Haha, daar dacht ik laatst ook aanquote:Op vrijdag 10 december 2010 00:38 schreef DrDentz het volgende:
Ik verwacht eigenlijk wel wat mainstream aandacht vandaag, 10 december, releasedag, voor 'Michael'. Michael Jackson-kenner en imitator Inge de Bruijn in De Wereld Draait Door om het album te bespreken ofzo.
Ik betwijfel hetquote:Op vrijdag 10 december 2010 10:08 schreef Janena het volgende:
Ik begreep dat Michael morgen op de cover van de spits komt....
En anders doe maar Willy Gijsman bij Pauw en Witteman.quote:Op vrijdag 10 december 2010 07:00 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Haha, daar dacht ik laatst ook aan
Ik verwacht eigenlijk iemand als Gerard Ekdom bij DWDD. Aardige gozer en ook MJ-fan, maar hij weet alleen niet waar ie over lult wanneer het om MJ gaat
Geen idee, heb altijd de NRC-next. Maar zit die cover vandaag of maandag erbij?quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:17 schreef Janena het volgende:
[ afbeelding ]
Deze dus...
Heeft die krant een special showbiz-sectie?
Ik lees hem eigenlijk nooit.
quote:Nieuwe Michael valt zwaar tegen
door Erik Morsink
Het is de cd die door alle heisa eromheen waarschijnlijk wereldwijd nog snel even de best verkochte van het jaar gaat worden. Maar Michael, de nieuwe plaat van de overleden king of pop, verdient niet meer dan een enkeltje koopjesbak. Michael Jackson zou zich omdraaien in zijn graf als hij zou hebben geweten dat een roedel bekende producers zijn werk zo zou verkwanselen. Deze release kan niet in de schaduw staan van meesterwerken als Thriller, Bad en Dangerous.
In de lelijke getekende albumhoes vinden we een schijfje met een schamele tien nummers erop, waarvan het overgrote deel linea recta de prullenbak in kan. Simpelweg omdat de hand van de meester vrijwel overal ontbreekt. De mierzoete single Hold my hand, die van een videoclip werd voorzien, klinkt als een liedje van r&b-zanger Akon, niet als een pareltje van Jackson.
Wie de moeite neemt de koptelefoon op te zetten, valt van de ene verbijstering in de andere. Breaking news is niet meer dan een geluidschaos van verschillende fragmenten die van een hippe 2010-beat zijn voorzien. Hetzelfde geldt voor het met loops en samples overgeproduceerde Hollywood tonight.
Monster doet zijn naam eer aan. Dit nummer met een angstige tekst over duistere wezens is op een vrolijke(!) melodie gezet en wordt gepromoot als een soort Thriller 2010. In het midden is een korte rap van 50 Cent geplempt. Buitengewoon lachwekkend, maar ook stuitend om te horen hoe men Jacksons nog niet uitgebrachte creaties heeft afgemixt en afgeraffeld.
Toch zijn er in al deze teleurstelling en ellende twee frisse uitzonderingen. De korte, gevoelige ballad Much too soon is een vocaal hoogtepunt. Een typisch Michael-nummer met een intro dat doet denken aan zijn beroemde jaren 70-hit Ben. En ook het up-tempo Another Day, met medewerking van rocker Lenny Kravitz, mag het predikaat Jackson song dragen.
Kortom, geen postuum kippenvel, maar teleurstellend gepruts. Het had Sony en de erven Jackson gesierd als zij een selectie hadden gemaakt uit werk dat de zanger reeds had afgemixt. En dat is er volop! Wat hier resteert, is slechts een mix van liedjes die net zo goed bij een Whitney of een Beyoncé passen, maar zeker niet bij de dode koning van de pop. Michael ligt vandaag in de winkel.
Beetje makkelijk ook dat je net op dat bericht weer niet mag reageren...quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:54 schreef TheGeneral het volgende:
De Telegraaf is in ieder geval positief
[..]
En dan weer geen woord over Behind the Maskquote:Op vrijdag 10 december 2010 10:54 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Mooie fotoquote:
Nou, van de Telegraaf ga ik dat ook echt serieus nemenquote:Op vrijdag 10 december 2010 10:54 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Hij zit niet echt op z'n gemak meer als hij de camera in de gaten heeftquote:Op vrijdag 10 december 2010 13:52 schreef Robijn48 het volgende:
Deze al gezien? Michael en Prince bij circus Krone.
Dat was vaak zo he. Hij kon nergens normaal heenquote:Op vrijdag 10 december 2010 14:01 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Hij zit niet echt op z'n gemak meer als hij de camera in de gaten heeft
Ik heb je zulke dingen al meer zien schrijven hier. Heb je aandacht te kort ofzo, dat je dat steeds komt melden?quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:20 schreef rubje het volgende:
Waarom verbaast mij de neersabeling van het laatste werk van MJ niet.![]()
Na Thriller is het alleen maar downhill gegaan op muzikaal gebied...![]()
Psies. Onrealistische verwachtingen. Ikzelf vond Bad de beste LP/CD. Een ander heeft weer een andere smaak.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:27 schreef DrDentz het volgende:
Zijn er dan mensen die verwacht hadden dat dit samengeraapte zooitje beter zou worden dan Thriller?
Mee eens. Thriller had toch een paar slappe nummers er tussen zitten naast de bekende knallers terwijl Bad elk nummer wel een single had kunnen worden.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:37 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Psies. Onrealistische verwachtingen. Ikzelf vond Bad de beste LP/CD. Een ander heeft weer een andere smaak.
Waarom dan?quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:54 schreef DrDentz het volgende:
Nu begrijp ik wel waarom Prince al zijn resterende materiaal laat vernietigen als hij sterft
Je trollt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:00 schreef DrDentz het volgende:
Maarja, hoor je dan liever helemaal niets? Ook al zijn de liedjes niet af, ik ben er toch benieuwd naar waar hij mee bezig was..
Begin je weer, knul? Met je tegenstrijdige berichten. Dit betekent dat je trollt. Stop daarmee, of hou je mond.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:00 schreef DrDentz het volgende:
Welnee. Je hebt professionele hulp nodig.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:32 schreef DrDentz het volgende:
Robijn, blijf weg van de frontpage! Alleen maar boze trollen en orcs daar.
Ik heb het album toch ook maar even gehaaldquote:Op vrijdag 10 december 2010 17:29 schreef Robijn48 het volgende:
Nu al goud!
Album Michael Jackson krijgt goud
Ja, maar de FP is wel een stukje enger hoorquote:Op vrijdag 10 december 2010 17:39 schreef Robijn48 het volgende:
Hier ook zo af en toe, dus wat dat betreft...
Met alle respect maar met die hype kon je ook niet anders verwachten. Zelfs al bestond het album uit Jackson die 90 minuten lang scheten laat dan was het album al goud op dag 1. Of het door de hype of de kwaliteit komt zullen we op de lange termijn merken.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:40 schreef Robijn48 het volgende:
Is toch supersnel zeg...in 1 dag goud! Whehehe
Adblock aan, wellicht?quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:47 schreef Robijn48 het volgende:
Op de een of andere manier kan ik niet meer quoten of smilies maken. Zal ik mijn provider, Ziggo, maar de schuld geven?
Tja, verkeerde keus, mee eens. Maar wat maakt het uit welke single er vanaf gepakt is. Het gaat om het hele albumquote:Op vrijdag 10 december 2010 18:08 schreef Ceriel het volgende:
Freakin'. Behind The Mask pakte me op het moment dat ik 'm voor het eerst hoorde. Nu al een klassieker. Waarom koos men voor Hold My Hand als single voordat het album verscheen?
Als eerstgenoemde als eerste single werd uitgebracht had ik geen moment twijfel gehad het album aan te schaffen. Misschien is dat juist wel het antwoord. 'Michael' verrast me op een sublieme manier. De laatste drie tracks zijn de beste wat mij betreft!
Op de eerste dag van uitkomst, Mattijst. Dat vind ik nogal wat.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:13 schreef matthijst het volgende:
Pfff, een gouden plaat. Poeh hey... Dat stelt toch ook geen fuck meer voor tegenwoordig. 25.000 exemplaren. Pffffffffffffffffffffffffffffff
Je hebt gelijk ook. Wat maakt het uit. Alleen al door BTM is het een parel van een album.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:13 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Tja, verkeerde keus, mee eens. Maar wat maakt het uit welke single er vanaf gepakt is. Het gaat om het hele album
Behind the Mask is ge-wel-dig, heerlijk, meezwepend, blijmakend, alles!quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:17 schreef Ceriel het volgende:
[..]
Je hebt gelijk ook. Wat maakt het uit. Alleen al door BTM is het een parel van een album.
Ach ja, de vraag is hoeveel er daadwerkelijk verkocht worden. 25.000 naar de platenzaak, maar hoeveel worden er straks teruggestuurd?quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:15 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Op de eerste dag van uitkomst, Mattijst. Dat vind ik nogal wat.
Jeetje, vanwaar deze negativiteit?quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:27 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ach ja, de vraag is hoeveel er daadwerkelijk verkocht worden. 25.000 naar de platenzaak, maar hoeveel worden er straks teruggestuurd?
Als iets goud is, betekent het toch dat er 25.000 exemplaren zijn verkocht, niet enkel ingekocht.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:30 schreef Rnnz het volgende:
Niet zo zeer negativiteit, meer realiteit, aangezien goud (25.000 platen) slechts betekent dat de winkels 25.000 exemplaren hebben ingekocht. Iets wat ik een maand geleden al had kunnen voorspellen, aangezien het album het eerste is na zijn dood.
Absoluut! Een soort Off The Wall 2.0 met beats van Dangerous. Die sax ook gewoon en de energieke vocals van MJ. Chorus doet me beetje denken aan Jamiroquai, maar dan beter. Kudo's voor producers Jon Nettlesbey en Khaliq Glover. Ik denk dat MJ met dit eindproduct wel akkoord was gegaan. Staat hier al een tijd op repeat_1.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:23 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Behind the Mask is ge-wel-dig, heerlijk, meezwepend, blijmakend, alles!
Is volgens mij algemeen bekend. Men weet nooit precies hoeveel er verkocht is, winkels en bedrijven kijken alleen naar het ingekochte materiaal.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:35 schreef Robijn48 het volgende:
Nah, heeft iemand hier een bron van. Want het is toch onzin naar buiten te komen met: "het album is goud, want er zijn 25.000 exemplaren ingekocht"
Er zijn er dus vandaag al meer dan 30.000 verkocht.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:38 schreef Robijn48 het volgende:
Nee, jongens.
http://www.nu.nl/muziek/2(...)son-krijgt-goud.html
quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:38 schreef Robijn48 het volgende:
Nee, jongens.
http://www.nu.nl/muziek/2(...)son-krijgt-goud.html
Wikipedia (hoeft niet altijd even betrouwbaar te zijn, I know) heeft het anders ook over aantal stuks verkocht. Kan link niet posten, want zit mobiel.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:44 schreef Rnnz het volgende:
Zo wordt het naar buiten gecommuniceerd. Denk je dat Sony aan de telefoon zit te wachten om de verkoop van elke winkel op te nemen? Denk je dat elke winkel gaat bijhouden hoeveel ze er precies hebben verkocht?
Dat wordt op basis van inkopen gedaan.
Lijkt mij ook zeer logisch ja.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:48 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Wikipedia (hoeft niet altijd even betrouwbaar te zijn, I know) heeft het anders ook over aantal stuks verkocht. Kan link niet posten, want zit mobiel.
Nah...daar heb ik nou nog nooit van gehoord?quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:55 schreef Rnnz het volgende:
Hoe verklaar je dan dat sommige albums voor officiële verkoop al goud/platina zijn?
Pre-orders wellicht?quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:55 schreef Rnnz het volgende:
Hoe verklaar je dan dat sommige albums voor officiële verkoop al goud/platina zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |