abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4415486
Dat is dus ook kunnen zeggen dat je Fortuyn een 2e Hitler vindt.

Prachtig argument van Femke Halsema in Buitenhof.

It is much easier to be critical than to be correct.
  zondag 2 juni 2002 @ 13:59:37 #2
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_4415509
quote:
Op zondag 02 juni 2002 13:57 schreef Meneer_Aart het volgende:

Ah shit! Femke gemist !
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 2 juni 2002 @ 14:01:10 #3
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4415519
Precies!

Net zoals je mag zeggen dat Femke Halsema een domme naïeve kut is.

Waarom mochten we dan jarenlang niks zeggen van partijen als GL over de problemen veroorzaakt door allochtonen? Absolute vrijheid van meningsuiting geld blijkbaar alleen als het hun uitkomt

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_4415544
quote:
Op zondag 02 juni 2002 14:01 schreef Strolie75 het volgende:
Waarom mochten we dan jarenlang niks zeggen van partijen als GL over de problemen veroorzaakt door allochtonen? Absolute vrijheid van meningsuiting geld blijkbaar alleen als het hun uitkomt
Nee, dat is het argument niet. Door opiniemakers als bv. Theo van Gogh en Pim Fortuyn, en hier op Fok!, wordt betoogd dat vrijheid van meningsuiting het hoogste goed is (ben ik het trouwens mee eens). Dat je dus ook moet kunnen zeggen dat de islam een achterlijke cultuur is, en het politiek correcte achterwege moet laten. Soit, maar dan moet het ook kunnen dat je de Tweede Wereldoorlog aanhaalt als je het over Fortuyn hebt.

Dat ik daar zelf nooit opgekomen ben.

En dat jarenlang niks zeggen... ach, ik ben nog eens rond gaan kijken je kunt in kranten uit 1995 nog stukken vinden die uitermate negatief zijn over allochtonen en criminaliteit e.d. Daar hebben we dus Fortuyn niet voor nodig gehad.

zondag 2 juni 2002 @ 14:18:58 #5
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_4415661
Femke Halsema 2de Anna Frank
Free people own guns! Slaves do not!
pi_4415664
Met het aanhalen van WO II om daarmee een vergelijking te trekken met het gedachtengoed van PF bagatelliseer je de holocaust!

Dat is wat er zo walgelijk is aan het erbijslepen van WO II!

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 2 juni 2002 @ 14:24:21 #7
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_4415700
quote:
Op zondag 02 juni 2002 14:19 schreef milagro het volgende:
Met het aanhalen van WO II om daarmee een vergelijking te trekken met het gedachtengoed van PF bagatelliseer je de holocaust!

Vertel dat maar tegen een mevrouw die de 2de wereld oorlog niet heeft meegemaakt maar zich toch als wereld kenner ziet. Die trut moet vooral aan de macht komen en heel Nederland een terroristenstaat maken (we zijn hard op weg met bijna alleen allochtonen in het leger)

Maargoed ik geef Nederland nog 10 jaar als er niet snel iets veranderd. Een Eutopia zoals Femke shetst was er voor de allochtonen hierkwamen. Je kon je voordeur nog laten openstaan en als er een moord gepleegd was stond heel het dorp of stad op zijn kop (ja zelfs amsterdam)

Proost op de linkse rotzooi

ow en vrijheid van menigs uiting mag niet op het toneel van Femka (zo die zit)

Free people own guns! Slaves do not!
  zondag 2 juni 2002 @ 14:36:00 #8
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4415792
quote:
Op zondag 02 juni 2002 14:24 schreef Vampier het volgende:

[..]

Vertel dat maar tegen een mevrouw die de 2de wereld oorlog niet heeft meegemaakt maar zich toch als wereld kenner ziet.

Heb jij hem meegemaakt dan?
quote:
Die trut moet vooral aan de macht komen en heel Nederland een terroristenstaat maken (we zijn hard op weg met bijna alleen allochtonen in het leger)
Allochtonen in leger = terroristenstaat?
quote:
Maargoed ik geef Nederland nog 10 jaar als er niet snel iets veranderd.
10 jaar en dan wat?
quote:
Een Eutopia zoals Femke shetst was er voor de allochtonen hierkwamen. Je kon je voordeur nog laten openstaan en als er een moord gepleegd was stond heel het dorp of stad op zijn kop (ja zelfs amsterdam)
Want de meeste moorden en zware criminaliteit worden gepleegd door allochtonen, heb je gevonden waar?
quote:
Proost op de linkse rotzooi
Cheers. Wanneer ging jij nou immigreren in Amerika?
quote:
ow en vrijheid van menigs uiting mag niet op het toneel van Femka (zo die zit)
Jij wil dus absolute vrijheid van meningsuiting. Interessant. Die zit? Waarin?
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  zondag 2 juni 2002 @ 14:41:36 #9
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_4415834
quote:
Nee, dat is het argument niet.
Dat is het argument juist wel.

Want links komt hier pas mee, nu ze geen keus meer hebben, nu het hun UIT komt.

Want ga maar na, voorheen hadden ze gewoon allerlei dubieuze instanties zoals anti-discriminatie bureau's en buitenlander stichtinkjes die wel voor links een rechtzaak aanspande, en er zo voor zorgde dat de partijen vanzelf verdwenen.

Het is zelfs uitermate hypocriet dat nu links aan de andere kant van het hek zit, dat ze ineens de regels willen veranderen.

Met andere woorden, voorheen verketterde we iedereen en alles die iets negatiefs zei over onze geliefde allochtonen, en nu rechts de macht heeft, en we niet meer te pas en te onpas iedereen die ons dwarszit kunnen vergelijken met hitler, wordt vrijheid van meningsuiting ineens het grootste goed.

Zeer schijnheilig. Het had mevrouw halsema gesierd als ze dit gezegd had toen ze aangetreden was als kamerlid.

Nu zit er een vies bijsmaakje aan.

Jij geeft er blijk van om met die redenering mee te gaan, want jij Strollie75's argument mag volgens jou geen argument heten.

Het prototype van de verliezer, die de regels die em zo lang gediend hebben toen'ie de macht had, nu ineens wil veranderen, omdat'ie de macht niet meer heeft.

Te zielig voor woorden.

&lt;signature here&gt;.
pi_4415843
quote:

Maar het is wel absolute vrijheid van meningsuiting, waar Theo van Gogh de linkse kerk zo graag mee om de oren slaat.
pi_4415848
quote:
Op zondag 02 juni 2002 14:42 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Maar het is wel absolute vrijheid van meningsuiting, waar Theo van Gogh de linkse kerk zo graag mee om de oren slaat.

Jij hebt Theo duidelijk niet begrepen..
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 2 juni 2002 @ 14:46:07 #12
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4415864
quote:
Op zondag 02 juni 2002 14:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is het argument juist wel.

Want links komt hier pas mee, nu ze geen keus meer hebben, nu het hun UIT komt.

Want ga maar na, voorheen hadden ze gewoon allerlei dubieuze instanties zoals anti-discriminatie bureau's en buitenlander stichtinkjes die wel voor links een rechtzaak aanspande, en er zo voor zorgde dat de partijen vanzelf verdwenen.

Leuk. anti-discriminatie dubieus.
quote:
Het is zelfs uitermate hypocriet dat nu links aan de andere kant van het hek zit, dat ze ineens de regels willen veranderen.
Eh, 'links' wil de regels niet veranderen. LPF wilde dat.
quote:
Met andere woorden, voorheen verketterde we iedereen en alles die iets negatiefs zei over onze geliefde allochtonen, en nu rechts de macht heeft, en we niet meer te pas en te onpas iedereen die ons dwarszit kunnen vergelijken met hitler, wordt vrijheid van meningsuiting ineens het grootste goed.
Als jij denkt dat F. Halsema met deze opmerking pleit voor onbeperkte vrijheid van meningsuiting heb je er niets van begrepen.
quote:
Zeer schijnheilig. Het had mevrouw halsema gesierd als ze dit gezegd had toen ze aangetreden was als kamerlid.

Nu zit er een vies bijsmaakje aan.

Jij geeft er blijk van om met die redenering mee te gaan, want jij Strollie75's argument mag volgens jou geen argument heten.

Het prototype van de verliezer, die de regels die em zo lang gediend hebben toen'ie de macht had, nu ineens wil veranderen, omdat'ie de macht niet meer heeft.

Groen Links? De macht hebben? Of.. de regels veranderen? Je begrijpt het geloof ik niet helemaal.
quote:
Te zielig voor woorden.
Vandaar ook dit lange epistel van jouw hand.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_4415897
quote:
Op zondag 02 juni 2002 14:43 schreef milagro het volgende:

[..]

Jij hebt Theo duidelijk niet begrepen..

Nou, vertel me dan maar waarin niet.

Hij vindt ten eerste dat niemand aangeklaagd zou moeten worden voor zijn mening, dus ook Melkert en Rosenmöller niet. Maar hij strijdt, evenals Fortuyn, wel tegen de linkse kerk die volgens hem debat over allochtonen onmogelijk maakte door continu met het haat-artikel enz. te komen. Hij is voorstander van absolute vrijheid van meningsuiting. Maar vindt het wel mooi (al zou hij idealiter zien dat niemand aangeklaagd wordt) dat Melkert en Rosenmöller aangeklaagd worden vanwege de beruchte vergelijkingen. Best, zegt Femke Halsema, dan moeten we alles kunnen zeggen, dat bijv. de islam een achterlijke cultuur is, maar dan moeten we dus óók kunnen zeggen dat Fortuyn hetzelfde is als Le Pen o.i.d.

pi_4415902
quote:

Wel jammer dan, dat de vriendjes van mevrouw Halsema naar de rechter rennen als iemand 'eigen volk eerst' zegt.
  zondag 2 juni 2002 @ 14:52:40 #15
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_4415906
quote:

Daar gaat het niet om..
Wat zij probeert te zeggen is dat ALS er absolute vrijheid van meningsuiting komt dat je dan ook dat soort dingen mag zeggen..
Absolute vrijheid van meningsuiting betekent nl. ook dat je mag zeggen dat Adolf H. goed werk heeft verricht in WO2..Hoe ziek dat dan ook is..
Absolute vrijheid van meningsuiting zal de "leefbaarheid" absoluut niet ten goede komen.
-
  zondag 2 juni 2002 @ 14:53:23 #16
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_4415912
quote:
Op zondag 02 juni 2002 14:52 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wel jammer dan, dat de vriendjes van mevrouw Halsema naar de rechter rennen als iemand 'eigen volk eerst' zegt.

Omdat absolute vrijheid van meningsuiting niet geldt in Nederland kan je dat soort dingen gewoon doen
-
pi_4415931
quote:
Op zondag 02 juni 2002 14:52 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is imho overdreven, maar daar is zij het dus ook niet mee eens. Dat Janmaat in de cel is gezet omdat hij zei dat Nederland vol was vindt zij ook onterecht (en ik ook). Op dat punt ging ze mee met Theo van Gogh, en ik denk dat dankzij Fortuyn de meeste mensen nu wel van mening zijn dat 'de linkse kerk' zich destijds misdragen heeft (op oudgedienden als bv. Ed van Thijn na dan). Dat is de waarde van Fortuyn geweest. Maar als je dus absolute vrijheid van meningsuiting wilt, moeten vergelijkingen met Hitler ook kunnen.

[Dit bericht is gewijzigd door Meneer_Aart op 02-06-2002 14:56]

pi_4415935
quote:
Op zondag 02 juni 2002 14:53 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Omdat absolute vrijheid van meningsuiting niet geldt in Nederland kan je dat soort dingen gewoon doen

Dat was allang duidelijk, ik vind het grappig dat mensen die zelf voor beperking van de vrijheid van meningsuiting waren nu zelf keihard tegen de door hunzelf gestelde grenzen aanknallen.
pi_4415952
quote:
Op zondag 02 juni 2002 14:42 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Theo praat natuurlijk wel vanuit de positie van iemand die al een paar keer is aangeklaagd omdat hij zijn vrijheid van meningsuiting op de proef stelde.

Tot de aanklacht van Spong en Hammerstein was nog geen enkel lid van de linkse kerk dat genoegen deelachtig geworden.

zondag 2 juni 2002 @ 15:00:51 #20
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_4415976
quote:
Op zondag 02 juni 2002 14:55 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat was allang duidelijk, ik vind het grappig dat mensen die zelf voor beperking van de vrijheid van meningsuiting waren nu zelf keihard tegen de door hunzelf gestelde grenzen aanknallen.

Hmm..Niet mee eens..
Ze zegt het niet vanuit haar standpunt..
Ik denk dat zij het bedoelde als "Als er absolute vrijheid van meningsuiting geldt mag je ook zeggen dat Pimmie een 2de Hitler was.." En gelijk heeft ze natuurlijk.
-
pi_4415977
quote:
Op zondag 02 juni 2002 14:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Theo praat natuurlijk wel vanuit de positie van iemand die al een paar keer is aangeklaagd omdat hij zijn vrijheid van meningsuiting op de proef stelde.

Tot de aanklacht van Spong en Hammerstein was nog geen enkel lid van de linkse kerk dat genoegen deelachtig geworden.

Ok. En zoals hij dat prachtig vindt, en jij (ik kan me dat goed voorstellen), zo vind ik het eigenlijk wel mooi dat Van Gogh's argument nu wordt omgedraaid min of meer ten nadele van hemzelf en de mensen die vinden dat vrijheid van meningsuiting absoluut moet zijn, maar wel 'demonisering' roepen over de vergelijkingen.
  zondag 2 juni 2002 @ 15:09:26 #22
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_4416038
quote:
Want de meeste moorden en zware criminaliteit worden gepleegd door allochtonen, heb je gevonden waar?
Gut, jij leeft prettig in je kaasstolpje ofzo?

Volgens mij is het ALGEMEEN BEKEND dat buitenlanders IN VERHOUDING BOVENGEMIDDELD crimineel zijn.

Typisch dat jij dat niet WENST te geloven.

quote:
Groen Links? De macht hebben? Of.. de regels veranderen? Je begrijpt het geloof ik niet helemaal.
Ja, ik begrijp het prima. Itt tot andere mensen, die in een droomwereldje leven.

Jij ontkent ronduit hoe 'verlinkst' de maatschappij is.

Als het zo gelijk op gegaan zou zijn, kun jij dan uitleggen waarom ons land wel kilo's instanties kent die zich inspannen voor allochtonen (bv. vluchtelingen werk) en GEEN organisaties die pleiten voor bv. de repatriering van allochtonen?

Zonder in te gaan op de inhoud van deze denkbeelden mag gesteld worden dat van het ene type er zat zijn in NL, van het andere type 0.

Maar volgens jou heeft dat daar vast niks mee te maken.

Dat is jou goedkope line of arguments. FORMEEL heeft de overheid niet toegegeven dat buitenlanders bovengemiddeld crimineel zijn, dus volgens jou is het niet zo.

Dat je het nou in elke krant leest, boeie.

FORMEEL, is ons land niet vol met op z'n minst schimmige links georienteerde stichtinkjes, dus volgens jou is het niet zo.

Dat we ondertussen in de krant kunne lezen dat milieu stichtingen daadwerkelijk boeren afpersen, boeie.

Op de FOK frontpage stond laatst een artikel over een school vis festijn wat afgelast werd, omdat anders de milieu beweging rotzooi kwam schoppen.

Maar voor jou, officieel is het niet zo, dus boeie.

Die mentaliteit hadden ze in de Sovjet Unie ook.

Ohja, mocht je de neiging niet kunnen onderdrukken hier op te reageren, doe dan eens je best, ipv copy en one-liner commentaar.

&lt;signature here&gt;.
  zondag 2 juni 2002 @ 15:13:01 #23
272 R@b
No-nonsens
pi_4416068
quote:

Femke Halsema is dan ook een hele grote domme kut* die er weinig van begrijpt.

Fortuyn heeft namelijk gezegd dat aanzetten tot haat, en oproepen tot geweld hier buiten moet vallen.

Zeggen dat iemand de Tweede Hitler is impliceert dat die figuur zo snel mogelijk uit de weg moet worden geruimd, want welk normaal denkend mens wil er een nieuwe Hitler?. (Volkert van der G. kennelijk niet, want die luisterde teveel naar die linkse ophitserij)

* vrijheid van meningsuiting

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 02-06-2002 15:15]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_4416079
quote:
Op zondag 02 juni 2002 15:13 schreef R@b het volgende:

[..]

Femke Halsema is dan ook een hele grote domme kut* die er weinig van begrijpt.

Fortuyn heeft namelijk gezegd dat aanzetten tot haat, en oproepen tot geweld hier buiten moet vallen.

Theo van Gogh gaat verder dan Fortuyn en daar gaat ze op in.
  zondag 2 juni 2002 @ 15:16:14 #25
272 R@b
No-nonsens
pi_4416093
quote:
Op zondag 02 juni 2002 15:14 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Theo van Gogh gaat verder dan Fortuyn en daar gaat ze op in.

Dan moet ze Van Gogh een Tweede Hitler noemen, domme gans dat wijf.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')