Het is dus altijd nog mogelijk om later je tablet met een andere versie/custom ROM van Android te flashen. Dat hoeft trouwens niet eens Android te zijn. Er wordt ook druk gewerkt aan Linux-versies.quote:ARCHOS has decided to Ğ open ğ its ARCHOS 101 internet tablet by proposing to install and replace the system running Android originally installed on the machine.
Was te verwachten natuurlijk, de apple crowd die niets wil snappen van het principe "mijn foon, mijn tools mijn apps".quote:Op zondag 26 december 2010 19:21 schreef retorbrapi het volgende:
Volgens mij heb jij je feiten niet helemaal op een rijtje. Je mag elke IDE gebruiken die je wilt. En elke fatsoenlijke developer kan uit de voeten met C-achtigen. Als een developer dat niet genoeg vindt is dat zijn probleem, hij ontneemt zichzelf een gigantische markt. En ik heb weer minder concurrentie.
End-users kan het wel verdommen welke restricties er zijn in de keuze van apps, en laat Steve Hubbard & Co. daar ook bij tijd en wijle de nodige nazistische trekjes vertoont hebben (wikileaks app anyone?)quote:Overigens kan het end-users echt aan hun kont roesten welke restricties er zijn voor developers. Die willen gewoon een telefoon die werkt en voor de rest boeit het ze niet.
Trouwens, de 70 is technisch toch helemaal gelijk aan de 101? Behalve de afmetingen dan?quote:Op zondag 26 december 2010 21:10 schreef shiznuts het volgende:
Archos biedt op dit moment uiteraard full update support. Dit zal waarschijnlijk zo blijven totdat het product end-of-life wordt en misschien zelfs ook daarna. Mocht dat niet het geval zijn, dan is er nog altijd niks aan het handje, daar Archos zelf het systeem heeft vrijgegeven voor eigen invulling door de user:
[..]
Het is dus altijd nog mogelijk om later je tablet met een andere versie/custom ROM van Android te flashen. Dat hoeft trouwens niet eens Android te zijn. Er wordt ook druk gewerkt aan Linux-versies.
Resolutie dan natuurlijk, maar volgens mij inderdaad specsmatig zo goed als identiek.quote:Op zondag 26 december 2010 21:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Trouwens, de 70 is technisch toch helemaal gelijk aan de 101? Behalve de afmetingen dan?
Android vs. iOS vs. Windows Phone 7quote:Op zondag 26 december 2010 21:12 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Was te verwachten natuurlijk, de apple crowd die niets wil snappen van het principe "mijn foon, mijn tools mijn apps".
[..]
End-users kan het wel verdommen welke restricties er zijn in de keuze van apps, en laat Steve Hubbard & Co. daar ook bij tijd en wijle de nodige nazistische trekjes vertoont hebben (wikileaks app anyone?)
Blijft over de volgende vraag, waarom moeten er altijd minimaal 1 of 2 appel fanboiis de WP7, BB, of Android draadjes verzieken met hun gedram?
Ja ok, 1024x600 resolutie voor de 101 tegen 800x480 voor de 70, but that's it.quote:Op zondag 26 december 2010 21:24 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Resolutie dan natuurlijk, maar volgens mij inderdaad specsmatig zo goed als identiek.
- Ah wacht, volgens mij heeft de 70'er alleen mono audio speaker, nee toch ook niet -
1024 / 10 = ~100.quote:Op zondag 26 december 2010 21:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja ok, 1024x600 resolutie voor de 101 tegen 800x480 voor de 70, but that's it.
Het verschil zit 'em dan alleen nog in de 60 euro meerprijs.quote:Op zondag 26 december 2010 21:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja ok, 1024x600 resolutie voor de 101 tegen 800x480 voor de 70, but that's it.
50 toch? Ow en de 101 is bijna overal uitverkocht, Dixons zou morgen de 70 weer hebbenquote:Op zondag 26 december 2010 21:35 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Het verschil zit 'em dan alleen nog in de 60 euro meerprijs.
Ik weet wat het verschil isquote:Op zondag 26 december 2010 21:35 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Het verschil zit 'em dan alleen nog in de 60 euro meerprijs.
@ Gestiech: nee, een betere pixeldichtheid is wat anders dan resolutie. Zo heb ik bijvoorbeeld o.a. mijn Desire Z (3.7") verkozen boven de Desire HD (4.3") omdat de resolutie verder hetzelfde was. Tussen de 70 en 101 ga je dat wel merken omdat je bijvoorbeeld meer apps op je homescreen kwijt kunt.
Ik vind het wel grappig en begrijp trouwens niet dat mensen een scherm groter dan (of zo groot als) zo'n 46" kopen... Full HD is al tijden de standaard. 1920 bij 1080 pixels. Maar je hebt een 32" scherm met FULL HD en dus hetzelfde aantal pixels. Waarom is FULL HD niet de term voor het evenredige aantal pixels per inch? In een 46" scherm zouden wat mij betreft eigenlijk vier 23" schempjes met 1920 x 1080 moeten zitten... maar ja, dat komt nog zeker?quote:Op zondag 26 december 2010 21:49 schreef Gestiech het volgende:
[..]
Ik weet wat het verschil ishaha.
'k Ga eens kijken.quote:Op zondag 26 december 2010 21:55 schreef Gestiech het volgende:
Zo ver ik weet was deze hier trouwens nog niet geplaatst... altijd wel leuk leesvoer: http://www.engadget.com/2(...)ernet-tablet-review/
Ik ga 'm ook even checken nu
Ja, nogal kritisch inderdaad.quote:Op zondag 26 december 2010 22:05 schreef Gestiech het volgende:
Ze zijn best kritisch over de bouwkwaliteit en de snelheid bij 'multi-tasking', maar volgens mij mag je niet klagen voor de prijsKijkhoek schijnt ook niet zo goed te zijn, maar dat boeit me gelukkig ook niet zoveel...
Een tv is ook niet bedoeld om met je neus op te zitten zoals een pc. Het verschil in pixeldichtheid tussen 40", 46" of 50" ga je echt niet merken op 7 meter afstand. Wat je wel merkt is dat 50" veel groter is en dus fijner kijkt op die afstand.quote:Op zondag 26 december 2010 21:59 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig en begrijp trouwens niet dat mensen een scherm groter dan (of zo groot als) zo'n 46" kopen... Full HD is al tijden de standaard. 1920 bij 1080 pixels. Maar je hebt een 32" scherm met FULL HD en dus hetzelfde aantal pixels. Waarom is FULL HD niet de term voor het evenredige aantal pixels per inch? In een 46" scherm zouden wat mij betreft eigenlijk vier 23" schempjes met 1920 x 1080 moeten zitten... maar ja, dat komt nog zeker?
Mja, de vraag is, zit je ooit veel meer dan 5 meter van je tv af?quote:Op zondag 26 december 2010 22:20 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Een tv is ook niet bedoeld om met je neus op te zitten zoals een pc. Het verschil in pixeldichtheid tussen 40", 46" of 50" ga je echt niet merken op 7 meter afstand. Wat je wel merkt is dat 50" veel groter is en dus fijner kijkt op die afstand.
Ligt eraan hoe groot je kamer is, in de meeste huishoudens is 50"inderdaad veels te groot.quote:Op zondag 26 december 2010 22:20 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Mja, de vraag is, zit je ooit veel meer dan 5 meter van je tv af?
Als je een grotere beleving wilt ben je nu aangewezen op een beamer...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat heb probleem heb je niet bij een netbookje (of menig volwaardige laptop wat dat betreft)?quote:Het enige probleem is waarschijnlijk de 5.1, aangezien je die meestal aansluit met 3 stekkers, en de tablets stereo-out hebben.
Als 'ie in de winkel ligt maar eventjes kijken dan hè.quote:Op maandag 27 december 2010 09:39 schreef neo2000 het volgende:
Hmm, had Archos mij enigzins overtuigd, is de build quality van de behuizing weer cheap.
Too bad.
En het scherm reageert relatief traag tov een iPad, ik lees verhalen op het net dat mensen hem om deze reden toch weer weg hebben gedaan. Ik denk dat ik toch een paar maanden wacht tot de echte iPad concurrentie opstaat.quote:Op maandag 27 december 2010 10:05 schreef kikoooooo het volgende:
Zo'n archos lijkt me best oké. Alleen die kijkhoek schijnt echt dramatisch te zijn.
'quote:Op maandag 27 december 2010 11:40 schreef Knowledge_seeker het volgende:
[..]
Die kijkhoek is juist perfect, je kan onder elke hoek het scherm perfect zien.Het scherm spiegelt ook niet waardoor je zelfs in de volle zon nog voldoende zich hebt om er op te werken.
Het ging sowieso over de Archos 9, die tegenwoordig natuurlijk door niemand meer gekocht wordtquote:Op maandag 27 december 2010 11:58 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Waarom haal je nu je posts ineens weg, toch niet meer overtuigd van je mening?
Maar in dit filmpje springt de iPad er duidelijk uit qua kleur/helderheid en snelheid van het scherm.quote:Op maandag 27 december 2010 12:00 schreef Gestiech het volgende:
[..]
Het ging sowieso over de Archos 9, die tegenwoordig natuurlijk door niemand meer gekocht wordtal had dat ding een anti-glare scherm, de huidige Archos tablets hebben gewoon glare schermen. Op zich vind ik dat niet zo erg, ik zal 'm over het algemeen niet veel buiten gebruiken. Glare heeft ook voordelen: mooiere kleuren.
Laptops kunnen ook net zo goed een slechte build quality hebben. Eerste Acer die het 3 jaar volhoudt moet ik nog tegenkomen. (en met volhouden bedoel ik dan: scherm niet afgebroken, geen stukken plastic van de behuizing afgesprongen, poortjes kapot etc etc.)quote:Op maandag 27 december 2010 12:54 schreef rense het volgende:
dank voor de reacties. maar ben er nog niet zo zeker van dat voor de prijs die ik wil neerleggen een goed werkende tablet kan krijgen. de ZT-180 is iets waar ik sws niet veel van zou verwachten, maar de archos 101 voor 300? euro heb ik toch het idee dat ikdan beter een mini laptop aan kan schaffen. Ik heb verschillende reviews gelezen waarin wordt gezegd dat de archos een slechte bouwkwaliteit heeft. In dit opzicht is een laptop dan veel beter.
of heb ik dit compleet mis?
Hartelijk dank, want dit is nou precies waar ik iets mee kan qua schermgrootte. Besteldquote:Op maandag 27 december 2010 14:30 schreef xyl333 het volgende:
Aardige review van de MID816. Ziet er goed uit, zelfs met standaard firmware.
Device heeft overigens een gladde ipv zachte rubberen afwerking.
Schermgrootte is toch juist aan de kleine kant (800x800)?quote:Op maandag 27 december 2010 15:54 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Hartelijk dank, want dit is nou precies waar ik iets mee kan qua schermgrootte. Besteld
800 x 600 is het scherm. Ik heb een visueel probleem waardoor focussen moeilijk is voor mij. Ik heb een niet te groot scherm nodig waarbij ik toch niet veel hoef te scrollen.quote:Op maandag 27 december 2010 15:56 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Schermgrootte is toch juist aan de kleine kant (800x800)?
En geldt die 20% extra korting van gisteren nu nog wel dan?
Kijk, dat zijn nou vergelijkingen waar ik wat mee kan. Zou dit graag ook zien met de Adam (en dan vooral AngryBirds natuurlijkquote:Op maandag 27 december 2010 12:05 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Maar in dit filmpje springt de iPad er duidelijk uit qua kleur/helderheid en snelheid van het scherm.
Niet dat ik een Apple fanboy ben (integendeel) maar ik ben bang dat de Archos 101 me toch gaat teleurstellen op dit punt. En de kwaliteit van het scherm vind ik toch wel erg belangrijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |