Absoluut. In Duitsland zelfs verplicht op de aangedreven assenquote:Op woensdag 8 december 2010 14:33 schreef tjoptjop het volgende:
"Wij willen veiligheid voor alles"
Debiele populistische uitspraak. Verder wel eens met dit specifieke plan. Al vraag ik me af of het nodig is op bussen, bestaan er uberhaupt vrachtwagen winterbanden?
ja vette onzin voor die aangedreven assen alléén.quote:Op woensdag 8 december 2010 14:35 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Absoluut. In Duitsland zelfs verplicht op de aangedreven assen
Er bestaat slechts 1 enkele voorwielaangedreven vrachtwagen. Een of andere speciaal voor die klant gebouwde Titan, Alexxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx heeft er een foto van. Verder heb je met een vrachtwagen op de vooras altijd dusdanig veel asdruk dat het voor het sturen niet zo denderend veel uitmaakt. Op de aangedreven assen is het vooral interessant omdat je ook met sneeuw de berg op wilt kunnen komen. En daar is het de duitsers dan ook om te doenquote:Op woensdag 8 december 2010 14:38 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ja vette onzin voor die aangedreven assen alléén.
ga maar eens met winterbanden op je voorwielaandrijver de sneeuw in en dan even remmen. moet jij eens zien hoe snel je andersom staat.
Sommige mensen
Rijden met een combinatie van winterbanden en zomerbanden kan echt onvoorspelbare reacties van de auto geven. Voor bussen en taxi's vind ik het een goede zaak. Je kunt niet veilig genoeg met je klanten omgaan.quote:Op woensdag 8 december 2010 14:35 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Absoluut. In Duitsland zelfs verplicht op de aangedreven assen
Vrachtwagen!quote:Op woensdag 8 december 2010 14:41 schreef BobLeSponge het volgende:
[..]
Rijden met een combinatie van winterbanden en zomerbanden kan echt onvoorspelbare reacties van de auto geven. Voor bussen en taxi's vind ik het een goede zaak. Je kunt niet veilig genoeg met je klanten omgaan.
ik las er over heen.quote:
Dat ben ik verder met je eens hoor, alleen is het verrassingseffect bij vrachtwagens minder groot. Op de vooras heb je altijd druk door de cabine, het motorblok en het voorste gedeelte van het chassis. Met een losse trekker heb je op de achterwielen alleen de as zelf en een stuk van het chassis, hooguit nog een stukkie oplegger erbij als je die er aan hebt. Sta je dan, met meer druk op je vooras dan op je achteras, en in de zomerbandjes aan de voet van een besneeuwde bergquote:Op woensdag 8 december 2010 14:47 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ik las er over heen.
I stand corrected.
Verder blijf ik bij mijn uitspraak dat je eigenlijk gewoon overal gelijke (gelijkwaardige) banden wilt hebben maar dat geldt vooral voor personenwagens.
+1quote:Op woensdag 8 december 2010 18:20 schreef matthisl het volgende:
Ik vind dat ook personenauto's verplicht winterbanden moeten hebben.
-1quote:Op woensdag 8 december 2010 18:20 schreef matthisl het volgende:
Ik vind dat ook personenauto's verplicht winterbanden moeten hebben. Helemaal als we elk jaar zo een pak sneeuw krijgen.
Als ik ze gratis krijg leg ik ze er wel onder hoor.quote:Op woensdag 8 december 2010 18:20 schreef matthisl het volgende:
Ik vind dat ook personenauto's verplicht winterbanden moeten hebben. Helemaal als we elk jaar zo een pak sneeuw krijgen.
Waarom niet? Je mag ook niet doorrijden met je zomerbanden als je profieldiepte onder de maat is. Dan krijg je ook niet gratis nieuwe...quote:Op woensdag 8 december 2010 19:03 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Als ik ze gratis krijg leg ik ze er wel onder hoor.
Maar verplichten en dan zelf moeten kopen zeker? Waarom?
Met winterse omstandigheden is een winterband heel veel beter. En je hoeft het niet aan te schaffen, de regel (thans in Duitsland) is dat je niet mag rijden in winterse omstandigheden zonder winterbanden. Als jij netjes wacht tot de omstandigheden weer goed zijn mag je de zomerbanden laten zitten.quote:Er kan prima gereden worden zonder dat commerciële rubber hoor
Dat klopt, maar dat is wat anders als winterbanden verplicht stellen. Dan krijg je aanschafkosten, kosten voor de opslag van de banden indien je geen ruimte hebt, eventueel kosten voor de montage en het kost je geld want je moet er tijd voor vrij maken.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom niet? Je mag ook niet doorrijden met je zomerbanden als je profieldiepte onder de maat is. Dan krijg je ook niet gratis nieuwe...
[..]
Je hebt gelijk daarin. Ik rijd zelf met zomerbanden, maar rijd regelmatig voor het werk met auto's die op winterbanden staan en dat rijd wel veel beter met al die sneeuw van vorige week.quote:Met winterse omstandigheden is een winterband heel veel beter. En je hoeft het niet aan te schaffen, de regel (thans in Duitsland) is dat je niet mag rijden in winterse omstandigheden zonder winterbanden. Als jij netjes wacht tot de omstandigheden weer goed zijn mag je de zomerbanden laten zitten.
Het probleem is dat 90% van de mensen zich als bovengemiddeld vaardige bestuurder kwalificeertquote:Op woensdag 8 december 2010 19:14 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is wat anders als winterbanden verplicht stellen. Dan krijg je aanschafkosten, kosten voor de opslag van de banden indien je geen ruimte hebt, eventueel kosten voor de montage en het kost je geld want je moet er tijd voor vrij maken.
Als mijn profieldiepte te laag is haal ik een nieuwe set banden en klaar.
[..]
Je hebt gelijk daarin. Ik rijd zelf met zomerbanden, maar rijd regelmatig voor het werk met auto's die op winterbanden staan en dat rijd wel veel beter met al die sneeuw van vorige week.
Maar ik blijf erbij dat een fatsoenlijke chauffeur die een gemiddelde of bovengemiddelde rijvaardigheid bezit totaal geen winterbanden nodig heeft. Ik heb ze althans niet nodig gehad de afgelopen 3 jaar, en ben ook niet van plan ze aan te schaffen.
Ja ga lekker heel mijn post ontkrachten, ****quote:Op woensdag 8 december 2010 20:08 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Het probleem is dat 90% van de mensen zich als bovengemiddeld vaardige bestuurder kwalificeert
Overigens, een nieuwe set banden moet je ook laten monteren, en voor dat hele verhaal zul je ook tijd vrij moeten maken
En zo is dat! Het verschil in motorinhoud van de auto's verschilt ook enorm waardoor de 1 vatbaarder is voor gladheid dan de ander. Voer dan in dat auto's met veel vermogen niet met gladheid mogen rijden.quote:Op woensdag 8 december 2010 20:23 schreef zeeeend het volgende:
Volgende stap slicks in de zomer ,intermediates in de lente en M&S in de herfst .
Standaard setje full wet op het dak .
Hoe hebben ze dat de afgelopen 100 jaar dan gedaan met het hele jaar dezelfde en zonder
ESP, EBD, ABS, PBA, en AAC ?
Verschillen zullen er altijd blijven in remweg ,al is het alleen maar om het verschil in gewicht
Inderdaad! En mensen die toch twijfelen aan hun rijkunsten kunnen dan winterbanden nemen.quote:Op woensdag 8 december 2010 19:14 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Je hebt gelijk daarin. Ik rijd zelf met zomerbanden, maar rijd regelmatig voor het werk met auto's die op winterbanden staan en dat rijd wel veel beter met al die sneeuw van vorige week.
Maar ik blijf erbij dat een fatsoenlijke chauffeur die een gemiddelde of bovengemiddelde rijvaardigheid bezit totaal geen winterbanden nodig heeft. Ik heb ze althans niet nodig gehad de afgelopen 3 jaar, en ben ook niet van plan ze aan te schaffen.
Die rijden toch knetterlangzaam. Daar hoeven echt geen winterbanden onder.quote:Op woensdag 8 december 2010 20:39 schreef fioooon het volgende:
Inderdaad! En mensen die toch twijfelen aan hun rijkunsten kunnen dan winterbanden nemen.
Volgens mij is dat ook al zo. Mensen met winterbanden zijn doorgaans niet zeker van zichzelf qua rijvaardigheid. Die gasten die gespannen achter het stuur zitten hebben meestal winterbanden onder of rijden op zomerbanden richting de garage omdat ze een afspraak hebben om winterbanden te monteren.
Nee die moet gewoon lekker thuisblijven, net zoals alle andere malloten die in de weg rijden (en dan interesseert het me geen reet op wat voor banden je staat - als je niet enigszins normaal met het verkeer mee kunt komen zou je het sowieso niet eens moeten proberen).quote:Op woensdag 8 december 2010 21:32 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Die rijden toch knetterlangzaam. Daar hoeven echt geen winterbanden onder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |