Van allesquote:Op donderdag 29 maart 2012 23:20 schreef hugsy33 het volgende:
Waar is er al op gezocht?
Op mecvs.net zit een drukbezocht forum met mensen die ook veel verstand van zaken hebben. Zeker n bezoekje waard.
Nee nooit een slaaponderzoek gehad. Wel echos van mijn maag/en buik. Daarnaast gastroscopie, endoscopie en cystoscopie. Ben dus wel al redelijk binnenstebuiten gekeerdquote:Op donderdag 29 maart 2012 23:30 schreef hugsy33 het volgende:
Heb je wel eens een slaaponderzoek gehad bv?
Zijn je organen gecheckt?
Dingen als lupus, lyme, hiv?
Ah ok. Het is sowieso goed om alles te checken! Heb even naar lyme gekeken maar de meeste symptomen heb ik niet, lupus nog minder en hiv durf ik niet te checkenquote:Op donderdag 29 maart 2012 23:37 schreef hugsy33 het volgende:
Nee lyme is bij iedereen anders(heb t zelf al 5jr), hiv en lupus is niet waarschijnlijk hoor maar dat is wel n deel van het rijtje dat ze uit horen te zoeken.
Het gezondheidscentrum geeft tips per mail?quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kreeg een mail van het gezondheidscentrum dat ik me moet laten testen op de volgende dingen: volledig bloedbeeld, ijzer, transferrine, creatinine, natrium, kalium, leverfunctie (ALAT, ASAT, GGTP, Alk fosfatase, Bilirubine), glucose, TSH, FT4, vitamine B12, vitamine D, CRP, BSE.
Sorry, ik bedoel het vermoeidheidscentrumquote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:00 schreef Like-a-Bunny het volgende:
[..]
Het gezondheidscentrum geeft tips per mail?
Ik ben zelf overigens ook geen steek verder gekomen en heb ook geen idee welke vervolgstap ik moet nemen.
Nou ja, ik ben wat sceptisch geworden over dit soort centra. Ik ben zelf in Nijmegen geweest en heb daar buiten de diagnose een ontzettend slechte ervaring gehad. Over Lelystad heb ik helaas ook negatieve dingen gehoord, maar ze kiezen zo te horen in ieder geval de biomedische insteek i.p.v. de psychische (CGTquote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Sorry, ik bedoel het vermoeidheidscentrumvoor de intake moet ik mijn bloed laten onderzoeken zodat ze daar een goed beeld van hebben
misschien ook iets voor jou?
Klinkt allemaal enorm herkenbaar. Ga inderdaad eens op mecvs.net kijken, bezoek het forum, post je verhaal daar. De klachten die jij hebt zijn wel vrij typisch voor mensen met ME namelijk. Welk vermoeidheidscentrum heb je het trouwens over?quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:18 schreef MaJo het volgende:
*kick*
Toch maar eens mijn verhaal hier posten. Ik loop al jarenlang met ernstige vermoeidheidsklachten en het wordt alleen maar erger. Al als kind kon ik tot diep in de middag slapen en nog steeds slaap ik makkelijk 16 uur achter elkaar en ben ik dan nog doodop. Ik heb al vele onderzoeken gehad, onder andere bij de internist, en een paar jaar geleden zijn ze erachter gekomen dat ik een Vitamine B12 difficientie heb. Hiervoor krijg ik regelmatig prikken in mijn been. Ik dacht dat de oplossing eindelijk gevonden wasMaar nee
De prikken helpen voor geen meter en ik word maar moeier en moeier. Momenteel werk ik 32 uur in de week en op mijn vrije dag en in het weekend lig ik het grootste deel van de dag te slapen. Hoewel ik vroeger van uitgaan hield kan ik dat nauwelijks meer opbrengen. Eens in de zoveel weken ga ik een avond stappen maar ik herstel er maar niet van, ik blijf moe
Ik zag dat er een vermoeidheidscentrum bestaat en daar heb ik me nu aangemeld. Hopelijk wordt er nu een keer echt iets gevonden.
Nog wat verdere info: ik heb ook last van depressies (slik ik medicijnen voor) en ik ben gediagnosticeerd met ADD (slik ik geen medicijnen meer voor). Ook heb ik prikkelbaar darmsyndroom. Allemaal dingen die niet echt meehelpen met de moeheidMaar ik heb het gevoel dat die ernstige moeheid ergens anders vandaan komt. Iemand nog tips/ideeën?
hiv is beter behandelbaar als je d'r vroeg bij bent, kun je d'r nog lang en gelukkig mee leven. Geen flauw idee of het voor jou nodig is om te testen. Maar als je ook maar een vermoeden hebt kun je er best zo snel mogelijk bij zijn.quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah ok. Het is sowieso goed om alles te checken! Heb even naar lyme gekeken maar de meeste symptomen heb ik niet, lupus nog minder en hiv durf ik niet te checken
Ik kreeg een mail van het gezondheidscentrum dat ik me moet laten testen op de volgende dingen: volledig bloedbeeld, ijzer, transferrine, creatinine, natrium, kalium, leverfunctie (ALAT, ASAT, GGTP, Alk fosfatase, Bilirubine), glucose, TSH, FT4, vitamine B12, vitamine D, CRP, BSE.
Ik heb al tientallen malen bloed laten prikken maar wel goed om eens een compleet beeld te krijgen
Vervelend dat je geen positieve ervaring ermee hebt. Ik weet totaal niet wat ik kan verwachten maar ik ben in ieder geval uitgenodigd voor een intake. Ik ga zo naar de huisarts voor een doorverwijzing en een bloedprikformulierquote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:44 schreef Like-a-Bunny het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben wat sceptisch geworden over dit soort centra. Ik ben zelf in Nijmegen geweest en heb daar buiten de diagnose een ontzettend slechte ervaring gehad. Over Lelystad heb ik helaas ook negatieve dingen gehoord, maar ze kiezen zo te horen in ieder geval de biomedische insteek i.p.v. de psychische (CGT).
Ik heb al een beetje rondgekeken en zal er later ook mijn verhaal posten. Wel fijn om eindelijk een beetje herkenning te vinden in plaats van de reactie die ik meestal krijg. "Ach je bent een beetje moe en gewoon lui". Nou nee, ik ben kapot moequote:Op zondag 1 april 2012 11:05 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Klinkt allemaal enorm herkenbaar. Ga inderdaad eens op mecvs.net kijken, bezoek het forum, post je verhaal daar. De klachten die jij hebt zijn wel vrij typisch voor mensen met ME namelijk. Welk vermoeidheidscentrum heb je het trouwens over?
http://www.mecvs.net/modu(...)b-tid-1-pid-803.html
Lees ook dat eens door en kijk hoeveel van jouw klachten je daarin herkent.
Kijk dan even het eerste filmpje dat ik poste, dat gaat zover ik heb uit kunnen vinden over Lelystad en klinkt toch weer positief. Misschien dat ik dat ook nog eens moet proberen.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:17 schreef MaJo het volgende:
Het centrum waar ik het over heb zit in Lelystad trouwens. Check ook: www.vermoeidheidscentrum.nl
Thanks. Veel over gelezen maar fijn om het op beeld te hebben.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:17 schreef Biancavia het volgende:
Deze video gaat over een recente grote doorbraak in het ME/CVS onderzoek. Rituximab schakelt de B-cellen van het immuunsysteem tijdelijk uit, wat bepaalde patiënten beter maakte of zelfs genas. ME/CVS zit dus niet 'tussen de oren', maar is een immuunziekte. Dit filmpje mag niet worden opgevat als 'promotie' van het medicijn bij ME/CVS. Het onderzoek zit nog in een heel vroege fase en Rituximab is een medicijn dat aanzienlijke gevaren inhoudt. Meer onderzoek is nodig.
Ik ga het filmpje zo even kijkenquote:Op woensdag 4 april 2012 20:20 schreef Like-a-Bunny het volgende:
[..]
Kijk dan even het eerste filmpje dat ik poste, dat gaat zover ik heb uit kunnen vinden over Lelystad en klinkt toch weer positief. Misschien dat ik dat ook nog eens moet proberen.
En je zult het vast al eens gedaan hebben, maar vergelijk je klachten eens met de Canadese criteria m.b.t. ME -> http://www.mecvs.net/module-Info-view-pid-117.html
Voor mijzelf is dat het gene geweest dat me deze richting ingeduwd heeft omdat het lijkt alsof ze mijn lijstje met klachten gekopieerd hebben.
Dat is ook het lastige met symptomen checken, zoveel symptomen kunnen ook wijzen op andere dingenquote:Op woensdag 4 april 2012 23:24 schreef Like-a-Bunny het volgende:
Reken jezelf alleen niet te rijk op zo'n lijstje, want alleen al de ziekte van Lyme veroorzaakt een soortgelijke lijst en is ontzettend lastig op te sporen.
Hier vind je wat ervaringen met Lelystad trouwens:
http://www.mecvs.net/Forum-viewtopic-t-1900-start-1500.html
Ik ben 29 en het wordt steeds erger dus dat lijkt me bij mij niet van toepassingquote:Op woensdag 4 april 2012 23:30 schreef xzaz het volgende:
Mij hebben ze ook getest, had soort van zelfde symptonen. Ze dachten aan bloedarmoede maar uiteindelijk was het gewoon de puberfase. Ging bij mij ook weer snel over.
Post hoc ergo propter hoc?quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:17 schreef Biancavia het volgende:
Rituximab schakelt de B-cellen van het immuunsysteem tijdelijk uit, wat bepaalde patiënten beter maakte of zelfs genas. ME/CVS zit dus niet 'tussen de oren', maar is een immuunziekte.
Dat zekerquote:
Bijna leeftijdsgenoot (30)quote:Op donderdag 5 april 2012 00:05 schreef MaJo het volgende:
Ik ben 29 en het wordt steeds erger dus dat lijkt me bij mij niet van toepassing
Dat is ook wat ik dacht, immuunssyteem uitschakelen om te genezen?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |