.
pi_89917576
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:27 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Lol, dat is precies de reden waarom piraten een ooglapje voor hadden, het oog achter het lapje is al gewend aan het donker zodat als ze van het lichte dek naar het donkere ruim gingen er iig 1 oog al aan het donker gewend was.
En ik maar denken dat ze dat lapje op hadden omdat ze een zwaard in hun oog hadden gekregen ofzo.
pi_89917652
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:27 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Lol, dat is precies de reden waarom piraten een ooglapje voor hadden, het oog achter het lapje is al gewend aan het donker zodat als ze van het lichte dek naar het donkere ruim gingen er iig 1 oog al aan het donker gewend was. Dan konden ze meteen aan de slag in het donker en hoefden ze niet eerst te wachten tot hun ogen aan het donker gewend waren. Er is imo niets mis met je oog, probeer maar eens, in de douche met de deur dicht en de lamp aan, 1 oog bedekken en met de andere in het licht kijken, dan ineens de lamp uit doen en met het oog dat je had bedekt en het andere kijken, dan zie je hetzelfde. :)
:o :o En ik altijd maar denken dat piraten een ernstig gehavend oog hadden door woeste zeeslagen en wilde gevechten !! ;( .

Ik heb nu nog wel een beetje pijn achter het oog :{ . En soms zie ik ook wat troebel ineens.... maar goed ik laat het even checken voor alle security en dan weet ik het zeker.

Maar jullie hebben me allemaal wel erg gerust gesteld :) Thnx a bunch :*
pi_89917668
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:29 schreef n0ir het volgende:

[..]

En ik maar denken dat ze dat lapje op hadden omdat ze een zwaard in hun oog hadden gekregen ofzo.
Ja dat dacht ik ook!! ;(
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:36:08 #18
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_89917837
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:31 schreef Quickie_Butt het volgende:

[..]

:o :o En ik altijd maar denken dat piraten een ernstig gehavend oog hadden door woeste zeeslagen en wilde gevechten !! ;( .

Ik heb nu nog wel een beetje pijn achter het oog :{ . En soms zie ik ook wat troebel ineens.... maar goed ik laat het even checken voor alle security en dan weet ik het zeker.

Maar jullie hebben me allemaal wel erg gerust gesteld :) Thnx a bunch :*
Misschien ook wel, maar ook zeker om in het donker te kunnen zien:
quote:
Trivia

Matrozen droegen volgens verhalen ook ooglapjes, wanneer ze dan naar de kajuit gingen, hoefde ze alleen het ooglapje af te doen, het oog onder het ooglapje was dan al gewend aan de donkere ruimte.
Ditzelfde werd ook gedaan door piloten, omdat er vroeger nog geen goede belichting aan boord van een vliegtuig was werd er één oog afgedekt, zodat er met één oog kon worden gekeken over de (belichte) stad, en één om de slecht belichtte instrumenten af te lezen, tegenwoordig is dit met de goed belichte instrumenten niet meer nodig
Ook militairen dragen soms een "ooglapje" van lood of goud, dit om één oog te beschermen, zodat een militair niet in één keer volledig blind kan worden maar altijd één oog over houd om te kunnen overleven.
Als je het niet helemaal vertrouwd en er nog last van hebt moet je het ook zeker laten zien idd. :)
be nice or go away
pi_90001826
Ok ik ben net bij de huisarts geweest en die heeft me doorverwezen naar de neuroloog voor de zekerheid. Ook heb ik bloedverdunners voorgeschreven gekregen voor het geval het om een bloedpropje zou gaan.

Ze kon verder niks raars zien en alles was verder prima (bloeddruk, hartslag) maar goed voor de zekerheid stuurt ze me toch door.

Ok, nu ben ik zenuwachtig :{
pi_90001979
Sterkte ermee TS. Hopelijk is het niks!
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')