abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89676111
Tsja, ik voorspelde het deze week al... de eerste stap is gezet:

Omdat professionele persoonsvervoerders te weinig doen aan voorzorgsmaatregelen gedurende de winter, wil de PvdA winterbanden verplicht maken voor bussen en taxi's.

Dat zegt Tweede Kamerlid Jacques Monasch woensdag. "Wij willen veiligheid voor alles", aldus Monasch.

Het idee komt voort uit het ongeval dat begin dit jaar gebeurde met een schoolbusje bij het Groningse plaatsje Erica. De bus reed op zomerbanden en gleed door de gladheid een talud af, de snelweg op. "Sindsdien is er te weinig veranderd", zegt het kamerlid uit Sneek tegen de Leeuwarder Courant.

OV-bedrijven uit de provincie en veel gemeenten vinden dat de vervoerders zelf verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van de passagiers, maar dat gaat de PvdA niet ver genoeg.

Bron.

Overigens: goede zaak!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_89676363
goede zaak!
pi_89676520
"Wij willen veiligheid voor alles"

Debiele populistische uitspraak. Verder wel eens met dit specifieke plan. Al vraag ik me af of het nodig is op bussen, bestaan er uberhaupt vrachtwagen winterbanden?
pi_89676569
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:33 schreef tjoptjop het volgende:
"Wij willen veiligheid voor alles"

Debiele populistische uitspraak. Verder wel eens met dit specifieke plan. Al vraag ik me af of het nodig is op bussen, bestaan er uberhaupt vrachtwagen winterbanden?
Absoluut. In Duitsland zelfs verplicht op de aangedreven assen :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  woensdag 8 december 2010 @ 14:38:59 #5
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_89676735
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:35 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

ja vette onzin voor die aangedreven assen alléén.
ga maar eens met winterbanden op je voorwielaandrijver de sneeuw in en dan even remmen. moet jij eens zien hoe snel je andersom staat.

Sommige mensen wetten :N
pi_89676805
quote:
7s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:38 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

ja vette onzin voor die aangedreven assen alléén.
ga maar eens met winterbanden op je voorwielaandrijver de sneeuw in en dan even remmen. moet jij eens zien hoe snel je andersom staat.

Sommige mensen :N
Er bestaat slechts 1 enkele voorwielaangedreven vrachtwagen. Een of andere speciaal voor die klant gebouwde Titan, Alexxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx heeft er een foto van. Verder heb je met een vrachtwagen op de vooras altijd dusdanig veel asdruk dat het voor het sturen niet zo denderend veel uitmaakt. Op de aangedreven assen is het vooral interessant omdat je ook met sneeuw de berg op wilt kunnen komen. En daar is het de duitsers dan ook om te doen :)

Edit: deze dus, en loopt in Frankrijk:
  woensdag 8 december 2010 @ 14:41:09 #7
283319 BobLeSponge
Doet Bob Spongen
pi_89676816
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:35 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Rijden met een combinatie van winterbanden en zomerbanden kan echt onvoorspelbare reacties van de auto geven. Voor bussen en taxi's vind ik het een goede zaak. Je kunt niet veilig genoeg met je klanten omgaan.
pi_89676829
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:41 schreef BobLeSponge het volgende:

[..]

Rijden met een combinatie van winterbanden en zomerbanden kan echt onvoorspelbare reacties van de auto geven. Voor bussen en taxi's vind ik het een goede zaak. Je kunt niet veilig genoeg met je klanten omgaan.
Vrachtwagen! ;)
  woensdag 8 december 2010 @ 14:43:00 #9
283319 BobLeSponge
Doet Bob Spongen
pi_89676885
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:41 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Vrachtwagen! ;)
Prima!
  woensdag 8 december 2010 @ 14:47:50 #10
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_89677078
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:41 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Vrachtwagen! ;)
ik las er over heen.
I stand corrected.

Verder blijf ik bij mijn uitspraak dat je eigenlijk gewoon overal gelijke (gelijkwaardige) banden wilt hebben maar dat geldt vooral voor personenwagens.
pi_89678153
quote:
7s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:47 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

ik las er over heen.
I stand corrected.

Verder blijf ik bij mijn uitspraak dat je eigenlijk gewoon overal gelijke (gelijkwaardige) banden wilt hebben maar dat geldt vooral voor personenwagens.
Dat ben ik verder met je eens hoor, alleen is het verrassingseffect bij vrachtwagens minder groot. Op de vooras heb je altijd druk door de cabine, het motorblok en het voorste gedeelte van het chassis. Met een losse trekker heb je op de achterwielen alleen de as zelf en een stuk van het chassis, hooguit nog een stukkie oplegger erbij als je die er aan hebt. Sta je dan, met meer druk op je vooras dan op je achteras, en in de zomerbandjes aan de voet van een besneeuwde berg :|W
pi_89686391
Ik vind dat ook personenauto's verplicht winterbanden moeten hebben. Helemaal als we elk jaar zo een pak sneeuw krijgen.
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
pi_89687137
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:20 schreef matthisl het volgende:
Ik vind dat ook personenauto's verplicht winterbanden moeten hebben.
+1
  woensdag 8 december 2010 @ 18:59:03 #14
317910 Executioner
AK-47's for everyone!
pi_89687875
quote:
Ik vind dat ook personenauto's verplicht winterbanden moeten hebben. Helemaal als we elk jaar zo een pak sneeuw krijgen.
-1
- RELIGION - Treat it like your penis, don't show it off in public and don't shove it down your children's throat.
pi_89688047
quote:
Als ik ze gratis krijg leg ik ze er wel onder hoor.

Maar verplichten en dan zelf moeten kopen zeker? Waarom? Er kan prima gereden worden zonder dat commerciële rubber hoor :)
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_89688167
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:03 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

Als ik ze gratis krijg leg ik ze er wel onder hoor.

Maar verplichten en dan zelf moeten kopen zeker? Waarom?
Waarom niet? Je mag ook niet doorrijden met je zomerbanden als je profieldiepte onder de maat is. Dan krijg je ook niet gratis nieuwe...

quote:
Er kan prima gereden worden zonder dat commerciële rubber hoor :)
Met winterse omstandigheden is een winterband heel veel beter. En je hoeft het niet aan te schaffen, de regel (thans in Duitsland) is dat je niet mag rijden in winterse omstandigheden zonder winterbanden. Als jij netjes wacht tot de omstandigheden weer goed zijn mag je de zomerbanden laten zitten.
pi_89688549
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom niet? Je mag ook niet doorrijden met je zomerbanden als je profieldiepte onder de maat is. Dan krijg je ook niet gratis nieuwe...

[..]
Dat klopt, maar dat is wat anders als winterbanden verplicht stellen. Dan krijg je aanschafkosten, kosten voor de opslag van de banden indien je geen ruimte hebt, eventueel kosten voor de montage en het kost je geld want je moet er tijd voor vrij maken.
Als mijn profieldiepte te laag is haal ik een nieuwe set banden en klaar.

quote:
Met winterse omstandigheden is een winterband heel veel beter. En je hoeft het niet aan te schaffen, de regel (thans in Duitsland) is dat je niet mag rijden in winterse omstandigheden zonder winterbanden. Als jij netjes wacht tot de omstandigheden weer goed zijn mag je de zomerbanden laten zitten.
Je hebt gelijk daarin. Ik rijd zelf met zomerbanden, maar rijd regelmatig voor het werk met auto's die op winterbanden staan en dat rijd wel veel beter met al die sneeuw van vorige week.
Maar ik blijf erbij dat een fatsoenlijke chauffeur die een gemiddelde of bovengemiddelde rijvaardigheid bezit totaal geen winterbanden nodig heeft. Ik heb ze althans niet nodig gehad de afgelopen 3 jaar, en ben ook niet van plan ze aan te schaffen.
pi_89691371
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:14 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat is wat anders als winterbanden verplicht stellen. Dan krijg je aanschafkosten, kosten voor de opslag van de banden indien je geen ruimte hebt, eventueel kosten voor de montage en het kost je geld want je moet er tijd voor vrij maken.
Als mijn profieldiepte te laag is haal ik een nieuwe set banden en klaar.

[..]

Je hebt gelijk daarin. Ik rijd zelf met zomerbanden, maar rijd regelmatig voor het werk met auto's die op winterbanden staan en dat rijd wel veel beter met al die sneeuw van vorige week.
Maar ik blijf erbij dat een fatsoenlijke chauffeur die een gemiddelde of bovengemiddelde rijvaardigheid bezit totaal geen winterbanden nodig heeft. Ik heb ze althans niet nodig gehad de afgelopen 3 jaar, en ben ook niet van plan ze aan te schaffen.
Het probleem is dat 90% van de mensen zich als bovengemiddeld vaardige bestuurder kwalificeert ;)

Overigens, een nieuwe set banden moet je ook laten monteren, en voor dat hele verhaal zul je ook tijd vrij moeten maken :)
pi_89691760
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 20:08 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Het probleem is dat 90% van de mensen zich als bovengemiddeld vaardige bestuurder kwalificeert ;)

Overigens, een nieuwe set banden moet je ook laten monteren, en voor dat hele verhaal zul je ook tijd vrij moeten maken :)
Ja ga lekker heel mijn post ontkrachten, **** :P.
Je hebt wel gelijk inderdaad. Eigenlijk gaat alleen de opslag van de banden misschien meer geld kosten ten opzichte van het niet kopen van winterbanden.

Ik zie mezelf niet als een heel goede bestuurder, maar bovengemiddeld toch wel. Als op een schaal van 1 t/m 10 de gemiddelde Nederlandse bestuurder een 6 krijgt, vind ik mezelf wat betreft rijvaardigheid, verkeersinzicht / kennis en veiligheid toch wel een 7+.

Derhalve gaat rijden op zomerbanden ook gewoon prima. Ik heb met mijn rijlessen ook zonder winterbanden gelest in de winter dus ja, nodig zijn ze echt niet hoor. Die banden worden gewoon verkocht onder het mom van veiligheid maar zo veel veiliger zijn ze waarschijnlijk niet eens gezien het feit dat het rijgedrag van de bestuurder ook veranderd als er winterbanden onder zijn/haar koekblik liggen.

Achja om een lang verhaal kort te maken: ik rijd in elk jaargetij op zomerbanden en ben ook niet van plan winterbanden aan te schaffen.
pi_89691779
Dat gaat er natuurlijk nooit doorheen komen zo'n initiatief. Wat me een beter idee lijkt is mensen die bijvoorbeeld 1 a 2 keer een ongeluk maken bij winters weer op zomerbanden verplicht stellen van winterbanden of de rijbevoegdheid ontzeggen.
pi_89692214
Volgende stap slicks in de zomer ,intermediates in de lente en M&S in de herfst .
Standaard setje full wet op het dak .
Hoe hebben ze dat de afgelopen 100 jaar dan gedaan met het hele jaar dezelfde en zonder
ESP, EBD, ABS, PBA, en AAC ?
Verschillen zullen er altijd blijven in remweg ,al is het alleen maar om het verschil in gewicht
pi_89692821
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 20:23 schreef zeeeend het volgende:
Volgende stap slicks in de zomer ,intermediates in de lente en M&S in de herfst .
Standaard setje full wet op het dak .
Hoe hebben ze dat de afgelopen 100 jaar dan gedaan met het hele jaar dezelfde en zonder
ESP, EBD, ABS, PBA, en AAC ?
Verschillen zullen er altijd blijven in remweg ,al is het alleen maar om het verschil in gewicht
En zo is dat! Het verschil in motorinhoud van de auto's verschilt ook enorm waardoor de 1 vatbaarder is voor gladheid dan de ander. Voer dan in dat auto's met veel vermogen niet met gladheid mogen rijden.
pi_89693134
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:14 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

Inderdaad! En mensen die toch twijfelen aan hun rijkunsten kunnen dan winterbanden nemen.
Volgens mij is dat ook al zo. Mensen met winterbanden zijn doorgaans niet zeker van zichzelf qua rijvaardigheid. Die gasten die gespannen achter het stuur zitten hebben meestal winterbanden onder of rijden op zomerbanden richting de garage omdat ze een afspraak hebben om winterbanden te monteren.
pi_89696096
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 20:39 schreef fioooon het volgende:
Inderdaad! En mensen die toch twijfelen aan hun rijkunsten kunnen dan winterbanden nemen.
Volgens mij is dat ook al zo. Mensen met winterbanden zijn doorgaans niet zeker van zichzelf qua rijvaardigheid. Die gasten die gespannen achter het stuur zitten hebben meestal winterbanden onder of rijden op zomerbanden richting de garage omdat ze een afspraak hebben om winterbanden te monteren.
Die rijden toch knetterlangzaam. Daar hoeven echt geen winterbanden onder. :+
pi_89696423
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:32 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Die rijden toch knetterlangzaam. Daar hoeven echt geen winterbanden onder. :+
Nee die moet gewoon lekker thuisblijven, net zoals alle andere malloten die in de weg rijden (en dan interesseert het me geen reet op wat voor banden je staat - als je niet enigszins normaal met het verkeer mee kunt komen zou je het sowieso niet eens moeten proberen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')