quote:
Op maandag 6 december 2010 18:33 schreef sigme het volgende:[..]
Welkom Seiramu!
Ik zie in je fotoboek dat je al even bezig bent en al veel resultaat geboekt hebt

.
Succes met de laatste beetjes! Wil je vertellen hoe je dat eerste stuk voor elkaar gekregen hebt? En wat eet je zoal op een dag en wat wíl je eten op een dag (niet de hoeveelheid calorieën dus, maar echt wat je eet)?
Thanks! Ja, ben erg trots op wat ik heb bereikt. Ik wil nog een paar kg afvallen maar eigenlijk ben ik nu al tevreden.
Ik begon eerst met gezonder en minder eten zonder te sporten en na een maand begon ik met sporten (in het begin 2 - 4x in de week, nu 3 - 4x in de week). Cardio en gewichtheffen. Het belangrijkste van mijn 'dieet' ('dieet' en niet dieet want eigenlijk ik het gewoon een hele nieuwe levenswijze lol) is geweest dat ik me niet te veel onthoud heb van ongezonde dingetjes en 5 - 6x per dag eet. Hierdoor blijft mijn stofwisseling goed werken en grijp ik niet snel naar ongezonde dingetjes (eetbuien blijven ook weg). Na 6 uur probeer ik niets te eten maar soms komt het voor dat ik om 7 of 8 uur ook iets eet (als ik laat thuis ben bijvoorbeeld). Ik probeer altijd rond de 1400 - 1800 te zitten.
Ik eet in de ochtend altijd 2 sneetjes brood (allinson) met kaas, pindakaas, jam, hagelslag, smeerkaas, nutella en noem maar op. Soms met een glas melk of chocolademelk erbij (cornflakes eet ik ook wel eens, hoeft niet eens Special K van Kellogs te zijn).
In de middag eet ik mandarijntjes of andere fruit + beetje dezelfde soort boterham als in de ochtend + nog iets extra zoals koekjes, pepernoten of chocolade ofzo (iets ongezonds dus maar soms kan het ook een salade zijn of een soepje).
's Avonds eet ik eigenlijk alles van aardappelen, vis of brocolli tot kip met rijst. Ik zorg er wel voor dat ik kleine porties eet. Daarnaast eet ik het velletje van die kip bijvoorbeeld niet op (veel vet...). Als ik tussendoor te veel heb gegeten eet ik meestal alleen soep + salade

.
Ik drink voor de rest veel water, soms fristi-achtige drankjes etc. maar geen cola of fanta (cola drink ik al sinds m'n 12e niet meer want ik vind het vies

).
Ik heb trouwens net ontbeten (een uur geleden ofzo): 2x Allinsonbrood met pindakaas op beiden sneetjes brood. Daanaast een glas melk. Naar school neem ik een boterham met kaas mee en twee mandarijntjes

.