denk dat ik toch voor de ipad ga k'heb al een computer waar ik prima text mee kan verwerken.quote:Op donderdag 9 december 2010 17:32 schreef TNA het volgende:
Dat hangt van de toepassing af. Wil je er veel mee typen: koop een laptop. Wil je af en toe wat surfen en films kijken: koop een iPad.
Precies, dat dus.quote:Op donderdag 9 december 2010 17:43 schreef Renesite het volgende:
iPad zou ik puur om erbij te doen. Een avondje msnen op een iPad lijkt mij persoonlijk a-relaxt.
de ipad2 komt in februari in Europa in de winkels te liggen.quote:Op donderdag 9 december 2010 17:35 schreef geldwolf het volgende:
[..]
denk dat ik toch voor de ipad ga k'heb al een computer waar ik prima text mee kan verwerken.
weet je misschien ook wanneer de nieuwe ipad komt?
Zelfs dat niet meer. De nieuwe MacBook Air 11,6" is mooier, toffer en in alle opzichten beter dan een iPad.quote:Op donderdag 9 december 2010 17:55 schreef TNA het volgende:
Een laptop is in alle opzichten handiger, maar een iPad is mooier en toffer.
iPad in de stander, en toetsenbordje op schoot op de bank.quote:Op donderdag 9 december 2010 17:49 schreef Lubbert het volgende:
Tja, zo'n iPad is heel mooi maar niet erg functioneel. Je hebt altijd 1 hand nodig om dat ding vast te houden. Een laptop zet je neer, klapt t scherm open en je kunt 'm met 2 handen bedienen.
Wat voor media creëren de meeste mensen dan met hun PC?quote:Op donderdag 9 december 2010 18:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Met een iPad consumeer je vooral media, met een laptop kun je ook creëren
Voor de iPad 2 moet je geen veranderingen verwachten wat dat betreft. Het ding zal gewoon sneller zijn en zeer waarschijnlijk een camera bevatten.
?? Of over twee week, of over 8 maand.quote:Op donderdag 9 december 2010 17:57 schreef BrandX het volgende:
[..]
de ipad2 komt in februari in Europa in de winkels te liggen.
Foto's bewerken, video's coderen, tekstverwerken.. Allemaal dingen die de iPad niet of nauwelijks kan.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:42 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Wat voor media creëren de meeste mensen dan met hun PC?
Foto's bewerken wil prima (gezien wat 90% met zijn foto's doet) met filterstorm bv, een movieeditor is er ook en nee video's coderen doe je niet met een iPad, en tekstverwerking is ook prima mogelijk, zeker gezien 99% nooit verder komt dan een word pagina.quote:Op vrijdag 10 december 2010 02:58 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Foto's bewerken, video's coderen, tekstverwerken.. Allemaal dingen die de iPad niet of nauwelijks kan.
Helemaal mee eensch. Overigens al je besluit een laptop te nemen ga dan voor een Asus, MSI laptop. Degelijk en fraai en 2 jaar garantie aan huis. Check Tweakers pricewatch.quote:Op donderdag 9 december 2010 18:13 schreef Miriampje het volgende:
Je hebt een computer nodig naast je iPad. Dus als je desktop prima functioneert kun je de iPad als extra nemen. Naast een laptop heb je geen desktop meer nodig, bijna alles kun je op beide apparaten doen. Hierdoor wordt één van beide daardoor minder/nauwelijks gebruikt.
Ik zou je keuze maken aan de hand van kwaliteit van je desktop. Als die nog eventjes mee kan dan zou ik voor de iPad gaan. Als je desktop eigenlijk aan vervanging toe is zou ik een laptop kiezen.
Nogal ja. Duidelijk gevalletje had ik toch maar een laptop gekocht.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:45 schreef Ascendancy het volgende:
Bij mij zit in college een homo die er een toetsenbordje bijheeft waar hij zijn iPad opklikt
Dus het kan wel.
Je komt imo alleen wel heel triest over.
Die laatste reactie is wel erg triest. Android-fanboys zijn de laatste tijd een stuk irritanter dan Apple fanboys, aangezien die liever een inferieur product hebben, alleen maar omdat er geen appeltje op staat en je een "open product" hebt (terwijl ze geen flauw idee hebben wat er nou zo open is aan Android, en waarom dat goed moet zijn). Een hogere prijs betalen voor een inferieur product.. Zolang er geen appeltje op staat, kun je jezelf dan in ieder geval nog stoer noemen, he?quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:35 schreef DemonRage het volgende:
Laptop, als je:
• Films en muziek wil encoden/bewerken.
• Afbeeldingen wil bewerken.
• Veel wil typen, documenten e.d.
• Websites wil maken.
• Wil programmeren of scripten.
iPad, als je:
• Muziek en films wil kijken
• Af en toe een spelletje wil doen.
• Beetje rond wil lurken op internet.
• Apple fanboy bent.
Android tablet, als je:
• Gedownloade muziek en films wil kijken in diverse formaten zonder re-encoding of dat het via bepaalde (controlerende) software moet.
• Geen Apple fanboy bent.
Niet correct, en verder wel erg random.quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:35 schreef DemonRage het volgende:
Laptop, als je:
• Films en muziek wil encoden/bewerken.
• Afbeeldingen wil bewerken.
• Veel wil typen, documenten e.d.
• Websites wil maken.
• Wil programmeren of scripten.
iPad, als je:
• Muziek en films wil kijken
• Apple fanboy bent.
Android tablet, als je:
• Gedownloade muziek en films wil kijken in diverse formaten zonder re-encoding of dat het via bepaalde (controlerende) software moet.
• Geen Apple fanboy bent.
Zegt de Apple fanboy.....quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Die laatste reactie is wel erg triest. Android-fanboys zijn de laatste tijd een stuk irritanter dan Apple fanboys, aangezien die liever een inferieur product hebben, alleen maar omdat er geen appeltje op staat en je een "open product" hebt (terwijl ze geen flauw idee hebben wat er nou zo open is aan Android, en waarom dat goed moet zijn). Een hogere prijs betalen voor een inferieur product.. Zolang er geen appeltje op staat, kun je jezelf dan in ieder geval nog stoer noemen, he?![]()
Ik fok tegenwoordig op m'n iPad zodat ik die verkrachte layout niet krijg (iPad layout is geniaal).quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:11 schreef leolinedance het volgende:
Maar beetje relaxed fokken zit er dus niet in op een iPad?
Hmm die is inderdaad best nice!quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:13 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik fok tegenwoordig op m'n iPad zodat ik die verkrachte layout niet krijg (iPad layout is geniaal).
Vind die nieuwe layout ook bagger. En die sneeuw in de header al helemaalquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:13 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik fok tegenwoordig op m'n iPad zodat ik die verkrachte layout niet krijg (iPad layout is geniaal).
Jawel hoor.. Ik kijk nu op mijn iPad alleen maar meer op Fok!quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:11 schreef leolinedance het volgende:
Maar beetje relaxed fokken zit er dus niet in op een iPad?
Ah... komt mooi uit dit topic, nu weet ik het zeker, ik moet geen iPadquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:07 schreef retorbrapi het volgende:
De iPad is een geweldig apparaat om even relaxed mee te surfen of video's te kijken. En als je geen dingen moet kunnen doen die je op een iPad niet kan doen, kan je alles wat je moet kunnen doen op een iPad doen.
Het went. Je moet er geen roman mee willen schrijven.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vind die nieuwe layout ook bagger. En die sneeuw in de header al helemaal![]()
Maar kun je wel beetje fatsoenlijk typen op zo'n iPad dan?
quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:07 schreef retorbrapi het volgende:
De iPad is een geweldig apparaat om even relaxed mee te surfen of video's te kijken. En als je geen dingen moet kunnen doen die je op een iPad niet kan doen, kan je alles wat je moet kunnen doen op een iPad doen.
Nee. Fatsoenlijk typen gaat alleen als je de iPad plat neerlegt. Als je languit op de bank ligt, of in bed aan het surfen bent (wat gepropageerd wordt als de kracht van de iPad), gaat typen ontieglijk kut, en is het beeldscherm net te groot om in portrait redelijk te typen zonder bang te zijn dat je de iPad laat kletteren. En typen in landscape gaat op zich prima als je eraan gewend bent, maar dan moet je hem plat leggen en zelf recht gaan zitten, of je handen/nek in belachelijke posities willen wringen om te zien wat je typt terwijl je je iPad plat op je buik hebt liggen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vind die nieuwe layout ook bagger. En die sneeuw in de header al helemaal![]()
Maar kun je wel beetje fatsoenlijk typen op zo'n iPad dan?
Met een laptop kan ik ook 'meer' dan met een smartphone, is dat dan een reden om géén smartphone te nemen en wél een laptop?quote:Op zondag 12 december 2010 18:04 schreef raav1 het volgende:
laptop... kun je meer mee en flash:P
ipad kan niet erg veel laptop kan veel meer en meestal precies wat jij wil,,, ipad is leuk dus als je wil roepen he kijk ik heb een ipad neem er een maar je komt er achter dat je er maar weinig mee kan
Slechte vergelijking. Het mooie van een smartphone is dat je deze ten alle tijden bij je kunt hebben, en toch productieve dingen kunt doen. Een iPad is helemaal niet veel draagbaarder, zeker niet vergeleken met de nieuwe MacBook Air. Beiden kun je niet in je zak steken, dus voor beiden moet je minstens een sleeve kopen en altijd een tas bij je hebben om ze in te stoppen.quote:Op zondag 12 december 2010 18:07 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Met een laptop kan ik ook 'meer' dan met een smartphone, is dat dan een reden om géén smartphone te nemen en wél een laptop?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |