Ook al staan ze niet aan, bij blokverwarming zal er zeker water in zitten, of al je buren zitten ook zonder verwarming, Het suisen wat je hoort, kan dat niet de centrale afzuiging zijn?quote:Op zondag 12 december 2010 23:41 schreef eevie1207 het volgende:
Die staan niet aan, er zit dan toch geen water in? En het geluid in de muren dan? Het klint als hetzelfde gesuis...
Voor de vluchtroute van her water zal je borden moeten plaatsen om de richting aan te geven, het is dus onzin wat je verkooptquote:Op zondag 12 december 2010 23:52 schreef Onverlaatje het volgende:
Overigens kan het soms ook zijn dat iemand niet moedwillig zijn radiatoren dichtdraait, maar dat er thermostaatknoppen opzitten die vanzelf dichtgaat als het warm genoeg is. Als er dan geen vluchtroute voor het water is is de druk beneden ook te hoog.
Ook als ze uit staan blijft het water erin zitten.quote:Op zondag 12 december 2010 23:41 schreef eevie1207 het volgende:
Die staan niet aan, er zit dan toch geen water in? En het geluid in de muren dan? Het klint als hetzelfde gesuis...
Ik had het over extra 15 mm buisjes met kogelkraan die voor de thermostaatknop direct retour naar beneden gaan. Die horen daar eigenlijk wel te zitten. Maar zitten er meestal niet.quote:Voor de vluchtroute van her water zal je borden moeten plaatsen om de richting aan te geven, het is dus onzin wat je verkoopt
Leg eens uit?quote:Op maandag 13 december 2010 00:03 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Ik had het over extra 15 mm buisjes met kogelkraan die voor de thermostaatknop direct retour naar beneden gaan. Die horen daar eigenlijk wel te zitten. Maar zitten er meestal niet.
Dat zie je vaak bij huurwoningen. Dan hebben ze extra een 15mm T-stuk met kogelstopkraan gemonteerd voor de thermostaatknop, direct naar beneden met T-stuk in de retourleiding. Als er dan iemand belt over geluiden of over radiatoren die niet warm worden kunnen ze het op deze manier bijregelen. Je zou zelfs met een rekenmachine kunnen uitrekenen hoever je de kogelstopkraan voor elke radiator open dient te draaien om te garanderen dat er overal per radiator eenzelfde waterdruk aangeboden wordt als alle thermostaatknoppen dicht zijn gegaan. Overigens dien je de kogelstopkraan in het midden te monteren, als het bovenin of onderin zit kan je de kogel niet draaien als het water te heet is en de kogel te ver uitzet.quote:Leg eens uit?
Ik heb in vele verschillende huurwoningen gewoond, maar dat heb ik nog nooit gezien.quote:Op maandag 13 december 2010 00:13 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Dat zie je vaak bij huurwoningen. Dan hebben ze extra een 15mm T-stuk met kogelstopkraan gemonteerd voor de thermostaatknop, direct naar beneden met T-stuk in de retourleiding.
Wie regelt het dan bij?quote:Als er dan iemand belt over geluiden of over radiatoren die niet warm worden kunnen ze het op deze manier bijregelen.
Dus de fabrikanten van inregelventielen zijn dus oplichters?, volgens jou kun je de installatie dus ook inregelen met een kogelkraan....quote:Je zou zelfs met een rekenmachine kunnen uitrekenen hoever je de kogelstopkraan voor elke radiator open dient te draaien om te garanderen dat er overal per radiator eenzelfde waterdruk aangeboden wordt als alle thermostaatknoppen dicht zijn gegaan.
Dat is vreemd, maken ze een kogelkraan waarvan de kogel wel uitzet en de kraan niet, breekt de kraan dan niet?quote:Overigens dien je de
kogelstopkraan in het midden te monteren, als het bovenin of onderin zit kan je de kogel niet draaien als het water te heet is en de kogel te ver uitzet.
Je kan ook inregelen door een buis te knijpen, dus een kogelkraan heb je ook niet nodigquote:Op maandag 13 december 2010 11:28 schreef Onverlaatje het volgende:
@klipper
Uiteraard is het idee dat een verhuurder dat doet.
Een inregelventiel is een betere oplossing maar is natuurlijk duurder.
Waarom zeg je dat ik zou zeggen dat de fabrikanten van inregelventielen oplichters zijn?
En ja je kan de installatie ook inregelen met een kogelkraan.
En ja als een kogelkraan uitzet, zet de kogel meer uit dan de huls. Er zit een bal massief metaal in de kogel, dat lijkt me nogal logisch!
En zeg niet dat ik onzin uitkraam! Zeg gewoon dat je het niet met me eens bent.
Sorry hoor, maar als ik zou zeggen dat ik het niet met je eens bent zou dat kunnen impliceren dat je nog deels gelijk zou kunnen hebben ook.quote:Op maandag 13 december 2010 11:28 schreef Onverlaatje het volgende:
@klipper
Uiteraard is het idee dat een verhuurder dat doet.
Een inregelventiel is een betere oplossing maar is natuurlijk duurder.
Waarom zeg je dat ik zou zeggen dat de fabrikanten van inregelventielen oplichters zijn?
En ja je kan de installatie ook inregelen met een kogelkraan.
En ja als een kogelkraan uitzet, zet de kogel meer uit dan de huls. Er zit een bal massief metaal in de kogel, dat lijkt me nogal logisch!
En zeg niet dat ik onzin uitkraam! Zeg gewoon dat je het niet met me eens bent.
En op dit moment verlies je je geloofwaardigheid.....quote:Op maandag 13 december 2010 12:57 schreef Onverlaatje het volgende:
Ik beschrijf een andere methode, die niet door mij maar vaak door anderen wordt toegepast.
Houdt op met te zeggen dat ik onzin vertel.
Is dit een serieuze vergelijking met het aansluiten van een kogelstopkraan?quote:Vergelijk het met een 24 volt kabel tezamen met een 230 volt kabel door dezelfde buis, het mag niet en komt ook voor, maar het feit dat er mensen zijn die het doen wilt nog niet zeggen dat het juist is.
Nee natuurlijk niet, het ging om jouw vergelijking van hoe een radiator aangesloten dient te worden.quote:Op maandag 13 december 2010 19:46 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Is dit een serieuze vergelijking met het aansluiten van een kogelstopkraan?
Jij spoort echt niet als je dat al dreigen met geweld noemt, ik dreig helemaal niet.quote:Op maandag 13 december 2010 21:43 schreef Onverlaatje het volgende:
Nou, prijs je gelukkig, ik geloof niet dat ik ooit voor je of met je zou willen werken.
Overigens is het onbeschaafd om te dreigen met geweld.
Kan je niet op een normale manier praten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |