abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89580165

Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining

Linkje naar het vorige deel:

Deze OP is hier te vinden

[ Bericht 3% gewijzigd door Crazy-M op 06-12-2010 11:25:05 ]
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 6 december 2010 @ 11:22:11 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_89580351
ik heb geprobeert een foto van Noes tussen de anderen te zetten, kun je de OP nog aanpassen? ff kijken of dat goed gaat zo
stormy waters...
sailin'
pi_89580439
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:22 schreef Belana het volgende:
ik heb geprobeert een foto van Noes tussen de anderen te zetten, kun je de OP nog aanpassen? ff kijken of dat goed gaat zo
Hij staat erbij :)
Had gedaan via Open nieuw deel knopje :@
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
  maandag 6 december 2010 @ 11:26:11 #4
24188 Belana
kloon van belana
pi_89580461
ik had het pas gewijzigd nadat je m geopend had hoor. Nu moeten er alleen meer foto's bij :D
stormy waters...
sailin'
pi_89580589
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:26 schreef Belana het volgende:
ik had het pas gewijzigd nadat je m geopend had hoor. Nu moeten er alleen meer foto's bij :D
o ok :P
jammer dat de sneeuw weg is.

Heb dit jaar nog geen goede foto van sam in de sneeuw kunnen maken :'(
Maar zodra weer sneeuw ligt komt die eraan :)
Ik luister NL-Talig
  maandag 6 december 2010 @ 11:40:31 #6
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_89580852
TerugVindPuppies
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 6 december 2010 @ 11:44:36 #7
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
  maandag 6 december 2010 @ 11:46:01 #8
24188 Belana
kloon van belana
pi_89581049
heej dat moet vanaf nu een kerstfoto zijn hoor oh-oh :P
stormy waters...
sailin'
  maandag 6 december 2010 @ 11:46:29 #9
176471 oh-oh
pi_89581061
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:46 schreef Belana het volgende:
heej dat moet vanaf nu een kerstfoto zijn hoor oh-oh :P
Die heb ik nog nie :P
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_89581407
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:46 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Die heb ik nog nie :P
op zoek naar de kerstman dan :P
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:44 schreef GimmeGore het volgende:
Wat een gaaf pakje!

[ afbeelding ]
Wel gave ogen :)

en is het al een wolf geluidje of nog niet ? :P
Ik luister NL-Talig
  maandag 6 december 2010 @ 12:31:25 #11
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_89582537
Enige geluid wat er tot nu toe uit gekomen is, was gepiep toen ze vannacht een "enge droom" had en gejank toen ze alleen voor de deur van de slaapkamer zat

Ze heeft duidelijk verlatingsangst. Maar dat is niet zo heel vreemd natuurlijk.
pi_89582628
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:31 schreef GimmeGore het volgende:
Enige geluid wat er tot nu toe uit gekomen is, was gepiep toen ze vannacht een "enge droom" had en gejank toen ze alleen voor de deur van de slaapkamer zat

Ze heeft duidelijk verlatingsangst. Maar dat is niet zo heel vreemd natuurlijk.
Dromende honden O+
Altijd zo grappig als ze dan slapen en gekke geluiden maken ofzo :P
Ik luister NL-Talig
pi_89583896
Ah, gevonden :)

Ik gooi er ook een terug-vind-fotootje in!

Diep in slaap

"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 6 december 2010 @ 13:41:29 #14
176471 oh-oh
pi_89584794
O+ Oh Puckje O+
( Groucho Marx )
  maandag 6 december 2010 @ 14:20:03 #15
24188 Belana
kloon van belana
pi_89586213
nu wil ik ook een puckje O+
stormy waters...
sailin'
  maandag 6 december 2010 @ 16:46:07 #16
24188 Belana
kloon van belana
pi_89592304
ben rassen aan het bekijken en deze vind ik leuk zeg O+

de slowaakse staande hond

stormy waters...
sailin'
pi_89593038
quote:
Op maandag 6 december 2010 16:46 schreef Belana het volgende:
ben rassen aan het bekijken en deze vind ik leuk zeg O+

de slowaakse staande hond

[ afbeelding ]
Een jachthond ,ja leuk kan Noes nog wat van leren :P
Hij drijft en zij blokt.

Bemerkte je nog verschil in ontwikkeling of gehoorzaamheid toen ze met haar broertje was ?
  maandag 6 december 2010 @ 18:12:46 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_89595574
Nee, haar broertje is niet verder of minder ver of wat dan ook. Ja, hij is minder zindelijk ;)
Alleen is Ben geen trekker aan de lijn, maar met het tuig gaat dat nu met Noes ook veel beter. Ik geef haar als het kan ook de 2 meter lijn nu en dat gaat best lekker.

heb jij nou alleen herplaatsers zeeeend?
stormy waters...
sailin'
pi_89597228
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:20 schreef Pedroso het volgende:
M'n broer en familie (vrouw en 2 kinderen) komen zo deze kant op. Ze wonen in dezelfde flat (ook bovenste etage) en mogen het huis niet in. Ze moeten nog kijken hoe ze de hond uit het huis krijgen, die zit er dus nog in. Niemand mag de flat in schijnbaar.
De schrik zit er goed in daar in ieder geval.
Lijkt me verschrikkelijk, voor zowel de hond als de baasjes.
(crosspost uit: explosie in Alphen aan de Rijn)

Die mensen hebben inmiddels wel contact met dierenarts die de dieren eruit moet halen (als het veilig is verklaard)
Ik luister NL-Talig
  maandag 6 december 2010 @ 19:48:13 #20
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_89599729
Hier zijn jullie gebleven!

Mooie oogjes van Nordy O+.
Sleeping Puck O+.
8} Chico <O) 8} O+.

Onze eerste jachttraining bij meneer Mart zit er weer op. Dit is onze derde leraar en weer is het helemaal anders. Niet alleen het niveau, maar ook de manier van lesgeven.

We gaan in het begin heel veel lijnen lopen zoals dat heet. Dus in een rechte lijn op een dummy afrennen, en ophalen, onderweg stoppen, eerst terugkomen en dan pas ophalen en dat soort dingen. En app`el-oefeningen. Netjes op elkaar wachten, blijven zitten en niet geheel onbelangrijk... los in het bos. Klinkt als een <O)-rijmpje, maar toch wel bittere ernst. Niet alleen tijdens het apporteren, maar ook als ze moet wachten.

Onderweg naar het veld begon het al te kriebelen in onze buikjes. In de mijne omdat ik het toch wel spannend vond om weer met Lara aan de slag te gaan... en haar daar weer los te laten. Bij Lara, omdat ze donders goed in de gaten had waar we onderweg naartoe waren en ze de hele weg uit het raam heeft zitten staren.

Goed... daar aangekomen hebben we kennis gemaakt met ons nieuwe groepje. Waar maar liefst 5 retrievers in zitten, 4 Labrador Retrievers en een Flatcoated Retriever. Een Labrador zat vorig jaar ook in mijn groep en de Flatcoat zat in de groep voor ons EN in de werkgroep. Nummer 7 was aan de late kant, maar gelukkig... die had ook een staande hond bij. En wat voor een... Lara was gelijk helemaal gefocud op zijn hond... ook een Duitse Staande Langhaar. Ze konden het gelijk goed vinden samen en de baasjes vonden het ook wel leuk om nog een Langhaar in de groep te hebben.

Lara deed haar bekende Ussain Bolt sprintjes bij het vooruit sturen. Die was zo snel terug, dat degene na mij niet eens in de gaten had dat ze al haar dummy had opgehaald. En ze deed het geweldig... bospad oversteken, nog eentje, door de sloot in het kreupelhout banjeren. Ze apporteerde als de beste.

Ze kan ook nog steeds als de beste ontsnappen. Ze zat los in het bos naast me te wachten tot de rest klaar was. Ik aai haar over haar bolletje dat ze zo netjes bleef wachten. Voor haar was dat een trigger om toch maar eens rond te snuffelen en dan niet op haar eigen plek... nee HUP zo het bos in en ik gelijk er achter aan. Op een 20 meter van het pad vandaan, stond ze tot haar schouders in een konijnen- of vossenhol te snuiven.

Dat was dus niet de bedoeling. Ze kwam niet op bevel, maar aangezien ze sneller door de bramenstruiken rent dan ik, zei ik dat ze eerst moest gaan zitten. En dat deed ze ook *O*. Toen riep ik haar voor en ook dat deed ze netjes *O* *O*. Dus uiteindelijk was ze wel het allerbraafste hondje op dat moment.

Misschien koos ze er ook wel voor om maar snel bij mij te komen, omdat er een bramentak van anderhalve meter in haar staart, poten en vacht vast zat. Dan kon ik die er tenminste uit trekken, en zat ik met een doorn in mijn vinger.

In de groep hebben we nu twee verschillende niveaus van baasjes en hondjes, maar tijdens deze eerste les hebben we al weer heel veel geleerd en trekt dat niveauverschil wel snel weg. Wij hebben deze week in ieder geval genoeg inspiratie opgedaan om weer lekker te oefenen.

Tot slot wat mooie plaatjes van een slapende Lara. We hebben de vulling van de Fatboy aangevuld, die vond ze ineens veel intressanter dan haar eigen kussen [wat overigens ook bijgevuld is].

Kiekeboe:

Pootje:

Derde ooglid:
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_89601607
quote:
Op maandag 6 december 2010 18:12 schreef Belana het volgende:
Nee, haar broertje is niet verder of minder ver of wat dan ook. Ja, hij is minder zindelijk ;)
Alleen is Ben geen trekker aan de lijn, maar met het tuig gaat dat nu met Noes ook veel beter. Ik geef haar als het kan ook de 2 meter lijn nu en dat gaat best lekker.

heb jij nou alleen herplaatsers zeeeend?
Nee, haar broertje is niet verder of minder ver of wat dan ook
Gaat het toch hardstikke goed,het is altijd een aardige graadmeter om te zien hoe een ander het er vanaf brengt.
Tijdens georganiseerde wandelingen prijs ik mijzelf altijd gelukkig met mijn spul ,als ik zie hoe ze erbij lopen ten opzichte van anderen .
Gedachte die ik vast houd op dagen dat het wat moeizamer gaat en je meer moet corrigeren .

Ja het zijn allemaal honden met minimaal twee tot drie vorige eigenaren .
Wat betreft de Good,the Bad and the Ugly :
Het ligt nog complexer ,1 is mijn eigendom (de jongste ) daar heb ik de papieren van, de andere twee vang ik op/ onderhoud ik sinds oktober 2007.
Ik kan gaan pushen dat gaat ten koste van,ze zijn niet de jongste meer en je hebt er een hoop werk aan om ze in deze conditie te houden.
Mijn teef is niet gesteriliseerd omdat ze na haar derde pas kwam ,(hoe vroeger des te beter ) en de dierenarts het afraadde gezien haar geestelijke toestand toendertijd.
Dat betekend wel dat als ze loops is je haar en de reu uit elkaar moet houden .
Die twee weken apart is meestal al een flinke terugval .
Rust roest bij HD dus te weinig lopen betekend mobiliteitsproblemen.
Krijg ik de kans loop ik dubbel,oudjes samen of teven samen .
Door een jongere hond blijven die ander ook jong dus het liefste te gelijk
Discussies ga ik niet meer aan met de eigenaar die wil niet, we maken er gewoon het beste van .
Ze zijn elf en twaalf dat is al heel netjes voor een Duitser .
Kan zomaar voorbij zijn .
Komt bij dat er epilepsie optreed zo nu en dan ,dus zo min mogelijk spanningen en zo min mogelijk veranderingen .
...en zo zijn er nog wel wat hobbels ,maar tot nu toe maken we van elke dag een feest.

Voor dit avontuur had ik een reu :

Die raakte echter verlamd op 6 jarige leeftijd door cervicale spondylose,alle zenuwen door vanaf de 12e wervel ,dan houd het op voor een sporthond van bijna 50 kilo daar zet je geen karretje onder .

Persoonlijke voorkeur gaat uit naar een reu ,veel gemakkelijker in de omgang.
Maar we zien wel wat op ons pad komt,

[ Bericht 1% gewijzigd door zeeeend op 06-12-2010 20:27:10 ]
  maandag 6 december 2010 @ 20:27:26 #22
24188 Belana
kloon van belana
pi_89601990
jeetje joh, das een hele toestand, wat fijn dat ze bij jou een liefdevol huis hebben!

Ik heb inmiddels ook wel door dat reuen makkelijker zijn :D Het zijn toch pinnige tantes he de dames ;) Ik kan me zo voorstellen dat er hier ooit een reu bijkomt :Y
Maar voorlopig niet uiteraard, laat Noes eerst maar eens 1,5 of 2 zijn minimaal.
En steriliseren, dat wil ik ook zo snel mogelijk doen, want fokken wil ik niet en een loopse hond heb ik niet zo'n zin in ieder half jaar.

het is inderdaad wel fijn vergelijken hoor, ik snap wat je bedoelt. Noes doet het ook best goed, ze is ten slotte nog geen 5 maanden.
Ik ben heel blij met de tip over het tuig in ieder geval!
stormy waters...
sailin'
pi_89603285
[dubbel]

[ Bericht 99% gewijzigd door zeeeend op 06-12-2010 20:47:10 (Correctie) ]
pi_89603386
quote:
Op maandag 6 december 2010 20:44 schreef zeeeend het volgende:
Vrouwen zijn veel grotere jagers ,die moeten toch voor het nageslacht zorgen.
Mannen zijn mooi en makkelijk.
Ik heb die twee teven in het begin uit elkaar moeten halen ,dat ging om positie.
Jongste viel uit een hinderlaag aan,had ze beter niet kunnen doen
Het moest uit mijn tenen komen om ze los te krijgen ,opoe had er vermoord .
Het was op een veldje vlakbij de dierenarts dus opoe vast gezet jongste bij de dierenarts afgeleverd en toen opoe opgehaald in de stromende regen.
Die was nog steeds boos :D ,totaal niet onder de indruk dat ze achtergelaten was .
Opoe thuis gebracht en toen de jongste opgehaald ,die mocht heel rustig binnen komen van opoe .
Ze hoefde maar te kijken,er is ook nooit meer wat gepasseerd tussen die twee.
Met mijn overleden reu en die langhaar was er wel vaker hommeles ,hoop herrie maar weinig wol.
Die gaven zich veel sneller gewonnen ,vonden het allang best.
  maandag 6 december 2010 @ 21:04:44 #25
24188 Belana
kloon van belana
pi_89604714
dat zag ik dus gisteren ook zoiets, Noes die gata maar door terwijl Ben het op een gegeven moment wel goed vind :D
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')