quote:The musical collaboration between Lou Reed and Metallica, "Lulu," is coming your way this Fall and this space will be your spot for all things Loutallica(!). We want to start sharing with you just how the "Lulu" project, recorded at HQ just a few short months ago, is coming together. As you can see this site is a work in progress and the plan is to build it before your very eyes. Please bear with us while we piece it all together!
"Lulu" was inspired by German expressionist writer Frank Wededkind's plays "Earth Spirit" and "Pandora's Box," which tell a story of a young abused dancer's life and relationships and are now collectively known as the "Lulu Plays." Since their publication in the early 1900's, the plays have been the inspiration for a silent film ("Pandora's Box," 1929), an opera, and countless other creative endeavors. Originally the lyrics and musical landscape were sketched out by Lou for a theatrical production in Berlin, but after coming together with the 'Tallica boys for the Rock and Roll Hall of Fame concerts in New York in 2009 all guilty parties knew they wanted to make more music together. Lou was inspired enough by that performance to recently ask the band to join him in taking his theatrical "Lulu" piece to the next level and so starting in early May of this year we were all camped out recording at HQ studios in Northern California, bringing us to today and ten complete songs.
We can't wait to share this music and the whole experience with you. Please visit us often... we'll be posting updates on a frequent basis.
Vet!!!quote:Op vrijdag 2 september 2011 15:08 schreef bassieVL het volgende:
2 van de 4 shows in December ga ik doen. gisteren de vliegtickets geboekt.
Ziet er leuk uitquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:05 schreef RacerDKB het volgende:
[ afbeelding ]
11 minuten, 19 minuten, wow. Ik verwacht een heel duister en ''langzaam'' (lees: rustig) album.
Is het eigenlijk al bevestigd of alleen Lou Reed vocals doet, of Hetfield ook? Hoop echt dat Hetfield ook vocals voor z'n rekening neemt.
Ze flikten het 2 jaar geleden ook al met Death Magnetic, maar zouden ze niet gek worden van dat Touren, en daartussendoor het album opnemen en mixen?quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:18 schreef RacerDKB het volgende:
Eergisteren in New York deden ze Overkill met z'n allen, en dan de momenten zonder drums wisselden de drummers etc., stuk vetter dan wat ze normaal doen!
Écht samen spelen dus, alleen de keuze in nummers is wat beperkter.
Heb nog geen fatsoenlijk beeld er van kunnen vinden (niet zo fatsoenlijk als Zweden 3 juli in ieder geval).
edit:
Deze heeft wel goed beeld, minder geluid.
Deze preview klinkt wel tof. Lijkt een beetje op Nick Cavequote:Op zondag 18 september 2011 15:01 schreef VicRattlehead het volgende:
Hahaha dit is wel de slechtste Metallica sinds St Wanker !
Ik denk idd niet dat dit m gaat worden...quote:Op zondag 18 september 2011 15:01 schreef VicRattlehead het volgende:
Hahaha dit is wel de slechtste Metallica sinds St Wanker !
Kneuzen die elke natte scheet van hun favoriete band geweldig vindenquote:Op zondag 25 september 2011 06:11 schreef Godshand het volgende:
Metallica "fans" die Metallica alleen tof vinden als ze 200 km/hr gaan en chronisch een alcoholvergiftiging hebben
Losers...
Dat hoor je mij niet zeggen. Maar alles meteen afkraken omdat het niet metal genoeg is vind ik zo kortzichtig. Goede muziek heeft gewoon pakkende melodiëen, een goede produktie en een duidelijk begin en eind. En of dat nu Vangelis, Anouk of Fatboy Slim is maakt mij geen kont uit, als het goed is (in mijn ogen) dan is het goed.quote:Op zondag 25 september 2011 06:34 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Kneuzen die elke natte scheet van hun favoriete band geweldig vinden
Ik wacht nog steeds op dat album met de scheten van john zornquote:Op zondag 25 september 2011 06:34 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Kneuzen die elke natte scheet van hun favoriete band geweldig vinden
Misschien krijgt Metallica juist veel kritiek omdat ze in de ogen van veel mensen gewoon minder goede muziek maken ongeacht of het wel of niet in de stijl van de oude albums ligt... Als het kut is (in mijn ogen) dan is het kut.quote:Op zondag 25 september 2011 23:39 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen. Maar alles meteen afkraken omdat het niet metal genoeg is vind ik zo kortzichtig. Goede muziek heeft gewoon pakkende melodiëen, een goede produktie en een duidelijk begin en eind. En of dat nu Vangelis, Anouk of Fatboy Slim is maakt mij geen kont uit, als het goed is (in mijn ogen) dan is het goed.
Metallica moet gewoon doen waar ze goed in zijn, en dat is goede krachtige muziek maken. En maakt mij niet uit hoe. En soms gaat het mis ja, St.Anger album is vrij slecht, nou en?
Beter dan brullen van: tis geen Whiplash, ze hebben kort haar dus kut
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |