Ah, mooi zo.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:01 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Vrouw in sephora zei dat ze weer nieuwe voorraad krijgen
Ja idd, ik doe het nu met een sponsje maar een kabuki lijkt me ook wel een puik plan.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:43 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Ik gebruik een kabuki kwast om het aan te brengen en als ik bijvoorbeeld uitga doe ik zo'n poederspons ding erin, zodat ik sommige plekjes kan bijwerken. M'n t-zone wordt snel vettig, bij mij gaat hij helaas niet zo lang mee (en dat is de reden dat ik vaak op zoek ben gegaan naar een ander product). Maar goed, af en toe bijwerken is natuurlijk ook niet echt een grote moeite.
Ik gebruik nooit foundation. Alleen met optredens.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:32 schreef Lillyfield het volgende:
Mijn pakje van zoeva was van de week binnen. Wat een megadoos bouwen ze daarom heen. Zit meer verpakkingspul in dan producten. Maar was super blij met mijn aankopen.
Nu heb ik een ander vraagje. Ik wil graag een nieuwe foundation kopen. Heb al een tijdje l'oreal true match, maar merk toch dat hij in deze tijd van het jaar absoluut niet matcht met mijn huidskleur. Dus ik wil me graag in een winkel laten informeren over de beste kleur/ merk etc.
Zit nu alleen te twijfelen of ik naar de douglas (incl mac gedeelte) of de sephora in utrecht zou gaan. Ik hoor namelijk van sommige mensen hele goede verhalen over mac foundation en van andere niet. Of zeggen jullie; als ze maar de juiste kleur voor je vinden maakt het niet uit wat voor merk foundation je neemt. Ik heb gelukkig niet meer een hele moeilijke huid maar nu in de winter wel wat roodheid.
Ooh ik zeg niet dat je verkeerde producten gebruikt! Heb zelf nog niet veel verstand van de verschillende producten, maar ik vraag mij gewoon af waarvoor mensen foundation gebruiken.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:58 schreef Lillyfield het volgende:
ik ben niet heel bleek, vooral in de zomer/lente maanden ben ik best tevreden met mijn huid en teint. Dan heb ik gewoon een gezond kleurtje. Maar merk altijd in de winter (en vooral deze maanden, januari en februari) dat als mijn huid de zon al heel lang niet gezien heeft dat ik dan zo ongezonde kleur krijg en dan krijg ik vaak van die rode plekken op mijn gezicht (ik noem het zelf altijd mijn dronken zonder te drinken roodheid, merk namelijk dat ik die roodheid ook vaak krijg als ik een glaasje te veel op heb)
En ik weet dat daar inderdaad andere producten voor zijn (concealer voor de roodheid en bronzer/ blusher voor de bleekheid) Maar ik combineer altijd mijn foundation met mijn dagcreme voor net een beetje gezonde teint.
Maar misschien gebruik ik inderdaad ook absoluut niet de juiste producten, maar vandaar dat ik me ook graag ergens wil laten adviseren.
ben ik ook nieuwsgierig naarquote:Op zondag 16 januari 2011 17:46 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ik gebruik nooit foundation. Alleen met optredens.
Omdat ik heel bleek ben, zeker in de ochtend, gebruik ik wel een beauty powder van de mac. Is eigenlijk niet te zien maar zorgt wel voor een gezondere teint in mijn gezicht, nog steeds licht maar wel gezond![]()
Wat is jullie motivatie eigenlijk voor het gebruik van foundation?
MAC Face & Body is erg transparant en ik heb gemerkt dat als je een tikje naast je eigen kleur van je huid zit, dit geen probleem is. Een compleet andere kleur zie je natuurlijk wel goed.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:13 schreef Assiej het volgende:
Ik wil eens kijken naar een goede foundation die de juiste kleur voor mij heeft....
En goed werkt en blijft zitten
Ik had als idee om face+body foundation van MAC te kopen en dan in een kleur die dicht bij mijn huid zit en als ie dan nog te donker is, witte foundation en mengen
Vind je niet dat die trio's van Bourjois weinig pigment hebben? Ik was er erg in teleurgesteld helaas, vond de variant Vert de Gris erg mooi qua kleuren, maar toch maar niet genomen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 12:56 schreef Sjeen het volgende:
Valt best mee, tutorials op youtube zijn vrij goed te volgenEn op deze palletjes staat ook een soort van handleiding. Ik gebruik wel vaak andere kwasten om het te doen
Ik was MAC Pro member voor een tijdjequote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:46 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
MAC Face & Body is erg transparant en ik heb gemerkt dat als je een tikje naast je eigen kleur van je huid zit, dit geen probleem is. Een compleet andere kleur zie je natuurlijk wel goed.
Ik heb zelf een MAC kleur NW20 en heb de kleur N2 van Face & Body gekocht. Iets te licht maar dat zie je niet als ik hem goed geblend heb.
Maar je kunt hem toch laten opbrengen door de MAC-medewerker? F&B is wel alleen verkrijgbaar in A'dam, omdat het alleen in de Pro-winkel verkrijgbaar is, mocht je dit nog niet weten. (ik stond namelijk in Den Haag en kon toen weer naar huis zonder foundation...)
Ligt eraan wat voor poeder je bedoeltquote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:44 schreef Mirjam het volgende:
vraagje
doen jullie poeder gewoon zo opbrengen, of moet daar nog van alles onder?
of kan dat ook gewoon zo, met een kwast?
ja, goeie vraag.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:50 schreef Marloes het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor poeder je bedoelt
Meestal gebruik je eerst foundation en 'poeder' je dat af. Maar ik heb bijvoorbeeld een minerale foundation poeder en daar doe ik verder niks onder behalve dagcreme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |