Zucht......quote:Postbodes en -sorteerders van TNT leggen vanaf
dinsdagavond elf uur opnieuw voor 24 uur het werk neer. Dat meldde
vakbond Abvakabo FNV vrijdag.
De staking valt samen met een debat in de Tweede Kamer over de
liberalisering van de postmarkt. ,,We willen druk op de politiek
leggen omdat zij de liberalisering hebben doorgezet ondanks
protesten van ons en van TNT'', aldus een woordvoerster van de
vakbond.
De afgelopen drie dagen werd er ook al gestaakt bij TNT. De
vakbonden eisen dat het postbedrijf meer maatregelen neemt om het
aantal gedwongen ontslagen bij de komende reorganisatie te
beperken.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:20 schreef Gunner het volgende:
Dan verdien je het ook gewoon om ontslagen te worden
Respect voor deze woordvoersterquote:Een woordvoerster van TNT noemde de opstelling van de vakbonden
,,uitermate teleurstellend''. Het bedrijf is niet van plan om
nieuwe handreikingen te doen in het conflict. ,,De voorstellen die
we hebben gedaan bieden een uitstekend fundament om op door te
praten. De vakbonden moeten zich maar eens achter de oren krabben
en zich afvragen waar ze mee bezig zijn.''
Respect voor iemand die voorstellen uit de prullenbak vist waar ze jaren geleden al in gedonderd zijn?quote:
quote:Medewerkers TNT Post staken woensdag opnieuw
10 december 2010
Van dinsdag 14 december 23.00 uur tot en met woensdag 15 december 23.00 uur staken de medewerkers van TNT Post opnieuw. De medewerkers vinden dat het aantal gedwongen ontslagen bij TNT naar beneden kan en moet. Daarnaast moet de politiek ingrijpen en een einde maken aan de puinhoop op de postmarkt.
Abvakabo FNV roept de leden daarom op om 15 december naar Den Haag te komen. Ruud Vreeman, de onderzoeker die door het kabinet is aangesteld om te kijken welke maatregelen nodig zijn om orde op zaken te stellen op de postmarkt en onderzoekt wat de overheid kan doen om zo min mogelijk TNT-ers werkloos te laten worden, brengt dan zijn tussenverslag uit.
De medewerkers van TNT gaan komende woensdag hun zevende stakingsdag in sinds 16 november. In de afgelopen twee weken heeft Abvakabo FNV er ongeveer 700 nieuwe leden bij gekregen die werkzaam zijn bij TNT en meedoen aan de stakingen. Dit geeft aan hoe hoog de actiebereidheid is onder postmedewerkers.
Veel postbezorgers werken al reeds part time, zij staken dus ook niet. Het zijn voornamelijk de mensen die nog steeds in dienst zijn bij de oude PTT. Zij hebben nog vaste contracten en goede arbeidsvoorwaarden. Wat de directie wil doen is deze mensen ontslaan om ze vervolgens tegen slechtere arbeidsvoorwaarden weer gedeeltelijk aan te nemen. Maar goed... dit was allemaal te voorzien geweest, i.p.v. geld te reserveren voor een goede sanering heeft de politiek zijn handen er van afgetrokken. Ik kan me heel goed voorstellen dat een hoop mensen heel erg boos zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:50 schreef Tamashii het volgende:
Als ze de mensen die nu wel post leveren maar niet ontslaan...
Heb je hem erop aangesproken?quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:09 schreef electronique het volgende:
Ik zag mijn postbode (altijd dezelfde, woont in het dorp) vandaag rustig door de supermarkt wandelen ipv post bezorgen. ik wil mijn post
Dat hadden ze idd moeten doen i.p.v. drie dagen een beetje boos voor hun uit kijken. Zeker in de december maand (waar het gewoon $$$ is voor het management) zou het echt effect hebben gehad zonder dat de mensen er de dupe werden.quote:Op donderdag 9 december 2010 12:51 schreef karr-1 het volgende:
... maar ook door bv gratis post te bezorgen (geen postzegels plakken etc) in plaats van helemaal geen post te bezorgen.
nog meer ontslagen dan alle postbodes ? dat is knap.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:49 schreef Harlon het volgende:
Als ze lang genoeg blijven staken gaat het TNT tenminste echt veel klanten kosten en zullen er nog vele malen meer ontslagen vallen. De bonden hebben eerder een aanbod gekregen waarbij ontslagen werden voorkomen, dat wilden ze niet aannemen want zoals altijd willen ze het onderste uit de kan halen en dit is het resultaat. Gefeliciteerd.
Het management wil gewoon meer in de eigen zak kunnen steken, de postbodes hebben volledig gelijk dat ze gaan staken. Al die mensen die huilie huilie doen moeten niet vergeten dat de post een van de meest betrouwbare dienstverleningen van Nederland is. De liberalisering heeft het er niet beter op gemaakt voor de consument.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
nog meer ontslagen dan alle postbodes ? dat is knap.
Maar als je mensen wil ontslaan, waarom probeer je dan zo wanhopig mensen te werven ?
Daar geeft niemand hier antwoord op, moeten jullie toch weten.
nou ik krijg hem gewoon een dag later, big dealquote:Op vrijdag 10 december 2010 21:58 schreef TheDutchguy het volgende:
En ik maar wachten op mijn VIAls ze nog iets langer staken kunnen ze volgende week 2 tegelijk brengen
ja in de zomervakantie staken heeft geen zin....quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:18 schreef rja het volgende:
Maar de postbodes staken wel op het goede moment.
In deze maand moeten heel wat kerstkaarten bezorgt worden, een beetje lullig dat die na kerst en oud jaar worden bezorgt.
In het distributie centrum van Albert Heijn wordt ook gestaakt volgende week, als die ook door zetten, wordt het voor Appie een heel slechte december maand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |