Daar zat ik idd ook aan te denken, maar ik ben bang dat de trillingen dan alsnog via de schroeven in de muur komen.quote:Op zondag 5 december 2010 20:13 schreef DJMO het volgende:
misschien denk ik te simpel, maar gewoon een isolatieplaat (zoals die ook voor laminaat gebruikt worden bv) tussen de kast en de muur klemmen tijdens het ophangen?
Het vervelende is dat de kast vrijwel uit één geheel bestaat, maar ik zal kijken of ik iets aan het gewicht kan doen.quote:Op zondag 5 december 2010 22:18 schreef vigier het volgende:
Die rubberen ringen zijn niet de oplossing. Het enige waar ze eventueel voor zouden zorgen is het niet doorgeven van de trillingen (resonanties). Zorgen dat de panelen niet trillen lijkt me beter, dan heb je er zelf ook geen last van. Elk paneel heeft een frequentie (of frequentiegebied) waarbinnen hij lekker wappert. Je moet ervoor zorgen dat de eigenresonantie, die frequentie dus, buiten het gebied ligt van hetgeen de trillingen veroorzaakt.
Dat betekent het oppervlak in verschillende vlakken verdelen, of het gewicht van het paneel veranderen. Het eerste is bij metalen panelen niet zo makkelijk, het tweede wel, dat wordt namelijk bij geluidsinstallaties in auto's toegepast: dempingsmatten in de vorm van bijvoorbeeld bitumen.
Dat is geen slecht idee, ik moet alle onderdelen nog regelen, ik zal eens kijken vanavond bij de bouwmarkt.quote:Op maandag 6 december 2010 13:49 schreef klusfoobje het volgende:
Ik zou sowieso de rvs ringen die je tussen de bout en het rubber wilt doen niet nemen. Is een kunstof ring geen optie ?
Dat klinkt behoorlijk als een dragende muur. Gaat die echt trillen van (laten we wel zijn) wat plastic ventilatortjes van zo'n 8 cm? Dan zou ik me meer zorgen maken over de muur dan over de patchkast.quote:
kan je hem niet laten zitten? je patchkast zal ook vast spanning nodig hebbenquote:Op maandag 6 december 2010 20:57 schreef FredvZ het volgende:
Het wordt nog een stukje complexer:
Ik heb me verrekend in de ruimte die nodig is en de patchkost komt nu voor een stopcontact te hangen. Stopcontact ga ik dus eerst netjes verwijderen en vervangen door een drietal lasklemmen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |