abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 september 2011 @ 15:42:30 #251
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_102400281
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:39 schreef speknek het volgende:

[..]

Het ging om mooi, niet leuk. En de oude Hollandsche steden zijn met hun understated grandeur zeker wel mooi te noemen.
Mjah, dan verschillen we daarover van mening, want hoewel sommige steden in NL best hun charme hebben, vallen ze qua schoonheid in het niet bij bepaalde wereldsteden of japanse steden als Kyoto enzo...
  maandag 26 september 2011 @ 15:46:15 #252
8369 speknek
Another day another slay
pi_102400403
Kyoto is hondslelijk man. Vierkante betonnen dozen zo ver het oog rijkt, en nooit hoger dan acht verdiepingen. Alleen her en der verspreid nog een enkel oud gebouw die wel om aan te zien is. Als je nou Nara zou zeggen, die heeft nog een aardig uitziend centrumpje. Japanners snappen echt niks van esthetiek in architectuur. (begrijpelijk natuurlijk, alles moet aardbevingbestendig zijn dus dan zit je al snel vast aan verweerd beton zonder ornamenten, maar toch).

edit: karakteristieke plaatjes van Kyoto centrum:

luxueus viersterrenhotel.

mooie oude gebouwen.

Het is overigens lang zoeken naar plaatjes van het centrum van Kyoto, want niemand maakt er foto's van.

[ Bericht 27% gewijzigd door speknek op 26-09-2011 15:52:38 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 26 september 2011 @ 16:15:09 #253
286575 Roces18
Chef de party
pi_102401625
budapest

new york

hong kong

rio de janeiro

Vancouver

Venetie

San Francisco

Istanbul

Dat zijn ze wel zo'n beetje :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 26 september 2011 @ 16:36:51 #254
8369 speknek
Another day another slay
pi_102402494
Ik vind Istanbul (het Constantinopel gedeelte) een prachtige sfeer hebben, maar er staan toch ook wel veel lelijke gebouwen tussen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een stad als Sevilla, die consistent mooi is.

Veel mensen noemen Barcelona, maar nu ik daar best vaak geweest ben vind ik die best vies en toch ook wel grotendeels lelijk (wel fantastisch uitgaansleven en mooi weer dat wel). Van de Catalaanse steden vind ik Valencia veel mooier.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_102403482
barcelona is mooier dan valencia, vind ik.
en elke stad heeft ook zijn lelijkheid, dus het gaat om de balans.
kyoto heeft heel veel lelijk maar ook heel veel erg mooi. en niet aleen de tempels, ook de wijkjes zijn soms prachtig oud en schattig.

de mooiste stad ter wereld weet ik niet, maar ik ben wel fan van barcelona. heeft ook prachtige 19de eeuwse wijken, waar parijs nog een puntje aan kan zuigen.
  maandag 26 september 2011 @ 17:25:02 #256
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_102404441
brussel is echt een ongelofelijke kutstad: onhandig, crimineel en als alle kantoorpikkies wegzijn dodelijk saai.

mijn top 5

1. San Francisco
2. Parijs
3. Rome
4. Amsterdam
5. Gent

Steden waar ik nog niet geweest ben maar veel van verwacht:
- New York
- Hong Kong
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_102405503
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 15:39 schreef speknek het volgende:

[..]

Het ging om mooi, niet leuk. En de oude Hollandsche steden zijn met hun understated grandeur zeker wel mooi te noemen.
Maar dat geldt net zo goed voor Blik's opmerking over Brussel. Ook voor die stad geldt dat het misschien niet altijd leuk en gezellig is, maar esthetisch heeft het heus wel een heleboel te bieden.
pi_102405722
1) Rome
2) Praag
3) New York
4) Tokyo
5) Budapest
I feel kinda Locrian today
  maandag 26 september 2011 @ 18:50:20 #259
198365 Morendo
The Real Deal
pi_102407351
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:36 schreef speknek het volgende:
Ik vind Istanbul (het Constantinopel gedeelte) een prachtige sfeer hebben, maar er staan toch ook wel veel lelijke gebouwen tussen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een stad als Sevilla, die consistent mooi is.

Veel mensen noemen Barcelona, maar nu ik daar best vaak geweest ben vind ik die best vies en toch ook wel grotendeels lelijk (wel fantastisch uitgaansleven en mooi weer dat wel). Van de Catalaanse steden vind ik Valencia veel mooier.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Valencia ligt niet in Catalonie.

Enfin, ik vind Edinburgh erg mooi. Praag ook wel.
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 26 september 2011 @ 19:32:52 #260
62913 Blik
The one and Only!
pi_102409024
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2011 17:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar dat geldt net zo goed voor Blik's opmerking over Brussel. Ook voor die stad geldt dat het misschien niet altijd leuk en gezellig is, maar esthetisch heeft het heus wel een heleboel te bieden.
Ik ben ook bevooroordeeld, mijn portemonnee is gestolen in Brussel. En dat is nog nergens anders gebeurt. Maar verder was ik ook nou niet bepaald onder de indruk van de stad Brussel. die stad staat alleen nog overeind omdat de EU daar voor een flinke berg geld zorgt...
pi_102409287
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 19:32 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik ben ook bevooroordeeld, mijn portemonnee is gestolen in Brussel. En dat is nog nergens anders gebeurt.
De meeste mensen zal dat eerder in Barcelona gebeuren, denk ik.
quote:
Maar verder was ik ook nou niet bepaald onder de indruk van de stad Brussel. die stad staat alleen nog overeind omdat de EU daar voor een flinke berg geld zorgt...
En vooral ook België zelf. Maar geldt dat niet voor elke hoofdstad, dat daar net even wat extra overheidsgeld heen gaat?
  maandag 26 september 2011 @ 19:44:47 #262
62913 Blik
The one and Only!
pi_102409622
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 19:38 schreef Igen het volgende:

[..]

En vooral ook België zelf. Maar geldt dat niet voor elke hoofdstad, dat daar net even wat extra overheidsgeld heen gaat?
Nou, in het geval van Brussel gaat er vooral erg veel EU-geld naartoe wat het overeind houdt. En al die mensen die daar werken brengen een enorme hoeveelheid geld naar Brussel toe (denk aan hotels, etentjes etc.). Dat is niet te vergelijken met wat de lokale overheid uitgeeft.

maargoed, back ontopic
pi_102518410
Hmm mooiste stad ter wereld. Lastige! Laat ik beginnen met mijn woonplaats Boedapest op 1 te zetten :)

Mijn lijstje:

1. Boedapest
2. Londen
3. Boston
4. Amsterdam
5. Praag
pi_102524551
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 19:32 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik ben ook bevooroordeeld, mijn portemonnee is gestolen in Brussel. En dat is nog nergens anders gebeurt. Maar verder was ik ook nou niet bepaald onder de indruk van de stad Brussel. die stad staat alleen nog overeind omdat de EU daar voor een flinke berg geld zorgt...
Ben over twee weken in Brussel, ben benieuwd :)
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
  donderdag 29 september 2011 @ 22:01:24 #265
323626 vp-3
Ik ben de baas!
pi_102530206
barcelona is ook erg mooi
pi_102530590
Mag ik dit lijstje over een jaar alsnog invoeren? Kom dan net terug uit Taiwan en Australië ik ga ervan uit dat die mijn huidige top 5 nogal aan gaan passen :D
pi_102533182
lol taiwan zal wel niet veel veranderen hoor.. leuk, maar niet mooi.
pi_102542746

1. Monte Carlo en Port Hercule in Monaco.

2. Singapore

3. Stockholm, met name Gamla Stan maar zeker ook het gebied rond Sergels Torg en de NK.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_102543046
Ligt het aan mij, of wordt Brugge te weinig genoemd? Er is daar werkelijk geen lelijk gebouw te vinden.
Overigens heb ik nog geen stad gevonden die New York overtreft qua grandeur en sfeer. De stad is niet consistent mooi, maar wel consistent overweldigend en dat is ook heel wat. Met name 's avonds is het één grote sensory overload.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:56:37 #270
286575 Roces18
Chef de party
pi_102544739
Stockholm vond ik echt niks aan. Ben er twee keer geweest, en twee keer was het saai, ik begrijp niet zo waarom iedereen het zo'n mooie stad vind...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_102545462
Eens over NYC en Brugge.
NYC is onovertroffen in het overweldigend zijn. Absoluut.
Brugge is echt een pareltje van een stad.
  maandag 3 oktober 2011 @ 03:21:52 #272
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_102639408
Stockholm, Sevilla, Budapest, Praag, Parijs. Nummer één is overduidelijk Sevilla. Nog nooit in een stad geweest waar ik mij zo thuis voel. De historie, de gebouwen, de mensen, het leven, het klimaat! *;
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_102639488
Geen idee wat mijn #1 zal zijn maar Hiroshima heeft wel een indruk op me gemaakt..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 3 oktober 2011 @ 04:03:10 #274
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_102639494
In een tijd van vooruitgang waarin alles steeds groter en spectaculairder dient te zijn met alle megalomane faalprojecten tot gevolg zijn wat mij betreft de authentieke stadjes en dorpen of zelfs leefgemeentes wat mij betreft nog steeds het mooiste wat je aan kan treffen. Een aantal simpele hutjes van hout en klei waarin en waarbuiten de wereld lijkt te zijn bevroren in de tijd.. Misschien is dat vandaag de dag nog wel het mooiste
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_102667807
Waarom staan hier vrijwel alleen maar grootse toeristische of Nederlandse steden? :{
Er zijn zat steden die echt vele malen mooier zijn.

Khiva:

Trogir:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')