Wel vers zijn en niet uit blik of bij de slager uit het koelvak vandaan .quote:
Ik schop ongetwijfeld mensen tegen hun schenen als ik dit zeg, maar voor even snel is Unox echt best een prima snert. Zelfgemaakte sowieso lekker maar ik vraag me af of je 'simpel' een lekkere snert kunt maken.quote:Op maandag 6 december 2010 16:45 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wel vers zijn en niet uit blik of bij de slager uit het koelvak vandaan .
1) het is doch, dawgquote:Op maandag 6 december 2010 16:43 schreef Stokstaart het volgende:
De recepten die ik tegenkom zijn allemaal vrij ingewikkeld om te maken, of kosten je minstens 3 dagen aan sudderen , ontbenen, garen, stoven, aanbraden etc.
Heeft iemand hier een recept liggen voor een eenvoudige dog lekkere erwtensoep ?
Dus niet een met een waslijst aan ingrediėnten .
Bij voorbaat dank .
Ik ken de recepten en weet de regels aangaande het maken van een goede erwtensoep . Toch vraag ik me af of er niet ergens eigenwijze rakkers zijn die een vereenvoudigde versie hebben samengesteld die niet onder doet voor een slowcooker .quote:Op maandag 6 december 2010 16:46 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik schop ongetwijfeld mensen tegen hun schenen als ik dit zeg, maar voor even snel is Unox echt best een prima snert. Zelfgemaakte sowieso lekker maar ik vraag me af of je 'simpel' een lekkere snert kunt maken.
Dog . Like wtf iddquote:Op maandag 6 december 2010 16:48 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
1) het is doch, dawg
2) het simpelste recept heeft te maken met een blikopener
3) het normale recept heeft geen 3 dagen nodig heur
4) ik maak altijd des ochtendsch het volgende, opdat het des avondsch klaar is:
-500 gr gewassen spliterwten opzetten met 2 liter water
-1 stuk spek erin plus een karbonade (met bot!)
-wachten tot het schuimt, schuim afscheppen
-2 preien, 1 winterwortel, 1 knolselderij en 2 uiten in stukjes toevoegen en evt. groentenbouillonblokjes
-6 uur laten sudderen (mag ook 8 uur of 5,75)
-spek en vlees eruit halen, in stukjes snijden en terug de pan in
-bosje bladselderij erin
-rookworst in stukjes erin
Klaar. Kost in totaal nog geen half uurtje echt werk (snijden) en voor de rest op je krent zitten of iets nuttigs doen
Het vlees zit er ook in (vandaar de opmerking dat je karbonade MET bot moet nemen) om het zooitje te binden. Zonder vlees kan wel, maar dan is het geen snert en qua structuur (iets) anders dan de snert as-we-know-it..quote:Op maandag 6 december 2010 16:48 schreef Allure_ het volgende:
Dit vraag ik mij ook af.
Kun je het vlees er niet gewoon uit laten of smaakt het dan niet meer?
Rookworst die jij lekker vindt...quote:Op maandag 6 december 2010 16:52 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Heb je nog een suggestie aangaande de rookworst die er door heen gaat ?
Ja, die ene gemaakt van speciaal gemasseerde grijsblauwe Lombardijse prijsbiggen.quote:Op maandag 6 december 2010 16:52 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dog . Like wtf idd![]()
Dit klinkt inderdaad wel haalbaar . Heb je nog een suggestie aangaande de rookworst die er door heen gaat ?
Maken dan!quote:Op maandag 6 december 2010 17:04 schreef -moppie- het volgende:
en nu heb ik zin in zelfgemaakte snert
5 literquote:Op maandag 6 december 2010 17:24 schreef Stokstaart het volgende:
Oke die 2 recepten lijken wel wat op elkaar dus moet lukken iets in elkaar te flansen .
Hoe groot moet die pan ongeveer zijn zodat alles er makkelijk in past ?
Uhhh "de grote soeppan" zoals die in een gemiddelde pannenset zit gebruik ik altijd. Misschien is dat de 5 liter zoals hierboven.quote:Op maandag 6 december 2010 17:24 schreef Stokstaart het volgende:
Oke die 2 recepten lijken wel wat op elkaar dus moet lukken iets in elkaar te flansen .
Hoe groot moet die pan ongeveer zijn zodat alles er makkelijk in past ?
Ja...ik:quote:Op maandag 6 december 2010 16:43 schreef Stokstaart het volgende:
Heeft iemand hier een recept liggen voor een eenvoudige doch lekkere erwtensoep ?
Bij voorbaat dank .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |