abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89972049
Hoeveel uur gaat Leia naar de opvang, Orea?

Elise gaat vanaf februari. Ze zou eerst 3 dagen gaan, maar mijn man gaat een dag thuis werken (voor zover mogelijk) zodat ze maar 2 dagen hoeft. Ik heb er wel vertrouwen in dat het ons goed gaat bevallen. Alleen gisteravond lag ik in bed en dacht ik ineens 'oooh, nog maar 6 weken, ik wil haar helemaal niet wegbrengen!' Maar ja, ik wil toch echt gaan werken, dus het hoort er gewoon bij.

Verder heb ik al een keer of 6 oppas gehad omdat ik moest dirigeren of studeren. Verder ben ik altijd weg op maandagavond en 1,5 uur op donderdagavond. Dan is mijn man thuis. Ik moet zeggen dat ik dan niet echt aan haar denk, want dan ben ik te druk bezig. Terug in de auto denk ik wel altijd 'straks zie ik haar weer!' :) Oppas voor een avondje weg hebben we nog niet gehad, maar da's vooral omdat het er nog niet van gekomen is door drukte.
pi_89972292
Ze gaat 16 uur, dus 2 dagen. M. werkt per heden 4 dagen (echt zo fijn!! De parttimert :P) dus die neemt de maandag op zich. Ik werk maandag, dinsdag, woensdag straks, dus ze gaat dinsdag en woensdag naar de opvang. Vind het wel een mooie verdeling zo!

En erg hè? Ik had al een knoop in mijn maag toen ik laatst training had.. En nu is het over een maand alweer zover dat ik weer ga werken. Maar ivm ziekte tijdens de zwangerschap ben ik al sinds maart fulltime thuis. Dus het is extra wennen.

Maar ik geloof ook wel dat als je eenmaal weer aan het werk bent dat het zo went. Maar op dit moment heb ik nog zoiets van laat mij alstjeblieft de postcode loterij winnen ofzo :P niet dat ik voor altijd thuis mama wil zijn, maar nog wat langer fulltime van haar genieten lijkt me wel wat (had ik echt nooit van mezelf verwacht!!) maar ze verandert nu zo snel, ik wil er zo min mogelijk van missen..
  woensdag 15 december 2010 @ 20:20:03 #128
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89972528
Ik ben inmiddels een maand weer aan het werk en ik ben nog aan het wennen zeg maar... De loterij winnen zou ik ook wel willen :@
Het gaat zo vreselijk hard met die kleintjes ;(

Ylana is 62,3 cm als ik het goed heb onthouden. Dat ene pakje maat 62 dat past ze éch niet meer, daardoor dacht ik dat ze langer zou zijn maar het lijkt alleen dat ene pakje te zijn wat echt te klein is. Broekjes maat 68 gaan ook al redelijk passen. Ik vind het niet leuk, ze wordt te snel groot.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_89972544
Ik vind t ook wel fijn dat ik 5 maanden fulltime van m heb kunnen genieten :) Morgen gaat ie naar oma, gezellig met zn neef en nicht spelen ;) Wel leuk om te zien, dat ie echt reageert op zn nicht (mja die is ook 3 natuurlijk), maar ook op zn neef. Vandaag zat ie bij mn zus in de wipstoel en toen had k mn neefje vast en mn neefje ging kletsen en Floris begon ook gelijk.
(k ga ivm ziekte komende weken paar dagen per week bij R op kantoor helpen)

Oh en moet voor vrijdagavond/nacht oppas regelen.
Dan gaan we uit eten met t bedrijf van R, maar pas om 19 uur, dus dan wil k m bij mn ouders laten slapen. Vind t zielig om m midden in de nacht uit zn bed te halen als t niet hoeft. Hij heeft 1 keer al bij mn moeder geslapen, na bios en wat drinken. Maar vind t dan wel weer fijn m weer te zien O+
pi_89972997
Lastig is dat Saffier.. Dat nog steeds wennen. Vind het zo jammer dat het langer zwangerschapsverlof is afgekeurd. Leia zou, als ik geen vakantie en ouderschapsverlof had opgenomen, eind oktober al naar de opvang zijn gegaan.. En als ik nu terugdenk, ze was nog zo klein toen :o dat had ik inderdaad héél lastig gevonden.

Straks in Januari is ze 5,5 maand als ze gaat. Dat vind ik al een stuk beter. Ze krijgt al wat meer van de wereld mee enzo :)

Als we nou allemaal een beetje winnen met de postcode loterij! Die mega prijs hoef ik niet, met 1 miljoen ben ik al blij ;) (gut wat ben ik toch bescheiden gebleven hè :') :D)
  woensdag 15 december 2010 @ 20:34:19 #131
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_89973217
Ik ben nu een week of 6 weer aan de slag en ik vind het echt lekker weer... Willem zit 2 dagen op het kinderdagverblijf, 1 dag bij m'n moeder en een dag bij Martijn. Aangezien ik 4x9 werk heb ik zelf op maandag m'n mamadag...

Willem zelf heeft het ook prima naar z'n zin en lijkt er helemaal geen moeite mee te hebben... De enige lastige dag vind ik de dinsdag, dan vertrek ik rond zeven uur 's ochtends met Willem in Maxi-Cosi, z'n tasje, mijn laptop, m'n handtas en dan ook nog de hond naar oma. Dat is dan wel effe flink sjouwen met zo'n halve volksverhuizing.

Op z'n andere opvangdagen werken we thuis dus dat maakt het iets relaxter, dan hoeft alleen Willem met z'n tasje mee...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_89974341
ik vind t knap 4 dagen werken, ik zou er niet aan moeten denken :)
veel te veel ;)

Orea, ik wilde zeggen: als ik de postcodeloterij (grote prijs) win, krijg je wel een miljoen van me O+ maar ik doe niet mee aan de postcodeloterij ;)
pi_89974767
Hier ook alweer 8 weken aan het werk. Ik werk ook 4 dagen en ben woensdag altijd vrij. Dat is wel erg lekker zo midden in de week. Vind het wel fijn om weer te werken, maar ben nu ook wel blij dat ik straks lekker even 2 weken vakantie heb.

Femke gaat dinsdag en donderdag naar de creche en maandag en vrijdag naar oma. Volgend jaar is vrijdag de papadag. De creche vindt Femke ook prima. Volgende week donderdag hebben we met de ouders en kinderen kerstviering op de kdv, gezellig ~:)

Ik heb zo'n december kraskalender en ga voor de 100.000 euro *O*
  woensdag 15 december 2010 @ 21:04:27 #134
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_89974829
Ach, het kwam zo uit. Martijn en m'n moeder wilden graag allebei een dag en het KDV had een minimum van 2 dagen. Ik hoefde dus ook niet minder te gaan werken. Nu achteraf blijkt 't een heel goeie keuze, ik heb tijdens m'n verlof geleerd dat het thuisblijven niets voor mij is. Daar word ik echt geen leuker mens van, werken is soms best heftig als Willem bijvoorbeeld een nachtje doorgehaald heeft ofzo, maar ik vind het wel heerlijk. Wij hebben dan wel weer bewust gekozen voor een wat duurder KDV zodat hij ergens zit waarvan we weten dat e.e.a. ook in onze 'geest' gaat... M'n moeder is een uitstekend opvoedster en Martijn kan 'm in die ene dag per week ook niet verpesten :P

Als ik de PC-loterij win zou ik wel minder gaan werken, maar stoppen zou ik niet kunnen...
pi_89975193
Ik hoef voorlopig nog niet te werken, had eigenlijk 6 jan weer moeten beginnen. Maar heb nog zoveel vakantie uren en overuren dat ik nog wat langer thuis kon blijven (tot 6 maart) . Weet ook niet of ik 6 jan al wel gered had. Het herstel duurt nog wel even gok ik.
Ik heb alleen geen zin meer om naar mijn werk te gaan... werken op zich wel maar daar niet. Ik ben nu maar aan het zoeken naar leuke vacatures. Ik vrees alleen dat het niet gaat lukken om zo dchtbij terecht te komen. Ik fiets nu 5 minuten en dan ben ik er. We hebben alleen van die korte diensten. Soms maar 4 of 5 uur. Dan moet ik alsnog heel vaak naar mijn werk.
*poef* nu is het weg
pi_89975295
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 20:55 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik vind t knap 4 dagen werken, ik zou er niet aan moeten denken :)
veel te veel ;)

