quote:ALKMAAR - De Schermerweg is in Alkmaar het decor van een grote brand in een bedrijfspand. De vlammen slaan meters hoog uit het dak en het pand zal dan ook als verloren worden beschouwd. De brand is omstreeks 07:00 uur ontstaan en de brandweer rukte niet veel later uit met zeer veel materiaal om het vuur meester te worden.
Men vermoed dat er een machine is vastgelopen waardoor deze oververhit is geraakt. Dit zou de oorzaak van de brand zijn volgens de eerste berichten. Alle werknemers waren al snel in veiligheid.
De rook is goed te zien in de wijde omtrekt. Echter zijn er nog geen gevaarlijke concentraties gemeten van gevaarlijke stoffen.
De hulpdiensten hebben opgeschaald tot een zogeheten GRIP 3 situatie. Dit houdt in dat er een gemeentelijk beleidsteam opgestart wordt om de brand geheel te coördineren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Brutal. Fucking. Metal.
Ramen en deuren sluiten voor jou?quote:Op vrijdag 10 december 2010 08:43 schreef Olga het volgende:
Vlammen zijn inmiddels niet meer boven het dak uit. Wel heel veel rook.
* Olga woont er tegenover
Nee nog niet. Vorige keer riepen ze dat om, dus als dat mocht gebeuren zal dat wederom zo gaan denk ik. De stank is wel ondragelijk. Stond net even buiten maar ben snel weer naar binnen gegaanquote:Op vrijdag 10 december 2010 08:43 schreef Infection het volgende:
Meer foto's hier
[..]
Ramen en deuren sluiten voor jou?![]()
Zeker geen parkeerplek meer voor je nu ?quote:Op vrijdag 10 december 2010 08:46 schreef Olga het volgende:
[..]
Nee nog niet. Vorige keer riepen ze dat om, dus als dat mocht gebeuren zal dat wederom zo gaan denk ik. De stank is wel ondragelijk. Stond net even buiten maar ben snel weer naar binnen gegaan
Nopequote:Op vrijdag 10 december 2010 08:55 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Zeker geen parkeerplek meer voor je nu ?
Maar we verwachten natuurlijk wel fotos hequote:
quote:Bij een productielocatie van het bedrijf Derco Transportbanden aan de Schermerweg in Alkmaar woedt vrijdagmorgen een uitslaande brand. Dit zegt een woordvoerder van de politie.
Volgens de politie brak het vuur rond kwart over zeven uit. Er zijn geen gewonden. De brand gaat met veel rookontwikkeling gepaard. Bij het bedrijf worden onder meer industriëlele transport- en procesbanden, transportweefsels voor roldeuren en dockshelters voor laad- en losperrons gemaakt.
Volgens de politie zijn tot dusverre geen schadelijke stoffen vrijgekomen. Het bedrijf is gevestigd op een bedrijventerrein aan de oostkant van Alkmaar.
laat ik aan de pro's overquote:Op vrijdag 10 december 2010 08:58 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Maar we verwachten natuurlijk wel fotos he
okquote:Op vrijdag 10 december 2010 08:59 schreef Olga het volgende:
[..]
laat ik aan de pro's over
staan mooie foto's bij http://www.webregio.nl/gr(...)-bedrijf-update.aspx
Heel Heerhugowaard is ook uitgerukt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:02 schreef Crazy-M het volgende:
Hoorn en Medemblik komen ook even meespelen bij de brand met 2 wagens
Die zijn er al bijna een uurquote:Op vrijdag 10 december 2010 09:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Heel Heerhugowaard is ook uitgerukt.
Hoeveel staan er dan?quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:12 schreef Olga het volgende:
Die zes nieuwe brandweerwagens zijn wel wat overdreven hoorEr waren er al genoeg
De brandweermannen hadden op de fiets moeten komen?quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:12 schreef Olga het volgende:
Die zes nieuwe brandweerwagens zijn wel wat overdreven hoorEr waren er al genoeg
Aan mijn kant ( de kant richtig de huizen) staan er vijf. Maar hoeveel er aan de andere kant staan (vanwaar ze de brand blussen) kan ik niet zienquote:
Meen je dat nou? Hier niet gehoord! Wel 'mooi' uitzicht op de rookwolkquote:
Ik hoorde hem toch echt duidelijk.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:22 schreef geppie het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Hier niet gehoord! Wel 'mooi' uitzicht op de rookwolk
Op twitter las ik iemand uit Heerhugowaard die het ook hoorde. Zou ook kunnen omdat de rook die kant opgaat. Ik zou het anders niet wetenquote:Op vrijdag 10 december 2010 09:26 schreef geppie het volgende:
Ehm Alkmaar Noord (geloof dat het hier Rak noord of zuid heet) iig vlak bij de Mare.
Zou het toch ook moeten horen anders heeft zo'n alarm toch geen zin? Of is het niet hetzelfde alarm als de eerste maandag van de maand om 12 uur?
Die komen natuurlijk de lunch brengenquote:Op vrijdag 10 december 2010 09:12 schreef Olga het volgende:
hahahahahahahaquote:Op vrijdag 10 december 2010 09:29 schreef geppie het volgende:
Daar zou je gelijk in kunnen hebben of ik ben doof
wordt dagje binnen zittenquote:
Mwah dan moeten ze ook nog eens de A9 afsluiten, dat gaat denk ik niet gebeurenquote:
had het over Olgaquote:Op vrijdag 10 december 2010 09:31 schreef geppie het volgende:
[..]
Mwah dan moeten ze ook nog eens de A9 afsluiten, dat gaat denk ik niet gebeuren
Nou moe, ik had ook zin om een dagje verplicht te moeten spijbelen van werkquote:
Zeg dat je olga spiritueel moet ondersteunen om de dag door te komenquote:Op vrijdag 10 december 2010 09:36 schreef geppie het volgende:
[..]
Nou moe, ik had ook zin om een dagje verplicht te moeten spijbelen van werkDit had wel een hele goede reden geweest.
mjah, anders stonk heel het huisquote:Op vrijdag 10 december 2010 09:32 schreef Olga het volgende:
Daarnaast heb ik het geluk dat, ook al zit ik zowat op de brand , de rook de andere kant opgaat
gaat erom dat geppie een excuus heeftquote:Op vrijdag 10 december 2010 09:38 schreef Olga het volgende:
Ik heb het idd hartstikke zwaar
Daarnaast was ik vandaag sowieso al vrij
Ik ga het verkeer wel even regelen, komt goedquote:Op vrijdag 10 december 2010 09:46 schreef Crazy-M het volgende:
Olga, regel maar een plekje, komt weer een nieuwe wagen aan
quote:Grote brand Derco aan Schermerweg
Gepubliceerd op 10 december 10, 07:56 Laatst bijgewerkt op 10 december 10, 09:40
ALKMAAR - Aan de Alkmaarse Schermerweg woedt sinds vrijdagmorgen even na 7 uur een grote brand in een bedrijf dat transportbanden maakt. De brandweer laat de panden gecontroleerd uitbranden.
Het bedrijf, Derco, staat 'van voor naar achter' in lichterlaaie. Over de oorzaak is nog niets officieel bekend, maar er zou zich een vastloper hebben voorgedaan in een van de machines.
De brand begon in één hal en sloeg vervolgens over naar een tweede hal. Vlak hierna werd door omwonenden een explosie gevoeld en gehoord.
De brandweer zet op dit moment tenten neer om metingen van gevaarlijke stoffen te verrichten.
De inwoners van Alkmaar en Schermer wordt geadviseerd ramen en deuren dicht te houden vanwege mogelijke schadelijke stoffen.
De brandweer probeert de brand 'droog' te houden, zodat zo min mogelijk schadelijke stoffen in de lucht komen. De panden zullen daarom onder toezicht van de brandweer uitbranden. Er wordt zo min mogelijk geblust met water.
De brandweer van Alkmaar krijgt op dit moment versterking van de korpsen uit Schermer en Enkhuizen.
De rookpluim is tot in de verre omgeving (A7) en tot voorbij Schagen te zien.
Zeggen ze vaker mogelijk, na metingen is het: geen gevaar voor volksgezondheidquote:Op vrijdag 10 december 2010 09:53 schreef Olga het volgende:
hmm eerst hadden ze het erover dat er geen schadelijke stoffen waren, nu mogelijk wel...
[..]
Yups, was duidelijk te horen en voelen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:57 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Zeggen ze vaker mogelijk, na metingen is het: geen gevaar voor volksgezondheid![]()
Maar in het bericht staan ook maar 2 korpsen terwijl er meer korpsen aanwezig zijn.
En hoe zit het met die explosie? ook gevoeld en gehoord of niet ?
quote:Vanwege de windrichting hoefde er op industrietterrein Oudorp slechts een bedrijf ontruimd te worden. De brandweer probeert de omliggende bedrijfspanden voor het vuur te behoeden. Rond kwart over tien werd basisschool De Prinsenhof aan de Amstelstraat ontruimd
10:13:37 10-12-10 GROUP-1 Prio 2 De Prinsenhof AMSTELSTRAAT 7 ALKMAAR Hinderlijke lucht AMR741quote:
opzich wel grappige fotoquote:Op vrijdag 10 december 2010 10:28 schreef Olga het volgende:
Die foto met die brandweerman op die wagen is recht tegenover me
quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:30 schreef Olga het volgende:
overigens hoor ik net dat er op die school acht kinderen onwel zijn geworden
Nog een school wordt ontruimdquote:Op vrijdag 10 december 2010 10:31 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
dan kan er wel eens een evacuatie van die wijk plaats gaan vinden als dit met die brand te maken heeft.
quote:Uitslaande brand bij transportbandenbedrijf Alkmaar
ALKMAAR - Bij een productielocatie van het bedrijf Derco Transportbanden aan de Schermerweg in Alkmaar woedt vrijdagmorgen een uitslaande brand.
Dit zegt een woordvoerder van de politie. De brandweer verwacht nog minimaal de hele ochtend nodig te hebben om de brand te blussen.
Het vuur brak rond kwart over zeven uit. Er zijn geen gewonden. De brand gaat gepaard met zeer hevige rookontwikkeling en het bedrijfsgebouw mag als verloren worden beschouwd. De oorzaak is mogelijk een vastgelopen machine.
Luchtalarm
De lokale overheid heeft het luchtalarm ingezet om de inwoners van de wijk Oudorp te waarschuwen. Er wordt geadviseerd om ramen en deuren gesloten te houden.
Bij het bedrijf worden onder meer industriële transport- en procesbanden, transportweefsels voor roldeuren en dockshelters voor laad- en losperrons gemaakt.
Verplicht dicht
Een deel van het bedrijventrein, waar Derco Transportbanden is gevestigd, is door de rookontwikkeling afgesloten. Een klein aantal naastgelegen bedrijven is verplicht dicht.
Volgens de politie zijn tot dusverre geen schadelijke stoffen vrijgekomen. Het bedrijf is gevestigd op een bedrijventerrein aan de oostkant van Alkmaar.
inderdaad.quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:37 schreef Olga het volgende:
Ik denk dat ik persoonlijk blij mag zijn met de stand van de wind omdat ik er zo dichtbij woon
aldus de gemeente Alkmaarquote:Na meting blijkt dat er geen schadelijke stoffen zijn vrijgekomen. Scholen Prinsenhof/Rein Abrahamseweg worden niet ontruimd.
volgens www.alkmaar.nl:quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:53 schreef Olga het volgende:
Goed nieuws
[..]
aldus de gemeente Alkmaar
geen bericht over geen ontruiming, wel dat er geen gevaarlijke stoffen zijn.quote:10.30 uur Hoe is de situatie op de scholen?
De Prinsenhof/ Rein Abrahamse School in Oudorp is ontruimd. Er zijn een aantal kinderen onwel geworden. Zij hebben onder andere last van prikkende ogen, buikpijn en misselijkheid. De kinderen worden opgevangen in de Hoornsevaart. De andere scholen zijn gebeld om uit voorzorg ramen en deuren te sluiten. Op dit moment wordt gemeten, maar er zijn nog geen schadelijke stoffen geconstateerd.
quote:Seniorenwoningen Plutostraat en Strandwal ontruimd. Metingen wijzen hoog koolmonoxidegehalte uit.
sowieso raar, ze zijn eerst ontruimd, en ruim half uur later worden ze niet ontruimd ....quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:10 schreef Olga het volgende:
vaaag
ik volg http://twitter.com/#!/gemeentealkmaar en daar staat het wel
[..]
alkmaar.nl heeft het nu ook over:quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:10 schreef Olga het volgende:
vaaag
ik volg http://twitter.com/#!/gemeentealkmaar en daar staat het wel
[..]
Dus misschien verkeerd overgenomen van twitter ofzo ? we zien wel hahaquote:11.05 uur: De seniorenwoningen Plutostraat en Strandwal worden ontruimd. Er is een te hoog koolmonoxide gehalte gemeten. Bij de scholen is hiervan geen sprake.
idd, en daarnaast ook nog goed bereikbaar (de site)quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:14 schreef raptorix het volgende:
Goed om te zien dat er ook gemeentes zijn die wel de mensen voorzien in informatie: http://twitter.com/#!/gemeentealkmaar
Zowel via Twitter als hun website updates.
11.30 uur: Brand is onder controle, maar nog niet brandmeester.quote:
Ehhquote:Op vrijdag 10 december 2010 11:37 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
11.30 uur: Brand is onder controle, maar nog niet brandmeester.
quote:Brand meester is het sein dat de brandweer afgeeft voor de situatie waarin de brand onder controle is. In principe betekent dit sein dat de brand met de aanwezige mensen en het materieel bestreden kan worden en er geen versterking (opschaling) meer nodig is.
versterking niet meer nodig, maar misschien wel aflossingquote:Op vrijdag 10 december 2010 11:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
EhhBrand meester betekend dat de brand onder controle is.
[..]
Dat heeft niks met wel of niet brand meester te maken.quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:42 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
versterking niet meer nodig, maar misschien wel aflossing
tjah, maar brand onder controle kan ook zijn dat de brand niet meer uitbreidt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat heeft niks met wel of niet brand meester te maken.
Dat is hetzelfde als brand meester.quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:46 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
tjah, maar brand onder controle kan ook zijn dat de brand niet meer uitbreidt.
Brand onder controle wil zeggen dat de brand onder controle is.quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als brand meester.
Want als de brand uitbreidt zul je wellicht meer mensen of materieel nodig hebben.
Ok, duidelijkquote:Op vrijdag 10 december 2010 12:02 schreef Crazy-M het volgende:
en nog ff nagevraagd bij brandweer kenissen:
Brand onder controle is, dat je zeker weet dat hij niet meer uitbreid, en Brandmeester betekend dat de felheid af gaat nemen, dus dat je echt de brand bedwingt op dat moment
als de intensiteit van de brand echt goed gaat afnemen, dan ben je hem meester
Boven Schagen houdt de wereld ook op met bestaan.quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:37 schreef Qwea het volgende:
De rookpluim zou tot voorbij schagen te zien moeten zijn.
In den helder niks te zien iig
wou het zelf ook ff duidelijk wetenquote:
Idd, ze moeten gewoon de grens vanaf schagen horizontaal doortrekken, dan krijgt Friesland ook zn eigen staat met eigen valuta en taal.quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Boven Schagen houdt de wereld ook op met bestaan.
Pretty much boven HHW alquote:Op vrijdag 10 december 2010 12:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Boven Schagen houdt de wereld ook op met bestaan.
Bij een brand komen per definitie schadelijke stoffen vrijquote:Op vrijdag 10 december 2010 09:53 schreef Olga het volgende:
hmm eerst hadden ze het erover dat er geen schadelijke stoffen waren, nu mogelijk wel...
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |