Mjah, dan verschillen we daarover van mening, want hoewel sommige steden in NL best hun charme hebben, vallen ze qua schoonheid in het niet bij bepaalde wereldsteden of japanse steden als Kyoto enzo...quote:Op maandag 26 september 2011 15:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Het ging om mooi, niet leuk. En de oude Hollandsche steden zijn met hun understated grandeur zeker wel mooi te noemen.

Maar dat geldt net zo goed voor Blik's opmerking over Brussel. Ook voor die stad geldt dat het misschien niet altijd leuk en gezellig is, maar esthetisch heeft het heus wel een heleboel te bieden.quote:Op maandag 26 september 2011 15:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Het ging om mooi, niet leuk. En de oude Hollandsche steden zijn met hun understated grandeur zeker wel mooi te noemen.

Valencia ligt niet in Catalonie.quote:Op maandag 26 september 2011 16:36 schreef speknek het volgende:
Ik vind Istanbul (het Constantinopel gedeelte) een prachtige sfeer hebben, maar er staan toch ook wel veel lelijke gebouwen tussen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een stad als Sevilla, die consistent mooi is.
Veel mensen noemen Barcelona, maar nu ik daar best vaak geweest ben vind ik die best vies en toch ook wel grotendeels lelijk (wel fantastisch uitgaansleven en mooi weer dat wel). Van de Catalaanse steden vind ik Valencia veel mooier.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik ben ook bevooroordeeld, mijn portemonnee is gestolen in Brussel. En dat is nog nergens anders gebeurt. Maar verder was ik ook nou niet bepaald onder de indruk van de stad Brussel. die stad staat alleen nog overeind omdat de EU daar voor een flinke berg geld zorgt...quote:Op maandag 26 september 2011 17:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat geldt net zo goed voor Blik's opmerking over Brussel. Ook voor die stad geldt dat het misschien niet altijd leuk en gezellig is, maar esthetisch heeft het heus wel een heleboel te bieden.

De meeste mensen zal dat eerder in Barcelona gebeuren, denk ik.quote:Op maandag 26 september 2011 19:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben ook bevooroordeeld, mijn portemonnee is gestolen in Brussel. En dat is nog nergens anders gebeurt.
En vooral ook België zelf. Maar geldt dat niet voor elke hoofdstad, dat daar net even wat extra overheidsgeld heen gaat?quote:Maar verder was ik ook nou niet bepaald onder de indruk van de stad Brussel. die stad staat alleen nog overeind omdat de EU daar voor een flinke berg geld zorgt...

Nou, in het geval van Brussel gaat er vooral erg veel EU-geld naartoe wat het overeind houdt. En al die mensen die daar werken brengen een enorme hoeveelheid geld naar Brussel toe (denk aan hotels, etentjes etc.). Dat is niet te vergelijken met wat de lokale overheid uitgeeft.quote:Op maandag 26 september 2011 19:38 schreef Igen het volgende:
[..]
En vooral ook België zelf. Maar geldt dat niet voor elke hoofdstad, dat daar net even wat extra overheidsgeld heen gaat?

Ben over twee weken in Brussel, ben benieuwdquote:Op maandag 26 september 2011 19:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ben ook bevooroordeeld, mijn portemonnee is gestolen in Brussel. En dat is nog nergens anders gebeurt. Maar verder was ik ook nou niet bepaald onder de indruk van de stad Brussel. die stad staat alleen nog overeind omdat de EU daar voor een flinke berg geld zorgt...

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |