Oh, ik ben ook niet flauw hoorquote:Op zondag 12 december 2010 16:35 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Als het nog lekker is gewoon opeten. Mensen kunnen ook nergens meer tegen.
idd gewoon ruiken of proeven, zodra hij zurig ruikt kun je hem beter weg mieterenquote:Op zondag 12 december 2010 16:38 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ok, mods, sluit het maar weer. Stelletje chagrijnige no-lifes hier.
Mijn kat lust helaas sowieso geen garnalenquote:Op zondag 12 december 2010 16:44 schreef HerrHenk het volgende:
Als ik iets niet vertrouw laat ik het altijd proeven door de kat, niet om te kijken of ie dood neervalt, maar omdat die beesten een veel beter reukvermogen hebben en het echt niet eten als iets bedorven is.
THANKS!quote:Op zondag 12 december 2010 17:21 schreef Dartanion het volgende:
Als je de soep weer aan de kook brengt dan doodt je bijna alle bacterieen die er eventueel in zitten. Dus neemt de kans op voedselinfectie dusdanig af dat je het wel kan eten.
Ook voedselvergifitiging loop je niet zoveel kans op omdat de meeste bacterieen tijdens het bereiden van de soep al gedoodt zijn en daarna maar 24uur hebben vermenigvuldigd :-)
Eetsmakelijk!
Als de garnalen gaar waren en onderin de pan met soep liggen zou ik niet weten waarom het slecht zou worden. Verwarm de soep gewoon nog eens goed voor je hem opeet. Hier ga je iig echt niet ziek van worden.quote:Op zondag 12 december 2010 16:30 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Hmmm... ik kom er net achter dat ik de soep van gisteren een dag (ong. 24 uur) buiten de koelkast heb staan. Ingrediënten:
- groentebouillonblokjes (2)
- kokosmelk
- garnalen gebakken en daarna in de soep gekookt
- courgette
- wortels
Is het nog safe om de soep te eten? Garnalen zomaar buiten de koelkast zullen sowieso snel bederven. Maar hoe zit het met garnalen die in een 'beschermende omgeving' liggen als zoute bouillon?
Heb geen zin om er ziek van te worden, maar de soep was wel heel lekker...
Wat je zegt is niet helemaal waar. Er is een verschil tussen een voedselvergiftiging en een voedselinfectie. Een voedselinfectie wordt veroorzaakt door bacterieën, die dood je door bijv. verhitting. Maar bacterieën scheiden ook zogenaamde toxinen af, deze kunnen een voedselvergiftiging veroorzaken. Als deze al teveel zijn gevormd kun je er ook na verhitting ziek van worden. (deze gaan niet dood/kapot door verhitting)quote:Op zondag 12 december 2010 17:21 schreef Dartanion het volgende:
Als je de soep weer aan de kook brengt dan doodt je bijna alle bacterieen die er eventueel in zitten. Dus neemt de kans op voedselinfectie dusdanig af dat je het wel kan eten.
Ook voedselvergifitiging loop je niet zoveel kans op omdat de meeste bacterieen tijdens het bereiden van de soep al gedoodt zijn en daarna maar 24uur hebben vermenigvuldigd :-)
Eetsmakelijk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |