abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 december 2010 @ 01:12:09 #26
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_89903938
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 01:07 schreef HeetBoven het volgende:
Geen zin om me te verdedigen , maar dieren zijn je kinderen nou eenmaal niet. Kun je het niet betalen, dan heeft zo'n dier alle recht op een beter tehuis, dus weg ermee, zo simpel is het. Emotioneel misschien het moeilijkste voor jezelf, maar het dier is in no time aan zijn nieuwe baasje gewend en is je zo weer vergeten als ie het goed heeft.
Je hoeft je ook niet te verdedigen. Zoals eerder gezegd, ieder zijn meug.
De dierenasiels zitten stampvol met beesten, dus het is afwachten of de beesten elders een 'beter tehuis' gaan krijgen. Persoonlijk vind ik dit een waardig iets om een paar schamele euro's aan te spenderen, daar waar jij het onzin vind.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_89904048
HeetBoven, niet met je eens. Het is je kind (sort of)
Neem je de verantwoording voor een dier dan ben je totaal verantwoordelijk voor zijn/haar welzijn.
Die kruisbandoperatie voor mijn hondje heeft 1300 euri gekost en al had ik maanden droog brood moeten eten dan nog was dat doorgegaan. Inmiddels loopt ze na bijna een jaar weer perfect en aangezien ik megaboel van haar hou is ze dat helemaal waard. Ze is ons allessie en een lekker ding.
By the way, als pup gedumpt in de vrieskou in de bosjes, 3 jaar om de hoek geweest en bij ons gedumpt met als reden: echtscheiding en toen bij ons gedumpt. Mja, beter dan in het asiel belanden en het is een droppie, man en ik zijn dol op ons monster dus ik respecteer alle meningen maar ons kwispelgeval is werkelijk ons allessie, megaboel liefde en meer dan waard.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  dinsdag 14 december 2010 @ 01:16:42 #28
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_89904074
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 01:12 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Je hoeft je ook niet te verdedigen. Zoals eerder gezegd, ieder zijn meug.
De dierenasiels zitten stampvol met beesten, dus het is afwachten of de beesten elders een 'beter tehuis' gaan krijgen. Persoonlijk vind ik dit een waardig iets om een paar schamele euro's aan te spenderen, daar waar jij het onzin vind.
Doet me denken aan een liedje van Hans Teeuwen en dat slaat op het laatste couplet:

http://www.hansteeuwen.net/index.ht/teksten/dat_dan_weer_wel/9/

:')
  dinsdag 14 december 2010 @ 01:19:00 #29
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_89904112
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 01:15 schreef Lottekoekkie het volgende:
HeetBoven, niet met je eens. Het is je kind (sort of)
Neem je de verantwoording voor een dier dan ben je totaal verantwoordelijk voor zijn/haar welzijn.
Die kruisbandoperatie voor mijn hondje heeft 1300 euri gekost en al had ik maanden droog brood moeten eten dan nog was dat doorgegaan. Inmiddels loopt ze na bijna een jaar weer perfect en aangezien ik megaboel van haar hou is ze dat helemaal waard. Ze is ons allessie en een lekker ding.
By the way, als pup gedumpt in de vrieskou in de bosjes, 3 jaar om de hoek geweest en bij ons gedumpt met als reden: echtscheiding en toen bij ons gedumpt. Mja, beter dan in het asiel belanden en het is een droppie, man en ik zijn dol op ons monster dus ik respecteer alle meningen maar ons kwispelgeval is werkelijk ons allessie, megaboel liefde en meer dan waard.
Dat vind ik wat anders, jij kiest er voor en je vraagt anderen niet om hulp diep respect daarvoor. Het is maar waar je prioriteiten liggen. Maar zodra je anderen gaat vragen om er voor te zorgen dat je je dieren kunt helpen, gaat me een brug te ver, je moet verantwoordelijkheid nemen, en dat doe jij wel, maar ZwarteDoos niet.
pi_89904164
Kortom, van je dieren houdt je boel dus zorg ook dat je ze alle zorg kunt geven. Dieren zijn geen beesten, huisdieren zijn huisgenoten met alle recht op zorg van baasje en/of vrouwtje.
Een ding kun je wegdoen maar een dier is geen ding.
  dinsdag 14 december 2010 @ 01:21:39 #31
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_89904171
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 23:46 schreef candygirl het volgende:
hoi,

Aangezien ze het toch niet durft te vragen en ik weet hoe lief alle fokkertjes nu zijn een hulp vraag!

Zwarte doos heeft twee poezen, die haar huis terroriseren als ze krols zijn.
Ook proberen ze steeds te ontsnappen!
Ze heeft door omstandigheden de eerste lange tijd geen geld om ze te laten steriliseren!
We hebben vandaag eens rondgebeld in omgeving Limburg maar de prijs blijft per poes toch op zo'n 40 euro met korting!

Onder het mom van alle kleine beetjes helpen kunnen we haar niet helpen??? O-)
een kat/poes steriliseren is volgensmij niet zo moeilijk hoor

ik zou het zelf niet doen(teveel bloed enzo), maar met wat tips van de plaatselijke slager of veearts, en internet kan je het zelf doen
pi_89904211
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 01:21 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

een kat/poes steriliseren is volgensmij niet zo moeilijk hoor

ik zou het zelf niet doen(teveel bloed enzo), maar met wat tips van de plaatselijke slager of veearts, en internet kan je het zelf doen
Onzin is om de hoek, derde straat links...dank u. :W
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_89904244
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 01:24 schreef trovey het volgende:

[..]

Onzin is om de hoek, derde straat links...dank u. :W
Nee, vijfde straat links en dan graag heeel erg om de hoek :(
  dinsdag 14 december 2010 @ 01:27:42 #34
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_89904268
Maar goed, sommigen vinden dit topic een prima initiatief, anderen vinden het niets. Nu weer ontopic?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_89904403
Ontopic is: een dier is een levend wezen wat de beste zorg verdiend en als je je dat niet kunt permiteren (jaarlijkste spuitjes, goede voeding, evt, dierenartkosten mbt kwalen/ongelukken.aandoeningen) moet je niet aan een huisdier beginnen.
Dieren kosten geld, ne als kinderen en een dier neem je ook vrijwillig.
(schrik even van mijn eigen hardheid hoor maar is al mijn tweede dumpertje die iemand heeft laten barsten en dus in de bosje heeft gesmeten dus...)
pi_89904479
ëcht on topic? Ik geef mijn laatste cent voor mensen die alles verloren zijn maar ik geef geen geld voor mensen die hun verantwoording niet nemen. Betaal al 52% belasting/
Zó, ben ik even keihard maar zo is het in mijn ogen.hoe zeer ik ook kan smelten in gevallen van échte nood maar dat is dan een keus mijnerzijds..
Dus begrijp ik Static wel weer alleen is de insteek iets anders.
  One tough cookie dinsdag 14 december 2010 @ 07:09:11 #37
169210 liesje1979
pi_89905673
Hoe goed en lief de bedoelingen ook zijn voor dit topic, ik ga hem toch sluiten, Dit omdat we regels hebben mbt geld vragen in FHF, dit doen we gewoon niet. Sorry. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')