abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89670830
Ik ben vorige maand 18 geworden en heb laatst mijn Eurostyle rekening van Abn Amro naar een Privé rekening om moeten laten zetten.

Nou werd mij verteld dat ik pas in het rood kan staan als ik minimaal ¤1000,- per maand verdien.
Dit verdien ik nog niet en ik kan dus nog niet in het rood staan...

Ik hoorde van vrienden dat hun wel gewoon in het rood kunnen staan, verschilt dit per bank?

Ik heb nou bijvoorbeeld even snel wat geld nodig wat ik volgende week al weer kan afbetalen, dan is dat ''in het rood staan'' wel handig ;)...
pi_89670880
Niet aan beginnen.. hier begint de ellende..
als het echt moet vraag even wat geld aan vrienden/familie
  woensdag 8 december 2010 @ 12:07:59 #3
262674 Graseter
Graseter als dorpsgek 2011.
pi_89670926
Grappig, ik ben in september 18 geworden en ik weet wel hoe ik met geld om moet gaan.
http://www.evationstudios.com
Bart Beentjes
Bart@evationstudios.com
  woensdag 8 december 2010 @ 12:08:12 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_89670936
Je moet het sowieso eerst aanvragen voordat je er gebruik van kunt maken. Dus kijk eens hoever je komt, m.a.w. dan kom je er wel achter welke regels jouw bank hanteert.

En ja, dat kan verschillen van bank tot bank.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 8 december 2010 @ 12:08:17 #5
262674 Graseter
Graseter als dorpsgek 2011.
pi_89670943
Trouwens, zij staan in het rood, niet hun.
http://www.evationstudios.com
Bart Beentjes
Bart@evationstudios.com
pi_89671150
Gewoon nooit meer uitgeven dan dat je binnen krijgt. Probleem opgelost.
  woensdag 8 december 2010 @ 12:14:45 #7
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89671204
In het rood staan is voor de instabielen. Niet aan beginnen en geen geld uitgeven wat je niet hebt. Ik kan niet in het rood staan en ik heb er nooit problemen mee gehad. Je leert goed met geld omgaan. :Y
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 12:15:25 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_89671238
Dit is vragen om problemen. Dat moet je niet willen. Je kunt beter leren hoe je met geld om moet gaan want als je nu snel even geld nodig hebt, en je kunt het volgende week al afbetalen dan zou ik gewoon wachten tot volgende week, wnat dan hoef je niet rood te staan.

Volgens mij betaal je ook rente over het bedrag dat je rood staat.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 8 december 2010 @ 12:15:54 #9
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89671253
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 12:15 schreef CoolGuy het volgende:
Dit is vragen om problemen. Dat moet je niet willen. Je kunt beter leren hoe je met geld om moet gaan want als je nu snel even geld nodig hebt, en je kunt het volgende week al afbetalen dan zou ik gewoon wachten tot volgende week, wnat dan hoef je niet rood te staan.

Volgens mij betaal je ook rente over het bedrag dat je rood staat.
Volgens mij ook, en dat is best een flink percentage geloof ik.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 12:18:49 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_89671385
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 12:15 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Volgens mij ook, en dat is best een flink percentage geloof ik.
Ja natuurlijk, je KUNT wel rood staan als je dat wil, maar voor die 'service' moet je uiteraard wel betalen :')

Overigens, als je rood staat, en een topic opent dat 'al je vrienden wel rood kunnen staan' dan heb je 't niet begrepen.

Ik ben wel benieuwd waar TS dan nu even snel geld voor nodig heeft dat zo dringend is dat 't niet kan wachten.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_89672060
Leen dan geld ipv 20% rente betalen ofzo. 1 minuut rood staan wordt berekend als 2 weken in het rood staan.
pi_89674343
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 12:05 schreef 12345r het volgende:
Ik ben vorige maand 18 geworden en heb laatst mijn Eurostyle rekening van Abn Amro naar een Privé rekening om moeten laten zetten.

Nou werd mij verteld dat ik pas in het rood kan staan als ik minimaal ¤1000,- per maand verdien.
Dit verdien ik nog niet en ik kan dus nog niet in het rood staan...

Ik hoorde van vrienden dat hun wel gewoon in het rood kunnen staan, verschilt dit per bank?

Ik heb nou bijvoorbeeld even snel wat geld nodig wat ik volgende week al weer kan afbetalen, dan is dat ''in het rood staan'' wel handig ;)...
Nee, bijna alle banken hanteren hetzelfde systeem en dat is om zowel jou als hun zelf te beschermen. :Y
En rood staan betekend gewoon dat je de volgende maand minder hebt te besteden...dus echt slim is het niet als ik jouw geval bekijk. :N

Ik denk dat je gewoon moet leren zuinig te leven want de meesten van je leeftijdsgenoten die kunnen gewoon niet met geld omgaan en weten niet wat zuinig leven is en geraken vaak van de regen in de drup als het om problemen gaat. :O
de kranten hebben er vol van gestaan
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  woensdag 8 december 2010 @ 13:46:41 #13
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_89674573
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 12:14 schreef Id_do_her het volgende:
In het rood staan is voor de instabielen. Niet aan beginnen en geen geld uitgeven wat je niet hebt. Ik kan niet in het rood staan en ik heb er nooit problemen mee gehad. Je leert goed met geld omgaan. :Y
QFT. Ik schrik wel eens als mensen om me heen zeggen dat ze geld HEBBEN want ze kunnen rood staan :') :'( :') Dat is geld dat je niet hebt dat je uitgeeft en dat gat opvullen is soms moeilijker dan je denkt. Beter begin je er niet aan en leen je in noodgevallen geld van je familie of vrienden. Die vragen ook geen 7 % (of meer :X ) rente.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_89675908
quote:
Heerlijk dat vermogen tot nuancering.
  woensdag 8 december 2010 @ 14:20:28 #15
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89675920
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 13:46 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

QFT. Ik schrik wel eens als mensen om me heen zeggen dat ze geld HEBBEN want ze kunnen rood staan :') :'( :') Dat is geld dat je niet hebt dat je uitgeeft en dat gat opvullen is soms moeilijker dan je denkt. Beter begin je er niet aan en leen je in noodgevallen geld van je familie of vrienden. Die vragen ook geen 7 % (of meer :X ) rente.
Die rente inderdaad, dan kost datgene wat je met 'rood' geld koopt uiteindelijk ook nog meer eigenlijk omdat je die rente erbovenop gooit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Id_do_her op 08-12-2010 14:36:37 ]
  woensdag 8 december 2010 @ 14:21:47 #16
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89675980
quote:
14s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:20 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Heerlijk dat vermogen tot nuancering.
Is dit sarcasme? :P
pi_89676122
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:21 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Is dit sarcasme? :P
Neen.
  woensdag 8 december 2010 @ 14:36:15 #18
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89676615
quote:
4s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:24 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Neen.
Ah ok, je moet soms op je hoede zijn hier op FoK! :')

Bedankt voor het compliment. :)
pi_89676925
quote:
Woon je nog bij je mammie?
  woensdag 8 december 2010 @ 14:55:21 #20
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89677397
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:43 schreef rub3n het volgende:

[..]

Woon je nog bij je mammie?
Nee, ik heb veel gewerkt en gespaard toen ik dat wel deed. Erg handig als je dan het huis uit gaat.
pi_89677499
Nou, ik heb redelijk vaak dat ik 0 heb op mijn rekening, maar nog wel een bord spaghetti wil.
Dus dan ga ik naar de winkel, en sta dan een aantal euro in het rood, de volgende dag komt mijn loon erbij en is er niks aan de hand...

Ben je dan ook een "instabiel"?
pi_89677548
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:57 schreef rub3n het volgende:
Nou, ik heb redelijk vaak dat ik 0 heb op mijn rekening, maar nog wel een bord spaghetti wil.
Dus dan ga ik naar de winkel, en sta dan een aantal euro in het rood, de volgende dag komt mijn loon erbij en is er niks aan de hand...

Wel onhandig. Zou zorgen dat je altijd een buffer achter de hand hebt voor onverwachte kosten. Kunnen eten is altijd wel fijn :')
  woensdag 8 december 2010 @ 15:00:33 #23
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89677605
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:57 schreef rub3n het volgende:

Oh begrijp me niet verkeerd, ik heb ook tijden gekent dat ik geen geld meer had en er even zware onrust heerste. Met instabiel doelde ik meer op mensen die niet op de hoogte zijn van de gevolgen die in het rood staan kan hebben en het zomaar doen terwijl het eigenlijk niet nodig is.

In het rood staan is over het algemeen zo erg nog niet alleen is het wel dom als je dat doet voor dingen die je niet direct nodig hebt. Als je in jouw geval even tijdelijk het rood induikt om eten te kopen kan ik daar alleen maar begrip voor hebben. En daarbij is het verstandig om van al je inkomsten een klein deeltje opzij te zetten voor zulke gevallen, maar dat heb ik ook moeten leren doordat ik op mijn bek ging.

Gelukkig had ik geld opgespaart in mijn tijd bij moeders zodat ik mezelf er wel weer uit kon trekken. Toch vond ik dat wrang omdat ik mijn spaarrekening alleen maar wil vullen in plaats van geld er af te halen, maar nood breekt wet.
pi_89677893
je kan toch ook een limiet van 500 euro nemen bij roodstaan? Althans bij de postbank wel.

Ik zie het probleem niet zo, je kan beter bij de bank lenen dan bij een postorderbedrijf of ander bedrijf met hoge rentes.

Rood kunnen staan is handig, maar ik zou niet meer rood gaan staan dan dat er elke maand aan inkomsten zijn.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:08:30 #25
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89677989
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:06 schreef richardrahl het volgende:
je kan toch ook een limiet van 500 euro nemen bij roodstaan? Althans bij de postbank wel.

Ik zie het probleem niet zo, je kan beter bij de bank lenen dan bij een postorderbedrijf of ander bedrijf met hoge rentes.

Rood kunnen staan is handig, maar ik zou niet meer rood gaan staan dan dat er elke maand aan inkomsten zijn.
Dat kun je op de site van ING instellen volgens mij, ik dacht dat 1000 euro het maximum is.
pi_89678114
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:08 schreef Id_do_her het volgende:
Dat kun je op de site van ING instellen volgens mij, ik dacht dat 1000 euro het maximum is.
ik heb zelfs gehad dat ik bij het openen van een ing rekening automatisch gelijk rood kon staan, moest toen zelfs bellen om dat te laten opheffen. Volgens mij doen ze dat tegenwoordig echter niet meer automatisch. En op die rekening werd geen loon gestort, was gewoon een gezamenlijke rekening waar we de automatische incasso's van wilden laten afboeken.

Bij het openen van nieuwe rekeningen voor mijn kinderen kan ik trouwens niet rood staan, maar dat komt misschien omdat ze onder de 18 zijn.

Verder zou ik gewoon met de bank bellen en informeren. Ze gaan denk ik niet moeilijk doen over 1000 euro rood staan zolang er inkomen is.
  woensdag 8 december 2010 @ 16:06:30 #27
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89680671
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:11 schreef richardrahl het volgende:

[..]

ik heb zelfs gehad dat ik bij het openen van een ing rekening automatisch gelijk rood kon staan, moest toen zelfs bellen om dat te laten opheffen. Volgens mij doen ze dat tegenwoordig echter niet meer automatisch. En op die rekening werd geen loon gestort, was gewoon een gezamenlijke rekening waar we de automatische incasso's van wilden laten afboeken.

Bij het openen van nieuwe rekeningen voor mijn kinderen kan ik trouwens niet rood staan, maar dat komt misschien omdat ze onder de 18 zijn.

Verder zou ik gewoon met de bank bellen en informeren. Ze gaan denk ik niet moeilijk doen over 1000 euro rood staan zolang er inkomen is.
Volgens mij is dat wel zo ja, ik heb mijn rekening sinds mijn geboorte of zo en ik heb nooit rood kunnen staan.

En ik zou als bank ook niet moeilijk doen als ik 7-8% rente mag rekenen over het bedrag wat in het rood staat.
pi_89680824
De rente die je doorgaans betaalt is bij kleine limieten rond de 14 a 15%, dit wel op jaarbasis.
pi_89685794
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 12:06 schreef ditiseenusername het volgende:
Niet aan beginnen.. hier begint de ellende..
als het echt moet vraag even wat geld aan vrienden/familie
|:( _O-
  woensdag 8 december 2010 @ 18:12:22 #30
181031 Boomfluisteraar
Alleen vrouwelijke bomen a.u.b
pi_89686139
Daarnaast is 'rood staan' van de belasting aftrekbaar.
pi_89686594
Daarnaast is 'rood staan' van de belasting aftrekbaar.

Vergeet het maar, alleen hypotheekkosten en aanverwanten zijn aftrekbaar. Consumptief krediet is al jaren lang niet meer aftrekbaar voor de inkomstenbelasting.
pi_89691915
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:02 schreef Fokski het volgende:

[..]

|:( _O-
Wat is daar zo raar aan?
pi_89692271
Een tip: Als je een dubbeltje hebt om iets te kopen, kijk dan niet wat er voor een kwartje te koop is.
pi_89693571
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 20:18 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Wat is daar zo raar aan?
Doen alsof geld vragen bij vrienden/ouders minder ellende oplevert dan bij een bank is een beetje raar.

quote:
3s.gif Op woensdag 8 december 2010 20:24 schreef fotostarter het volgende:
Een tip: Als je een dubbeltje hebt om iets te kopen, kijk dan niet wat er voor een kwartje te koop is.
Een tip: je leeft maar 1x en soms is het beter om iets nu te doen dan later nadat je gespaard hebt. Ik heb ook rood gestaan als jonge knul maar heb er nooit "ellende" van gekregen en nu spaar ik elke maand genoeg zonder dat ik mijn leefpatroon hoef aan te passen.
pi_89696844
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 20:47 schreef Fokski het volgende:

Een tip: je leeft maar 1x en soms is het beter om iets nu te doen dan later nadat je gespaard hebt. Ik heb ook rood gestaan als jonge knul maar heb er nooit "ellende" van gekregen en nu spaar ik elke maand genoeg zonder dat ik mijn leefpatroon hoef aan te passen.
Maar als je stelselmatig rood staat (en er dus meer geld uitgaat dan er binnenkomt) doe je iets niet goed.
pi_89697096
Rood kunnen staan sucked ass. Ik ben er koningin in... Heb het nu eindelijk recht getrokken, maar het is zo vervelend. Probeer het gat in mijn hand nog steeds dicht te krijgen, maar met moeite.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_89727724
Rood KUNNEN staan geeft mij juist een relaxed gevoel. Door wat ellende een kleine 2 jaar terug vlak nadat mijn spaarrekening is opgegaan aan een auto (voor woon-werk verkeer) en inrichting van een huisje stond mijn lopende rekening ineens ook op ongeveer 0, net als mijn spaarrekening. Dan is het best een prettig idee dat je nog gewoon je boodschappen en benzine kunt pinnen. Ook als je weer eens een hoge rekening hebt ontvangen. Als ik me naast alle andere ellende op dat moment ook nog zorgen moest gaan maken of er nog wel wat in de koelkast lag, was ik waarschijnlijk helemaal gek geworden.

Natuurlijk moet je rood staan niet zien als structurele oplossing van je financiële problemen. Wanneer je aan het eind van elke maand een substantiëel bedrag rood staat (zeg 100 euro of meer), dan gaat er structureel iets mis met je financiën.
pi_89728327
Ja maar hé, dit is Fok :P Waar iedereen minstens "20k" op zijn spaarrekening heeft staan. :')

Ben het er wel mee eens dat rood staan niet per se slecht is, je moet er alleen wel mee om kunnen gaan. Als je het ziet als "extra geld" dan doe je iets niet goed, maar als je dringend wat rekeningen moet betalen en je weet dat er binnen afzienbare tijd weer geld binnen komt dan kan het best. Je moet het vooral zien als vangnet, zodat je niet bij de Appie met het schaamrood op je kaken je boodschappen terug hoeft te gaan leggen :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_89729643
rood staan is geld uitgeven wat je niet hebt en dus leen je min of meer tegen een belachelijke rente.. daarbij is het "gemakkelijk" om eens extra uit te geven want. je mag toch rood staan..
voor je het weet komt je salaris en sta je nog rood.. en dan zak je steeds dieper en dieper..

gewoon niet aan beginnen en leren rond te komen met je geld en beter plannen dus als je nu al weet dat er bepaalde grote uitgaven aan komen
  donderdag 9 december 2010 @ 19:21:31 #40
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_89731415
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 18:09 schreef pussywillow het volgende:
Ja maar hé, dit is Fok :P Waar iedereen minstens "20k" op zijn spaarrekening heeft staan. :')
Voor een arbeider is 20K niets, daar heb je tegenwoordig niet eens meer een auto voor (boodschappenwagentjes buiten beschouwing gelaten).
  donderdag 9 december 2010 @ 19:23:48 #41
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_89731530
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 12:05 schreef 12345r het volgende:
Zorg eerst maar eens dat je je financiën op orde hebt voordat je aan vrienden begint.
  vrijdag 10 december 2010 @ 10:59:01 #42
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_89754934
Ik heb ook een tijd rood gestaan, wat elke keer na storting van mijn loon weer zwart werd. Door een rechtzaak had ik een jaar lang geen inkomen, dan is al je spaargeld ook gelijk weg.

Om rekeningen op tijd te kunnen voldoen kon ik dan rood staan, volgens mij ook ¤1000. Dat stond ik ook altijd wel halverwege de maand. Het nadeel is dat er meestal een euro of 30 naar rente ging. Dus dan heb je alleen maar minder te besteden. Omdat er op een gegeven moment geen onvoorziene uitgaven meer waren en ik mijn best deed zoveel mogelijk te werken kwam ik weer de hele maand in het zwart, waardoor ik ook niet meer 30 euro aan rente kwijt was. Sindsdien geen dag meer rood hoeven staan, maar het krediet staat er wel op. Ik moest overigens een aanvraag doen bij mijn bank en bewijzen dat mijn inkomen gestort werd op die rekening.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_89766163
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 19:21 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Voor een arbeider is 20K niets, daar heb je tegenwoordig niet eens meer een auto voor (boodschappenwagentjes buiten beschouwing gelaten).
20k niks? dat is bijna een jaarsalaris voor mensen met een minimuminkomen en een fors bedrag om te sparen als je daar net boven zit. Ik weet niet welk enorm inkomen jij hebt en hoeveel spaargeld jij wel niet hebt maar ik vind het persoonlijk best veel geld -O-
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 10 december 2010 @ 17:45:41 #44
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_89771121
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

20k niks? dat is bijna een jaarsalaris voor mensen met een minimuminkomen en een fors bedrag om te sparen als je daar net boven zit. Ik weet niet welk enorm inkomen jij hebt en hoeveel spaargeld jij wel niet hebt maar ik vind het persoonlijk best veel geld -O-
Ik heb ook gewoon een modaal inkomen en spaar daar +/- 15k per jaar mee, woon nog wel thuis dus hoef geen huur/eten etc te betalen.
  vrijdag 10 december 2010 @ 17:48:20 #45
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_89771211
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 17:45 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Ik heb ook gewoon een modaal inkomen en spaar daar +/- 15k per jaar mee, woon nog wel thuis dus hoef geen huur/eten etc te betalen.
Dan is sparen ook niet zo moeilijk. Alleen de huur hier is al ongeveer de helft van wat jij spaart. Dan moet ik nog eten kopen, gas, water elektra betalen, zorgverzekering, noem maar op.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 10 december 2010 @ 17:54:20 #46
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_89771412
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 december 2010 17:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dan is sparen ook niet zo moeilijk. Alleen de huur hier is al ongeveer de helft van wat jij spaart. Dan moet ik nog eten kopen, gas, water elektra betalen, zorgverzekering, noem maar op.
Zorgverzekering betaal ik ook maar de rest niet, ik zou een dief van m'n eigen portemonnee zijn om nu in een huurhuis te gaan wonen (wat in feite geld weggooien is), dan spaar ik liever wat jaren door zodat ik een echt huis kan kopen. En dat ik me tot die tijd vrijwel niet met huishouden/koken etc hoef bezig te houden is mooi meegenomen.
pi_89771983
Een echt huis? Want een huis dat je huurt is geen echt huis? :') Maar ja, als jij je goed voelt bij thuis wonen, fulltime werken en niets bijdragen dan is dat inderdaad een goede manier om snel veel geld te sparen (mijn kinderen zouden er niet mee wegkomen, overigens :D). Ik denk wel dat het je beeld van de waarde van geld een beetje vertekent, anders zou je denk ik wel beseffen dat 20.000 euro voor verreweg de meeste mensen, die wel gewoon voor zichzelf en waarschijnlijk ook nog voor anderen moeten zorgen, een hoop geld is. :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  vrijdag 10 december 2010 @ 18:53:39 #48
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_89773445
Ach, gezien zijn leeftijd weet hij uberhaupt niet wat op jezelf wonen kost. Die gaat het rauw op zijn dak krijgen als hij zijn eigen huis koopt :D
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:22:10 #49
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_89774838
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 18:53 schreef twiFight het volgende:
Ach, gezien zijn leeftijd weet hij uberhaupt niet wat op jezelf wonen kost. Die gaat het rauw op zijn dak krijgen als hij zijn eigen huis koopt :D
Of juist niet omdat ik dan al een flinke spaarrekening heb opgebouwd, en daarnaast kan ik goed met geld omgaan.
pi_89775790
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:22 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Of juist niet omdat ik dan al een flinke spaarrekening heb opgebouwd, en daarnaast kan ik goed met geld omgaan.
Ik hoop het voor je maar het verschil van totaal nietsfinancieel bijdragen aan een huishouden en ineens een huishouding draaien waarbij je alles moet ophoesten zou je behoorlijk tegen kunnen vallen....het zou wellicht een heel goed idee zijn als je je ouders kostgeld gaat betalen, leer je dat je niet alles op je spaarrekening kunt zetten. :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 11 december 2010 @ 01:40:04 #51
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_89792155
Trust me, jij gaat een hele hoop hoge kostenposten tegenkomen waarvan je nooit geweten hebt dat ze bestonden. En dan kun je gespaard hebben, maar geld verdwijnt snel. Daarom vinden mensen hier 20.000 euro veel geld, zo vanzelfsprekend is het niet dat je dat overhoudt om te sparen. En zekerheid dat je de maand er na ook nog een klap op kan vangen scheelt je een hoop stress.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')