abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 december 2010 @ 11:46:44 #1
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_89756814
Mijn huidige telefoon is een HTC Desire HD met Android. Afgezien van de batterijduur ben ik hier zeer tevreden mee. Het is een relatief jong OS wat mijn inziens nog een lange weg te gaan heeft.
Wanneer je voor Android kiest ben je wel min of meer gedwongen om van de diensten van Google gebruik te maken. Op zich geen probleem, de meeste diensten werken namelijk perfect. Maar bij sommige applicaties is de compatibiliteit ver te zoeken met de normale programma's en formaten waar ik mee werk. (Vooral het Office pakket van Microsoft)
Bij mijn weten is het ook niet mogelijk om uitnodigingen vanuit een Exchange server te bekijken en eventueel te accepteren of annuleren.

Ook heb ik een iPhone 3Gs gehad, werkt heel fijn en intuïtief. Helaas vond mijn exemplaar het nodig om na een half jaar te beginnen met spontane reboots en het afsluiten van apps. De grote kracht achter iOS devices is iTunes. Het voordeel hiervan is dat je er muziek en applicaties kunt kopen. Het nadeel is dat je ook daadwerkelijk iTunes moet gebruiken. Verder heeft Apple geen software om Office documenten te bewerken. Er zijn wel alternatieven te vinden in de Appstore maar deze kunnen niet wat ik er van verwacht.

Nu is Microsoft ook flink aan de weg aan het timmeren met Windows Phone 7. De marketplace begint aardig vol te stromen met programma's voor dit OS. Er zal dus geen gebrek zijn aan goede programma's en games wanneer Microsoft Nederlandse versies gaat leveren. Waarschijnlijk (kan dit zelf niet bevestigen) is er wederom een naadloze koppeling tussen een Exchange server en je Windows Phone 7 mobieltje.

Zoals je ziet heeft elk OS zijn voor- en nadelen.
We gaan steeds meer naar een cloud-omgeving waarbij je documenten op internet staan en vanuit daar overal te benaderen zijn. Voor mij is het belangrijk dat deze bestanden dan ook met je telefoon te benaderen en aan te passen zijn en daarom lijkt Windows Phone 7 voor mij steeds interessanter te worden.
Gevoelsmatig zeg ik dat Microsoft de compatibiliteit tussen het Office pakket op de PC en op een Windows Phone 7 mobieltje het best op orde heeft.

Delen jullie deze menig met mij? Of denken jullie dat Android en iOS hier nog een grote inhaalslag gaan maken zodat het op een gelijk niveau komt?
  vrijdag 10 december 2010 @ 11:52:56 #2
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_89757071
Windows phone heb ik altijd kut gevonden.

iOS is leuk voor de Apple-fanaten, en heeft zeer zeker een revolutie qua gebruikersvriendelijkheid ontketend. De smartphone is nu niet alleen meer voor zakelijk gebruikers.

Android heeft de toekomst, omdat het een opensourceplatform is. Daardoor kan het veel sneller, makkelijker en goedkoper verbeterd worden en zijn de gebruikers in staat meer druk uit te oefenen om te krijgen wat zij willen.
Alleen daarom denk ik dat Android de toekomst heeft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_89757305
In mijn werk zie ik dat Android en iOS echt een extreme opmars aan het maken zijn. Android en iOS gebruikers nemen extreem toe in vergelijking met het gebruik van WM (en ik gok dat WM7 ook geen deuk gaat gooien in de groei van voorgenoemde mobiele OS's), Symbian (zelfde verhaal met Symbian^3 als WMP7) en blackberryOS. Daarom gaat alle development die ik momenteel ga doen zich ook helemaal richten op iOS en Android. Zij hebben de toekomst.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  vrijdag 10 december 2010 @ 11:59:33 #4
182980 mime_negert
pi_89757435
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:52 schreef ikke043 het volgende:
...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar heb ik helamaal geen ervaring mee, wel met Android, iOS en Windows Mobile. Hoe gaat BlackBerry OS om met Exchange en de gangbare Office documenten en de cloud-trend in het algemeen?
pi_89757666
ik heb juist een android telefoon genomen (de normale Desire) omdat ik veel gebruik maak van google diensten en ervaar wat jij als minpunt (min of meer gedwongen?) ervaart is voor mij dus juist een pluspunt.

andersom is het verplichte gebruik van iTunes naast de absurd hoge prijs van de iPhone voor mij juist een reden om er geen te kopen.
  vrijdag 10 december 2010 @ 12:05:54 #6
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_89757730
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:59 schreef mime_negert het volgende:

[..]

Daar heb ik helamaal geen ervaring mee, wel met Android, iOS en Windows Mobile. Hoe gaat BlackBerry OS om met Exchange en de gangbare Office documenten en de cloud-trend in het algemeen?
Goed. Er staat standaard een programma op om met office documenten te werken( geen docx helaas, maar dat gebruik ik ook bijna niet), en met een gratis programma kun je nieuwe documenten aanmaken en je BB als een pc beheren(net als verkenner in windows).

Exchange gaat bij mij perfect, al is het volgens mijn Hogeschool niet mogelijk. Ik krijg binnen enkele seconden m'n mails binnen, agenda wordt in een paar minuten bijgewerkt ook in Gmail.

Cloud gebruik ik amper dus geen ervaring mee op m'n mobiel.

En om mij media bij te werken, gebruikt de desktop manage alles wat in iTunes staat, net als de iPhone dus.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  vrijdag 10 december 2010 @ 12:14:16 #7
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_89758063
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 12:04 schreef Salatrel het volgende:
ik heb juist een android telefoon genomen (de normale Desire) omdat ik veel gebruik maak van google diensten en ervaar wat jij als minpunt (min of meer gedwongen?) ervaart is voor mij dus juist een pluspunt.

andersom is het verplichte gebruik van iTunes naast de absurd hoge prijs van de iPhone voor mij juist een reden om er geen te kopen.
dit, en ik gebruik Exchange op mijn Desire, en daarmee kun je gewoon uitnodigingen accepteren of weigeren. Verder denk ik dat iOS het prima doet voor mensen die willen dat hun telefoon 'gewoon werkt', en er niet teveel mee willen rommelen; dat kan ook niet echt. Daar leent Android zich weer goed voor en daar maak ik dankbaar gebruik van :)
  vrijdag 10 december 2010 @ 12:23:55 #8
182980 mime_negert
pi_89758462
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 12:04 schreef Salatrel het volgende:

Zo kun je het ook noemen ja. De HAN maakt alleen gebruik van .docx en wil graag met meerdere mensen aan één document kunnen werken (wijzigingen bijhouden e.d.) Verder werken niet alle Excel formules in de spreadsheet in Google en kan ik niet met het schoolnetwerk verbinding maken (gaat met behulp van SecureW2, 802.1x en Eduroam krijg ik niet aan de praat)
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 12:14 schreef Visitor.Q het volgende:

[..]

dit, en ik gebruik Exchange op mijn Desire, en daarmee kun je gewoon uitnodigingen accepteren of weigeren. Verder denk ik dat iOS het prima doet voor mensen die willen dat hun telefoon 'gewoon werkt', en er niet teveel mee willen rommelen; dat kan ook niet echt. Daar leent Android zich weer goed voor en daar maak ik dankbaar gebruik van :)
Bij mij zie ik een leeg mailtje met alleen een onderwerp en komen de uitnodigingen direct in m'n agenda te staan. Heb je bepaalde instellingen veranderd?
  vrijdag 10 december 2010 @ 13:13:41 #9
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_89760424
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 12:23 schreef mime_negert het volgende:

[..]

Zo kun je het ook noemen ja. De HAN maakt alleen gebruik van .docx en wil graag met meerdere mensen aan één document kunnen werken (wijzigingen bijhouden e.d.) Verder werken niet alle Excel formules in de spreadsheet in Google en kan ik niet met het schoolnetwerk verbinding maken (gaat met behulp van SecureW2, 802.1x en Eduroam krijg ik niet aan de praat)

[..]

Bij mij zie ik een leeg mailtje met alleen een onderwerp en komen de uitnodigingen direct in m'n agenda te staan. Heb je bepaalde instellingen veranderd?
Niet dat ik weet. Ik heb (natuurlijk) wel de boel als exchange-specifiek toegevoegd, en dus niet als imap oid... Ik heb geprobeerd om een afspraak met mezelf te maken om een screenshot te maken maar dat werkt niet.

instant edit: doet google docs ofzo het niet gewoon? voldoet dat niet aan min of meer alle eisen voor spreadsheets en tekstverwerken zoals je dat on-the-go zou willen doen?
  vrijdag 10 december 2010 @ 14:58:55 #10
182980 mime_negert
pi_89764305
In mijn geval was het zo dat er iemand vanuit een Exchange server een uitnodiging voor een vergadering stuurde naar mijn Gmail.
pi_89765353
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:57 schreef HostiMeister het volgende:
In mijn werk zie ik dat Android en iOS echt een extreme opmars aan het maken zijn. Android en iOS gebruikers nemen extreem toe in vergelijking met het gebruik van WM (en ik gok dat WM7 ook geen deuk gaat gooien in de groei van voorgenoemde mobiele OS's), Symbian (zelfde verhaal met Symbian^3 als WMP7) en blackberryOS. Daarom gaat alle development die ik momenteel ga doen zich ook helemaal richten op iOS en Android. Zij hebben de toekomst.
Waar baseer je het eea eigenlijk op? Je zegt het namelijk, maar je lijkt er in principe geen basis voor te hebben. Softwareontwikkelaars volgens in principe de markt. Zoals het er nu voorstaat zijn iOS en Android het populairst. Maar WP7 moet volgend jaar pas echt beginnen. Momenteel is bijv. niet eens een Nederlandse uitvoering. Die komt pas in maart volgend jaar. En als het breed uitlegd wordt, wordt het pas interessant voor softwaredevvers.

Grafisch loopt het iig wel een stap voor op Android en iOS. Symbian is afwachten. De grote softwaremakers houden hun applicaties nog altijd actueel. En sommige dingen die op Symbian werken heb ik voor Android en Windows Phone nog geen vervanging voor gevonden. Althans wèrkende substituten. Het is afwachten in hoeverre Nokia Symbian^3 daadwerkelijk zal blijven gebruiken. Vaak is het zo dat zaken die op een budgetmarkt gericht zijn, snel afsterven omdat de reguliere trend zo is dat het high-end spul naar beneden druppelt. BB-OS zal sowieso op de BB's draaien, en voor de zakelijke markt niet zo snel falen. Ze proberen nu een wat breder publiek te trekken, maar de core business zal altijd de zakelijke markt zijn. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n krachtige partij als Microsoft niet in staat zal zijn om een flink stuk van de markt terug te pakken. Sowieso zijn de MS-HTC banden erg sterk, dus als die maar met een paar leuke toestellen komen, breken die echt wel door in de markt. En puur op basis van het OS zelf, denk ik dat dat niet eens onterecht is. Het ziet er goed uit, werkt fijn, en biedt ook ècht iets anders.

En dan komt volgens jaar ook nog eens Meego om de hoek kijken. Aangezien deze de steun geniet van Nokia voor hun high-end toestellen, zal dit sowieso een sterke speler worden.
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:37:30 #12
182980 mime_negert
pi_89766047
Waar ik op zit te wachten is een combinatie van apparaten wat naadloos op elkaar is afgestemd. Dus dat ik bijvoorbeeld de document die ik thuis of op de zaak maak overal beschikbaar zijn en ongeacht op welk apparaat ik gebruik (PC, tablet of mobiele telefoon) aan te passen zijn.

Microsoft heeft hierbij het voordeel dat 90% (aanname, echte cijfers ken ik niet) van de computers is uitgerust met Windows en Office.
pi_89800903
De cloud begint zo langzaamaan zelfs een nadeel te worden. Wil je een makkelijk werkend product, prima. Maar wil je overstappen van bijv. android naar windows phone wordt je door microsoft bijna gedwongen om al je google producten om te gaan zetten naar windows live om écht een mooie naadloze ervaring te krijgen. Andersom is dit natuurlijk precies net zo.

Desondanks ben ik wel erg benieuwd naar de ontwikkelijk van WP7, het ziet er erg strak uit, is met een mooie gedachte opgebouwd en iets écht iets anders t.o.v. iOS en android.
Hajeto!
  FOK!fotograaf zaterdag 11 december 2010 @ 16:19:31 #14
145146 Andyy
pi_89805456
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:52 schreef ikke043 het volgende:
SPOILER
De keren dat ik het heb uitgeprobeerd voelde het nogal outdated.
Maar dat kan ook aan het toestel liggen uiteraard.
pi_89810144
Doei.

[ Bericht 97% gewijzigd door Netsplitter op 12-12-2010 15:29:37 ]
pi_89810786
iOS Duh
pi_89814338
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 13:42 schreef Crack_david het volgende:
De cloud begint zo langzaamaan zelfs een nadeel te worden. Wil je een makkelijk werkend product, prima. Maar wil je overstappen van bijv. android naar windows phone wordt je door microsoft bijna gedwongen om al je google producten om te gaan zetten naar windows live om écht een mooie naadloze ervaring te krijgen. Andersom is dit natuurlijk precies net zo.
Hier ben ik het op zich wel mee eens. Dit is echter op te lossen door het beschikbaarstellen/toestaan door de beherende ontwikkelaars van OS/cloud computing services van goede applicaties voor alle systemen.

Nu maak ik zelf niet echt gebruik van dergelijke services. Maar Google is wat dit betreft toch vrij goed? Ze maken gebruik van bekende standaarden en ze hebben ondersteunende applicaties voor alle OS'. Of vergis ik me hierin?
In het verleden heb ik actief gebruik gemaakt van verschillende services van Google (mn. mail en kalender en wave) en dat werkte gewoon goed op een combinatie van een HD2 (WinMo) en een E71 (Symbian). Voor Android zal de ondersteuning wel goed zitten, en iOS ook lijkt me. En in zowel Outlook als Thunderbird was ook alles goed bij te houden. Al moet ik zeggen dat ik Outlook alleen maar had voor mijn contactmanagement en eigenlijk amper gebruikte en ik dus niet met zekerheid kan zeggen of dat het daar ook zo naadloos mee werkte.
pi_89815309
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 19:03 schreef retorbrapi het volgende:
[ afbeelding ]

iOS dus.
  zaterdag 11 december 2010 @ 23:16:09 #19
230788 n8n
Pragmatisch
pi_89818915
iOS hier.
• Makkelijk, netjes afgewerkt, doeltreffend, zorgeloos
• Veel apps van hoge kwaliteit
• Werkt samen met iTunes en andere Mac Software (iCal, Address Book, iPhoto)
• AirPlay !
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_89818934
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:46 schreef mime_negert het volgende:
Mijn huidige telefoon is een HTC Desire HD met Android. Afgezien van de batterijduur ben ik hier zeer tevreden mee. Het is een relatief jong OS wat mijn inziens nog een lange weg te gaan heeft.
Wanneer je voor Android kiest ben je wel min of meer gedwongen om van de diensten van Google gebruik te maken. Op zich geen probleem, de meeste diensten werken namelijk perfect. Maar bij sommige applicaties is de compatibiliteit ver te zoeken met de normale programma's en formaten waar ik mee werk. (Vooral het Office pakket van Microsoft)
Bij mijn weten is het ook niet mogelijk om uitnodigingen vanuit een Exchange server te bekijken en eventueel te accepteren of annuleren.

Ook heb ik een iPhone 3Gs gehad, werkt heel fijn en intuïtief. Helaas vond mijn exemplaar het nodig om na een half jaar te beginnen met spontane reboots en het afsluiten van apps. De grote kracht achter iOS devices is iTunes. Het voordeel hiervan is dat je er muziek en applicaties kunt kopen. Het nadeel is dat je ook daadwerkelijk iTunes moet gebruiken. Verder heeft Apple geen software om Office documenten te bewerken. Er zijn wel alternatieven te vinden in de Appstore maar deze kunnen niet wat ik er van verwacht.

Nu is Microsoft ook flink aan de weg aan het timmeren met Windows Phone 7. De marketplace begint aardig vol te stromen met programma's voor dit OS. Er zal dus geen gebrek zijn aan goede programma's en games wanneer Microsoft Nederlandse versies gaat leveren. Waarschijnlijk (kan dit zelf niet bevestigen) is er wederom een naadloze koppeling tussen een Exchange server en je Windows Phone 7 mobieltje.

Zoals je ziet heeft elk OS zijn voor- en nadelen.
We gaan steeds meer naar een cloud-omgeving waarbij je documenten op internet staan en vanuit daar overal te benaderen zijn. Voor mij is het belangrijk dat deze bestanden dan ook met je telefoon te benaderen en aan te passen zijn en daarom lijkt Windows Phone 7 voor mij steeds interessanter te worden.
Gevoelsmatig zeg ik dat Microsoft de compatibiliteit tussen het Office pakket op de PC en op een Windows Phone 7 mobieltje het best op orde heeft.

Delen jullie deze menig met mij? Of denken jullie dat Android en iOS hier nog een grote inhaalslag gaan maken zodat het op een gelijk niveau komt?
menschen vergeet symbian niet! :(
  zaterdag 11 december 2010 @ 23:18:39 #21
230788 n8n
Pragmatisch
pi_89818975
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 23:17 schreef gogosweden het volgende:

[..]

menschen vergeet symbian niet! :(
Die herinnering probeert men te verdringen ;(
pi_89819069
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2010 23:18 schreef n8n het volgende:

[..]

Die herinnering probeert men te verdringen ;(
faalhaas
  zaterdag 11 december 2010 @ 23:24:42 #23
230788 n8n
Pragmatisch
pi_89819134
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 23:22 schreef gogosweden het volgende:

[..]

faalhaas
Gevoelig punt?
pi_89819207
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2010 23:24 schreef n8n het volgende:

[..]

Gevoelig punt?
ik ben trots op mijn symbian phone waag het niet om hem te beledigen, anders word hij boos :( :D
pi_89820485
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 19:03 schreef retorbrapi het volgende:
[ afbeelding ]

iOS dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')