abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89880513
quote:
Staat de harde schijf uit je computer op instorten? Maak je geen zorgen: Laptops en computers van de toekomst hebben volgens Google geen harde schijf meer.

Het nieuwe Google Chrome besturingssysteem, dat dinsdag werd onthuld, biedt een goed beeld van toekomstige computers. Het nieuwe platform van Google slaat alles (bestanden, applicaties, data) op op een online server, dus een harde schijf, die al meer dan 25 jaar het kloppende hart vormt van de computer, is niet meer nodig.

Het besturingssysteem zal in de eerste instantie enkel beschikbaar zijn op laptops van Samsung en Acer.

“De besturingssystemen die we vandaag de dag gebruiken, stammen uit het tijdperk waarin er geen internet was,” zegt Google-woordvoerder Eitan Bencuya. “De nieuwe systemen van Google Chrome zijn ontworpen voor mensen die het grootste deel van hun tijd doorbrengen op het internet.”

Ook andere hardwarefabrikanten zoeken naar mogelijkheden om de harde schijf te vervangen en doen de iPad, de nieuwe MacBook Air en sommige ebook-readers het al zonder.
Dag privacy :W

()()()****$$$##<||> Bron <||>##$$$****()()()
Sisco Certified
pi_89880546
En wat denkt Google dat zo'n server gebruikt om data op te slaan?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 13 december 2010 @ 17:22:02 #3
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_89880592
quote:
9s.gif Op maandag 13 december 2010 17:20 schreef boem-dikkie het volgende:
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
pi_89880595
quote:
9s.gif Op maandag 13 december 2010 17:20 schreef boem-dikkie het volgende:
Hardeschijf in je pc zal overbodig zijn.
Sisco Certified
pi_89880607
Oh god ja, sla vooral al je informatie op op servers van Google.
:')
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
pi_89880640
zodat je laptop zonder internetverbinding (zoals in het buitenland op vakantie) compleet waardeloos is... handig :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_89880650
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 17:22 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Hardeschijf in je pc zal overbodig zijn.
Ik vind het wel fijn dat ik controle heb over mijn eigen harde schijf. Dat hoeft niet perse op een server.
pi_89880660
had microsoft ruim 10 jaar geleden niet een zelfde falend idee... .NET heette dat :+
pi_89880668
Ik dacht dat 1 Google zoek opdracht al net zo veel energie kostte als een 40 watt lamp een kwartier laten branden..
Wat moet dit dan wel niet kosten..
pi_89880678
Daar doe ik lekker niet aan mee
pi_89880699
En waar draait het OS op? Maar goed, een flash chipje is geen harde schijf.
pi_89880724
Al je persoonlijke data enkel opslaan bij een externe partij? Dacht het niet.
Jammer voor Google maar mijn data blijft gewoon thuis en gaat verder nergens heen.

Google begint een heel eng bedrijf te worden.
pi_89880737
quote:
7s.gif Op maandag 13 december 2010 17:24 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik vind het wel fijn dat ik controle heb over mijn eigen harde schijf. Dat hoeft niet perse op een server.
Ja ik zeg niet dat ik het eens ben met google lol.
Sisco Certified
pi_89880751
En als je dan toch een harde schijf wil kopen over 10 jaar krijg je er een politie-onderzoek bij cadeau.
pi_89880785
In de toekomst zullen mensen lachen om de reacties die je hierboven kunt lezen. :P
Supergoede CPU is wellicht ook niet meer nodig, je koopt gewoon CPU-time bij Google.
  maandag 13 december 2010 @ 17:27:31 #16
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_89880790
Nee bedankt.
pi_89880815
Leuk idee van Google.. maarre, dacht het niet.
pi_89880822
Ohnoes dan vind google all mijn *uhum*.
  maandag 13 december 2010 @ 17:28:16 #19
265768 NBT
Bigger is better.
pi_89880825
Daar gaan we niet aan beginnen!
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_89880844
Dat gaat hem absoluut niet worden.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_89880848
nou in mijn PC zal een HDD blijven hoor 100% :Y no way dat ik alles op een server wil hebben waar ik geen invloed op heb. om maar te zwijgen van de overlast bij een internet storing van mijn ISP dat is nu al kut maar dan dubbel kut
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_89880933
Wat een gehuil, deze constructie wordt al breed toegepast bij vele organisaties. Het is gewoon walgelijk handig om al je zooi op één plek te hebben zonder die zooi altijd mee te hoeven nemen.

En als je dan zo bang bent voor de duivels bij Google is er vast een optie waarbij je al je zooi kan versleutelen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_89880986
Dan kunnen de overheden direct hun documenten uploaden bij wikileaks
  maandag 13 december 2010 @ 17:32:45 #24
326168 HLV_Siempre
Poppetje gezien...
pi_89881002
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 17:30 schreef waht het volgende:
Wat een gehuil, deze constructie wordt al breed toegepast bij vele organisaties. Het is gewoon walgelijk handig om al je zooi op één plek te hebben zonder die zooi altijd mee te hoeven nemen.

En als je dan zo bang bent voor de duivels bij Google is er vast een optie waarbij je al je zooi kan versleutelen.
Walgelijk handig, tot er problemen zijn. Dan staat alles gewoon stil.

En ja, de beveiliging van je persoonlijke informatie is uiteraard een valide punt dat gemaakt wordt.
J. &lt;3
  maandag 13 december 2010 @ 17:33:26 #25
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_89881025
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 17:30 schreef waht het volgende:

En als er dan geen internet is of er gaat iets fout met één of andere server kun je niet bij je bestanden. Natuurlijk heb je dat ook met je eigen harde schijf maar dan ben je er alleen zelf de dupe van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')