Nee, het is toeval dat elke nieuwe maatregel de controle van de overheid op de burger vergroot.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:42 schreef Harajuku. het volgende:
Sorry, heb ik het per ongeluk in BNW geopend?
De meeste honden en katten hebben al een chip heur.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:44 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nee, het is toeval dat elke nieuwe maatregel de controle van de overheid op de burger vergroot.
Ik zal het hierbij laten
Onzin... Mijn katten hebben nog nooit een chip gehad.. Wat een onzinquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:45 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
De meeste honden en katten hebben al een chip heur.
Ik woon ook in Drenthe, koekenbakker. Zeg nog maar eens dat het onzin is wanneer je kat kwijt isquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:49 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Onzin... Mijn katten hebben nog nooit een chip gehad.. Wat een onzinMisschien in het Westen wel maar hier niet.
Dan komt hij na een paar dagen wel weer terug.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:51 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik woon ook in Drenthe, koekenbakker. Zeg nog maar eens dat het onzin is wanneer je kat kwijt is
En wie controleert die fokkers? Ik zie dus wel aankomen dat er gezegd wordt dat de hond een chip heeft, je valse papieren krijgt, en er later achterkomt dat de hond geen chip heeftquote:Na de zomer wordt begonnen met pups, zodat over tien jaar vrijwel alle honden zijn gechipt. Fokkers zijn zelf verantwoordelijk voor het chippen. Het was overigens al langer bekend dat de identificatie en registratie van honden volgend jaar verplicht zou worden.
Wij hebben de pups trouwens in het begin geruild hè, en de gegevens kloppen dus nog niet. Misschien moet ik dat nu toch maar eens gaan regelenquote:Op vrijdag 10 december 2010 15:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
En wie controleert die fokkers? Ik zie dus wel aankomen dat er gezegd wordt dat de hond een chip heeft, je valse papieren krijgt, en er later achterkomt dat de hond geen chip heeft
Of dat de hond wel een chip heeft maar de gegevens daarop vals zijn.
Duurde toch nog tot de 7de post voor een dergelijke grap voorbij kwam, dad het eigenlijk al in de fipo verwacht.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
malafide fokkers moeten gewoon door een FA gebanned worden.
Het is hetzelfde als een spuit hoor, je duwt het er zo inquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:54 schreef Ml-etje het volgende:
Tsja moet bekennen na 1 poging en worsteling kon het alleen onder narcose nog maar bij Whoopie dus ik geef het bij voorbaat al op.
Maar anders zou ik het inderdaad doenvooral ivm weglopen enz.
Elco was al gechipped toen ik hem kocht ruim 11 jaar terug.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:54 schreef Ml-etje het volgende:
Tsja moet bekennen na 1 poging en worsteling kon het alleen onder narcose nog maar bij Whoopie dus ik geef het bij voorbaat al op.
Maar anders zou ik het inderdaad doenvooral ivm weglopen enz.
Uhuh heb het gezienquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:55 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Het is hetzelfde als een spuit hoor, je duwt het er zo in
Echt? Whoop is nu 13 en toen was dat helaas nog niet bekend.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:57 schreef senesta het volgende:
[..]
Elco was al gechipped toen ik hem kocht ruim 11 jaar terug.
Ik was ook erg verbaast dat het nog niet een algemeen iets was toen ik mijn katten kreeg. Maar die heb ik allebei zelf laten chippen.
Ik heb hem zelfs een week later gehaald dan in de planning stond omdat de chipper nog niet geweest wasquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:59 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Echt? Whoop is nu 13 en toen was dat helaas nog niet bekend.
Tuurlijk wel hoor, Chico is bijna 13 en die heeft ook al van geboorte af aan een chip, stamboomhonden hebben echt al lang chipsquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:59 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Echt? Whoop is nu 13 en toen was dat helaas nog niet bekend.
Metaal zorgt ervoor dat een chip soms niet afleesbaar is.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:39 schreef senesta het volgende:
Hoe vaak ik de afgelopen jaren niet heb gelezen over gechipte dieren die waren gevonden maar waarbij door asiels en dierenambulances gewoon niet gecontroleerd werd...
Chips worden alleen gechecked als het dier dood gevonden wordt, vertelde de Dierenambulance (en asielmedewerkster) mij, nadat ik voor de 2e keer mijn kat uit het asiel 25km verderop kon halenquote:Op vrijdag 10 december 2010 18:15 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Metaal zorgt ervoor dat een chip soms niet afleesbaar is.
Dus een asiel wat de katten in de kooien controleert op de chip, of honden die een halsband met metaal (slipketting?) om hebben, controleert niet op een betrouwbare manier. Echter, dat is bij weinig asielen en ambulances bekend.
Daarbij is een heel groot deel van de chips gewoon niet geregistreerd. Een chip hebben zonder dat het op jouw naam staat, is nutteloos.
Chico is van 98 en gechipt, maar dat is in de UK gebeurd waar ie geboren is, ik kon zo snel niet vinden vanaf wanneer rashonden hier gechipt zijn ipv getattoueerd, ik weet alleen dat NL er wel vroeg mee was en dat landen als België pas later volgden, want er zijn Belgische honden jonger dan Chico met tattoo ipv chip.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:10 schreef Harajuku. het volgende:
Boy was van '85 volgens mij, die kregen we zonder chip. De rest, Max '99, Jazz '07 en Charlie en Lex '08 werden allemaal gechipt door de fokker, of ik nu wilde of niet. Het chippen hoeft niet veel toe te voegen, maar ik wil ze toch gechipt hebben voor het geval dat. En dan nog is het misschien voor jan Lul, maar ook een goede kans dat het niet zo is dus doe ik het toch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |