Dag mensen,
Hoera, hoera!

Afgelopen donderdag heb ik een heeeeel leuk katje (

5 jaar, poes, zwart met witte snor - vet! -, wit befje en witte pootjes, genaamd Sumi - naam nog in testfase

) uit het asiel gehaald.

Gaat allemaal prima (nog even aan het oefenen met luikje, maar dat komt wel goed

...
Alleeeeen... Ik heb her en der wat rode jeukende plekjes, je kent ze wel, als je dieren hebt. Nog geen
vlooien daadwerkelijk gezien maar het zou kunnen dat er een verdwaalde vlo zit. (Of ik heb ergens anders een irritatie van en beeld het me in, maarja, je weet het gewoon niet) Die wil ik natuurlijk zo snel mogelijk uitroeien.
Ik heb hier nog een pipetje Frontline Spot On Kat liggen, dat ik zou willen gebruiken. Daar staat op dat in afwezigheid van veiligheidsstudies het minimale interval 4 weken is. Nu is ze ongeveer twee weken geleden in het asiel nog ontvlooid d.m.v. een spray (ander merk, weet ff niet meer welk).
Heeft iemand
ervaring met na 2 weken opnieuw ontvlooien? Wat was de reactie van de kat (niets aan de hand, irritatie/ziek, ...?)
Ik neem aan dat het wel goed zal gaan, maar je weet maar nooit, dus vandaar mijn vraag naar mensen die dit al eerder hebben geprobeerd...
(Voordat iemand gaat beginnen over wat op de verpakking staat: "in afwezigheid van veiligheidsstudies" betekent dus dat er géén onderzoek is gedaan naar of dat kwaad kan, maar het wil niet per se zeggen dát het kwaad kan.)
Dan issue twee, nu ik toch vragen aan het stellen ben.
Ik heb van het asiel een kuurtje tegen
niesziekte meegekregen, voor het geval ze dat zou krijgen door de stress van het verhuizen. Ze niest af en toe (ik werk hele dagen thuis en hoor haar ongeveer 3 keer per dag niezen, niet veel dus) en heeft een heeeeeeeel klein beetje natte ogen en neus. Wel goede eetlust en drinkt ook goed. Geen overmatige slikbewegingen. (Wel een schor mauwtje, maar kan ook standaard zijn, had ze al vanaf dag één, dus weet ik niet.)
Nog geen reden om de kuur te geven, toch? als het niet nodig is doe ik dat namelijk liever niet (als ze pil niet eet is het niet leuk om die tien dagen door de strot te douwen plus volgens mij is het antibiotica (klopt dat?) en je wil natuurlijk geen resistentie kweken), maar anderzijds had mijn vorige kat chronische traanoogjes, waarschijnlijk door niet goed behandelde niesziekte.
Bedankt alvast!