Ik heb denk ik van de keren dat ik met ryanair vloog wel zo'n 75% bij de nooduitgang gezeten. En ik ben ook zeer zeker niet als 1 van de eersten binnen. Mensen kijken helemaal niet en zijn zo gefocust op die eerste rij(en). Ik ben zelf eigenlijk helemaal niet zo lang maar hey als hij vrij isquote:Op dinsdag 4 januari 2011 18:46 schreef The6thgate het volgende:
Ik kon tot mijn grote verbazing de laatste keer aan de nooduitgang zitten terwijl ik toch echt halverwege de rij stond aan de gate. Vond het gek dat niemand dat bedacht, maar goed...met mn 1.91, waarbij die lengte vooral in de benen zit, was het wel erg comfortabel voor de veranderingMoet er niet aan denken meer dan 2 uur op een normale plek te zitten. Uberhaupt passen m'n benen niet als ik op de middelste stoel zit
(het kan trouwens erger, Wizz air heeft nog iets minder beenruimte).
Nee, enige wat je zou kunnen doen is de priority-optie (5-10 euro?) nemen waardoor je als een van de eersten kan boardenquote:Op woensdag 5 januari 2011 19:20 schreef lezzer het volgende:
Kun je niet al een plaats uitkiezen bij het online inchecken bij Ryanair dan?
45 minuutjes niet naast elkaar zitten is natuurlijjk ook wel HEEL erg he (..)quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:24 schreef lezzer het volgende:
Sjezus, nou snap ik het voordeel van die priorityboarding.
Nou hebben de vriendinnen waar wij mee gaan dat per ongeluk wel gepakt. Dus die houden wel een plaatsje voor ons vrij
Wat voor iets vliegt er op Stansted? Is dat 737 o.i.d.?
3 stoelen -gang- 3 stoelen bedoel ik dan?
Zei ik dat dan?quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:28 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
45 minuutjes niet naast elkaar zitten is natuurlijjk ook wel HEEL erg he (..)
Ryanair heeft alleen maar 737'squote:Op woensdag 5 januari 2011 19:24 schreef lezzer het volgende:
Sjezus, nou snap ik het voordeel van die priorityboarding.
Nou hebben de vriendinnen waar wij mee gaan dat per ongeluk wel gepakt. Dus die houden wel een plaatsje voor ons vrij
Wat voor iets vliegt er op Stansted? Is dat 737 o.i.d.?
3 stoelen -gang- 3 stoelen bedoel ik dan?
Na al deze verhalen kan het alleen maar meevallen. En naar London zit je maar 35 min in de lucht, begrijp niet dat mensen daar nog voor met KLM of BA gaan. Er is niet eens tijd om iets te eten of te drinken...quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:37 schreef lezzer het volgende:
[..]
Zei ik dat dan?
Ik vind het alleen wel lekker rustig als je geen gezeik hebt over plaatsen. Eerste keer Ryanair, waarschijnlijk ook de laatste keer.
Er zijn ook voldoende andere redenen te bedenken om wel met de KLM te gaan. Het gemak om van en naar een centrale luchthaven te vliegen, geen gedoe met bagage, snelle afhandeling van bagage en snel inchecken/droppen (dus in het geval van iemand die gewoon met bagage vliegt en die gewoon incheckt/z'n bagage dropt).quote:Op vrijdag 7 januari 2011 02:05 schreef Shorz het volgende:
[..]
Na al deze verhalen kan het alleen maar meevallen. En naar London zit je maar 35 min in de lucht, begrijp niet dat mensen daar nog voor met KLM of BA gaan. Er is niet eens tijd om iets te eten of te drinken...
KLM vliegt naar Heathrow en London City, veel centraler dan Stansted (reken ook de treinretour even mee in je calculatie!). KLM vliegt vanaf Amsterdam. KLM vliegt vijftien maal per dag naar Londen, 's.ochtends, 's middags en 's avonds. KLM boekt je desnoods over op BA als er iets fout gaat bij hen (Ryanair geeft hoogstens je geld terug). KLM heeft 20 kg bagagevrijdom. Dus ja, voor sommigen zijn er wel redenen om KLM te vliegen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 02:05 schreef Shorz het volgende:
[..]
Na al deze verhalen kan het alleen maar meevallen. En naar London zit je maar 35 min in de lucht, begrijp niet dat mensen daar nog voor met KLM of BA gaan. Er is niet eens tijd om iets te eten of te drinken...
Dit dus. Vooral aankomstluchthaven is belangrijk. Ik vlieg vaak naar Londen en Stansted komt mij het slechtst uit. Dan valt Ryanair dus per definitie af...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:11 schreef 18konijn het volgende:
[..]
KLM vliegt naar Heathrow en London City, veel centraler dan Stansted (reken ook de treinretour even mee in je calculatie!). KLM vliegt vanaf Amsterdam. KLM vliegt vijftien maal per dag naar Londen, 's.ochtends, 's middags en 's avonds. KLM boekt je desnoods over op BA als er iets fout gaat bij hen (Ryanair geeft hoogstens je geld terug). KLM heeft 20 kg bagagevrijdom. Dus ja, voor sommigen zijn er wel redenen om KLM te vliegen.
Met die trein vertragingen en annuleringen in Nederland zou ik er niet op gokkenquote:Op zondag 9 januari 2011 02:18 schreef enilnomrow het volgende:
Hmm. Ik vlieg woensdag naar Pisa vanaf Eindhoven, om 8.50u. Nou moet ik dan nog vanaf Leiden komen, met de trein. En dat is nog best lastig!
Ik kan om 4.23u vertrekken en dan om 7u aankomen op station Ehv, of een uur later vertrekken en dan om 7.30 aankomen op het station. Dat laatste wordt wel krap, maar ik heb niet zo'n zin om echt midden in de nacht te reizen...
Maar er zit niets anders op dan denk ik, of zouden jullie het aandurven om tussen 8 en 8.15 aan te komen op het vliegveld? Is te laat hè...
Nee want als je dan vertraging hebt ga je een hoop stress krijgenquote:[b] Op zondag 9 januari 2011 02:18 of zouden jullie het aandurven om tussen 8 en 8.15 aan te komen op het vliegveld? Is te laat hè...
Optie is nog: hotel in de buurt nemen, bijv. Novotel. Maar ja, daarvoor reis je niet met ryanair hè, om die extra kosten te maken.quote:Op zondag 9 januari 2011 02:18 schreef enilnomrow het volgende:
Maar er zit niets anders op dan denk ik, of zouden jullie het aandurven om tussen 8 en 8.15 aan te komen op het vliegveld? Is te laat hè...
Ja inderdaad. Maar die gaan vanaf 59 euro in Eindhoven zie ik, en dat is net zo veel als ik voor m'n vluchten heb betaald. Dat gaan we dus niet doen:).quote:Op zondag 9 januari 2011 16:07 schreef Gert het volgende:
[..]
Optie is nog: hotel in de buurt nemen, bijv. Novotel. Maar ja, daarvoor reis je niet met ryanair hè, om die extra kosten te maken.
Niks goeds over deze geld aftroggelende bastards, onbeschoft ook trouwens. Paar jaar gelden hadden we ook geboekt, ff heen en weer naar UK.quote:![]()
[b]Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaalgesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).
Mijn vriend heeft toen ik nog in Italie studeerde een aantal keer (zelfs in de carnavalsvakantie) die vlucht genomen en kwam toen wel rond 8-8.15 aan op het vliegveld.. Heeft zelfs nog een keer naar het vliegveld gebeld of dat op tijd was en dat vonden zij toen van wel.quote:Op zondag 9 januari 2011 02:18 schreef enilnomrow het volgende:
Hmm. Ik vlieg woensdag naar Pisa vanaf Eindhoven, om 8.50u. Nou moet ik dan nog vanaf Leiden komen, met de trein. En dat is nog best lastig!
Ik kan om 4.23u vertrekken en dan om 7u aankomen op station Ehv, of een uur later vertrekken en dan om 7.30 aankomen op het station. Dat laatste wordt wel krap, maar ik heb niet zo'n zin om echt midden in de nacht te reizen...
Alhoewel het zeer lullig is, heb je toch zelf verkeerd de namen ingevoerd?quote:Op zondag 9 januari 2011 17:20 schreef Toitle het volgende:
[..]
Niks goeds over deze geld aftroggelende bastards, onbeschoft ook trouwens. Paar jaar gelden hadden we ook geboekt, ff heen en weer naar UK.
Namen klopte niet kwamen we achter, wij bellen en mailen en tot op het vertrek in Eindhoven werd ons gegarandeerd dat het geen probleem was.
Terug reis kostte ons mooi 300 pond extra anders mochten we niet mee, sta je daar met je kid van 4 te bekvechten om iets waar van je weet dat je gaat verliezen. Niks geen service, nada.
Ook bij mail met vraag om uitleg naar Lying Air, werd onze mail niet eens beantwoord, pf achterbakse ###.
Gaan mooi met de trein of boot via Duinkerken, heb je tenminste te maken met sociaalvaardige mensen.
Eindhoven is gelukkig niet zo groot.quote:Op zondag 9 januari 2011 02:18 schreef enilnomrow het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |