Ik drink er zo'n 4~5 per dagquote:Op zondag 2 januari 2011 09:24 schreef BrandX het volgende:
[..]
over een paar jaar verloopt het alleenrecht (patent?) van Nespresso op de cups en dan zal de prijs vanzelf gaan zakken.
Ik drink per dag een bakkie of 5-6, maar heb het er voor over. Gebruikersgemak icm goede smaak van de koffie, vrijheid tussen espresso, gewone koffie en cappuccino, is mij het geld (als alleenstaande) zeker waard.
Kan je bij de bijenkorf nog wel kopenquote:Op zondag 2 januari 2011 12:17 schreef Usert het volgende:
afgelopen week een Nespresso aangeschaft en konden we op de site een welkomstbox bestellen ik geloof 250 cups e.d. Wil ik die box nu gaan bestellen, staat deze er niet meer op
bummer.
Dat is 2012 :-)quote:Op zondag 2 januari 2011 09:24 schreef BrandX het volgende:
[..]
over een paar jaar verloopt het alleenrecht (patent?) van Nespresso op de cups en dan zal de prijs vanzelf gaan zakken.
Zonet van een collega gehoord dat je een espresso met kracht > 6 eigenlijk niet voor lungo moet gebruiken, omdat je dan op termijn je compressor sloopt. Geen idee wat er van waar is, maar het klinkt logisch: > 6 is er teveel druk nodig om het water door de cup te persen ivm de fijne maling van de koffie.quote:Op zondag 2 januari 2011 13:53 schreef laszlol het volgende:
[..]
Ik merk dat ik eigenlijk bijna alleen maar lungo's aan het maken ben, maar wel met de espresso cups, de lungo's zelf zijn een beetje te slap.. Roma is op het moment favoriet
Volgens mij wordt de smaaksterkte toch vooral bepaald door het type koffie(boon) dat gebruikt is (icm brandingsmethode enz) en in deze niet van de hoeveelheid die in de cups zit? Ik was in de veronderstelling dat in beide cups nagenoeg dezelfde hoeveelheid koffie zit?quote:Op maandag 3 januari 2011 13:13 schreef webspider het volgende:
[..]
Zonet van een collega gehoord dat je een espresso met kracht > 6 eigenlijk niet voor lungo moet gebruiken, omdat je dan op termijn je compressor sloopt. Geen idee wat er van waar is, maar het klinkt logisch: > 6 is er teveel druk nodig om het water door de cup te persen ivm de fijne maling van de koffie.
De maling is ook van invloed op de smaakquote:Op maandag 3 januari 2011 13:20 schreef BrandX het volgende:
[..]
Volgens mij wordt de smaaksterkte toch vooral bepaald door het type koffie(boon) dat gebruikt is (icm brandingsmethode enz) en in deze niet van de hoeveelheid die in de cups zit? Ik was in de veronderstelling dat in beide cups nagenoeg dezelfde hoeveelheid koffie zit?
Datum nagevraagd?quote:Op maandag 3 januari 2011 16:21 schreef webspider het volgende:
Net via marktplaats voor een prikkie cups gescoord!
Ik heb vandaag de juiste factuur ontvangen, geen idee waarom die wat later komtquote:Op zaterdag 1 januari 2011 11:15 schreef laszlol het volgende:
[..]
Ik ben nu op het adres waar de factuur heen zou moeten, maar ik heb hier ook niets liggen... Voorlopig dus ook alleen maar een acceptgiro / factuur met ¤0, ik doe er ook niets mee tot ik er wat van hoor denk ik...
Ja dit verhaal hoor ik ook wel vaker, maar er staat niets over in de garantiebepalingen of de gebruiksaanwijzing... Het klopt inderdaad dat hij wat langer nodig heeft om een ristretto lang door te laten lopen, maar de compressor is er toch juist voor gemaakt om druk te leveren?quote:Op maandag 3 januari 2011 13:13 schreef webspider het volgende:
[..]
Zonet van een collega gehoord dat je een espresso met kracht > 6 eigenlijk niet voor lungo moet gebruiken, omdat je dan op termijn je compressor sloopt. Geen idee wat er van waar is, maar het klinkt logisch: > 6 is er teveel druk nodig om het water door de cup te persen ivm de fijne maling van de koffie.
Dat vertelde de mevrouw in de Nespresso boutique me ook met bijvoorbeeld de Kazaar (sterkte 12). Verhaal klinkt wel aannemelijkquote:Op maandag 3 januari 2011 13:13 schreef webspider het volgende:
[..]
Zelfs bij 5 kopjes per week kan een volautomaat de moeite zijn volgens mij. Er zijn net een paar nieuwe Philips Saeco volautomaten op de markt gekomen en die kosten ongeveer 220 euro. (De hd8743 bijvoorbeeld) wat qua prijs behoorlijk meevalt.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:14 schreef The6thgate het volgende:
Binnenkort ga ik ook aan de nespresso. Ben de senseo nu toch echt zatWou eerst eigenlijk voor een volautomaat gaan, maar met hooguit 4 a 5 kopjes die ik in een week thuis drink vind ik dat toch echt teveel van het goede.
Had je net zo goed niet hoeven te proberenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:07 schreef laszlol het volgende:
Ik had nog wat Senseo's staan, gister eens een kop Senseo en Nespresso tegelijk gezet, om het verschil nou echt eens te proeven... WOW! Senseo valt dan echt heel heel heel erg tegen. Slap bakje lauwe pis.
Ik vind weinig mis met de koffie van Nespresso, alleen als je bedenkt wat je per cupje betaalt dan valt het me iets tegen. Voor 33 - 37 cent per cupje liggen je verwachtingen gewoon erg hoog. Het is niet dat ik Nespresso niet lekker vind, alleen voor deze hoge prijs per kopje had ik iets specialers verwacht gewoon...een beetje een wow factor verwachtte ik voor deze prijs, maar die blijft voor mij helaas uit.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:37 schreef Rejected het volgende:
Vind Nespresso ook beter dan Jura die we op het werk hebben. Verder is dat wel een prima apparaat hoor.
Senseo drink ik ook nog weleens omdat de Pads opmoeten. De espresso pads van Lavazza zijn wel goed te doen als je een dubbele zet.
Dat heeft enkel en alleen te maken met de bonen die je werk in de machine gooit. In principe staat Jura toch wel bekend als de toppers onder de espresso-apparatenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 10:37 schreef Rejected het volgende:
Vind Nespresso ook beter dan Jura die we op het werk hebben. Verder is dat wel een prima apparaat hoor.
Ja dacht al dat het aan de bonen lag. Volgens mij staat Jura ook op de verpakking van de bonen, maar kan me vergissen. Is wel hele lekkere koffie verder.quote:Op zondag 23 januari 2011 17:53 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat heeft enkel en alleen te maken met de bonen die je werk in de machine gooit. In principe staat Jura toch wel bekend als de toppers onder de espresso-apparaten
Komt dezelfde koffie uit als de duurdere Citiz. Als je cappuccino zou willen maken kun je het beste wel een andere apparaat kopen.quote:Op maandag 14 maart 2011 23:29 schreef Bladergroen het volgende:
» Er is al 39 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren
..nou ik hoop maar dat mijn vraag zinvol genoeg is:
Kruidvat heeft een Krups Nespresso Type XN 2003 in de aanbieding voor 75 euro. (link)
Is dit een goed apparaat of kan ik beter de Nespresso Citiz kopen? Die is wel kleiner en ik vind hem ook wat mooier om te zien maar hij is wel weer stukken duurder.
Wat adviseren de kenners mij?
quote:Magimix heeft een nieuw apparaat voor Nespresso capsules ontwikkeld, de Magimix Nespresso Pixie. De Magimix Nespresso Pixie is een stuk kleiner dan de populaire Magimix CiTiZ nespresso machines en daarmee dus een heel compact apparaat.
Hiermee is de Magimix Nespresso Pixie ideaal voor kleine keukens.
De zijkanten van de Magimix Nespresso Pixie zijn gemaakt van aluminium met een opvallende kleur.
Net als de Magimix CiTiZ apparaten heeft de Pixie een automatische, door de gebruiker in te stellen stop en schakelt het apparaat na een periode van inactiviteit automatisch uit.
De Magimix Nespresso Pixie is er in 3 opvallende kleuren. Lime green metal, silver metal en blue metal.
Geen ideequote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Komt er ook één met Aeroccino-ruimte ernaast voor de cappuccino?
Tja, als je ook cappuccino wilt drinken zul je wel moeten (mijn vriendin kan niet zonder). Zo'n los apparaatje is kwalitatief gezien echt een stuk minderquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:04 schreef Marloes het volgende:
[..]
Geen ideeIk hoop/denk het wel!! Ze zullen eerst wel kijken of deze een beetje verkoopt en dan later uitbreiden.. Ik vind de citiz vrij groot (vooral met de aeroccino ernaast op een plateautje) dus het lijkt mij wel ideaal.
Je kan ook gewoon los een aeroccino erbij kopen danwel een goedkopere melkopschuimer natuurlijkquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Tja, als je ook cappuccino wilt drinken zul je wel moeten (mijn vriendin kan niet zonder). Zo'n los apparaatje is kwalitatief gezien echt een stuk minder
Dat zeg ik, die zijn kwalitatief echt een héél stuk minder als bij de aeroccino die er vast opzitquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:08 schreef Marloes het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon los een aeroccino erbij kopen danwel een goedkopere melkopschuimer natuurlijk
Ah oke sorry, dat had ik even gemistquote:Op dinsdag 15 maart 2011 00:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat zeg ik, die zijn kwalitatief echt een héél stuk minder als bij de aeroccino die er vast opzit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Daar heb je hamers voor hequote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:40 schreef Rewimo het volgende:
Maar ja, mijn apparaat doet het nog prima.
*kleng*quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:48 schreef Rewimo het volgende:
Dat valt te veel op bij mijn echtgenoot vrees ik, als ik er met een hamer op ga tikken.
In dat geval zou ik gebruik maken van de vrouwelijke dictatoriale rechten en gewoon zo'n ding kopen! Wedden dat-ie het niet eens merktquote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:53 schreef Rewimo het volgende:
Ik maak nooit schoon, dus dat lukt vast ook niet
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:55 schreef Rewimo het volgende:
Hm, dat is een idee, hij drinkt zelf toch geen koffie
Hoe krijg jij een lekkere lungo? Ik vind de espresso's van Nespresso prima te drinken, maar de Lungo's doen me hier denken aan een Senseo....en dan is de Senseo lekkerder.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:51 schreef Stokstaart het volgende:
Die groene Lungo blijven lekker. Precies sterk genoeg hier
Sterkste Lungo en dan gewoon handmatig een kopje vullen iets groter dan de Senseo. Qua sterkte ook nog eens beter te doen dan die mini-kopjes espresso.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:28 schreef bear87 het volgende:
[..]
Hoe krijg jij een lekkere lungo? Ik vind de espresso's van Nespresso prima te drinken, maar de Lungo's doen me hier denken aan een Senseo....en dan is de Senseo lekkerder.
OK dank je. Cappuccino is voor mij niet interessant.quote:Op maandag 14 maart 2011 23:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Komt dezelfde koffie uit als de duurdere Citiz. Als je cappuccino zou willen maken kun je het beste wel een andere apparaat kopen.
Die zitten erbij!quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:02 schreef DirtyHarry het volgende:
Waarschijnlijk heb ik vanaf vanavond een Magimix M100 in mijn bezit. Nu nog cups zien te vindenWeet iemand of er ergens probeerverpakkingen oid worden verkocht, met meerdere smaken erin?
Niet als het een tweedehandsje van marktplaats isquote:
Ja. Die discoverybox heeft ook van sommige smaken meer dan 1 dingquote:Op woensdag 16 maart 2011 13:20 schreef DirtyHarry het volgende:
[..]
Niet als het een tweedehandsje van marktplaats is
Net op nespresso.nl zo'n account aangemaakt. Ik zie wel een 'discovery box' maar die kost meteen 86,-..Kan ik netzogoed van elke smaak 10 bestellen, dan ben je 54 euro kwijt
Geen nespresso maar nespeterquote:Op woensdag 16 maart 2011 13:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja. Die discoverybox heeft ook van sommige smaken meer dan 1 dingMaar als je wil proeven, moet je ff wat komen lenen bij mij
Ik heb er nog genoeg
Niet in mijn tempoquote:Op woensdag 16 maart 2011 13:41 schreef DirtyHarry het volgende:
[..]
Geen nespresso maar nespeterMaar dat klinkt wel goed
Krijg je ze niet op?
Ik heb die discovery box wel gedaan, ook voor de houten presentatie box die er bij zit. Enige koffie daarvan die ik nog heb zijn de caffeïne-vrije cups. Al die andere komen waarschijnlijk toch wel op. De caffeïne-vrije cups bewaar ik voor als mijn moeder langskomt, ze is de enige die die dingen drinktquote:Op woensdag 16 maart 2011 13:20 schreef DirtyHarry het volgende:
[..]
Niet als het een tweedehandsje van marktplaats is
Net op nespresso.nl zo'n account aangemaakt. Ik zie wel een 'discovery box' maar die kost meteen 86,-..Kan ik netzogoed van elke smaak 10 bestellen, dan ben je 54 euro kwijt
Heb je een linkje met meer info over die actie dan?quote:Op woensdag 16 maart 2011 14:35 schreef Marloes het volgende:
Damn, nu ik die Pixie heb gezien moet ik hem hebben!Maar even wachten tot april/mei, dan is er weer zo'n actie met 50 euro korting!
Nee, maar volgens mij is dat elk jaar zo rond moederdagquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:42 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Heb je een linkje met meer info over die actie dan?
Datquote:Op zaterdag 19 maart 2011 09:08 schreef detulp050 het volgende:
Ik gok: twee espressokopje in de vorm van een omgekeerde nespressocapsule, met twee lepels
Die hele pixielijn is leukquote:Op zaterdag 19 maart 2011 09:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat.
Horen bij de Pixie-lijn. Officieel vanaf maandag te koop. Zag ook diverse gave capsulehouders
Dat scheelt idd. Maar goed...de senseo is 80 EUR. Een normaal filter-koffie-ding is een eurootje of 30. Dan is 150 EUR toch best veelquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:16 schreef Kremers het volgende:
Ze zijn ¤30 goedkoper dan de citizMaar ik ben meer dan tevreden met mijn lattisima.
Een normaal kopje filter koffie kost 1/6 van een capsule nespresso. Een Senseo pad kost 6/7 cent en een nespresso cupje kost 33 cent of 37 voor de speciale smaken. Als je het apparaat al duur vindtquote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat scheelt idd. Maar goed...de senseo is 80 EUR. Een normaal filter-koffie-ding is een eurootje of 30. Dan is 150 EUR toch best veelEn dat vind ik jammer.
Nespresso is espresso-apparaatquote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat scheelt idd. Maar goed...de senseo is 80 EUR. Een normaal filter-koffie-ding is een eurootje of 30. Dan is 150 EUR toch best veelEn dat vind ik jammer.
DE bedoe je? AH heeft geen cups. Wachten is op meer concurrenten, als L'or de rechtzaak wint die door Nespresso aangespannen is zullen er meer volgen. Dat zag je ook bij Senseo.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:34 schreef Stokstaart het volgende:
Die AH cups zijn al niet veel goedkoper
Excuus, die dus. Scheelt nauwelijks in prijs met Nespresso.quote:Op maandag 21 maart 2011 16:50 schreef Kremers het volgende:
[..]
DE bedoe je? AH heeft geen cups. Wachten is op meer concurrenten, als L'or de rechtzaak wint die door Nespresso aangespannen is zullen er meer volgen. Dat zag je ook bij Senseo.
Tot nu toe heb ik ze hier alleen bij de AH XL gespot, nergens anders. Uit nieuwsgierigheid heb ik 1 doosje gekocht van de sterkste variant (forza). Ik moet zeggen dat ik hem na alle vernietigende reacties best vond meevallen, ik had een soort Senseosmaak verwacht, maar daar lijkt het gelukkig niet op. Maar het haalt het toch niet bij zijn tegenhanger, de Ristretto. De forza is tamelijk mild van smaak, het lijkt nog het meest op een soort halve fortissio lungo. Bij het zetten viel me gelijk al op dat het water er vrij vlot doorheenliep en dat de cremalaag ook minder was.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:31 schreef Kremers het volgende:
Ik zag gisteren voor het eerst op tv reclame voor die D.E. zooi voor in nespresso apparaten, zou nu beschikbaar moeten zijn in de supermarkt.
Jammer is datquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vanaf 30 maart krijg je 50 euro Clubtegoed als je een Pixie-apparaat koopt in de Boutiques of bij de Bijenkorf (Maffe Marathon). Zie pagina 214 @ http://www.debijenkorf-magazine.nl/mm/2011/
Of je het geld nu terugkrijgt of je koopt er via internet cups voor. Maakt geen verschil toch?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jammer is datIk had liever zo'n cashback actie gehad
Da's waarquote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:28 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Of je het geld nu terugkrijgt of je koopt er via internet cups voor. Maakt geen verschil toch?
Tenzij je er liever DE cups in wil gooien, maar dat lijkt mij toch niet.
Misschien geef je zelf al het antwoord daarop. Mensen die voor het gemak er weer een zooitje meenemen uit de supermarkt omdat ze op zijn en besteld moeten worden. Verder kan ik ook niks bedenken, voor die 2 cent prijsverschil zal je het voor de prijs niet doen inderdaad..quote:Op maandag 21 maart 2011 17:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dus ik vraag me af hoe DE hun cups nu eigenlijk wilen positioneren.
Voorlopig ga ik het dus niet meer kopen, tenzij onverwachts al mijn Nespressocupjes op zijn en ik dringend behoefte aan koffie heb.
Hoeveel kost zoiets?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:24 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een nieuwe melkopschuimer gekocht, een Lattemento
[ afbeelding ]
Je kunt er warm èn koud schuim mee maken. En hij is snoerloos, dat vind ik ook wel erg handig
Deze was 70 euroquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |