Dag privacyquote:Staat de harde schijf uit je computer op instorten? Maak je geen zorgen: Laptops en computers van de toekomst hebben volgens Google geen harde schijf meer.
Het nieuwe Google Chrome besturingssysteem, dat dinsdag werd onthuld, biedt een goed beeld van toekomstige computers. Het nieuwe platform van Google slaat alles (bestanden, applicaties, data) op op een online server, dus een harde schijf, die al meer dan 25 jaar het kloppende hart vormt van de computer, is niet meer nodig.
Het besturingssysteem zal in de eerste instantie enkel beschikbaar zijn op laptops van Samsung en Acer.
“De besturingssystemen die we vandaag de dag gebruiken, stammen uit het tijdperk waarin er geen internet was,” zegt Google-woordvoerder Eitan Bencuya. “De nieuwe systemen van Google Chrome zijn ontworpen voor mensen die het grootste deel van hun tijd doorbrengen op het internet.”
Ook andere hardwarefabrikanten zoeken naar mogelijkheden om de harde schijf te vervangen en doen de iPad, de nieuwe MacBook Air en sommige ebook-readers het al zonder.
quote:Op maandag 13 december 2010 17:20 schreef boem-dikkie het volgende:
En wat denkt Google dat zo'n server gebruikt om data op te slaan?
Hardeschijf in je pc zal overbodig zijn.quote:Op maandag 13 december 2010 17:20 schreef boem-dikkie het volgende:
En wat denkt Google dat zo'n server gebruikt om data op te slaan?
Ik vind het wel fijn dat ik controle heb over mijn eigen harde schijf. Dat hoeft niet perse op een server.quote:Op maandag 13 december 2010 17:22 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Hardeschijf in je pc zal overbodig zijn.
Ja ik zeg niet dat ik het eens ben met google lol.quote:Op maandag 13 december 2010 17:24 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn dat ik controle heb over mijn eigen harde schijf. Dat hoeft niet perse op een server.
Walgelijk handig, tot er problemen zijn. Dan staat alles gewoon stil.quote:Op maandag 13 december 2010 17:30 schreef waht het volgende:
Wat een gehuil, deze constructie wordt al breed toegepast bij vele organisaties. Het is gewoon walgelijk handig om al je zooi op één plek te hebben zonder die zooi altijd mee te hoeven nemen.
En als je dan zo bang bent voor de duivels bij Google is er vast een optie waarbij je al je zooi kan versleutelen.
En als er dan geen internet is of er gaat iets fout met één of andere server kun je niet bij je bestanden. Natuurlijk heb je dat ook met je eigen harde schijf maar dan ben je er alleen zelf de dupe van.quote:Op maandag 13 december 2010 17:30 schreef waht het volgende:
Wat een gehuil, deze constructie wordt al breed toegepast bij vele organisaties. Het is gewoon walgelijk handig om al je zooi op één plek te hebben zonder die zooi altijd mee te hoeven nemen.
En als je dan zo bang bent voor de duivels bij Google is er vast een optie waarbij je al je zooi kan versleutelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |