De nadere toelichting:
Wtf?! is in hemelsnaam een Luistersessie?
een luisersessie is eigenlijk een soort van discussie over een album dat op dat moment door alle deelnemende users wordt gedraaid. Doordat eenieder de cd (of mp3's ) tegelijk afspeelt en iedereen dus dezelfde muziek hoort geeft dit de discussie in veel gevallen een hele andere impuls. Het discussiëren over overlegggen gebeurd via het muziek chatkanaal, op de fokzine irc server. Een luistersessie is moeilijk te omschrijven, eigenlijk moet je er gewoon een meemaken. Vaak komen er leuke en grappige feiten boven water over een bepaalde band of nummer ide je nog niet wist.
En wie bepaald er dan welke cd er gedraaid wordt?
Iedereen. Hoe? Dat kan op meerdere manieren. Hier is niet echt een vast partoon of systeem voor. Meestal doet er iemand (of meerdere iemanden) een voorstel in het luisersessie topic (dit topic dus) en afhankelijk van de opkomst gaat deze luistersessie al dan niet door. Meedoen kan altijd en een voorstel maken ook.
Ok, ik snap er nogsteeds geen snars van, maar hoe kan ik hier aan meedoen?
Er geldt geen inschrijving of wat dan ook, zorg er voor dat je optijd op de afgesproken tijd en dag aanwezig bent in het #muziek chatkanaal en je merkt vanzelf wel wanneer het feest begint. Handig is om er wel voor te zorgen dat je je cd (op mp3's ) klaar hebt liggen. De gegevens, wat betreft datum, tijd en album vind je uiteraard in dit topic.
Nou heb je het wel steeds over #muziek, een chatkanaal, maar hoe kom ik daar dan in godensnaam?
Dat is niet zo moeilijk. Het chatten gebeurd via IRC (Internet Relay Chat). Hiervoor heb je een programma nodig, bekenden zijn borgirc of mirc (deze zijn gratis en overal wel te downloaden). Als je het programa open hebt zorg je ervoor dat je via de volgende server verbinding maakt:
server: irc.fokzine.net port: 6667
Indien je dit gedaan hebt, en de verbinding is gemaakt typ je /join #muziek en je belandt vanzelf in het muziek-chatkanaal. Voor meer informatie en uitleg hierover kun je altijd iemand uit de crew aanspreken, of mij even mailen: vork@fokzine.net.
Naast luistersessie's kun je hier uiteraard ook gewoon chatten
Of zie de mooie IRC FAQ!
Hoevaak wordt er welniet zo'n luistersessie gehouden?
Meestal gebeurd dit een maal per week. In de meetsen gevallen op maandagavond rond een uurtje of 21:00. Uiteraard ben je vrij als je zelf een beter voorstel hebt wat betreft dag en tijd om dat dan ook voor te stellen.
En hoeveel mensen doen er dan ongeveer aan mee?
Dat hangt van de opkomst af uiteraard. Een groepje van tussen de 4 en 8 man/vrouw is dit meestal wel. We hopen in iedergeval niet dat de groep veel groter of kleiner zal zijn omdat je dan niet echt lekker kunt communiceren. Er zit verder geen limiet aan het aantal deelnemers aan zo'n sessie.
Watvoor muziek luistersessie'en jullie eigenlijk doorgaans?
Verschillend. Meestal gaat het toch wel om albums die veel mensen hebben, zogeheten 'klassiekers', Qua stijl verschilt dat natuurlijk heel erg. Het is niet zo dat er alleenmaar metal o.i.d. geluisterd wordt, een beetje afwisseling is wel zo leuk. Nogmaals, schroom niet. Als je een goed voorstel hebt kun je die altijd voorleggen in dit topic.
En als ik er nou nogsteeds niets van begrijp, waar kan ik dan terecht?
In dit topic (alweer?, jah alweer.) Er zijn vast mensen die je het een en ander meer uit kunnen leggen. Doen ze dat niet, dan kun je evt. een mailtje sturen naar Vork: vork@fokzine.net.
--=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Voorstellen voor de komende tijd waren "he War of The Worlds"(Anthraxx), menjo en reefer hadden nog 2 voorstellen waar ik de namen van vergeten ben ( ) en "Aerosmith - Toys in The Attic" (Witchfynder).
Aanstaande maandag is er Megadeth (Tokus) en hier kun je de playlist vinden: Maandag 10 juni Megadeth Luistersessie!
[Dit bericht is gewijzigd door Witchfynder op 04-06-2002 23:32]
quote:Beste zodiaque,
Op zondag 02 juni 2002 19:17 schreef zodiaque het volgende:
Goh leuk, weer allemaal gitaarmetalalbums!
Een tijdje terug was er The Cure, Daryll-Ann, The Beta Band, Rachmaninoff, DJ Shadow en Savatage.
Je kunt natuurlijk ook altijd zelf een voorstel doen om een album te luisteren.
Groetjes,
Seborik
quote:Ja, erg leuk idd
[Dit bericht is gewijzigd door menjo op 02-06-2002 19:21]
quote:Noem maar een datum.
Op zondag 02 juni 2002 19:20 schreef Zander het volgende:
Wanneer doen we DJ Boozywoozy - The Kiddie Album?
quote:Mja ok. Maar niemand heeft dat spul liggen thuis. En bovnedien vind iedereen het kut. Dus tsja dan houdt het snel op voor mij.
Op zondag 02 juni 2002 19:19 schreef Seborik het volgende:
Je kunt natuurlijk ook altijd zelf een voorstel doen om een album te luisteren.
quote:Een discussie waarin jij uitlegt dat het niet kut is, is natuurlijk altijd erg vermakelijk.
Op zondag 02 juni 2002 19:21 schreef zodiaque het volgende:[..]
Mja ok. Maar niemand heeft dat spul liggen thuis. En bovnedien vind iedereen het kut. Dus tsja dan houdt het snel op voor mij.
[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 02-06-2002 22:02]
quote:Nou, niemand wil Sepp Tanzer horen.
quote:Sepp Tanzer?
Op maandag 03 juni 2002 21:12 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Nou, niemand wil Sepp Tanzer horen.
quote:Oh ja die is idd ook wel leuk
Op maandag 03 juni 2002 21:28 schreef webfreak het volgende:
Godspeed you black emperor! - Lift your skinny fists, of hebben jullie die al gehad?
quote:Leuk? Die's GEWELDIG!
Op maandag 03 juni 2002 21:30 schreef menjo het volgende:[..]
Oh ja die is idd ook wel leuk
Of Velvet Underground & Nico
quote:Oostenrijkse marscomponist.
Op maandag 03 juni 2002 21:22 schreef Seborik het volgende:[..]
Sepp Tanzer?
quote:Ok, eentje van deze voor de luistersessie na Megadeth.
Op zondag 02 juni 2002 19:19 schreef menjo het volgende:
Voor een van de volgende weken stel ik dEUS - Worst Case Scenario, Weezer - Blue album of Joy Division - Les Bains Douches 18/12/79 voor.
quote:dude
Op zondag 09 juni 2002 22:42 schreef Witchfynder het volgende:
Voor het geval er ooit weer eens behoefte is aan lekker gitaargeweld, dan wil ik bij deze graag "Slave To The Grind" van Skid Row in het systeem neerzetten.
en Skid Row is niet echt "gitaargeweld" vind ik. veel te soft man
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |