Ik kan me niet voorstellen dat je iets begint met iemand terwijl je je daar niet fysiek tot aangetrokken voelt, vast en zeker zullen die 'lelijke' mensen elkaar gewoon geweldig vinden en dat zal alleen maar versterkt worden door gedeelde interesses, hobby's, hun karakter en het beeld dat ze van zichzelf hebben.
Genoeg meiden in de stad die een bepaalde omkijk-factor hebben als ze voorbij lopen, maar dat betekend nog niet dat ze daadwerkelijk relatie-materiaal zijn en wie weet is de meid die je normaliter zo voorbij loopt wel net die ene waar je smoorverliefd op kan worden.
Dat is het mooie, er lopen altijd knappere vrouwen rond dan degene die je zelf aan de haak hebt geslagen, maar gelukkig is dat niet de enige factor die bepaald of een relatie kan slagen, anders kon je er inderdaad maar beter niet aan beginnen.
Lelijke mensen zie je ook vaak genoeg met meiden/jongens waarbij je denkt, die zou best beter kunnen krijgen, maar dan oordeel je puur op het uiterlijk en wie weet klopt alles gewoon precies bij die twee en is de aantrekkingskracht daardoor zo groot en maakt het niet zo veel meer uit of diegene wat mindere kanten heeft qua uiterlijk.
Niemand is perfect en ik heb liever een vriendin die qua karakter en alles er omheen prima bij me past en qua uiterlijk misschien niet alle mannen op zich gericht heeft, dan een meid naast me met zo'n omkijk-factor terwijl ik mezelf ondertussen afvraag, word ik hier nou echt gelukkig van.
Al zullen er genoeg zijn die inderdaad zo denken als de voorbeelden in de OP, maar ik zou ook enkel gaan voor diegene waar ik me op ieder front tot aangetrokken voel en niet enkel op het innerlijk of maar denken, ook al ziet ze er niet uit, ze is wel lief voor me en dat is ook wat waard.
Nee, een relatie moet je pas aangaan als je (globaal) op ieder front beiden zoiets hebt van, dit is degene, anders kun je beter single blijven denk ik.