abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89843281
Hallo Allemaal,

Onze lieve poes is nu al bijna 2,5 dag weg. Ik heb hierover al meeredere topics gezien op internet. Ik sta echt met verbazing te kijken dat mensen het normaal vinden dat een kat 3a4 dagen weg is. Voor mijn gevoel zien we haar nooit meer terug, Vaak zijn katers wat langer weg maar is dat bij een poes ook normaal? weet iemand dat? We hebben al diverse posters opgehangen en rond gebracht! doodgereden kan wel maar ze nergens gevonden en heeft ook een kokertje om! Misschien zit ze ergens opgesloten of ze in handen gekomen van een kattenhater. Verdwaald is ook nog een optie!
pi_89843308
EDIT: doe even normaal.

[ Bericht 80% gewijzigd door Greys op 12-12-2010 20:36:21 ]
Spelfout gevonden? Boeit me niet.
pi_89843348
Die komt vanzelf terug. En over een maand of twee heb je ineens een nestje jonkies.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_89843374
Krols? Dan is het normaal. Heb al een paar keer gehad dat de kat 2 weken weg was en wij de hoop al opgegeven hadden..... Stond hij/zij ineens weer voor de deur met het koppie van: waar is mijn eten...????
pi_89843408
EDIT: dat geldt voor jou ook

[ Bericht 77% gewijzigd door Greys op 12-12-2010 20:36:53 ]
pi_89843489
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:24 schreef Broertie het volgende:
Krols? Dan is het normaal. Heb al een paar keer gehad dat de kat 2 weken weg was en wij de hoop al opgegeven hadden..... Stond hij/zij ineens weer voor de deur met het koppie van: waar is mijn eten...????
Kan dat ook in de winter dan?
pi_89843581
Zeker! Gaat het hele jaar door! Kan me ook zo kapot ergeren dat de kranten in februari melding maken van "extreem vroeg geboren lammetjes in het jaar" terwijl schapen het hele jaar door lammeren.......
pi_89843689
dankje, hoe kan ik de reacties verwijderen van die zieke geesten?
pi_89844149
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:29 schreef Broertie het volgende:
Zeker! Gaat het hele jaar door! Kan me ook zo kapot ergeren dat de kranten in februari melding maken van "extreem vroeg geboren lammetjes in het jaar" terwijl schapen het hele jaar door lammeren.......
hoe kan die post verwijderen?
pi_89844156
Je kan zelf geen reacties verwijderen van andere posters, daar gaan de moderators over. Verder is het wel belangrijk om te weten of je poes gesteriliseerd is of niet? Als ze dat niet is kan ze inderdaad best krols zijn en een kater aan het zoeken zijn. Als ze wel geholpen is, is die kans al een stuk kleiner. Onze poezen zijn ook wel eens iets langer weg geweest, eentje die we lang geleden hadden zelfs een half jaar voor ze ineens in de achtertuin stond! Is je kat trouwens gechipt? In dat geval krijg je namelijk bericht als ze is gevonden. Je kan haar ook aanmelden op Amivedi als vermist, kaartjes ophangen in de supermarkt, en eventueel asiels bellen (vooral als ze niet gechipt is). Meestal komen poezen vanzelf weer terug, na een week zou ik me pas echt zorgen maken.

Soms komen ze helaas ook niet meer terug. Wij zijn er hier twee kwijt geraakt die we nooit terug hebben gevonden (beiden wel gechipt trouwens) en dat is heel naar. Bij de ene poes wist ik het ook meteen toen ze 's avonds niet thuis was, ik had toen al het gevoel dat er iets mis was. Ik heb nog maanden gedacht dat ik haar hoorde miauwen buiten.. Echt heel vervelend. Ik hoop voor jou in ieder geval dat je poes gewoon weer aan komt lopen. Even de buren informeren, laat ze in hun schuurtjes en tuinhuisjes checken, en hopelijk krijg je haar snel weer terug :)

Meer tips: FAQ voor verloren/gevonden huisdieren
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 12 december 2010 @ 19:52:14 #11
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_89844434
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:32 schreef qwerty7893 het volgende:
dankje, hoe kan ik de reacties verwijderen van die zieke geesten?
Melden in het FB topic.

Ik doe 't wel ff voor je :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_89844700
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:44 schreef Miss_Isis het volgende:
Je kan zelf geen reacties verwijderen van andere posters, daar gaan de moderators over. Verder is het wel belangrijk om te weten of je poes gesteriliseerd is of niet? Als ze dat niet is kan ze inderdaad best krols zijn en een kater aan het zoeken zijn. Als ze wel geholpen is, is die kans al een stuk kleiner. Onze poezen zijn ook wel eens iets langer weg geweest, eentje die we lang geleden hadden zelfs een half jaar voor ze ineens in de achtertuin stond! Is je kat trouwens gechipt? In dat geval krijg je namelijk bericht als ze is gevonden. Je kan haar ook aanmelden op Amivedi als vermist, kaartjes ophangen in de supermarkt, en eventueel asiels bellen (vooral als ze niet gechipt is). Meestal komen poezen vanzelf weer terug, na een week zou ik me pas echt zorgen maken.

Soms komen ze helaas ook niet meer terug. Wij zijn er hier twee kwijt geraakt die we nooit terug hebben gevonden (beiden wel gechipt trouwens) en dat is heel naar. Bij de ene poes wist ik het ook meteen toen ze 's avonds niet thuis was, ik had toen al het gevoel dat er iets mis was. Ik heb nog maanden gedacht dat ik haar hoorde miauwen buiten.. Echt heel vervelend. Ik hoop voor jou in ieder geval dat je poes gewoon weer aan komt lopen. Even de buren informeren, laat ze in hun schuurtjes en tuinhuisjes checken, en hopelijk krijg je haar snel weer terug :)

Meer tips: FAQ voor verloren/gevonden huisdieren
Ze is idd nog niet gesterreliseerd, voor mij is t onbegrijpelijk dat mensen pas na een week ongerust worden! Dat komt misch ook omdat ze poes super graag binnen is en altijd thuis komt voor t eten en elke nacht bij ons op bed ligt.Maar ik ben super blij mee met je normale reacties! Ik en mn vriendin weten niet zkr of ze of we dr gechipt hebben, maar een kokertje heeft ze zowiezo omhangen. Echt vreemd idee als een kat nooit meer terug komt en niet weet wat er gebeurd is. dat gevoel ken ik ja dat je bij alles denkt dat ze er weer is. vooral als onze andere kat zn belletje hoort en door t luikje komt.we hebben alle mensen in de omgeving al ingelicht met een flyer!
pi_89844803
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:44 schreef qwerty7893 het volgende:

[..]

hoe kan die post verwijderen?
Waarom verwijderen? Ik bedoel alleenmaar te zeggen dat een kat het hele jaar krols kan zijn, net zoals schapen, terwijl de grijze massa wil laten geloven dat het alleen maar in het voorjaar kan, "omdat het nou eenmaal in de lente hoort".... No offence! :*
Edit: Ik zie dat je je net geregistreerd hebt; als je een reactie krijgt en die is niet wat je wilt horen, moet je niet gelijk gaan mauwen om die reactie weg te krijgen, misschien bedoelt een ander heel wat anders dat jij interpreteert, of nog erger, iemand anders heeft een andere mening dan jij. Wen er maar aan of blijf anders weg! Mijn raad was goed bedoeld!

[ Bericht 10% gewijzigd door Broertie op 12-12-2010 20:06:34 ]
pi_89844964
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:00 schreef Broertie het volgende:

[..]

Waarom verwijderen? Ik bedoel alleenmaar te zeggen dat een kat het hele jaar krols kan zijn, net zoals schapen, terwijl de grijze massa wil laten geloven dat het alleen maar in het voorjaar kan, "omdat het nou eenmaal in de lente hoort".... No offence! :*
Ik heb t ook niet over jou reacties:)
pi_89844989
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:58 schreef qwerty7893 het volgende:

[..]

Ze is idd nog niet gesterreliseerd, voor mij is t onbegrijpelijk dat mensen pas na een week ongerust worden! Dat komt misch ook omdat ze poes super graag binnen is en altijd thuis komt voor t eten en elke nacht bij ons op bed ligt.Maar ik ben super blij mee met je normale reacties! Ik en mn vriendin weten niet zkr of ze of we dr gechipt hebben, maar een kokertje heeft ze zowiezo omhangen. Echt vreemd idee als een kat nooit meer terug komt en niet weet wat er gebeurd is. dat gevoel ken ik ja dat je bij alles denkt dat ze er weer is. vooral als onze andere kat zn belletje hoort en door t luikje komt.we hebben alle mensen in de omgeving al ingelicht met een flyer!
Hmm, kan dan wel zijn dat ze op zoek is naar een kater. In dat geval zou ik zodra ze terug is direct een afspraak voor sterilisatie maken bij de dierenarts, mocht ze dan gedekt zijn dan kan hij nog alles verwijderen voor je met een nestje zit. Hoe oud is poes verder en hoe lang hebben jullie haar? En komt ze vaak buiten? De kans is best groot dat ze vanzelf terug komt, 's avonds even buiten roepen anders en rammelen met een bakje voer kan ook helpen. Als ze al wat ouder is en langer bij jullie woont is de kans ook groot dat ze wel weer terug komt.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_89845225
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:05 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Hmm, kan dan wel zijn dat ze op zoek is naar een kater. In dat geval zou ik zodra ze terug is direct een afspraak voor sterilisatie maken bij de dierenarts, mocht ze dan gedekt zijn dan kan hij nog alles verwijderen voor je met een nestje zit. Hoe oud is poes verder en hoe lang hebben jullie haar? En komt ze vaak buiten? De kans is best groot dat ze vanzelf terug komt, 's avonds even buiten roepen anders en rammelen met een bakje voer kan ook helpen. Als ze al wat ouder is en langer bij jullie woont is de kans ook groot dat ze wel weer terug komt.
We hebben haar als kitten gekregen en nu ong 1,5 jaar. Ze kan naar buiten wanneer ze wil maar ze ligt graag binnen te slapen. Het liefst zou ik ze binnen houden, maar als je op een benedenverdieping woont hou je dat niet tegen. Ik heb al tientallen rondjes gelopen met bakjes maar weer zkr dat ze niet in de buurt is
pi_89845485
Even OT: Hoe lang heb je de kat al?
pi_89845937
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:16 schreef Broertie het volgende:
Even OT: Hoe lang heb je de kat al?
1,5 jaar
pi_89846141
Dan is 'ie al zover dat hij bij jou een "thuis-gevoel" heeft, dat hij/zij, mits hij/zij niks mankeert vanzelf bij je terug komt, als er niks gebeurd is tenminste. Ik zou me nu nog niet zoveel zorgen maken....
pi_89846353
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:30 schreef Broertie het volgende:
Dan is 'ie al zover dat hij bij jou een "thuis-gevoel" heeft, dat hij/zij, mits hij/zij niks mankeert vanzelf bij je terug komt, als er niks gebeurd is tenminste. Ik zou me nu nog niet zoveel zorgen maken....
tnx, ik word er wel weer btje rustig van als mensen zeggen dat je je druk hoeft te maken, al kan ik dat nog steeds niet begrijpen :)
pi_89846547
Ben mijn hele leven lang opgegroeid met katten in en om het huis, dus zonder enige bescheidenheid mag ik wel zeggen dat ik wel iets van die beesten afweet...Je weet het: Een hond heeft een baasje, een kat heeft personeel, bij wijze van spreken staat een kat over 2 weken bij je voor de deur, jij helemaal blij, terwijl de kat zich afvraagt waar zijn voer blijft... ;)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 12 december 2010 @ 20:41:16 #22
163650 Greys
pi_89846757
Rare reacties zijn weg.

Zoals al gezegd werd hierboven, hier staan ook allerlei tips waar je wellicht iets aan hebt:
FAQ voor verloren/gevonden huisdieren

Waarom is ze nog niet gesteriliseerd eigenlijk, als ze regelmatig buiten komt?
Nooit bang geweest dat ze zwanger zou worden?

Maar sowieso aanmelden op de Amivedi site dus, wellicht briefjes bij je buren (en de rest van de straat/wijk) in de bus doen met een foto en of ze even in hun schuurtje willen checken of ze niet per ongeluk ergens opgesloten zit.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_89848714
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:41 schreef Greys het volgende:
Rare reacties zijn weg.

Zoals al gezegd werd hierboven, hier staan ook allerlei tips waar je wellicht iets aan hebt:
FAQ voor verloren/gevonden huisdieren

Waarom is ze nog niet gesteriliseerd eigenlijk, als ze regelmatig buiten komt?
Nooit bang geweest dat ze zwanger zou worden?

Maar sowieso aanmelden op de Amivedi site dus, wellicht briefjes bij je buren (en de rest van de straat/wijk) in de bus doen met een foto en of ze even in hun schuurtje willen checken of ze niet per ongeluk ergens opgesloten zit.
Nou ze heeft afgelopen juli al een nestje gehad;) We wilden dat wel graag een keertje. Nu was het idd de bedoeling om haar te sterreliseren, maar is er nog niet van gekomen. reden is eigenlijk dat we dachten dat dat in de winter niet zou kunnen. Bij mijn ouders hebben we altijd 3 poezen gehad en elk jaar meerdere nestjes maar nooit in de winter!! Misschien beetje naief maar tis bij ons in 20 jaar nooit gebeurd! Maar goed laten we hopen dat het nu wel t geval is
pi_89924413
Wat naar zeg,dat je poes weg is.....(dat is nou de reden waarom ze hier niet naar buiten mogen,wel met een tuigje,maar nu hebben we een kattenren gekocht waar ze hopelijk veel plezier van hebben als het mooie weer komt)
en met die kou...ik hoop dat ze weer thuiskomt,misschien beetje naief gedacht dat een poes in de winter geen nestje kan krijgen....en er zijn al zoveel katten en poezen die een huisje zoeken....wij krijgen er vanavond ook weer 1tje bij,een afdankertje,omdat "ze zo druk is" ????
ik duim voor jullie mee dat ze weer gauw terugkomt!
pi_89926671
Misschien kun je hier nog nuttige informatie vinden :)
http://www.kattenhulpverlening.nl/Kat-vermist-advies.htm

Ik weet niet precies in hoeverre jou poes zichzelf buiten zou kunnen redden, maar als ze dat kan scheelt het al. Één van onze poezen is zo nu en dan een nachtje weg, maar als ze meerdere dagen weg zou zijn, dan zou ik me bij haar waarschijnlijk niet zoveel zorgen maken.

Met rest wordt ik al half zenuwachtig als ze niet optijd voor het eten klaar staan :P
Dan loop ik diezelfde avond meestal al te zoeken, wat laatst resulteerde dat ik hem binnen bij de buurvrouw aantrof... (en de buurvrouw die was dus weekendje aan het werk).

Daarom kun je misschien s'avonds (windstil is beste) even rustig een rondje lopen en roepen met eten ofzo, dan hoor je d'r misschien ergens binnen miauwen. Zo heb ik 2x ons katertje kunnen localiseren toen ie opgesloten zat.

Succes met zoeken verder :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')