abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 december 2010 @ 17:53:58 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_89881729
Een vriend van me kwam er mee. Vroeger toen hij nog bij de marine zat was er een drankje dat "Sternmarker of Sterrenmarker" heette (duits). Het is een soort Vieux... Wij vroegen ons af of iemand dat kent en weet waar ik het zou kunnen halen.

En wat de correcte spelling er van is. Want google kan niks vinden.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 13 december 2010 @ 18:00:26 #2
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_89882008
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  maandag 13 december 2010 @ 18:04:11 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_89882133
quote:
16s.gif Op maandag 13 december 2010 18:00 schreef Pagan het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hou van jou!

Waar kan ik het kopen?
  maandag 13 december 2010 @ 18:10:25 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89882326
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 13 december 2010 @ 18:47:42 #5
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_89883757
:D

Zal volgende week Zaterdag eens bij de big box in DL gluren of ze het ook hebben :D
pi_89883772
wat is dat voor bocht
  maandag 13 december 2010 @ 18:58:23 #7
45206 Pietverdriet
pi_89884215
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 18:48 schreef Kernkraft het volgende:
wat is dat voor bocht
Soort brandy, gedistilleerde wijn, Duitse versie van Cognac net als bv Asbach Uralt ( in bezit van Underberg) maar dan van Henkell (Onderdeel van Dr. August Oetker KG.)
pi_89935177
online bestellen is altijd prima mogelijkheid als het kopen in de winkel niet lukt. Zelf bestel ik elk jaar baumkuche in duitsland en dat komt gewoon van kleine bakkerijtjes af (gevonden met google).

Dat is een soort cake en die versturen ze met de post en komt altijd prima aan. Iedereen verklaart me hier wel voor gek dat ik cake op internet bestel, maar die duitsers weten het altijd prima te verpakken.

Ik bestelde ook weleens bier, maar dat was niet echt veel goedkoper dan bij de slijterij en doen we maar niet meer. Je kan trouwens ook een ruilvoorstel doen, Nederlandse bieren ruilen voor zo'n fles sterke drank, veel delicatessenwinkeltjes zijn hier voor in. Je moet dan wel even in de winkel zelf vragen of ze dat willen. Ze zijn gek op trippeltjes en dergelijke. Ook Friese en Groningse worst kan je prima ruilen voor drank als je wat kletst met zo'n eigenaar / eigenaresse. Ik heb vrienden in Stuttgart en neem elke keer een paar kilo worst en bier mee en ruil dat daar tegen Duitse bieren en Duitse worsten en eet ik dan thuis lekker op :P

Maar dit gaat misschien wat offtopic...
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:37:40 #9
45206 Pietverdriet
pi_89935842
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:25 schreef richardrahl het volgende:
online bestellen is altijd prima mogelijkheid als het kopen in de winkel niet lukt. Zelf bestel ik elk jaar baumkuche in duitsland en dat komt gewoon van kleine bakkerijtjes af (gevonden met google).

Dat is een soort cake en die versturen ze met de post en komt altijd prima aan. Iedereen verklaart me hier wel voor gek dat ik cake op internet bestel, maar die duitsers weten het altijd prima te verpakken.

Ik bestelde ook weleens bier, maar dat was niet echt veel goedkoper dan bij de slijterij en doen we maar niet meer. Je kan trouwens ook een ruilvoorstel doen, Nederlandse bieren ruilen voor zo'n fles sterke drank, veel delicatessenwinkeltjes zijn hier voor in. Je moet dan wel even in de winkel zelf vragen of ze dat willen. Ze zijn gek op trippeltjes en dergelijke. Ook Friese en Groningse worst kan je prima ruilen voor drank als je wat kletst met zo'n eigenaar / eigenaresse. Ik heb vrienden in Stuttgart en neem elke keer een paar kilo worst en bier mee en ruil dat daar tegen Duitse bieren en Duitse worsten en eet ik dan thuis lekker op :P

Maar dit gaat misschien wat offtopic...
Vanillevla doet het ook altijd goed
Zoute drop
pi_89936770
vanillevla is een lastig ruilmiddel, het is niet zo lang houdbaar en ze willen het wel kunnen verkopen met wat winst in de winkel.

Zoute drop heb ik nooit gevraagd eigenlijk, maar ik kom meestal in delicatassenwinkeltjes daar en dan denk je sneller aan kaas, worst en bier. Ik ga het een volgende keer eens proberen, stinkt mijn auto in iedergeval niet meer naar worst (in de zomer met 30 graden met dozen vol worst in de auto voor een lange rit is niet echt aangenaam) :+
  dinsdag 14 december 2010 @ 22:55:58 #11
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_89940319
Alle Duitsers die ik tot nu toe tegen ben gekomen zijn altijd gek op vla, toch typisch dat het er onderhand niet regulier verkrijgbaar is :P
  dinsdag 14 december 2010 @ 22:57:31 #12
45206 Pietverdriet
pi_89940382
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 22:55 schreef Erasmo het volgende:
Alle Duitsers die ik tot nu toe tegen ben gekomen zijn altijd gek op vla, toch typisch dat het er onderhand niet regulier verkrijgbaar is :P
Euh, Aldi Sued heeft het, Vanille en Chocolade vla in pakken, Bij Real verkopen ze boerenvla in plastic emmertjes.
  dinsdag 14 december 2010 @ 23:03:28 #13
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_89940713
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 22:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Euh, Aldi Sued heeft het, Vanille en Chocolade vla in pakken, Bij Real verkopen ze boerenvla in plastic emmertjes.
Ah ze hebben het licht gezien :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')