Orea, ik wilde zeggen: als ik de postcodeloterij (grote prijs) win, krijg je wel een miljoen van me O+ maar ik doe niet mee aan de postcodeloterij ;)
O+ O+

Ik dacht vroeger altijd dat ik zéker 4 dagen ging blijven werken, maar ik heb juist gemerkt, vooral nu Leia er is, dat ik het heerlijk vind 'thuis'.. ik onderneem bijna meer dan ik voorheen deed. Heb overal de tijd voor (oké ben nu dan nog niet aan het werk, maar straks is er een mooie balans vind ik).. Maar nu zou ik 4 dagen ook teveel vinden..

Ik heb ook het volste vertrouwen in onze opvang! Een hele fijne is het. Kleine van een collega zit er, en de kleine van Sproet-je (helaas gaat die net naar de volgende groep als Leia komt ;( ) maar ik vind 2 dagen opvang voor het eerste jaar meer dan genoeg :)

Opa's en oma's wordt lastig. Van mijn kant zijn ze overleden, en Mart zijn ouders wonen wat verder weg en mijn schoonmoeder is ziek. Dat zal in de toekomst alleen maar erger worden, dus als 'vaste' oppas zit er niet in (ze heeft parkinson)

Wat dat betreft is het heel fijn dat mijn meneer nu terug is gegaan naar 4 dagen :) zo heeft hij ook een dag met onze muppet *; kan nu al niet wachten op de foto's en filmpjes die ik ga krijgen als ik straks op maandag aan het werk ben en zij lekker samen op stap gaan O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Orea op 15-12-2010 21:18:04 ]
pi_89975308
Ik vind 3 dagen echt de max, meer zou ik echt niet willen :)
Vind t veel te leuk om met Floris te keuvelen en te wandelen enzo. Als ik meer zou werken zou ik daar niet echt aantoe komen denk ik, omdat ik dan ook in huis dingen wil doen en t weekend ook niet alleen maar bezig wil zijn :)
pi_89975496
Ik ga dadelijk 26uur werken en papa 4x9 uur. Alleen als verpleegkundige is het lastig om vaste dagen te werken. Dus wordt nog leuk om het straks allemaal te plannen. Gelukkig hebben we oma in de buurt en een gastouder.
29/10/'10 - 25/03/'13
  woensdag 15 december 2010 @ 21:20:28 #139
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_89975785
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:12 schreef Orea het volgende:

kan nu al niet wachten op de foto's en filmpjes die ik ga krijgen als ik straks op maandag aan het werk ben en zij lekker samen op stap gaan O+
Eerste papadag; rond 09:00

Goedemorgen, naam baas, met flugeltje...

Hoi met Martijn.

Uhm, wat moet ik eigenlijk doen met Willem zo de hele dag... :')

inmiddels vermaken ze zichzelf overigens prima op papadag O+
pi_89975870
_O-
die martijn, doet ie ook iets in het huishouden? Manlief hier denkt dat ie alleen maar leuke dingen hoeft te doen op zijn dag.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89975891
_O- :')

