Aangezien het niet alleen กรุงเทพ (grung-thep) is maar dat er nog 2384238949 woorden achter aan komen waardoor het dan ook officieel -aldus het guinessbook of records- de langste plaatsnaam ter wereld maakt, maakt het wel degelijk een nog gekkere plaatsnaam dan bangkokquote:Op dinsdag 28 december 2010 13:58 schreef jeloen het volgende:
[..]
nee die is juist beter en jij als wow spelende vertaler weet dat he :
khrung-thep is en met je magische vertaal krachten weet je dat dat betekend:
stad van engelen
waar kun je dat vinden dan heb gegoogled maar kon het niet vindenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:38 schreef Flammie het volgende:
[..]
Aangezien het niet alleen กรุงเทพ (grung-thep) is maar dat er nog 2384238949 woorden achter aan komen waardoor het dan ook officieel -aldus het guinessbook of records- de langste plaatsnaam ter wereld maakt, maakt het wel degelijk een nog gekkere plaatsnaam dan bangkok![]()
Ik snap er geen reet van. Wat heeft die stad dan?quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:40 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Bangkok verwijst eigenlijk naar de westelijke kant van de Chao Phraya rivier, maar in het Westen is die naam altijd blijven hangen. In Thailand heeft de stad Krung Thep Maha Nakhon (กรุงเทพมหานคร) of voluit Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Yuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Phiman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit (กรุงเทพมหานคร อมรรัตนโกสินทร์ มหินทรายุทธยา มหาดิลกภพ นพรัตนราชธานีบุรีรมย์ อุดมราชนิเวศน์มหาสถาน อมรพิมานอวตารสถิต สักกะทัตติยะวิษณุกรรมประสิทธิ์)
Kan ik enkel maar beamen, Firenze is ook prachtig, al is dat iets te klein naar mijn mening. Lucca is ook klein maar o zo schattig en gezelligquote:Op vrijdag 10 december 2010 21:23 schreef Ascendancy het volgende:
Rome![]()
Op iedere straathoek weer iets historisch en het houdt gewoon niet op. Prachtig.
Je moet alleen wel van cultuur en historie houden, anders snap je Rome niet. En niet kerken haten uiteraard.
Magdeburg is (helaas) een van de lelijkste steden van Duitsland. In de laatste oorlogsmaanden bijna compleet platgebombardeerd en dan deed de DDR nog de rest. Heel jammer want voor de oorlog was deze stad een van de mooiste in Duitsland.quote:
Beaune en BAquote:Op maandag 13 december 2010 15:22 schreef UIO_AMS het volgende:
Mooiste, dat is weer eens wat anders dan leukste. De eersten die mij te binnen schieten:
1. Stockholm (Zwe)
2. Bristol (Eng)
3. Amsterdam (Ned)
4. Bath (Eng)
5. Beaune (Fra)
(6. Valencia (Spa))
(7. Wenen (Oos))
(8. Granada (Spa))
(9. Nîmes (Fra))
(10. Buenos Aires (Arg))
http://en.wikipedia.org/wiki/Bangkokquote:Op donderdag 6 januari 2011 18:59 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ik snap er geen reet van. Wat heeft die stad dan?
Er zijn zoveel prachtige tempels met gouden boeddha's, het houdt echt niet op. Check onder meer de Grand Palace, Wat Pho en Wat Arun.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:59 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ik snap er geen reet van. Wat heeft die stad dan?
Beetje saai alleen..quote:
quote:
Dat geldt toch ook voor iedereen met een NLse stad in het lijstje...!?quote:Op maandag 26 september 2011 13:55 schreef Blik het volgende:
Iedereen die Brussel in zijn lijstje heeft staan is niet meer serieus te nemen. Wat een verpauperde stad is dat...
Het ging om mooi, niet leuk. En de oude Hollandsche steden zijn met hun understated grandeur zeker wel mooi te noemen.quote:Op maandag 26 september 2011 15:28 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat geldt toch ook voor iedereen met een NLse stad in het lijstje...!?
Na 6 uur s'avonds is alles dood hier in NL.Het zijn hoogstens grote dorpen, maar echt geen steden.
Mjah, dan verschillen we daarover van mening, want hoewel sommige steden in NL best hun charme hebben, vallen ze qua schoonheid in het niet bij bepaalde wereldsteden of japanse steden als Kyoto enzo...quote:Op maandag 26 september 2011 15:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Het ging om mooi, niet leuk. En de oude Hollandsche steden zijn met hun understated grandeur zeker wel mooi te noemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |