Veertig vazen!quote:Bezoeker valt: kunstwerk kapot
ANP − 13/12/10, 16:00
ROTTERDAM - In Museum Boijmans van Beuningen in Rotterdam is afgelopen weekeinde een deel van een kostbaar kunstwerk van ontwerpster Hella Jongerius vernield. Dat gebeurde toen een bezoekster onwel werd en over het kunstwerk viel.
Dat heeft een woordvoerster maandag bekendgemaakt. Het kunstwerk, Coloured Vases genaamd, bestond uit driehonderd handbeschilderde vazen van Koninklijke Tichelaar Makkum. Door de val werden veertig vazen vernield. De schade wordt geschat op enkele tienduizenden euro's, vermoedt de woordvoerster.
De vazen stonden in een cirkel en worden, weliswaar met veertig minder, opnieuw in een cirkel opgesteld. Jongerius bekijkt nog of dit werk opnieuw wordt gemaakt. Er bestaan er twee van: een voor Boijmans en een die commercieel wordt verkocht.
mwa volgens mij krijg je dan al heel snel plaatsvervangende schaamte. Ondanks dat die mevrouw er niks aan kan doen. Alhoewel ik ook van de meeste moderne kunst beroerd word.quote:Op maandag 13 december 2010 16:53 schreef Ringo het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)unstwerk-kapot.dhtml
[..]
Veertig vazen!!! Ik had daar best graag bij willen zijn.
!
.
Gewoon verzekerd neem ik aan.quote:Op maandag 13 december 2010 16:56 schreef Frutsel het volgende:
En hoe gaat het met de bezoekster?
Die wordt, als ze nog leeft, straks spontaan weer onwel als ze het kostenplaatje ziet
Of a-la tubgirl is gaan diarreeenquote:Op maandag 13 december 2010 16:57 schreef Ringo het volgende:
Als die onwelle dame er maar niet ook bij is gaan braken..
Die is denk niet zo groot aangezien het museum die dingen zo neer had moeten zetten dat ze niet zouden omvallen als er iemand onwel word...quote:Op maandag 13 december 2010 16:56 schreef Frutsel het volgende:
En hoe gaat het met de bezoekster?
Die wordt, als ze nog leeft, straks spontaan weer onwel als ze het kostenplaatje ziet
quote:Op maandag 13 december 2010 16:58 schreef Antal het volgende:
WHEHEHehehhe ik heb het toch gekocht ?!
Dat ziet er overigens niet verkeerd uit. Maar ook niet onvervangbaar.quote:Op maandag 13 december 2010 16:58 schreef Godtje het volgende:
Het kunstwerk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ok, niet erg.quote:Op maandag 13 december 2010 16:58 schreef Godtje het volgende:
Het kunstwerk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O nee, mijn levenswerk?! Het is allemaal voor niets geweest!quote:Op maandag 13 december 2010 16:58 schreef Godtje het volgende:
Het kunstwerk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tienduizenden euro's.quote:Op maandag 13 december 2010 16:58 schreef Godtje het volgende:
Het kunstwerk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat denk je dat het kost, qua tijd, menskracht en materialen, om die veertig vazen te produceren, te bakken, te beschilderen? Of je het werk nu mooi vindt of niet, het is ouderwets ambacht dat veel precisie vergt. Ik schrik niet zo van die tienduizenden euro's. Dat geld ben je ook al gauw kwijt met de productie en het drukken van een huis-aan-huiskrantje.quote:Op maandag 13 december 2010 17:06 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Tienduizenden euro's.!!!!!!!!!!
Vraag en Aanbod:quote:Op maandag 13 december 2010 17:06 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Voor dat geld wil ik ook wel mijn tijd, menskracht en materiaal investeren hoor?quote:Op maandag 13 december 2010 17:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat denk je dat het kost, qua tijd, menskracht en materialen, om die veertig vazen te produceren, te bakken, te beschilderen? Of je het werk nu mooi vindt of niet, het is ouderwets ambacht dat veel precisie vergt. Ik schrik niet zo van die tienduizenden euro's. Dat geld ben je ook al gauw kwijt met de productie en het drukken van een huis-aan-huiskrantje.
Men zit alleen niet te wachten op jouw jostiaanse kleikunstjes. Dat is het verschil, proleet.quote:Op maandag 13 december 2010 17:19 schreef boem-dikkie het volgende:
Voor dat geld wil ik ook wel mijn tijd, menskracht en materiaal investeren hoor?
ik kan het beter.quote:Op maandag 13 december 2010 17:24 schreef Ringo het volgende:
[..]
Men zit alleen niet te wachten op jouw jostiaanse kleikunstjes. Dat is het verschil, proleet.
Ik hou niet echt van dit soort kunst. En snap ook niet dat zoiets zoveel geld oplevert. Een mooi schilderij waar het talent afstraalt oké. Tientallen vazen met leuke vlakjes er op, kom op zeg.quote:Op maandag 13 december 2010 17:24 schreef Ringo het volgende:
[..]
Men zit alleen niet te wachten op jouw jostiaanse kleikunstjes. Dat is het verschil, proleet.
Blijkbaar is er veel vraag naar.quote:Op maandag 13 december 2010 17:26 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik hou niet echt van dit soort kunst. En snap ook niet dat zoiets zoveel geld oplevert. Een mooi schilderij waar het talent afstraalt oké. Tientallen vazen met leuke vlakjes er op, kom op zeg.
Dat kan. Omdat ik het niet mooi vind betekent het niet dat anderen die mening delen.quote:Op maandag 13 december 2010 17:29 schreef samvirus het volgende:
[..]
Blijkbaar is er veel vraag naar.
Ik zeg dat ik een mooi schilderij meer waardeer dan dit soort spul. Het maakt me verder niet uit wat jij daarvan vindt.quote:Op maandag 13 december 2010 17:29 schreef Ringo het volgende:
Och, over de getaxeerde waarde kan je lang discussiëren, dat is pure handel. Maar om zo'n kunstwerk compleet af te schrijven omdat je zelf niet verder komt dan de Huilende Zigeunerjongen, vind ik ook wat sneu..
quote:Op maandag 13 december 2010 17:30 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Dat kan. Omdat ik het niet mooi vind betekent het niet dat anderen die mening delen.
Dan zijn dat soort teksten ook wat overbodig en overdreven.quote:Op maandag 13 december 2010 17:06 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Dat probeer ik ook niet te zeggenquote:Op maandag 13 december 2010 17:30 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Dat kan. Omdat ik het niet mooi vind betekent het niet dat anderen die mening delen.
Waarom?quote:Op maandag 13 december 2010 17:32 schreef Godtje het volgende:
[..]
[..]
Dan zijn dat soort teksten ook wat overbodig en overdreven.
Ja.quote:Op maandag 13 december 2010 17:35 schreef Godtje het volgende:
[..]
Zo communiceer je altijd?
Apart en weinig respectvol.
Ik doe hierbij een deal: ik kan het laten namaken - voor nog betere kwaliteit - bij een kunstenaar in de trendy kunstenaarswijk in Sjanghai, voor een fractie van de prijs, nml. voor 1000 euro. Deal?quote:Op maandag 13 december 2010 17:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat denk je dat het kost, qua tijd, menskracht en materialen, om die veertig vazen te produceren, te bakken, te beschilderen? Of je het werk nu mooi vindt of niet, het is ouderwets ambacht dat veel precisie vergt. Ik schrik niet zo van die tienduizenden euro's. Dat geld ben je ook al gauw kwijt met de productie en het drukken van een huis-aan-huiskrantje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |