Maar de boordcomputer geeft 7,8/100 aan, en dat heb ik gebruikt voor mijn berekening?quote:
Over de hele 87 km was het ongeveer 7,8, met een marge van 0,3. Bij het net starten van de auto gaf hij soms wel 15/100 maar dat heb ik niet mee genomen in mijn berekening omdat dit max een minuut duurt.quote:Op maandag 13 december 2010 13:42 schreef CasB het volgende:
Geeft de boordcomputer niet het huidige verbruik aan, en niet het gemiddelde?
Ja dat heb ik ook gedaan.quote:Op maandag 13 december 2010 13:44 schreef Soohr het volgende:
Geeft je boardcomputer niet het gemiddelde van alle kilometers weer?
reset na het tanken je gemiddelde even en rij dan 10 liter benzine op.
Ja maar ik heb 10 liter getankt en weer 10 liter verbruikt, de reserve brandstof heb ik niet meegenomen in mijn berekening.quote:Op maandag 13 december 2010 13:45 schreef Geerd het volgende:
Het lampje ging branden, tank is nog niet leeg dan hey lullo bij me motor begint tie ook te branden dan kan ik nog dik 80 km verder eer ik hem op de reserve moet zetten dan heb ik nog 3,5 L.
Waarom zou dit uit moeten maken?quote:Op maandag 13 december 2010 13:44 schreef MAXTIJN het volgende:
Je meting is niet zuiver.
Je moet hem helemaal vol tanken, dan gaan rijden en weer aftanken, en dan je berekening doen.
dus geen gemiddelde,quote:Op maandag 13 december 2010 13:46 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Over de hele 87 km was het ongeveer 7,8, met een marge van 0,3. Bij het net starten van de auto gaf hij soms wel 15/100 maar dat heb ik niet mee genomen in mijn berekening omdat dit max een minuut duurt.
Je meetsystemen (compu/lampje) zijn niet nauwkeurig genoeg voor slechts 10 liter. Zo kan bijvoorbeeld je lampje (benzinepomp) eerder aanslaan als je niet helemaal horizontaal staat (of later natuurlijk).quote:Op maandag 13 december 2010 13:48 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Waarom zou dit uit moeten maken?
Doe het nu gewoon zo, is veel makkelijker en preciezer.quote:Op maandag 13 december 2010 14:06 schreef Dennis101 het volgende:
Als je een goede meting wilt doen moet je de auto voltanken, tank een stuk leeg rijden en dan bijtanken. Dan kan je gemiddelde verbruik zien.
Huh?quote:Op maandag 13 december 2010 13:50 schreef Soohr het volgende:
[..]
dus geen gemiddelde,
dan klopt er natuurlijk geen klap van.
Ook dat is een bekend kwaaltje bij veel auto's.quote:Op maandag 13 december 2010 15:34 schreef FoolWithMokey het volgende:
Vervolgens heb ik 185 km mee gereden, de pijltje wijst nog steeds naar volle tank.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |