abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89785103
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:32 schreef Deliah het volgende:
Is je studie ook in zeven jaar te doen als je er 32 uur per week naast werkt?
Waarom zou je 32 uur per week werken als student? :')
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_89786092
Wegens het hebben van een 'voltijd'-baan (voltijd is wel 40 uur) en ernaast willen studeren.
Men kan prima in zijn vrije tijd studeren. Ik zie niet wat daar mis mee is.
pi_89787332
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 23:08 schreef Deliah het volgende:
Wegens het hebben van een 'voltijd'-baan (voltijd is wel 40 uur) en ernaast willen studeren.
Als je naast je studie 32 uur per week wil werken moet je niet gaan zeiken dat je langer over je studie doet en het kabinet daar een einde aan wil maken.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_89795995
Waarom heeft het kabinet een recht daar een einde aan te maken? Krijgt de universiteit soms 6000 euro per student per jaar van de overheid die deze per student die te lang gestudeerd heeft niet zal krijgen? (Als dat het geval is zal de universiteit daar dan niet ook minder van merken als het gaat om personen die toch al meer betalen dan dat ze afnemen?)

Mensen die zoveel werken krijgen geen studiefinanciering en betalen meer voor hetgeen dat ze afnemen. Dus waar zitten die kosten die het rechtvaardigen om deze mensen zoveel extra te laten betalen?

Het probleem zit hem niet in het langer studeren dan een student die voltijd bezig is met zijn studie.
pi_89796559
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 23:08 schreef Deliah het volgende:
Maar als jij een voltijdbaan hebt, dan hoeft de maatschappij er toch niet voor op te draaien als jij iets anders wilt gaan doen?
pi_89796721
Wat kost de langstudeerder de maatschappij?

De maatschappij schijnt er sowieso niet voor op te draaien of je nu wel of geen baan hebt.
pi_89797364
De tu vergeet even te melden hoeveel de staat per jaar bij elke student bijlegt denk ik.
pi_89797424
quote:
Universiteiten worden ook voor studenten maar gefinancierd voor het aantal jaren dat het curriculum nominaal duurt.
  zaterdag 11 december 2010 @ 11:59:37 #159
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89797473
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:55 schreef grindfreakje het volgende:
De tu vergeet even te melden hoeveel de staat per jaar bij elke student bijlegt denk ik.
Ja maar dat geld dat komt niet bij de langstudeerder persoonlijk terecht.

Dat wordt in het onderwijs gestoken, waar andere studenten dan gebruik van maken, en de langstudeerder niet, hij is immers niet op college.

Weet hier niet het fijne van.
pi_89816770
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:24 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

Maar als jij een voltijdbaan hebt, dan hoeft de maatschappij er toch niet voor op te draaien als jij iets anders wilt gaan doen?
Wellicht, wellicht niet.

Heeft iemand de kosten/baten cijfers van studenten paraat ?
Als in - hoeveel kost een student, en hoeveel levert deze de maatschappij op gedurende de rest van zijn/haar leven ? Neem naast zaken als belastingbetalen ook maatschappelijk nut (bijv. een arts) of esthetische waarde (bijv. een muzikant) mee.

Want laten we praktisch zijn - als iemand die zijn studie afrondt, hoe lang dat dan ook duurde, de maatschappij gemiddeld een paar ton meer oplevert dan deze studie gekost heeft EN daarnaast ook nog eens een bijdrage levert aan de wetenschap, gezondheidszorg of schoonheid van het leven... waar zeuren we dan over ?

[ Bericht 7% gewijzigd door MisterSqueaky op 11-12-2010 22:21:17 ]
  zaterdag 11 december 2010 @ 22:27:21 #161
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89817200
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:14 schreef MisterSqueaky het volgende:

. waar zeuren we dan over ?
Soberzo die enge preoccupatie met ' ergens voor op moeten draaien' :{w
pi_89819683
Lol, ben ik even blij dat ik mijn extra HBO opleiding in Belgie volg (max. 400,- per jaar) :D
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_89820689
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 22:27 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Soberzo die enge preoccupatie met ' ergens voor op moeten draaien' :{w
Ach, dat is wel begrijpelijk vind ik. Je hebt immers hard gewerkt voor je belastingcenten, en als een ander daarvan profiteert is het wel logisch dat je wil dat die ander ook iets bijdraagt aan de maatschappij en niet alleen maar loopt te innen.

Maar als zo iemand van de E 10 die jij inlegt een paar jaar later E 100.000 heeft gemaakt en daarnaast ook nog met een spoedoperatie het leven van je kinderen heeft gered zou ik je wel een zeur vinden als je zou gaan klagen dat hij hetzelfde trucje niet met maar E 5 had gedaan ;)

En laat het er nou op lijken dat dat precies is wat het kabinet doet....

[ Bericht 2% gewijzigd door MisterSqueaky op 12-12-2010 00:22:24 ]
  zondag 12 december 2010 @ 13:43:16 #164
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89831257
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 00:17 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Ach, dat is wel begrijpelijk vind ik. Je hebt immers hard gewerkt voor je belastingcenten, en als een ander daarvan profiteert is het wel logisch dat je wil dat die ander ook iets bijdraagt aan de maatschappij en niet alleen maar loopt te innen.

Maar als zo iemand van de E 10 die jij inlegt een paar jaar later E 100.000 heeft gemaakt en daarnaast ook nog met een spoedoperatie het leven van je kinderen heeft gered zou ik je wel een zeur vinden als je zou gaan klagen dat hij hetzelfde trucje niet met maar E 5 had gedaan ;)

En laat het er nou op lijken dat dat precies is wat het kabinet doet....
Precies!
pi_89833230
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:44 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Waarom zou je 32 uur per week werken als student? :')
Je moet het toch goed voor mekaar hebben, dikke auto, mooie kleren en al die extra luxe rommel :)
pi_89834973
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 14:43 schreef shintek het volgende:

[..]

Je moet het toch goed voor mekaar hebben, dikke auto, mooie kleren en al die extra luxe rommel :)
Precies. Wil je als student iets *teruggeven* aan de maatschappij die jou zo ruimhartig steunt - en dus zorg je er voor dat de overheid veel loonbelasting en btw over je aankopen kan heffen...
is het volgens sommigen weer niet goed...
pi_89835005
Terechte klacht. Ik was erbij, en het was om te huilen. Nep protest. Heb mijn tomaten maar aan zwervers gegeven.
pi_89836068
Je verhaal is wat onsamenhangend. In het begin vind je studenten laf omdat ze niet protesteren en op t eind zeg je dat studenten tenminste nog protesteren.
Bij het protest in Nijmegen pakte ook een 'niet ingeplande' student de microfoon die allemaal inhoudelijk debiele stemmingsmakende dingen zei. Jammer dat zulke mensen menen de studenten te moeten vertegenwoordigen.
  zondag 12 december 2010 @ 16:08:06 #169
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_89836294
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 11:57 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Eerst zeg je dat er niks aan de hand is dat niemand genaaid wordt, en als ik keihard aantoon dat ik wel genaaid wordt ben ik een lul die ineens denkt dat ie een uitzondering is?

Was ik maar een uitzondering. Maar dat ben ik niet, en dat is er waarom er zo 'gejankt' wordt.

Zou je de baby-boomers eens moeten horen als we retro actief hippie-zijn gaan belasten met een boete van 3000 euro.

Ik wilde dat geld gebruiken voor een gap year, gaat mooi niet door nu.
Dit dus, die kanker overheid maar een beetje cash innen, en nu mogen wij plotseling ons OVERAL scheel voor betalen.

Ik hoop dat er in Den Haag het volgende Stockholm event plaatsvindt, want die lui slopen Nederland. (en dan heb ik het niet alleen over het onderwijs)
pi_89841233
quote:
[img]1s.gif [/img]Op zaterdag 11 december 2010 11:55 schreef grindfreakje het volgende:
quote:
Universiteiten worden ook voor studenten maar gefinancierd voor het aantal jaren dat het curriculum nominaal duurt.
Wat kost de langstudeerder de maatschappij?
In andere woorden van een andere universiteit:

quote:
... De universiteit heeft daar ook financieel belang bij, want ze ontvangt voor langstudeerders - ook nu al - geen cent van de overheid. Het kabinet wil budget wat de universiteit al niet krijgt, tóch weghalen. Het kabinetsvoorstel heeft niets van doen met kwaliteit of studierendement, het is een botte bezuiniging van 370 miljoen per jaar op het hoger onderwijs.
UvT steunt protest tegen kabinetsplan 'langstudeerders'.
Dus als mensen besluiten te gaan werken en hun studie zelf te gaan financieren kosten ze niets of nauwelijks iets extra als ze er daardoor langer over doen. En doordat ze werken krijgt de overheid zelfs inkomsten van ze, die vermoedelijk een stuk hoger zullen zijn na het afronden van de studie.
pi_89841354
Ach niemand levert de maatschappij wat op volgens knetterrechts.

buitenlanders, studenten, Roma en gehandicapten zijn allemaal tuig die niets opleveren en eigenlijk vergast moeten worden zoals in de goede oude tijd volgens knetterrechts :r
kiek m goan, kut
pi_89842955
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:28 schreef NewKidsTurbo het volgende:
Ach niemand levert de maatschappij wat op volgens knetterrechts.

buitenlanders, studenten, Roma en gehandicapten zijn allemaal tuig die niets opleveren en eigenlijk vergast moeten worden zoals in de goede oude tijd volgens knetterrechts :r
Ach jongetje toch.

Wou je een mening van een rechts iemand horen.

- Roma moeten zich meer aanpassen naar de heersende levenstijlen in Nederland en zelf zorgdragen dat ze meer met het systeem mee draaien, is het niet goedschiks dan maar onder dwang.
- Gehandicapten moeten vanuit de maatschappij een goede en waarschijnlijk nog betere optie en begeleiding krijgen om volwaardig mee te kunnen draaien, velen doen dat anderen willen het graag.
- Buitenlanders moeten cultureel assimileren (tuurlijk mogen ze wat eigens behouden) en anders opdonderen.
- Studenten moeten studeren en liefst niet met teveel extra jaren.
pi_89842994
Ik zit nu in Amerika voor een halfjaartje uitwisseling en ik heb nog nooit zo hard gestudeerd in mijn leven. Mijn studie in NL is een eitje.

Plus, mensen betalen hier 43K per jaar aan studiegeld. Waarom zeuren jullie nog?
  zondag 12 december 2010 @ 19:19:21 #174
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89843197
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:13 schreef Gamesua het volgende:
Ik zit nu in Amerika voor een halfjaartje uitwisseling en ik heb nog nooit zo hard gestudeerd in mijn leven. Mijn studie in NL is een eitje.

Plus, mensen betalen hier 43K per jaar aan studiegeld. Waarom zeuren jullie nog?
In NL is de belastingdruk hoger.
En..
Als je in Amerika geen 43 K of een IQ van 180 (en iemand die dat ook opmerkt!) hebt, ben je gedoemd om voor eeuwig ' ya want fries with that' te zeggen.

Misschien komt Michael Moore nog wel even op bezoek..
pi_89843452
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:19 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

In NL is de belastingdruk hoger.
En..
Als je in Amerika geen 43 K of een IQ van 180 (en iemand die dat ook opmerkt!) hebt, ben je gedoemd om voor eeuwig ' ya want fries with that' te zeggen.

Misschien komt Michael Moore nog wel even op bezoek..
IQ hoger dan 180...

Dat zijn er in Amerika ook maar hooguit 300.
  zondag 12 december 2010 @ 19:32:29 #176
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89843695
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:25 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

IQ hoger dan 180...

Dat zijn er in Amerika ook maar hooguit 300.
Daarom.
pi_89845797
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:12 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

Ach jongetje toch.

Wou je een mening van een rechts iemand horen.

- Roma moeten zich meer aanpassen naar de heersende levenstijlen in Nederland en zelf zorgdragen dat ze meer met het systeem mee draaien, is het niet goedschiks dan maar onder dwang.
- Gehandicapten moeten vanuit de maatschappij een goede en waarschijnlijk nog betere optie en begeleiding krijgen om volwaardig mee te kunnen draaien, velen doen dat anderen willen het graag.
- Buitenlanders moeten cultureel assimileren (tuurlijk mogen ze wat eigens behouden) en anders opdonderen.
- Studenten moeten studeren en liefst niet met teveel extra jaren.
En nu de vraag: waarom ? Zeker met de studenten is wat ze uiteindelijk opleveren gemiddeld waarschijnlijk nog altijd veel meer dan ze kosten. Waarom moet de deal *nog* beter ?

NB: Ik zeg waarschijnlijk omdat ik geen cijfers heb. Wie wel ;) ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')