abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 juni 2002 @ 11:07:20 #1
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_4425319
ik ben een student die van de zomer geld nodig heeft, ongeveer 1500 Euro en ga na de vakantie full-time werken maar heb niet de mogelijkheid van m'n ouders geld te lenen en ik wil ook niet dat zij dat weten, ik ben 19 en wil dus een lening afsluiten voor een relatief klein bedrag: 1500 of 2000 Euro. Ik wil hier zo snel mogelijk over kunnen beschikken, in januari 2003 beginnen met afbetalen en dit binnen een zo kort mogelijke termijn afbetalen en d'r heel weinig rente over te hoeven betalen.... ik heb nog nooit geld geleend en zou niet weten waar ik dat in mijn geval het beste kan doen....

ik heb momenteel nogal een hoog uitgavenpatroon en wil op het moment nogal een klein beetje dure aankopen doen en 500 Euro meenemen op vakantie naar Spanje voor 10 dagen.

Verder wil ik autorijexamen doen binnenkort en nogal wat lessen nemen en wat nieuwe kleding kopen...

is er iemand die tips - adviezen heeft voor mij want ik ben met lenen tamelijk onbekend...

ook zou ik graag zo snel mogelijk de beschikking willen hebben over het geld..... liefst nog deze week

keep up the good work!
pi_4425407
Dat wordt lenen bij vrienden of bekenden, want er is denk ik geen bank of geldverstrekker die je voor dat doel nu (hoog uitgavepatroon / student) geld wil lenen.
  maandag 3 juni 2002 @ 11:19:54 #3
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4425460
quote:
Op maandag 03 juni 2002 11:16 schreef Layla666 het volgende:
Dat wordt lenen bij vrienden of bekenden, want er is denk ik geen bank of geldverstrekker die je voor dat doel nu (hoog uitgavepatroon / student) geld wil lenen.
JAWEL joh, aan studenten verdienen ze later genoeg..
met een studentenrekening kan je 1000 Euro rood staan (bij de postbank)!
  maandag 3 juni 2002 @ 11:20:54 #4
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_4425472
Jammer dat je dit niet wat eerder wist, dan had je in Groningen een lening af kunnen sluiten. Daar hoef je pas een jaar na het afronden van je studie te beginnen met betalen.
Wat voor studie doe je eigenlijk? Als je geneeskunde doet, dan kun je bij de ABN een medisch anticipatie krediet afsluiten, dan mag je tot 10.000 euro (dacht ik) rood staan als geneeskunde student
pi_4425500
Mijn advies: verlaag je uigavenpatroon, leg het bij met je ouders, cancel de vakantie, koop die schoenen en nieuwe kleding niet, ga werken voor je geld en daarna thuis op de bank even over je leven nadenken.

Tot dan!

"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
  maandag 3 juni 2002 @ 11:23:29 #6
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4425513
quote:
Op maandag 03 juni 2002 11:22 schreef De_Dag_Dipper het volgende:
Mijn advies: verlaag je uigavenpatroon, leg het bij met je ouders, cancel de vakantie, koop die schoenen en nieuwe kleding niet, ga werken voor je geld en daarna thuis op de bank even over je leven nadenken.

Tot dan!

SLECHT ADVIES..
hij is nu student, gaat straks zat verdienen, dus waarom ou hij zich nu zorgen maken
pi_4425566
Dan leen jij hem dat geld toch?
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
  maandag 3 juni 2002 @ 11:27:50 #8
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4425590
quote:
Op maandag 03 juni 2002 11:26 schreef De_Dag_Dipper het volgende:
Dan leen jij hem dat geld toch?
haha nice comeback...
maar helaas bezit ik niet over die middelen.. Ik ben net uit de schulden
pi_4425632
als je al geld nofidg hebt, zou ik de vakantie idd cacellen, of kijken of je die uitgaven echt moet doen, meestal kan je prima met wat oudere kleren door het leven, je bent tenslotte student...
ook nog njet
pi_4425643
Wat is het studentenleven toch relaxed! (en nog relaxter als je geen schulden hebt...) Biertje frenkie?
  maandag 3 juni 2002 @ 11:32:24 #11
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4425670
quote:
Op maandag 03 juni 2002 11:30 schreef De_Dag_Dipper het volgende:
Wat is het studentenleven toch relaxed! (en nog relaxter als je geen schulden hebt...) Biertje frenkie?
Beetje vroeg nog...
bovendien ben ik aan het werk
pi_4425701
Tsja, dan kun je zo in ieder geval nieuwe schoenen kopen!
  maandag 3 juni 2002 @ 11:37:19 #13
3498 Barb
Graduated Fool
pi_4425749
Heb je je P. gehaald? Zo ja, dan kun je je opnamelimiet verhogen tot max. 10.000 gulden, bij een studentenrekening. Met P-bewijs, stufipapieren en paspoort, naar je bank, vertellen dat je geld wil lenen voor een nieuwe pc die echt onmisbaar is voor je studie en je limiet wordt meteen aangepast. Morgen kun jij 1500 Euro pinnen. Beginnen met terugbetalen begint 1 jaar na je afstuderen, je moet wel je stufi op de betreffende rekening binnen laten komen en je betaald ieder kwartaal debetrente. Zal ongetwijfeld niet de voordelingste lening zijn, maar wel het makkelijste te regelen. En je hoeft niet voor de volle 10.000 te gaan, minder kan ook.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  maandag 3 juni 2002 @ 11:47:16 #14
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_4425950
ik heb geld nodig, zo snel mogelijk en wil gewoon een lening afsluiten, waarom kan iedereen een lening afsluiten maar ik als student niet, bovendien verdien ik met m'n bijbaantje +/- 400 Euro per maand dus kan ik dat makkelijk af betalen... Bij welke bank is dit mogelijk.

Enne met mijn Studentenrekening van de SNS-bank kan ik nu dus tot 400 Euro rood staan...en dat sta ik dus:( kan ik nu een rekening bij postbank openen waarmee ik tot 1000 Euro rood kan staan meteen?
Onafhankelijk van mijn inkomen en dan wordt daar NIET mijn stufi op gestort kan ik dan tot 1000 Euro rood staan bij de postbank?

Bij voorbaat dank en het is niet mogelijk geld bij mijn ouders te lenen:(

keep up the good work!
  maandag 3 juni 2002 @ 11:58:18 #15
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_4426134
quote:
Uit het profiel van krn176:
Studierichting MBO ICT nivo3 2ejaars
quote:
Op maandag 03 juni 2002 11:07 schreef krn176 het volgende:
ik ben een student ...
Ik weet niet of een bank een MBO-leerling als student wil zien. Ik ben persoonlijk van mening dat een MBO-student niet bestaat, no offence.

Het enige dat ik wil zeggen is dat het natuurlijk voor een bank wel verschil maakt of jij dadelijk met een salaris van 1000 euro bruto of >2000 euro bruto begint als je gaat werken...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')