Dat gaat hier gelukkig wel goed! Alleen die kledingcombi's :') puntje van loslaten behalve als we naar een verjaardag gaan ofzo :') dan grijp ik wel in... toen ze 5 weken was, en schoonouders tig jaar getrouwd en Leia alles had ondergekotst, ging híj haar wel omkleden :') bloemetjes jumpsuit onder een knaloranje jurk vond ik niet zo'n succes zeg maar :')

maar verder op papa dag ziet ze er altijd bijzonder uit :D
  woensdag 15 december 2010 @ 21:24:03 #142
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_89975971
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:22 schreef BarbaBientje01 het volgende:
_O-
die martijn, doet ie ook iets in het huishouden? Manlief hier denkt dat ie alleen maar leuke dingen hoeft te doen op zijn dag.
Papadag is inderdaad om 'papa te zijn' en niet om te poetsen :') :D (vind hij)

huhuh, dat dacht ik ook. NOT! Hij heeft netjes een lijstje liggen van mij op z'n papadagen. Erg streng ben ik niet hoor, maar even opruimen en de boodschappen doen is wel het minste inderdaad...

@Orea, ik leg altijd setjes klaar :@ Wat dat betreft herken ik het ontwikkelpuntje 'loslaten' ook wel een beetje...
pi_89976008
Mijn zus legde kleren neer voor dr man :D
na het pyjama incident :P
Lieke had een pyjama truitje aan, mn zwager: ja das toch een leuk shirtje :D

(nou ja oke, daarvoor deed ze t ook al, maar toen wist ze weer waarom :))
tegenwoordig gaat t beter, mja met een spijkerbroek kan je weinig verkeerd doen :P
pi_89976111
R kiest trouwens wel leuke kleren uit. T enige dat ie niet snapt is mijn systeem in de kast kwa maten enzo ;)
toen floris 2 weken was ofzo had hij hele leuke kleren uitgekozen voor Floris, maar maat 62 :D
pi_89976115
Herkenbaar Orea :D meestal zoek ik inderdaad de kleertjes uit want anders ziet het er echt niet uit :')

Financieel moet ik wel 4 dagen werken, anders had ik ook voor 3 dagen gekozen. Gelukkig kan ik ook best thuiswerken als het moet. Op mijn vrije dag moet ik helaas vaak wel van alles in het huishouden doen anders komt alles op het weekend aan.
pi_89976196
Ik ben benieuwd als ik straks weer aan het werk ben. Mijn vroege dienst begint om 7.00 uur dus manlief brengt der dan naar de oppas. Ik denk dat ie wel een passende combinatie kan vinden..
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89976278
Ik werk ook 4 dagen, mijn man 4,5. De kinderen gaan 3,5 dag naar de opvang. Minder werken zit er niet echt in voor mij, dan kan ik niet blijven doen wat ik nu doe.. Ik heb al een soort van fulltime baan die ik rondkrijgin 4 dagen, de functie was voor 40 uur zeg maar. Ik ben wel flexibel, ik kan makkelijk wat later beginnen of wat vroeger naar huis als ik een beetje handig plan. Ik kan ook goed thuis werken en ik kan ook goed m'n uren draaien buiten kantooruren.

De eerste 2 dagen voor leyla op het kdv belde ik gewoon 3x per dag. Vonden ze heus niet erg. Nu weet ik dat ze ook daar haar draai al heeft, ze huilt echt amper, slaapt goed en drinkt lekker en ligt lekker vaak in de box te spelen net als thuis.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_89976335
Ik probeer hem ook wel te laten, maar soms dan ziet ie mijn blik (en grijns en :') gezicht) en dan is 't wel: wat is er? :D

Verder zal het me boeien wat hij haar aantrekt :D Lekker samen kneuteren O+ En zo komen de dingen uit de kast ook eens aan de beurt die ik haar amper aantrek :D
pi_89976357
ik heb de setjes bij elkaar hangen in de kast. Hoeft ie alleen maar een hangertje uit de kast te pakken.

Soms dan zoekt ie zelf wat bij elkaar. Ik vind het alleen maar lief..

Ik ben benieuwd hoe het gaat zijn als Ilse naar de gastouder gaat. Ik kan erg moeilijk weg van mijn werk. Ze zal mijn man dan moeten bellen.
*poef* nu is het weg
pi_89976419
Eerste papamiddag heb ik ook een briefje achter gelaten voor m. Wanneer ze moe is en dat soort dingen, hoe de flessen warm te maken enz...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')