abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 november 2011 @ 23:27:08 #251
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_104059146
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 23:14 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Het lijkt me dat je die krantenknipsels niet zonder reden met je meedraagt. Misschien wist Ploegstra meer dan zijn vrouw denkt en werd hij al geruime tijd bedreigd en gevolgd en wist hij ook wie daar achter zat. Die krantenberichten kunnen ook een stille hint zijn, zodat mensen die zijn spullen weten bij wie ze moeten zijn in het geval hem iets zou overkomen.

Maargoed, waarom dan een krantenbericht en niet gewoon een papiertje met zijn naam erop ergens verstopt in zijn auto. En zaten die krantenberichten niet in zijn portemonnee waar wel andere dingen uit waren gepakt?
Klopt, dit zou ook erop kunnen duiden dat de dader deze krantenberichten in de portemonnee heeft gedaan om zo de politie op een dwaalspoor te zetten.

Als Herman deze zelf wel had meegenomen,dan lijkt het mij erop dat hij bang was voor zijn schoonvader. En mocht er iets gebeuren,dan wist de politie in iedergeval ervan.

Het verbaasd me wel dat de politie uitging van zelfmoord.
Paardelul !!!
pi_104059223
Die vrouw zou zelf toch wel contact hebben gezocht met de redactie van Peter om te vragen deze zaak op te lossen?
pi_104059253
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 23:27 schreef Anno2012 het volgende:

[..]

Klopt, dit zou ook erop kunnen duiden dat de dader deze krantenberichten in de portemonnee heeft gedaan om zo de politie op een dwaalspoor te zetten.

Als Herman deze zelf wel had meegenomen,dan lijkt het mij erop dat hij bang was voor zijn schoonvader. En mocht er iets gebeuren,dan wist de politie in iedergeval ervan.

Het verbaasd me wel dat de politie uitging van zelfmoord.
Inderdaad. Zo van: Lekker makkelijk, dan zijn we er snel van af, want zo op het eerste oog kunnen we niks met deze zaak dus het is hopeloos. :')

Maar vooral die bloedsporen negeren.
pi_104059277
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 23:29 schreef Toad het volgende:
Die vrouw zou zelf toch wel contact hebben gezocht met de redactie van Peter om te vragen deze zaak op te lossen?
Denk dat hij gewoon vaker getipt wordt over opmerkelijke zaken.
pi_104059333
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 23:29 schreef Toad het volgende:
En wat wil je daarmee zeggen? Er werd gezegd dat ze een kaart had gestuurd of iets dergelijks naar Peter waarin ze zei dat ze jaloers was op slachtoffers die wel duidelijkheid kregen.
pi_104059460
Als het Ploegstra was die met z,n koffer langs de weg stond, wordt de zaak er niet makkelijker op. Denk ook niet dat deze zaak opgelost gaat worden.
pi_104059491
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 23:31 schreef Mercer het volgende:

[..]

En wat wil je daarmee zeggen?
Nou ja, er worden nogal wat vragen gesteld rond haar persoon in dit topic; beetje de insinuatie of ze wel alles vertelt..
pi_104059596
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 23:34 schreef WethouderHekking het volgende:
Als het Ploegstra was die met z,n koffer langs de weg stond, wordt de zaak er niet makkelijker op. Denk ook niet dat deze zaak opgelost gaat worden.
Inderdaad, maar er zijn kleine bloedsporen gevonden in de auto, een busje traangas en de auto stond nog in de Drive-stand met de sleutel in het stopcontact. Waarom zou je je auto op zo'n manier neerzetten om vervolgens met een koffer midden op de weg te gaan staan?

Ooit gedacht aan de optie dat Herman eventueel naar die plek toe is gelokt d.m.v. die 'poeptelefoon' ( :') ), vervolgens ter plaatse al in de bosjes oid opgewacht werd en uit zijn auto gesleurd om vervolgens ergens anders (vul maar in) ...?

Die parkeerplaats ligt in ieder geval op een 200 meter van Nummer Een, waar hij met die vrouw afsprak. Het is ook wel heel toevallig dat hij uitgerekend op díe plek verdwenen is.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2011 23:41:29 ]
  zondag 6 november 2011 @ 23:40:19 #259
349538 Anno2012
pi_104059719
Het is naar mijn mening in iedergeval duidelijk dat Herman is omgelegd. In opdracht van zijn schoonvader,of de man van zijn minnares.
Maar dit zal net zoiets zijn als met Holleeder, er is geen hard bewijs dat holleeder achter de liquidaties zit. Terwijl wel alles erop wijst.
Paardelul !!!
pi_104059771
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 23:37 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Inderdaad, maar er zijn kleine bloedsporen gevonden in de auto, een busje traangas en de auto stond nog in de Drive-stand met de sleutel in het stopcontact. Waarom zou je je auto op zo'n manier neerzetten om vervolgens met een koffer midden op de weg te gaan staan?

Er is maar persoon die dit bij de politie heeft aangegeven, misschien om de politie op een dwaalspoor te zetten.
pi_104059782
Dat verhaal met die koffer langs de weg, dat is gelul. Wie had dat de wereld in geholpen?
Je verlaat je auto, portomonnee op de grond geld eruit, bloed in de auto, busje traangas op de vloer, en vervolgens ga je met je koffer langs de Duivelhoekseweg staan. :X
  zondag 6 november 2011 @ 23:46:01 #262
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_104059948
quote:

Die parkeerplaats ligt in ieder geval op een 200 meter van Nummer Een, waar hij met die vrouw afsprak. Het is ook wel heel toevallig dat hij uitgerekend op díe plek verdwenen is.
Zo toevallig is dat niet, want hij reed daar doorheen op weg naar huis (van die sportschool). Zijn collega reed namelijk dezelfde weg in omgekeerde richting toen hij van Ploegstra's vrouw begreep dat ze haar man miste. Overigens, was dat een kwartier nadat hij eigenlijk thuis had moeten zijn, of heb ik dat verkeerd begrepen? (Lijkt mij erggg snel om dan iemand te gaan bellen).
  zondag 6 november 2011 @ 23:46:55 #263
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_104059986
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 23:42 schreef Mercer het volgende:
Dat verhaal met die koffer langs de weg, dat is gelul. Wie had dat de wereld in geholpen?
'Een getuige had verklaard' enz.
pi_104060060
quote:

[..]

Ooit gedacht aan de optie dat Herman eventueel naar die plek toe is gelokt d.m.v. die 'poeptelefoon' ( :') ), vervolgens ter plaatse al in de bosjes oid opgewacht werd en uit zijn auto gesleurd om vervolgens ergens anders (vul maar in) ...?

Dat is ook wel een idee, zeker omdat het nummer van die poeptelefoon bekend was.
Maar gebruikte hij hem na die bedreigingen nog dan ?
pi_104060067
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 23:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]'Een getuige had verklaard' enz.
Was wel interessant geweest om te weten wie dat was.
pi_104060104
Ik heb ook zo mijn vraagtekens bij die vrouw.
Iedereen weet van zijn reputatie en hij heeft selfs een bijnaam, en zij wist helemaal totaal van niks?
Verder keam ze nogal vaag over. Als je erachter komt dat je man je al jarenlang berdriegt.... Dan zit je daar toch niet zo rustig, bijna lachend te vertellen wat voor geweldige vaderen man hij was ?
Geen woede, maar ook geen intens verdriet.

Je zou bijna denken dat pa en dochter samen gezorgd hebben dat manlief voorgoed is verdwenen.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_104060297
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 23:46 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Zo toevallig is dat niet, want hij reed daar doorheen op weg naar huis (van die sportschool). Zijn collega reed namelijk dezelfde weg in omgekeerde richting toen hij van Ploegstra's vrouw begreep dat ze haar man miste. Overigens, was dat een kwartier nadat hij eigenlijk thuis had moeten zijn, of heb ik dat verkeerd begrepen? (Lijkt mij erggg snel om dan iemand te gaan bellen).
Het is wel toevallig dat hij op dat specifieke stuk onderweg gestopt is, aangezien dat niet echt een logische route is om van zijn fitness naar IJzendijke te rijden. (Ok het kan dat dat zijn 'route' was)
Via die kant had hij nog een groot stuk door pikzwarte polder moeten rijden (een veel gunstiger plaats om iets uit te halen met iemand dan langs de kant van een weg waar regelmatig auto's langs komen).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2011 23:56:31 ]
pi_104060399
Broers Herman Ploegstra denken aan moord
Bron: Omroep Zeeland.nl 20-02-11

IJZENDIJKE – De broers van de vermiste Herman Ploegstra uit IJzendijke vermoeden dat hun broer is vermoord. Dat vertelden de broers vrijdag in het tv-programma Tros Vermist. Herman Ploegstra wordt sinds 26 oktober 2010 vermist.
Ploegstra is op die avond voor het laatst gezien op de parkeerplaats bij fitnesscentrum Way of Life in Breskens. Toen hij niet thuis kwam, sloeg zijn vrouw alarm. Na een zoekactie werd de auto van Herman teruggevonden bij het terrein van Rijkswaterstaat langs de Duivelshoekseweg tussen Breskens en Nummer Een.
Speculaties
Over de verdwijning wordt veel gespeculeerd. In Vermist laat broer Jan weten dat hij zelfdoding uitsluit. Ploegstra zou in de weken voor de verdwijning erg bang zijn geweest. Ook heeft hij enkele jaren geleden een kogel onder zijn ruitenwisser gevonden.
Aruba
Ploegstra schijnt al eens tegen zijn broers te hebben gezegd dat hij ‘naar Aruba zou vertrekken als het hem te heet onder de voeten werd’. Hij doelde hier volgens de broers op de buitenechtelijke relaties die hij er op na hield. In de uitzending deden de broers van Herman een oproep aan hun broer om een teken van leven te geven.
Onderzoek
Eind november is het politie-onderzoek naar Ploegstra vastgelopen. Ploegstra werkte als kraanmachinist en was lid van de vrijwillige brandweer. Hij heeft een vrouw en een dochter
pi_104060555
En dan nog pakt de politie de zaak nauwelijks serieus aan, hoeveel verdachte omstandigheden moeten er wel niet zijn ?
  maandag 7 november 2011 @ 00:02:25 #270
349538 Anno2012
pi_104060582
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 23:54 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Het is wel toevallig dat hij op dat specifieke stuk onderweg gestopt is, aangezien dat niet echt een logische route is om van zijn fitness naar IJzendijke te rijden. (Ok het kan dat dat zijn 'route' was)
Via die kant had hij nog een groot stuk door pikzwarte polder moeten rijden (een veel gunstiger plaats om iets uit te halen met iemand dan langs de kant van een weg waar regelmatig auto's langs komen).
Wellicht is hij door die audi gedwongen om te stoppen , wat ook kan verklaren dat hij over die paaltjes heeft gereden en zo geparkeerd stond. Het lichaam is vervolgens meegenomen in de audi,die een getuige rond dat tijdstip zag langsrijden met een snelheid van 200km/h.

Maar dit zijn maar aannames.
Paardelul !!!
pi_104060627
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 00:02 schreef Anno2012 het volgende:

[..]

Wellicht is hij door die audi gedwongen om te stoppen , wat ook kan verklaren dat hij over die paaltjes heeft gereden en zo geparkeerd stond. Het lichaam is vervolgens meegenomen in de audi,die een getuige rond dat tijdstip zag langsrijden met een snelheid van 200km/h.

Maar dit zijn maar aannames.
Wat is er met die paaltjes dan? Dat heb ik even gemist.
pi_104060794
Tros vermist feb 2011 vanaf 25:00 over Ploegstra.
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1063470
  maandag 7 november 2011 @ 00:10:04 #273
349538 Anno2012
pi_104060858
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 00:04 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Wat is er met die paaltjes dan? Dat heb ik even gemist.
Ik dacht dat hij daarover heen was gereden. Maar kan ook zijn dat ik me heb vergist,weet het ook niet meer zeker.

Edit: klopt wel.

''de auto is daarbij over 2 terugverende bermpaaltjes gereden''
http://www.peterrdevries.nl/nieuws/zondag-in-onze-uitzending/
@ 04:43
Paardelul !!!
pi_104060955
Hij was door de grasberm over twee bermpaaltjes gereden wat erop leek dat hij nogal ruwweg tot stoppen werd gedwongen.
pi_104061101
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 00:13 schreef WethouderHekking het volgende:
Hij was door de grasberm over twee bermpaaltjes gereden wat erop leek dat hij nogal ruwweg tot stoppen werd gedwongen.
Beetje vreemd dat de politie dan in eerste instantie uitgaat van zelfdoding. Niks wijst daarop. En waarom zou iemand eerst naar zijn wekelijkse kick-boks lessen gaan om zich vervolgens van kant te maken? Als je zo depressief bent ga je toch niet naar de sportschool man.

Ik kan er sowieso met mijn verstand niet bij dat ze de zaak 'uitgerechercheerd' hebben. De perfecte moord bestaat toch niet? Zeker niet onder déze omstandigheden. Er zijn legio aanwijzingen en diverse motieven voor diverse mensen, maar de grootste amokmaker is nooit als verdachte gehoord. :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2011 00:19:31 ]
pi_104061239
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 23:54 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Dat is de snelste route van Breskens naar IJzendijke hoor. Dus dat is zeker wel logisch. :)
Counting all the assholes in the room, Well I'm definitely not alone.
AFCA, Can't be stopped!
Rammstein über alles.
pi_104061290
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2011 00:22 schreef DerMeister het volgende:

[..]

Dat is de snelste route van Breskens naar IJzendijke hoor. Dus dat is zeker wel logisch. :)
Je hebt gelijk. Ik had trouwens wel verwacht dat jij op dit topic zou reageren.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2011 00:26:27 ]
pi_104061407
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 00:24 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik had trouwens wel verwacht dat jij op dit topic zou reageren.
Jij bent ook bekend in Zeeuws-Vlaanderen? :P
AFCA, Can't be stopped!
Rammstein über alles.
pi_104061513
Trouwens ik verwacht niet dat ze hem nu op korte termijn zullen vinden. En ik vond het wel heel erg toevallig dat er indirect een link is met Heijboer. Waarschijnlijk wordt dit zo'n zelfde verhaal. Constant afvragen wat er aan de hand zou kunnen zijn, waar hij is, maar nooit kunnen vinden.
AFCA, Can't be stopped!
Rammstein über alles.
pi_104061613
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2011 00:27 schreef DerMeister het volgende:

[..]

Jij bent ook bekend in Zeeuws-Vlaanderen? :P
Ja en ik weet ook wel wie je bent. Spannend he. ;)
pi_104061737
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 00:33 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Ja en ik weet ook wel wie je bent. Spannend he. ;)
Dan ben ik best benieuwd wie jij bent!
AFCA, Can't be stopped!
Rammstein über alles.
pi_104061790
quote:
7s.gif Op maandag 7 november 2011 00:38 schreef DerMeister het volgende:

[..]

Dan ben ik best benieuwd wie jij bent!
Ik ga mijn identiteit niet op Fok! bekend maken, sorry. ;)
pi_104061899
Herman heeft een nieuw leven aangenomen als kapiteintje op de foks, eind goed al goed! _O_
pi_104061948
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2011 00:44 schreef Mercer het volgende:
Herman heeft een nieuw leven aangenomen als kapiteintje op de foks, eind goed al goed. _O_
Maak je me nu uit voor schuinsmarcheerder? ;)

Nee hoor, ik heb wel wat beters te doen dan de godganse dag op een kraanmachine via mijn poeptelefoon een kapstertje uit Terneuzen te bellen. :D

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2011 00:45:26 ]
  maandag 7 november 2011 @ 00:55:58 #285
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_104062224
Het had ook die minnares kunnen zijn omdat hij zijn vrouw niet wilde verlaten voor haar.
pi_104064520
Ik vind wel dat er eigenlijk weinig rekening met vrijwillige verdwijning is gehouden.
pi_104065334
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 23:42 schreef Mercer het volgende:
Je verlaat je auto, portomonnee op de grond geld eruit, bloed in de auto, busje traangas op de vloer, en vervolgens ga je met je koffer langs de Duivelhoekseweg staan. :X
~:)
pi_104066192
Vaag verhaal. Er zijn niet zo heel veel aanknopingspunten. Al die mensen die er bij betrokken zijn lijken een vrij open kaart te spelen.
pi_104066954
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 08:08 schreef Tompsen het volgende:
Ik vind wel dat er eigenlijk weinig rekening met vrijwillige verdwijning is gehouden.
Sorry, maar met je paspoort thuis en geen geld opgenomen kom je niet ver. En waarom zou je je auto (met bloedsporen) op zo'n rare manier daar parkeren. Geen vliegveld of iets in de buurt.
  maandag 7 november 2011 @ 12:58:39 #290
349538 Anno2012
pi_104071608
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 08:08 schreef Tompsen het volgende:
Waarom?
Paardelul !!!
pi_104074186
Ik vind het trouwens ook wel iets te toevallig dat er al 2 "lovers" van die Suzanne op ongeveer dezelfde manier zijn verdwenen.
pi_104074500
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 14:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik vind het trouwens ook wel iets te toevallig dat er al 2 "lovers" van die Suzanne op ongeveer dezelfde manier zijn verdwenen.
Mwah, aangezien die andere man 6 jaar na hun relatie pas verdwenen was zie ik niet echt een directe link. Het zegt misschien wel iets over het wereldje waarin ze zich bevindt (haar vader lijkt me ook wel een dubieus figuur als je zo die verhalen hoorde).

Interessante aflevering verder, ik hou wel van zulke mysterieuze zaken. Een vrijwillige verdwijning lijkt me gezien de feiten en omstandigheden uitgesloten. Dat zijn vrouw zo rustig was begrijp ik wel. Het is al een jaar geleden en ze is er in de tussentijd achter gekomen dat hij haar regelmatig bedroog. Grote kans dat ze de relatie anders sowieso beëindigd had en vooral voor haar dochtertje wil weten wat er gebeurd is.

Ik ben benieuwd naar de tips die binnenkomen en of we nog een vervolg op het verhaal te horen krijgen. De kans dat hij nog leeft lijkt me overigens zeer minimaal.
  maandag 7 november 2011 @ 15:59:53 #293
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_104077952
PeterRdeVPeter R. de Vries

De ervaring leert trouwens dat de meest waardevolle tips 1 a 2 dagen na de uitzending pas binnenkomen... ik ben optimistisch!

4 hours ago

Het blijkt nu dat er nog iemand iets gezien heeft bij de plek waar de auto van Herman Ploegstra leeg is aangetroffen....

4 hours ago

Ruim 60 reacties op reportage over verdwijning Herman Ploegstra, waaronder een handvol zeeeeer interessante! Druppelt nog steeds binnen...

4 hours ago

http://twitter.com/#!/PeterRdeV

Gaat spannend worden :P
pi_104078090
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 14:21 schreef Devz het volgende:

[..]

Mwah, aangezien die andere man 6 jaar na hun relatie pas verdwenen was zie ik niet echt een directe link. Het zegt misschien wel iets over het wereldje waarin ze zich bevindt (haar vader lijkt me ook wel een dubieus figuur als je zo die verhalen hoorde).
Je haalt de dames door elkaar.
Suzanne = de minnares van wie beide minnaars spoorloos zijn verdwenen.
Sandra = de echtgenote en de dochter van de dubieuze vader.
8)7 kun je het allemaal nog volgen? ;)
pi_104078313
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 16:03 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

Je haalt de dames door elkaar.
Suzanne = de minnares van wie beide minnaars spoorloos zijn verdwenen.
Sandra = de echtgenote en de dochter van de dubieuze vader.
8)7 kun je het allemaal nog volgen? ;)
Hehe, je hebt gelijk. Maar goed, het was nog steeds 6 jaar na hun relatie dat haar andere minnaar verdween.
pi_104087025
Ik vind die vader met dochter het meest verdacht overkomen.
Vrouw komt erachter dat haar man haar al maanden bedriegt (zo niet jaren). Hij heeft zelfs een bijnaam. Ze is dus de "lacher" van het dorp. Ik kan me voorstellen dat ze zich enorm in de zeik genomen voelt. Iedereen wist het!
Ze huilt uit bij vader die schoonzoon al niet zo mag. Hij praat op haar in en samen komen ze tot de conclusie dat manlief beter kan verdwijnen.
Ze beramen samen een plan....

Zoiets..
Of heb ik te veel misdaadromans gelezen?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_104093296
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 19:25 schreef Injetta het volgende:
Ze beramen samen een plan....
Zoiets..
Of heb ik te veel misdaadromans gelezen?
Hoogstens weet ze wat meer dan dat er uitkomt, maar dat ze samen met haar vader een complot heeft gesmeed, dat lijkt mij een kleine kans. Ik vind het ook geen goed motief, je man die vreemd gaat. Maar, een schoonzoon die heeft gezorgd dat zijn schoonpa zoveel dagen in de bak zit. Een collega die zorgt dat je huwelijk in puin loopt. Je minnaar waarvoor je je huwelijk kapot laat lopen, en die vervolgens bij zijn vrouw blijft. Dat zijn naar mijn idee de wat betere motieven.
pi_104138972
Wanneer komt het vervolg? of staat dat nog niet vast ?
Love is in the air!
pi_104139066
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:29 schreef Landgeld het volgende:
Wanneer komt het vervolg? of staat dat nog niet vast ?
Dat komt er niet, dit is het laatste seizoen dan gaan ze niet twee afleveringen hierover doen lijkt mij.
pi_104147590
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:30 schreef Mercer het volgende:

[..]

Dat komt er niet, dit is het laatste seizoen dan gaan ze niet twee afleveringen hierover doen lijkt mij.
Waarom vraagt hij dan naar tips? Bij waardevolle tips zal hij echt wel een vervolg maken hoor. Het is toch gewoon een tv-man. Daar verdient hij zijn geld mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')