abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 december 2010 @ 18:09:19 #201
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90592663
Start en Adecco bemiddelen ook voor de Rabobank, aangezien ze in-house zitten (in Utrecht althans). Loop daar eens naar binnen.

Ik ben blij, want ik krijg iig tot volgend jaar november een WW-uitkering. Nou verwacht ik niet dat ik het zolang nodig zal hebben, maar het wel weer een stukje zekerheid en dan hoef ik tenminste niet op mijn spaarcentjes te teren. :)
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_90592867
quote:
17s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:02 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik begrijp wel waarom ze dat willen, maar ik snap het niet :P. Zo komen (eventuele) toppers nooit binnen het bedrijf..
Een familielid van mij is zelfs voorzitter geweest hier in de streek van het land van de plaatselijke Rabobank, en zelfs via hem bestaat er geen mogelijkheid.
  woensdag 29 december 2010 @ 18:18:26 #203
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90593102
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:13 schreef JL... het volgende:

[..]

Een familielid van mij is zelfs voorzitter geweest hier in de streek van het land van de plaatselijke Rabobank, en zelfs via hem bestaat er geen mogelijkheid.
Make them an offer they can't refuse. ;)

why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  woensdag 29 december 2010 @ 18:19:15 #204
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_90593132
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:13 schreef JL... het volgende:

[..]

Sja, banken is ons kent ons en vooral vertrouwen. Wil je toch binnenkomen, dan onderaan beginnen en je heel langzaam opwerken, dan komt het wel goed. Maar je zult de eerste jaren de "klusjes" en hand en spandiensten moeten accepteren.
pi_90593282
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:01 schreef JL... het volgende:

[..]

Yups, bij de Rabobank kom je hier in het zuiden alleen binnen als je er al eens eerder gewerkt hebt.
Dat is erg jammer.
Da's juist mooi :P Ik heb er al eens stage gelopen (ik vind dat dat ook telt :P) Helaas woon ik niet in het zuiden....
pi_90593339
quote:
Op woensdag 29 december 2010 18:19 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Sja, banken is ons kent ons en vooral vertrouwen. Wil je toch binnenkomen, dan onderaan beginnen en je heel langzaam opwerken, dan komt het wel goed. Maar je zult de eerste jaren de "klusjes" en hand en spandiensten moeten accepteren.
Dat is niet het beeld dat ik heb, maar goed ik heb maar 3 banken van binnen gezien. En daar zitten genoeg net afgestuurde, met alleen stage ervaring dat zelden banken gerelateerd was, hbo'ers op de back offices. En een kruiwagen hadden ze veelal ook niet.
  woensdag 29 december 2010 @ 18:28:47 #207
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90593528
Mja, ik kom met m'n mbo nooit een bank binnen vrees ik :P Hoeft ook niet.
pi_90593661
quote:
17s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:28 schreef GotC het volgende:
Ik zou het ook niet eens willen :P
pi_90593680
quote:
Op woensdag 29 december 2010 18:28 schreef GotC het volgende:
Een aantal ondersteunende functies wordt uitgekleed van hbo naar mbo. Echter van mbo'ers verwachten ze dan wel dat die een aantal ''nibe's'' halen :Y
  woensdag 29 december 2010 @ 18:35:58 #210
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90593854
quote:
3s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:32 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Een aantal ondersteunende functies wordt uitgekleed van hbo naar mbo. Echter van mbo'ers verwachten ze dan wel dat die een aantal ''nibe's'' halen :Y
Idd :Y Laatst nog gesolliciteerd op een functie bij de Rabo, was ook voor mbo. Maarja, natuurlijk paste ik niet precies 'in het profiel' :P
  woensdag 29 december 2010 @ 18:37:28 #211
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90593905
Overigens, bij welk bedrijf/instantie zouden jullie het liefste werken? Of geen voorkeur?

Ik neig naar of bij de overheid/Rijk, of bij een klein bedrijf :Y
pi_90593911
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:01 schreef JL... het volgende:

[..]

Yups, bij de Rabobank kom je hier in het zuiden alleen binnen als je er al eens eerder gewerkt hebt.
Dat is erg jammer.
Ik ben wel voorgedragen voor een fucntie, misschien omdat ik al voor een bank heb gewerkt. Niettemin kreeg ik niet lang daarna te horen dat de functie al was vervuld :').

Lang had ik daar ook niet willen zitten. Ik zou er drie jaar over doen om weer terug te komen op het salarisniveau waar ik ben gestart. En er werd nog rekening gehouden met de jaren werkervaring die ik heb opgebouwd :{. Maar goed, ik ben het niet voor niets niet geworden :').
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_90593969
quote:
17s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:37 schreef GotC het volgende:
Overigens, bij welk bedrijf/instantie zouden jullie het liefste werken? Of geen voorkeur?

Ik neig naar of bij de overheid/Rijk, of bij een klein bedrijf :Y
Middelgroot commercieel bedrijf denk ik (van 50 tot 250 werknemers). Toch persoonlijk, maar met mogelijkheden :)
Zit nu in de semi-overheid, en dat is toch wel erg ambtenarij af en toe, waar ik niet heel goed tegen kan :')
  woensdag 29 december 2010 @ 19:17:24 #214
283395 HeetBoven
pi_90595504
Och, wil je echt perse voor een bank werken? Het enige dat zeker is is dat het geld er is en dus de zekerheid. De sfeer is vaak tenenkrommend formeel en tot op het dubbeltje bescheten. Er zijn genoeg bedrijven te vinden waar dit anders ligt, misschien is de beloning wat lager, maar je krijgt er een goede sfeer en het "fluitend naar je werk" gevoel voor terug.
pi_90595708
Als ik de TT lees, dan moet ik kotsen. Afhankelijk of ownership nemen over de situatie. Ik ben nieuwsgierig wat de gemiddelde poster in dit topic zou kiezen. Ik ga nu het topic even lezen
pi_90595766
quote:
Op woensdag 29 december 2010 19:17 schreef HeetBoven het volgende:
Och, wil je echt perse voor een bank werken? Het enige dat zeker is is dat het geld er is en dus de zekerheid. De sfeer is vaak tenenkrommend formeel en tot op het dubbeltje bescheten. Er zijn genoeg bedrijven te vinden waar dit anders ligt, misschien is de beloning wat lager, maar je krijgt er een goede sfeer en het "fluitend naar je werk" gevoel voor terug.
Banken en formeel :D! Ja, naar de klant ja.
pi_90595804
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:09 schreef goofy_goober het volgende:
Start en Adecco bemiddelen ook voor de Rabobank, aangezien ze in-house zitten (in Utrecht althans). Loop daar eens naar binnen.

Ik ben blij, want ik krijg iig tot volgend jaar november een WW-uitkering. Nou verwacht ik niet dat ik het zolang nodig zal hebben, maar het wel weer een stukje zekerheid en dan hoef ik tenminste niet op mijn spaarcentjes te teren. :)
Dan hoef je niet op je spaarcentjes te teren?! WTF. ik zou niet eens een uitkering willen als ik spaargeld zou hebben. Even serieus (probeer ik zonder te bashen) maar met zo'n houding ga je echt nergens komen
pi_90595880
quote:
Op woensdag 29 december 2010 19:25 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dan hoef je niet op je spaarcentjes te teren?! WTF. ik zou niet eens een uitkering willen als ik spaargeld zou hebben. Even serieus (probeer ik zonder te bashen) maar met zo'n houding ga je echt nergens komen
De BNR manager is gearriveerd hoor :') Laat de geveulgelde management uitspraken maar komen :r
pi_90595938
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:25 schreef draaijer het volgende:

[..]

En als je niet binnen 2 werkdagen een uitkering aanvraagt wordt je er op gekort als je het wel nodig hebt :+...
dag
pi_90596021
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:28 schreef Peter het volgende:

[..]

En als je niet binnen 2 werkdagen een uitkering aanvraagt wordt je er op gekort als je het wel nodig hebt :+...
Dat is toch te sneu voor woorden. Ik vind dat ze mensen standaard moeten korten als je geen spaargeld hebt opgebouwd om dit soort dingen op te vangen. Als je het eerst zelf een x periode kan financieren, dan zou je de volle mep moeten krijgen. Ik vind het in NL gewoon te makkelijk geregeld om niks te hoeven doen. Vind je niet?
pi_90596049
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:30 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat is toch te sneu voor woorden. Ik vind dat ze mensen standaard moeten korten als je geen spaargeld hebt opgebouwd om dit soort dingen op te vangen. Als je het eerst zelf een x periode kan financieren, dan zou je de volle mep moeten krijgen. Ik vind het in NL gewoon te makkelijk geregeld om niks te hoeven doen. Vind je niet?
Je spaart er voor als je werkt, waarom mag je het dan niet krijgen als je werkeloos bent? :')
pi_90596205
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:30 schreef Piles het volgende:

[..]

Je spaart er voor als je werkt, waarom mag je het dan niet krijgen als je werkeloos bent? :')
Ik vind die manier kijken naar een ww echt kansloos. Dat kunnen wel de regeltjes zijn, maar ik vind het gemak waarmee dit soort teksten de wereld in geslingerd worden echt te simpel
  woensdag 29 december 2010 @ 19:47:45 #223
283395 HeetBoven
pi_90596609
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:24 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Banken en formeel :D! Ja, naar de klant ja.
Nou, weet niet waar jij hebt gewerkt, maar ik voor de Postbank / ING jaren geleden. Sorry, maar stuk voor stuk waren het gehaktballen waar ik mee moest werken. Nooit meer een bank voor mij.
pi_90596788
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:34 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik vind die manier kijken naar een ww echt kansloos. Dat kunnen wel de regeltjes zijn, maar ik vind het gemak waarmee dit soort teksten de wereld in geslingerd worden echt te simpel
Wat heb je zelf op dit vlak al meegemaakt? Dat je er zo gemakkelijk over praat?
dag
pi_90597081
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:51 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat heb je zelf op dit vlak al meegemaakt? Dat je er zo gemakkelijk over praat?
Misschien tussen nu en een maand voor het eerst. Ik ben overgestapt naar een andere werkgever en ik zit in het juridische steekspel met als onderwerp concurrentiebeding. Maar ik kan je vertellen, dat ik alles zal aanpakken wat er voorbij komt als ik niet een baan kan vinden die bij me past. Uiteraard heb ik spaargeld, en dus zal ik eerst solliciteren en als dat geen passende doorgang mag vinden, dan ga ik ergens werken en zoek ik vanuit die positie verder. Maar een uitkering zal ik niet nemen. Ik geloof teveel in mezelf en ik heb eigenwaarde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')