Veertig vazen!quote:Bezoeker valt: kunstwerk kapot
ANP − 13/12/10, 16:00
ROTTERDAM - In Museum Boijmans van Beuningen in Rotterdam is afgelopen weekeinde een deel van een kostbaar kunstwerk van ontwerpster Hella Jongerius vernield. Dat gebeurde toen een bezoekster onwel werd en over het kunstwerk viel.
Dat heeft een woordvoerster maandag bekendgemaakt. Het kunstwerk, Coloured Vases genaamd, bestond uit driehonderd handbeschilderde vazen van Koninklijke Tichelaar Makkum. Door de val werden veertig vazen vernield. De schade wordt geschat op enkele tienduizenden euro's, vermoedt de woordvoerster.
De vazen stonden in een cirkel en worden, weliswaar met veertig minder, opnieuw in een cirkel opgesteld. Jongerius bekijkt nog of dit werk opnieuw wordt gemaakt. Er bestaan er twee van: een voor Boijmans en een die commercieel wordt verkocht.
mwa volgens mij krijg je dan al heel snel plaatsvervangende schaamte. Ondanks dat die mevrouw er niks aan kan doen. Alhoewel ik ook van de meeste moderne kunst beroerd word.quote:Op maandag 13 december 2010 16:53 schreef Ringo het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)unstwerk-kapot.dhtml
[..]
Veertig vazen!!! Ik had daar best graag bij willen zijn.
!
.
Gewoon verzekerd neem ik aan.quote:Op maandag 13 december 2010 16:56 schreef Frutsel het volgende:
En hoe gaat het met de bezoekster?
Die wordt, als ze nog leeft, straks spontaan weer onwel als ze het kostenplaatje ziet
Of a-la tubgirl is gaan diarreeenquote:Op maandag 13 december 2010 16:57 schreef Ringo het volgende:
Als die onwelle dame er maar niet ook bij is gaan braken..
Die is denk niet zo groot aangezien het museum die dingen zo neer had moeten zetten dat ze niet zouden omvallen als er iemand onwel word...quote:Op maandag 13 december 2010 16:56 schreef Frutsel het volgende:
En hoe gaat het met de bezoekster?
Die wordt, als ze nog leeft, straks spontaan weer onwel als ze het kostenplaatje ziet
quote:Op maandag 13 december 2010 16:58 schreef Antal het volgende:
WHEHEHehehhe ik heb het toch gekocht ?!
Dat ziet er overigens niet verkeerd uit. Maar ook niet onvervangbaar.quote:Op maandag 13 december 2010 16:58 schreef Godtje het volgende:
Het kunstwerk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ok, niet erg.quote:Op maandag 13 december 2010 16:58 schreef Godtje het volgende:
Het kunstwerk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O nee, mijn levenswerk?! Het is allemaal voor niets geweest!quote:Op maandag 13 december 2010 16:58 schreef Godtje het volgende:
Het kunstwerk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 13 december 2010 16:58 schreef Antal het volgende:
WHEHEHehehhe ik heb het toch gekocht ?!
Tienduizenden euro's.quote:Op maandag 13 december 2010 16:58 schreef Godtje het volgende:
Het kunstwerk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |