abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4418088
quote:
Op zondag 02 juni 2002 13:57 schreef Meneer_Aart het volgende:
Dat is dus ook kunnen zeggen dat je Fortuyn een 2e Hitler vindt.
En dat Femke een domme bange moslimpijpende hoofddoekvingerende hoer is natuurlijk.
  zondag 2 juni 2002 @ 19:23:22 #52
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_4418102
quote:
Op zondag 02 juni 2002 19:21 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

En dat Femke een domme bange moslimpijpende hoofddoekvingerende hoer is natuurlijk.

yeah!!
Free people own guns! Slaves do not!
pi_4418108
quote:
Op zondag 02 juni 2002 19:21 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Precies.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_4418143
Deze post uit Theo van Gogh bij Buitenhof verwoordt het precies...
quote:
Op zondag 02 juni 2002 16:20 schreef RoK het volgende:
Theo z'n stokpaardje is toch dat iedereen ten alle tijde alles moet kunnen zeggen? Nu blaat 'ie gewoon mee met de rest van de schapen. "Oh, wat is Pim toch gedemoniseerd". Alleen Thom de Graaff ging destijds over de scheef met z'n verwijzingen naar WO II. Voor de rest is iedereen (inclusief Melkert en Rosenmoller) brandschoon. Theo heeft een paar standaardzinnen en herhaalde deze nog maar weer eens. Ook als de discussie over een totaal ander onderwerp ging kwam hij weer aan met z'n off-topic gemekker. Zo zie je maar weer: drank maakt meer kapot dan je lief is.
pi_4418217
De ongekende domheid en naiviteit van Femke-de-Gans kwam weer eens perfect tot uiting in de HP de Tijd van in de week van de moord op PF.
Femke: Groen Links is doortrokken van een zachtaardige goedheid die 100% tegen geweld en illegale acties is dat ik er geen moment aan gedacht heb dat dit soort dingen ook bij het leven horen. Ik dacht dat dit alleen op TV gebeurde.

Dat er in dr eigen partij een aantal knakker zitten die geweld en illegale acties niet schuwen WEET ze niet eens. De .

zondag 2 juni 2002 @ 19:53:43 #56
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_4418381
quote:
Op zondag 02 juni 2002 19:36 schreef Ron_Jeremy het volgende:
De ongekende domheid en naiviteit van Femke-de-Gans kwam weer eens perfect tot uiting in de HP de Tijd van in de week van de moord op PF.
Femke: Groen Links is doortrokken van een zachtaardige goedheid die 100% tegen geweld en illegale acties is dat ik er geen moment aan gedacht heb dat dit soort dingen ook bij het leven horen. Ik dacht dat dit alleen op TV gebeurde.

Dat er in dr eigen partij een aantal knakker zitten die geweld en illegale acties niet schuwen WEET ze niet eens. De .

Dat weet ze wel want ze doet mee.

Ze is gewoon een 'lief koosnaampje' die zich vsn de domme houd waneer ze in het nauw gedreven wordt

pi_4418417
quote:
Op zondag 02 juni 2002 14:04 schreef Meneer_Aart het volgende:

En dat jarenlang niks zeggen... ach, ik ben nog eens rond gaan kijken je kunt in kranten uit 1995 nog stukken vinden die uitermate negatief zijn over allochtonen en criminaliteit e.d. Daar hebben we dus Fortuyn niet voor nodig gehad.

Welnee, Bolkestein is hem jaren geleden al voor gegaan. Daarom is het ook zo vreemd dat nu wordt gedaan alsof Pim zelf het wiel heeft uitgevonden. En laten we ook niet het (relatieve) succes van partijen als de CD en CP'86 vergeten. Deze partijen verspreidden begin jaren tachtig pamfletten rond waar (letterlijk!) uitspraken als 'de islam is een achterlijke cultuur' op stonden.

En wat het 'niet kunnen zeggen wat men denkt' betreft; het is nog maar kort geleden dat iedereen met een naar de mening van de BVD en De Telegraaf iets té linkse mening in de gaten werd gehouden en aan de schandpaal werd genageld; ten tijde van de koude oorlog dus.

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  zondag 2 juni 2002 @ 20:11:48 #58
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4418589
quote:
Op zondag 02 juni 2002 18:35 schreef Vampier het volgende:

[..]
Zalig zijn degene die geen TV kijken en hun mening vormgeven door persoonlijke observatie van deze maatschapij.

Ik denk eigenlijk dat je flink wat overzicht mist als je je enkel concentreert op wat je ziet in je eigen buurtje. Televisie kan zeer informatief zijn. Eigenlijk is het voor iemand die in de wereld staat tegenwoordig onmisbaar, lijkt mij.
quote:
De mooie en rotte elementen zijn op dit moment 50%/50% waarbij de verotte elementen de overhand beginnen te krijgen.
Verschillende mensen hebben verschillende opvattingen over wat die verotte elementen zijn. De geest van onverdraagzaamheid en stigmatisering die over ons is gekomen vind ik persoonlijk erg kwalijk. Een opmerking zoals die van jou, dat ons leger een groep terroristen is omdat er veel allochtonen in zitten vind ik totaal stuitend.
quote:
Ik ben niet extreem links of extreem rechts ik ben extreem zelfdenkend.... en bepaalde personen die een discussie met mij willeen aangaan schijnen daar niet tegen te kunnen.
Jij schijnt er vooral niet tegen te kunnen als er vraagtekens worden gesteld bij jouw denkbeelden. De discussie aangaan is eigenlijk niet mogelijk, als jij bij het minste of geringste compleet doordraait.
quote:
GOD is de enige echte GOD in dit helaal er is geen plaats meer voor nepgoden en afgoden!!
Ik vroeg me ook af waarom jij nu weer meerdere malen over god gesproken hebt en wat dat in vredesnaam met dit topic te maken heeft.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_4418593
quote:
Op zondag 02 juni 2002 19:57 schreef RaisinGirl het volgende:

En laten we ook niet het (relatieve) succes van partijen als de CD en CP'86 vergeten.

Oei, wel 1 zetel.
En zon serieuze partij, ja die kan je niet vergeten nee.

Dat die %_&$% partijen het juist verpest hebben omdat ze ieder commentaar op allochtonen in de hoek Nazi duwde ontgaat je zeker?

pi_4418614
quote:
Op zondag 02 juni 2002 19:57 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

Welnee, Bolkestein is hem jaren geleden al voor gegaan. Daarom is het ook zo vreemd dat nu wordt gedaan alsof Pim zelf het wiel heeft uitgevonden. En laten we ook niet het (relatieve) succes van partijen als de CD en CP'86 vergeten. Deze partijen verspreidden begin jaren tachtig pamfletten rond waar (letterlijk!) uitspraken als 'de islam is een achterlijke cultuur' op stonden.

Pre-cies. Al denk ik wel dat Fortuyn degene is geweest die het gemeengoed heeft gemaakt. Hij heeft de discussie die voornamelijk door columnisten en politici gevoerd werd opengegooid naar een groot publiek. En dat is goed. Ik geloof zeker dat de 'linkse kerk' te snel heeft klaargestaan met het roepen van discriminatie en racisme, en dat Fortuyn de onzinnigheid (vaak) daarvan aan iedereen duidelijk heeft gemaakt.

Op Bolkesteijn na, die hem echter naar Brussel gesmeerd is, is Fortuyn zo'n beetje de eerste die niet extreem-rechts was maar wel zei dat Nederland vol was en dat de multiculturele samenleving volgens hem niet wenselijk was. Dat hij in het begin (na de gemeenteraadsverkiezingen verdween dat grotendeels) voor extreem-rechts uitgemaakt is komt deels daardoor; het was altijd extreem-rechts dat zulke standpunten verkondigde, en daar wilde je niet mee geassocieerd worden.

quote:
En wat het 'niet kunnen zeggen wat men denkt' betreft; het is nog maar kort geleden dat iedereen met een naar de mening van de BVD en De Telegraaf iets té linkse mening in de gaten werd gehouden en aan de schandpaal werd genageld; ten tijde van de koude oorlog dus.
'We konden nooit zeggen wat we denken' is gewoon een pavlov-reactie. Ze moeten zich nog even wentelen in hun zelfmedelijden, dat is de makkelijkste positie. Dan kun je 'links' blijven beschuldigen.
  zondag 2 juni 2002 @ 20:18:29 #61
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_4418661
quote:
Verschillende mensen hebben verschillende opvattingen over wat die verotte elementen zijn. De geest van onverdraagzaamheid en stigmatisering die over ons is gekomen vind ik persoonlijk erg kwalijk. Een opmerking zoals die van jou, dat ons leger een groep terroristen is omdat er veel allochtonen in zitten vind ik totaal stuitend.
Ik kan nog wel stuitender zijn. Maar we zullen jou daar niet mee lastigvallen.

Ik wacht nog even een paar maandjes met de publikatie die ik nu in elkaar aan het zetten ben

[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 02-06-2002 20:19]

pi_4418662
Maar "Nederland is vol" mag dus?

Of ligt dat er aan wie het zegt?

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 2 juni 2002 @ 20:22:14 #63
20551 zodiaque
Epibreëer.
pi_4418711
quote:
Op zondag 02 juni 2002 20:18 schreef milagro het volgende:
Maar "Nederland is vol" mag dus?

Of ligt dat er aan wie het zegt?

Wat mij betreft mag die uitspraak dubbel en dwars verboden worden. De neiging om complexe problemen in one-liners samen te vatten, vind ik ee slechte zaak. Waar dient zo'n one-liner eigenlijk voor? Ik denk dat mensen daar eens over na moeten denken.
I wasn't supposed to BE here today!
  zondag 2 juni 2002 @ 20:23:28 #64
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4418726
quote:
Op zondag 02 juni 2002 20:18 schreef Vampier het volgende:

[..]

Ik kan nog wel stuitender zijn. Maar we zullen jou daar niet mee lastigvallen.

Ik wacht nog even een paar maandjes met de publikatie die ik nu in elkaar aan het zetten ben

Laat me raden, "Memories en inzichten van 17 jaar op zolder wonen bij mijn ouders"
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_4418730
quote:
Op zondag 02 juni 2002 20:12 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Oei, wel 1 zetel.
En zon serieuze partij, ja die kan je niet vergeten nee.

Dat die %_&$% partijen het juist verpest hebben omdat ze ieder commentaar op allochtonen in de hoek Nazi duwde ontgaat je zeker?

Misschien ontgaat jou het woord 'relatief' in mijn post. De opkomst van deze partijen kwam wel als een donderslag bij heldere hemel en Nederland stond er behoorlijk door op zijn kop. Daarom zijn deze partijen zeker heel belangrijk geweest, vooral ook door wat jij ook aangeeft en wat mij juist niet is ontgaan, namelijk dat de opkomst van de CD en CP'86 heeft geleid tot een taboe op alles wat riekt naar discriminatie. Maar, zijn de linkse partijen daar schuldig aan? Dit taboe dat eind jaren tachtig is ontstaan, komt niet alleen van de zijde links Nederland. Het was een logisch gevolg van de schok die heel Nederland voelde toen bleek dat er een voedingsbodem bestond voor extreem-rechts.

Dat dit taboe uiteindelijk weer is doorbroken, is niet de verdienste van Fortuyn maar een verschijnsel dat zich reeds vanaf begin en midden jaren negentig voordeed. Bolkestein speelde hierbij een grote rol. Het taboe lijkt nu weer de andere kant op te slaan. Wie nu niet vindt dat immigratie een probleem is, wordt uitgemaakt voor naïeve en domme gans.

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_4418745
quote:
Op zondag 02 juni 2002 20:22 schreef zodiaque het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag die uitspraak dubbel en dwars verboden worden. De neiging om complexe problemen in one-liners samen te vatten, vind ik ee slechte zaak. Waar dient zo'n one-liner eigenlijk voor? Ik denk dat mensen daar eens over na moeten denken.

Ook als laat we zeggen een D'66 politicus het zegt?
pi_4418752
quote:
Op zondag 02 juni 2002 20:22 schreef zodiaque het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag die uitspraak dubbel en dwars verboden worden.

Ah dus alle uitspraken die geen doel dienen in jouw ogen moeten verboden worden?

Okay...

pi_4418770
quote:
Op zondag 02 juni 2002 20:25 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Ah dus alle uitspraken die geen doel dienen in jouw ogen moeten verboden worden?

Okay...

Vrijheid van meningsuiting heeft dus toch zijn grens... of geldt dat alleen voor bepaalde meningen van bepaalde mensen?

En als een een D'66 politicus zoiets nou gezegd had?
Zou een ieder dan hetzelfde reageren als ze dat bij een Pim Fortuyn of Janmaat gedaan hebben, vraag ik me af?

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 02-06-2002 20:28]

zondag 2 juni 2002 @ 20:28:00 #69
20551 zodiaque
Epibreëer.
pi_4418786
quote:
Op zondag 02 juni 2002 20:24 schreef milagro het volgende:
Ook als laat we zeggen een D'66 politicus het zegt?
Dan ook. Geen enkel onderscheid maken wie het zegt, 'rechts' of 'links'.
I wasn't supposed to BE here today!
pi_4418798
quote:
Op zondag 02 juni 2002 20:28 schreef zodiaque het volgende:

[..]

Dus toch tegen vrijheid van meningsuiting...

Maar waarom reageert niemand dan zo paniekerig als een D'66 politicus het zegt?

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 02-06-2002 20:29]

pi_4418805
quote:
Op zondag 02 juni 2002 20:23 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

Misschien ontgaat jou het woord 'relatief' in mijn post.

Met andere woorden het was helemaal geen succes.
quote:
De opkomst van deze partijen kwam wel als een donderslag bij heldere hemel en Nederland stond er behoorlijk door op zijn kop. Daarom zijn deze partijen zeker heel belangrijk geweest, vooral ook door wat jij ook aangeeft en wat mij juist niet is ontgaan, namelijk dat de opkomst van de CD en CP'86 heeft geleid tot een taboe op alles wat riekt naar discriminatie. Maar, zijn de linkse partijen daar schuldig aan? Dit taboe dat eind jaren tachtig is ontstaan, komt niet alleen van de zijde links Nederland. Het was een logisch gevolg van de schok die heel Nederland voelde toen bleek dat er een voedingsbodem bestond voor extreem-rechts.

Dat dit taboe uiteindelijk weer is doorbroken, is niet de verdienste van Fortuyn maar een verschijnsel dat zich reeds vanaf begin en midden jaren negentig voordeed. Bolkestein speelde hierbij een grote rol. Het taboe lijkt nu weer de andere kant op te slaan. Wie nu niet vindt dat immigratie een probleem is, wordt uitgemaakt voor naïeve en domme gans.

Dat taboe is absoluut niet in de jaren 80 onstaan maar een voortvloeisel van WOII en de Nederlandse houding daar in.
pi_4418824
quote:
Op zondag 02 juni 2002 20:26 schreef milagro het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting heeft dus toch zijn grens... of geldt dat alleen voor bepaalde meningen van bepaalde mensen?

En als een een D'66 politicus zoiets nou gezegd had?
Zou een ieder dan hetzelfde reageren als ze dat bij een Pim Fortuyn of Janmaat gedaan hebben, vraag ik me af?

Nee hoor, want als Femke Fortuyn voor tweede Hitler uitmaakt is het wel leuk, zoals we in dit topic mooi kunnen zien.
pi_4418832
quote:
Op zondag 02 juni 2002 20:28 schreef zodiaque het volgende:

[..]

Sprak hij in een one-liner....
pi_4418841
quote:
Op zondag 02 juni 2002 20:30 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Nee hoor, want als Femke Fortuyn voor tweede Hitler uitmaakt is het wel leuk, zoals we in dit topic mooi kunnen zien.

Maar stel nou es dat een Femke of een Boris had gezegd dat Nederland vol is.... hoe was er dan gereageerd?
pi_4418854
quote:
Op zondag 02 juni 2002 20:30 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Dat heeft ze niet gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')