Kun je je brief niet op een andere manier laten opvallen dan door de inhoud?quote:Op woensdag 8 december 2010 14:58 schreef motorbloempje het volgende:
m'n sollicitaties enzo zijn ook nooit formeel geweest en ik ben altijd overal gekomen waar ik wilde komen, eigenlijk, door gewoon mezelf (informeel) te zijndus dit klinkt heel erg 'cliché' en 'is dit wel wat ze willen horen want ze krijgen 2000 van dat soort brieven'. Die van mij moet opvallen..
4 boterhammen, 2x kaas 1x appelstroop 1x pindakaasquote:Op woensdag 8 december 2010 14:04 schreef V1z0R het volgende:
Tink, is dat niet wat weinig? Maar 2 boterhammen en wat fruit op de hele morgen+middag?
Ik zou het er niet in zetten. Volgens mij verwachten ze ook geen volwassenheid (en daarnaast zit volwassen zijn niet in het al dan niet willen feestenquote:Op woensdag 8 december 2010 14:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, nee, dat ga ik er ook niet letterlijk in zetten natuurlijkmaar ik denk dat ik wel een stuk serieuzer overkom als ik laat merken dat ik wel echt volwassen ben en dus niet zomaar een jaartje daar wil partyen zeg maar
Ik zie nu ineens voor me dat ik dit voorbeeld gebruik en netjes maak en dan vergeet houdoe en bedankt te vervangenquote:Op woensdag 8 december 2010 15:06 schreef Perruche het volgende:
Qua indeling zou ik het zo doen
Hallo
Introductie (Ik ben bladiebla en ik doe bla)
Wat je in het buitenland wilt doen en welke opleiding/school je het meest trekt en waarom
Wat je redenen hiervoor zijn
Houdoe en bedankt.
Eventueel een bijlage met gedetailleerd financieel plan en tijdslijn, heb ik wel gedaan voor mijn VSB beurs.
Ik zou je man buiten beschouwing laten. Is niet relevant en zou voor mij een reden tot afwijzing zijnquote:Op woensdag 8 december 2010 14:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat zou ik echt onzin vindendat ik getrouwd ben zegt toch niet dat we het geld hebben om (drie)dubbel collegegeld te betalen
quote:Op woensdag 8 december 2010 15:09 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik zie nu ineens voor me dat ik dit voorbeeld gebruik en netjes maak en dan vergeet houdoe en bedankt te vervangen
Bedoelde je dat je niet wist dat XM en Duvel een setje zijn of dat je niet wist dat ze elkaar van Fok! kennen?quote:Op woensdag 8 december 2010 15:21 schreef Tinkepink het volgende:
XM en Duvel zijn een Fok-setje. Nooit geweten
DAt laatste.quote:Op woensdag 8 december 2010 15:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Bedoelde je dat je niet wist dat XM en Duvel een setje zijn of dat je niet wist dat ze elkaar van Fok! kennen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
quote:Op woensdag 8 december 2010 15:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
Nou, het lijkt erop dat ik geen Toos Werkeloos ben als ik terug naar NL ga
owh, ik las over het 'geen' heenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.yay!
Ja doei.
Misschien bladiebla over dat je je volledig op je studie wilt kunnen storten en dat dus een financiele bijdrage erg gewenst is zodat je je niet over de kop hoeft te werken?quote:Op woensdag 8 december 2010 15:36 schreef motorbloempje het volgende:
Vraag je in zo'n brief eigenlijk altijd letterlijk om financiële steun? Want ik zit nuwel zo leuk te vertellen waarom ik daar heen MOET, maar het probleem is natuurlijk da tik geen geld heb om dat zomaar even te doen (nou ja, dat moeten zij denken, dat ik dat geld niet heb).
Sorry voor de ego-tripperij hier overigensmaar zit echt zo m'n best te doen wat ik MOET die beurs krijgen
Wat is de reden waarom je de brief schrijft? Is het een geld-vraag-brief of een hebben-jullie-plaats brief?quote:Op woensdag 8 december 2010 15:36 schreef motorbloempje het volgende:
Vraag je in zo'n brief eigenlijk altijd letterlijk om financiële steun? Want ik zit nuwel zo leuk te vertellen waarom ik daar heen MOET, maar het probleem is natuurlijk da tik geen geld heb om dat zomaar even te doen (nou ja, dat moeten zij denken, dat ik dat geld niet heb).
Sorry voor de ego-tripperij hier overigensmaar zit echt zo m'n best te doen wat ik MOET die beurs krijgen
18 beurzenquote:Op woensdag 8 december 2010 15:43 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wat is de reden waarom je de brief schrijft? Is het een geld-vraag-brief of een hebben-jullie-plaats brief?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |