abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 december 2010 @ 18:09:19 #201
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90592663
Start en Adecco bemiddelen ook voor de Rabobank, aangezien ze in-house zitten (in Utrecht althans). Loop daar eens naar binnen.

Ik ben blij, want ik krijg iig tot volgend jaar november een WW-uitkering. Nou verwacht ik niet dat ik het zolang nodig zal hebben, maar het wel weer een stukje zekerheid en dan hoef ik tenminste niet op mijn spaarcentjes te teren. :)
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_90592867
quote:
17s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:02 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik begrijp wel waarom ze dat willen, maar ik snap het niet :P. Zo komen (eventuele) toppers nooit binnen het bedrijf..
Een familielid van mij is zelfs voorzitter geweest hier in de streek van het land van de plaatselijke Rabobank, en zelfs via hem bestaat er geen mogelijkheid.
  woensdag 29 december 2010 @ 18:18:26 #203
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90593102
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:13 schreef JL... het volgende:

[..]

Een familielid van mij is zelfs voorzitter geweest hier in de streek van het land van de plaatselijke Rabobank, en zelfs via hem bestaat er geen mogelijkheid.
Make them an offer they can't refuse. ;)

woensdag 29 december 2010 @ 18:19:15 #204
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_90593132
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:13 schreef JL... het volgende:

[..]

Sja, banken is ons kent ons en vooral vertrouwen. Wil je toch binnenkomen, dan onderaan beginnen en je heel langzaam opwerken, dan komt het wel goed. Maar je zult de eerste jaren de "klusjes" en hand en spandiensten moeten accepteren.
pi_90593282
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:01 schreef JL... het volgende:

[..]

Yups, bij de Rabobank kom je hier in het zuiden alleen binnen als je er al eens eerder gewerkt hebt.
Dat is erg jammer.
Da's juist mooi :P Ik heb er al eens stage gelopen (ik vind dat dat ook telt :P) Helaas woon ik niet in het zuiden....
pi_90593339
quote:
Op woensdag 29 december 2010 18:19 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Sja, banken is ons kent ons en vooral vertrouwen. Wil je toch binnenkomen, dan onderaan beginnen en je heel langzaam opwerken, dan komt het wel goed. Maar je zult de eerste jaren de "klusjes" en hand en spandiensten moeten accepteren.
Dat is niet het beeld dat ik heb, maar goed ik heb maar 3 banken van binnen gezien. En daar zitten genoeg net afgestuurde, met alleen stage ervaring dat zelden banken gerelateerd was, hbo'ers op de back offices. En een kruiwagen hadden ze veelal ook niet.
  woensdag 29 december 2010 @ 18:28:47 #207
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90593528
Mja, ik kom met m'n mbo nooit een bank binnen vrees ik :P Hoeft ook niet.
pi_90593661
quote:
17s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:28 schreef GotC het volgende:
Ik zou het ook niet eens willen :P
pi_90593680
quote:
Op woensdag 29 december 2010 18:28 schreef GotC het volgende:
Een aantal ondersteunende functies wordt uitgekleed van hbo naar mbo. Echter van mbo'ers verwachten ze dan wel dat die een aantal ''nibe's'' halen :Y
  woensdag 29 december 2010 @ 18:35:58 #210
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90593854
quote:
3s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:32 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Een aantal ondersteunende functies wordt uitgekleed van hbo naar mbo. Echter van mbo'ers verwachten ze dan wel dat die een aantal ''nibe's'' halen :Y
Idd :Y Laatst nog gesolliciteerd op een functie bij de Rabo, was ook voor mbo. Maarja, natuurlijk paste ik niet precies 'in het profiel' :P
  woensdag 29 december 2010 @ 18:37:28 #211
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90593905
Overigens, bij welk bedrijf/instantie zouden jullie het liefste werken? Of geen voorkeur?

Ik neig naar of bij de overheid/Rijk, of bij een klein bedrijf :Y
pi_90593911
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:01 schreef JL... het volgende:

[..]

Yups, bij de Rabobank kom je hier in het zuiden alleen binnen als je er al eens eerder gewerkt hebt.
Dat is erg jammer.
Ik ben wel voorgedragen voor een fucntie, misschien omdat ik al voor een bank heb gewerkt. Niettemin kreeg ik niet lang daarna te horen dat de functie al was vervuld :').

Lang had ik daar ook niet willen zitten. Ik zou er drie jaar over doen om weer terug te komen op het salarisniveau waar ik ben gestart. En er werd nog rekening gehouden met de jaren werkervaring die ik heb opgebouwd :{. Maar goed, ik ben het niet voor niets niet geworden :').
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_90593969
quote:
17s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:37 schreef GotC het volgende:
Overigens, bij welk bedrijf/instantie zouden jullie het liefste werken? Of geen voorkeur?

Ik neig naar of bij de overheid/Rijk, of bij een klein bedrijf :Y
Middelgroot commercieel bedrijf denk ik (van 50 tot 250 werknemers). Toch persoonlijk, maar met mogelijkheden :)
Zit nu in de semi-overheid, en dat is toch wel erg ambtenarij af en toe, waar ik niet heel goed tegen kan :')
  woensdag 29 december 2010 @ 19:17:24 #214
283395 HeetBoven
pi_90595504
Och, wil je echt perse voor een bank werken? Het enige dat zeker is is dat het geld er is en dus de zekerheid. De sfeer is vaak tenenkrommend formeel en tot op het dubbeltje bescheten. Er zijn genoeg bedrijven te vinden waar dit anders ligt, misschien is de beloning wat lager, maar je krijgt er een goede sfeer en het "fluitend naar je werk" gevoel voor terug.
pi_90595708
Als ik de TT lees, dan moet ik kotsen. Afhankelijk of ownership nemen over de situatie. Ik ben nieuwsgierig wat de gemiddelde poster in dit topic zou kiezen. Ik ga nu het topic even lezen
pi_90595766
quote:
Op woensdag 29 december 2010 19:17 schreef HeetBoven het volgende:
Och, wil je echt perse voor een bank werken? Het enige dat zeker is is dat het geld er is en dus de zekerheid. De sfeer is vaak tenenkrommend formeel en tot op het dubbeltje bescheten. Er zijn genoeg bedrijven te vinden waar dit anders ligt, misschien is de beloning wat lager, maar je krijgt er een goede sfeer en het "fluitend naar je werk" gevoel voor terug.
Banken en formeel :D! Ja, naar de klant ja.
pi_90595804
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:09 schreef goofy_goober het volgende:
Start en Adecco bemiddelen ook voor de Rabobank, aangezien ze in-house zitten (in Utrecht althans). Loop daar eens naar binnen.

Ik ben blij, want ik krijg iig tot volgend jaar november een WW-uitkering. Nou verwacht ik niet dat ik het zolang nodig zal hebben, maar het wel weer een stukje zekerheid en dan hoef ik tenminste niet op mijn spaarcentjes te teren. :)
Dan hoef je niet op je spaarcentjes te teren?! WTF. ik zou niet eens een uitkering willen als ik spaargeld zou hebben. Even serieus (probeer ik zonder te bashen) maar met zo'n houding ga je echt nergens komen
pi_90595880
quote:
Op woensdag 29 december 2010 19:25 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dan hoef je niet op je spaarcentjes te teren?! WTF. ik zou niet eens een uitkering willen als ik spaargeld zou hebben. Even serieus (probeer ik zonder te bashen) maar met zo'n houding ga je echt nergens komen
De BNR manager is gearriveerd hoor :') Laat de geveulgelde management uitspraken maar komen :r
pi_90595938
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:25 schreef draaijer het volgende:

[..]

En als je niet binnen 2 werkdagen een uitkering aanvraagt wordt je er op gekort als je het wel nodig hebt :+...
dag
pi_90596021
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:28 schreef Peter het volgende:

[..]

En als je niet binnen 2 werkdagen een uitkering aanvraagt wordt je er op gekort als je het wel nodig hebt :+...
Dat is toch te sneu voor woorden. Ik vind dat ze mensen standaard moeten korten als je geen spaargeld hebt opgebouwd om dit soort dingen op te vangen. Als je het eerst zelf een x periode kan financieren, dan zou je de volle mep moeten krijgen. Ik vind het in NL gewoon te makkelijk geregeld om niks te hoeven doen. Vind je niet?
pi_90596049
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:30 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat is toch te sneu voor woorden. Ik vind dat ze mensen standaard moeten korten als je geen spaargeld hebt opgebouwd om dit soort dingen op te vangen. Als je het eerst zelf een x periode kan financieren, dan zou je de volle mep moeten krijgen. Ik vind het in NL gewoon te makkelijk geregeld om niks te hoeven doen. Vind je niet?
Je spaart er voor als je werkt, waarom mag je het dan niet krijgen als je werkeloos bent? :')
pi_90596205
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:30 schreef Piles het volgende:

[..]

Je spaart er voor als je werkt, waarom mag je het dan niet krijgen als je werkeloos bent? :')
Ik vind die manier kijken naar een ww echt kansloos. Dat kunnen wel de regeltjes zijn, maar ik vind het gemak waarmee dit soort teksten de wereld in geslingerd worden echt te simpel
  woensdag 29 december 2010 @ 19:47:45 #223
283395 HeetBoven
pi_90596609
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:24 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Banken en formeel :D! Ja, naar de klant ja.
Nou, weet niet waar jij hebt gewerkt, maar ik voor de Postbank / ING jaren geleden. Sorry, maar stuk voor stuk waren het gehaktballen waar ik mee moest werken. Nooit meer een bank voor mij.
pi_90596788
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:34 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik vind die manier kijken naar een ww echt kansloos. Dat kunnen wel de regeltjes zijn, maar ik vind het gemak waarmee dit soort teksten de wereld in geslingerd worden echt te simpel
Wat heb je zelf op dit vlak al meegemaakt? Dat je er zo gemakkelijk over praat?
dag
pi_90597081
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:51 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat heb je zelf op dit vlak al meegemaakt? Dat je er zo gemakkelijk over praat?
Misschien tussen nu en een maand voor het eerst. Ik ben overgestapt naar een andere werkgever en ik zit in het juridische steekspel met als onderwerp concurrentiebeding. Maar ik kan je vertellen, dat ik alles zal aanpakken wat er voorbij komt als ik niet een baan kan vinden die bij me past. Uiteraard heb ik spaargeld, en dus zal ik eerst solliciteren en als dat geen passende doorgang mag vinden, dan ga ik ergens werken en zoek ik vanuit die positie verder. Maar een uitkering zal ik niet nemen. Ik geloof teveel in mezelf en ik heb eigenwaarde
pi_90597102
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:47 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Nou, weet niet waar jij hebt gewerkt, maar ik voor de Postbank / ING jaren geleden. Sorry, maar stuk voor stuk waren het gehaktballen waar ik mee moest werken. Nooit meer een bank voor mij.
ING :D. Daar heb ik in 2000 nog stage gelopen. Op een UOZ of front office?

Dat was wel een ballentent ja.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  woensdag 29 december 2010 @ 20:01:42 #227
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90597185
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:25 schreef draaijer het volgende:

[..]

Whatever. Je hebt werkpaarden en je hebt luipaarden.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:59 schreef draaijer het volgende:

[..]

Misschien tussen nu en een maand voor het eerst. Ik ben overgestapt naar een andere werkgever en ik zit in het juridische steekspel met als onderwerp concurrentiebeding. Maar ik kan je vertellen, dat ik alles zal aanpakken wat er voorbij komt als ik niet een baan kan vinden die bij me past. Uiteraard heb ik spaargeld, en dus zal ik eerst solliciteren en als dat geen passende doorgang mag vinden, dan ga ik ergens werken en zoek ik vanuit die positie verder. Maar een uitkering zal ik niet nemen. Ik geloof teveel in mezelf en ik heb eigenwaarde
Leuk voor jou.

Ik werk nu zo'n 11 jaar dus heb gewoon recht op die WW. En reken maar dat ik ervan ga genieten, die extra vrijheid die ik nu heb. Dus ik hoop dat je aan me denkt hoe ik profiteer van jouw zuurverdiende centjes terwijl je het zweet op je rug staat te zwoegen met je kutbaantje.
  woensdag 29 december 2010 @ 20:03:34 #228
283395 HeetBoven
pi_90597258
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:59 schreef Disavowed het volgende:

[..]

ING :D. Daar heb ik in 2000 nog stage gelopen. Op een UOZ of front office?

Dat was wel een ballentent ja.
Heb 2 dingen gedaan bij de ING: uitzoeken van spaarbankboekjes die over gingen in een echte bankrekening ( een echte studentenjob, was ook tijdelijk) en later op de crediteurenadministratie waar ik kostenfacturen moest inboeken. Allemaal backoffice dus.
  woensdag 29 december 2010 @ 20:04:20 #229
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90597304
dubbel
pi_90597400
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:01 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Whatever. Je hebt werkpaarden en je hebt luipaarden.

[..]

Leuk voor jou.

Ik werk nu zo'n 11 jaar dus heb gewoon recht op die WW. En reken maar dat ik ervan ga genieten, die extra vrijheid die ik nu heb. Dus ik hoop dat je aan me denkt hoe ik profiteer van jouw zuurverdiende centjes terwijl je het zweet op je rug staat te zwoegen met je kutbaantje.
Wat zal jij en je omgeving ongelofelijk trots op je zijn. Je hebt werkpaarden en faalhazen
pi_90597459
quote:

[..]

Kortom, je hebt 0,0 ervaring. Dat dat duidelijk genoteerd is.
dag
  woensdag 29 december 2010 @ 20:08:11 #232
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90597486
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:06 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat zal jij en je omgeving ongelofelijk trots op je zijn. Je hebt werkpaarden en faalhazen
Trots, nah. Maar het geeft me wel ademruimte om een leuke baan te vinden en zodat ik niet elk miezerig kutbaantje aan hoef te pakken. Dus wat zit je nou druk te maken om die paar maanden WW, mafkees? Dat jij er een andere mentaliteit op nahoudt is fijn voor jou, maar dring je bekrompen mening niet aan anderen op a.u.b.
pi_90597503
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:06 schreef draaijer het volgende:

[..]

Stort je trouwens ook alle studiefinanciering die je hebt ontvangen ongevraagd terug?
dag
  woensdag 29 december 2010 @ 20:09:15 #234
283395 HeetBoven
pi_90597522
quote:

[..]

Wat een kansloze discussie. WW is niets anders dan loonderving en staat los van wat je aan spaargeld hebt opgebouwd, en dat is maar goed ook. Het zou slecht zijn voor de economie als je eerst al je spaarcenten moet opmaken voordat je recht zou krijgen op WW. Je zou namelijk ineens geen grote uitgaven meer kunnen doen, wat de macro economie schade toebrengt. Wat wel zo is is dat het doel wat voor ogen moet staan van zowel CWI als client het vinden van een passende nieuwe aanstelling is, daarvoor moeten beiden zich 100% inzetten en hier is zeker wat te verbeteren, vooral bij de personen die er een beroep op doen.
pi_90597559
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:08 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Trots, nah. Maar het geeft me wel ademruimte om een leuke baan te vinden en zodat ik niet elk miezerig kutbaantje aan hoef te pakken. Dus wat zit je nou druk te maken om die paar maanden WW, mafkees?
Omdat de attitude die jij tentoonstelt helaas meer regel dan uitzondering is. Daar gaan we Nederland natuurlijk niet verder mee helpen. Mensen die de verantwoordelijkheid nemen van hun eigen leven, die zijn schaarser met de dag. Veel te veel excuus gasten
  woensdag 29 december 2010 @ 20:11:39 #236
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90597617
Ik was ook niet van plan om Nederland verder te helpen. Als ik werk heb doe ik dat om centjes te pakken, niet om Nederland verder te helpen.
pi_90597645
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:07 schreef Peter het volgende:

[..]

Kortom, je hebt 0,0 ervaring. Dat dat duidelijk genoteerd is.
Het gaat om attitude.. Of las je daar voor het gemak overheen? Ik heb 1x een nieuwe baan moeten zoeken toen mijn 1e werkgever failliet was gegaan, Ik was bouwkundig tekenaar en ik heb toen wat aangepakt (commerciële baan) en van daaruit verder gegaan. Eerst 3 jaar in de commercie ervaring opgedaan alvorens een andere stap te maken
pi_90597669
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:11 schreef goofy_goober het volgende:
Ik was ook niet van plan om Nederland verder te helpen. Als ik werk heb doe ik dat om centjes te pakken, niet om Nederland verder te helpen.
Again, wees trots op jezelf. Er zijn er waarschijnlijk maar heel weinig die trots op je zijn.
  woensdag 29 december 2010 @ 20:13:02 #239
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90597677
edit
  woensdag 29 december 2010 @ 20:13:36 #240
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90597707
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:12 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het gaat om attitude.. Of las je daar voor het gemak overheen? Ik heb 1x een nieuwe baan moeten zoeken toen mijn 1e werkgever failliet was gegaan, Ik was bouwkundig tekenaar en ik heb toen wat aangepakt (commerciële baan) en van daaruit verder gegaan. Eerst 3 jaar in de commercie ervaring opgedaan alvorens een andere stap te maken
Geweldig, wil je nu een lintje?

quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:12 schreef draaijer het volgende:

[..]

Again, wees trots op jezelf. Er zijn er waarschijnlijk maar heel weinig die trots op je zijn.
Heerlijk dat op de man spelen. Geeft alweer aan met wat voor iemand we te maken hebben. Kinderachtig ventje. Wat doe je eigenlijk hier? Ben jij werkzoekend?? Nee. Wegwezen dus. Ga dat hoog van de toren blazende toontje van je maar ergens anders verkondigen, hier zitten we er niet op te wachten iig.

[ Bericht 22% gewijzigd door goofy_goober op 29-12-2010 20:28:17 ]
pi_90597727
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:13 schreef goofy_goober het volgende:
Geweldig, wil je nu een lintje?
Nee dank je. Het is mijn levensstijl. Mijn glas is altijd half vol en ik ben niet afhankelijk omdat ik de verantwoordelijkheid neem
  woensdag 29 december 2010 @ 20:17:13 #242
283395 HeetBoven
pi_90597846
Er voelt er zich een geweldig , dat werkloze tuig zal ie wel even om de oren slaan met zijn golfclub :')
pi_90598874
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:10 schreef draaijer het volgende:

[..]

Omdat de attitude die jij tentoonstelt helaas meer regel dan uitzondering is. Daar gaan we Nederland natuurlijk niet verder mee helpen. Mensen die de verantwoordelijkheid nemen van hun eigen leven, die zijn schaarser met de dag. Veel te veel excuus gasten
Raak eerst maar eens werkloos zonder je spaargeld. Dan wil jij wel WW aanvragen (waar je overigens zelf premie voor betaald hebt). En tevens is het niet zozeer de attitude van de meesten hier maar die van het UWV. Laatst kon ik een baatje krijgen, dat ¤200,- netto onder mijn WW zat. Je zou denken dat het UWV zegt:"Da's goed, wij vullen wel aan tot je huidige bedrag."

Nee, dus, dan heb je gewoon pech.Dat aanvullen doen ze pas als je een jaar onafgebroken thuis zit. En helaas heb ik dat geld wel nodig. Als ze dat soort regeltjes nou eens veranderen, dan zou het al een stuk makkelijker worden.
pi_90599288
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:40 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Raak eerst maar eens werkloos zonder je spaargeld. Dan wil jij wel WW aanvragen (waar je overigens zelf premie voor betaald hebt). En tevens is het niet zozeer de attitude van de meesten hier maar die van het UWV. Laatst kon ik een baatje krijgen, dat ¤200,- netto onder mijn WW zat. Je zou denken dat het UWV zegt:"Da's goed, wij vullen wel aan tot je huidige bedrag."

Nee, dus, dan heb je gewoon pech.Dat aanvullen doen ze pas als je een jaar onafgebroken thuis zit. En helaas heb ik dat geld wel nodig. Als ze dat soort regeltjes nou eens veranderen, dan zou het al een stuk makkelijker worden.
Ben ik met je eens. Maar iedereen heeft toch wel spaargeld?
pi_90599430
quote:
Op woensdag 29 december 2010 20:49 schreef draaijer het volgende:

[..]

draaijer ik ben zooooo onder de indruk van je, dat ik een topic heb geopen in ONZ. Jij was mijn inspiratie O+
  Moderator woensdag 29 december 2010 @ 20:56:36 #246
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_90599602
quote:

[..]

Even inbreken hoor. Ik ben nog nooit werkloos geweest en ben het nu ook verre van. Maar reacties die je krijgt:
- Je bent overgekwalificeerd
- Hoe lang ben je beschikbaar?
- We willen best investeren, hier heb je een wurgcontract waaruit blijkt dat je in een cirkel van 100km niet mag werken bij een gelijk kantoor voor 5 jaar lang. Als je binnen 3 jaar weggaat kost het je ook nog XXXX euro aan scholingskosten
- Productiewerk verhuist allemaal naar lagelonenlanden en derhalve: er IS geen werk.
- Jij tegenover, op het moment werkloze, bouwvakkers die tijdelijk werk zoekt van de lagere contreien? Jij legt het zo ontzettend af.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 29 december 2010 @ 20:57:18 #247
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90599639
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:49 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat een ontzettend naieve gedachte van je.

[ Bericht 10% gewijzigd door goofy_goober op 29-12-2010 21:06:36 ]
pi_90599792
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:56 schreef Renesite het volgende:

[..]

Even inbreken hoor. Ik ben nog nooit werkloos geweest en ben het nu ook verre van. Maar reacties die je krijgt:
- Je bent overgekwalificeerd
- Hoe lang ben je beschikbaar?
- We willen best investeren, hier heb je een wurgcontract waaruit blijkt dat je in een cirkel van 100km niet mag werken bij een gelijk kantoor voor 5 jaar lang. Als je binnen 3 jaar weggaat kost het je ook nog XXXX euro aan scholingskosten
- Productiewerk verhuist allemaal naar lagelonenlanden en derhalve: er IS geen werk.
- Jij tegenover, op het moment werkloze, bouwvakkers die tijdelijk werk zoekt van de lagere contreien? Jij legt het zo ontzettend af.
Ik heb een gezin te onderhouden en ik zou zeer zeker gaan schoonmaken oid. Als ik maar geld naar binnen kan harken en vanuit die positie kan opgroeien en of verder kijken. Ik ben het met je eens dat het vinden van een geschikte baan best lastig kan zijn, maar ik heb ook het idee dat het verschuilen achter excuses wel lekker comfortabel is. Dat is absoluut niet bij iedereen van toepassing, maar een hoop lijken het mijn inziens wel makkelijk te vinden
  woensdag 29 december 2010 @ 21:02:56 #249
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_90599888
De Boer En De Manager.

Een herder hoedt zijn kudde schapen op een ver en verlaten veld, als hij een blinkend nieuwe Peugeot 607 in een stofwolk ziet naderen.

De bestuurder, een man, elegant gekleed in een pak van Versace, schoenen van Gucci, een bril van Ray Ban en een stropdas van Yves-Saint-Laurent, stopt, leunt uit het raam en zegt: “Als ik jou precies kan vertellen hoeveel schapen jij hebt, krijg ik er dan eentje van je?”

De herder kijkt de Yup aan en zegt: “Oke, waarom niet.”

De Yup trekt onmiddellijk zijn laptop van Dell op zijn schoot en verbindt deze via Bluetooth met zijn mobieltje van KPN. Hij maakt een GPRS-verbinding met internet, surft naar een website van NASA en selecteert een navigatie-systeem om zijn exacte positie te bepalen. Hij stuurt vervolgens de data naar een andere satelliet van NASA, die het hele gebied scant en hem een ultra scherpe foto stuurt. De Yup opent Adobe Photoshop en stuurt de foto naar een laboratorium in Hamburg dat hem na enkele seconden een e-mail stuurt op zijn Palm Pilot met de bevestiging dat de foto is bewerkt en opgeslagen. Via een ODBC-connectie maakt hij verbinding met een MS-SQL-database en in een sheet van Excel met honderden ingewikkelde formules laadt hij alle data via de e-mail van zijn Blackberry. Na enkele minuten genereert het programma een antwoord van 150 pagina’s in kleur en de Yup drukt deze af op zijn mini-HP-laserjet.

Hij kijkt de herder aan en zegt: “Je hebt exact 1586 schapen.” “Dat klopt”, zegt de herder, “je mag dus een schaap uitzoeken.” De Yup stapt uit, zoekt een dier uit en doet hem in zijn achterbak. Hij maakt aanstalten om te vertrekken.
“Hé, wacht eens”, zegt de herder dan, “als ik jouw beroep kan raden, geef je dan m’n dier terug?” De Yup denkt even na en zegt: “Oke, waarom niet.” De herder zegt zonder twijfelen: “Je bent een Manager.” “Ongelooflijk”, zegt de Yup, “hoe weet je dat?” “Da’s niet zo moeilijk”, zegt de herder, “je verschijnt terwijl niemand daarom gevraagd heeft, je stelt een vraag waar niemand op zit te wachten, en je wilt betaald worden voor een antwoord terwijl ik dat antwoord al weet. Bovendien begrijp je helemaal niets van mijn werk. Dus geef mijn hond maar terug.”
pi_90600430
quote:
Op woensdag 29 december 2010 21:01 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik heb een gezin te onderhouden en ik zou zeer zeker gaan schoonmaken oid. Als ik maar geld naar binnen kan harken en vanuit die positie kan opgroeien en of verder kijken. Ik ben het met je eens dat het vinden van een geschikte baan best lastig kan zijn, maar ik heb ook het idee dat het verschuilen achter excuses wel lekker comfortabel is. Dat is absoluut niet bij iedereen van toepassing, maar een hoop lijken het mijn inziens wel makkelijk te vinden
Ga je nog je opwachting maken in mijn ONZ topique O+ Je input wordt gewaardeerd, uiteraard geef jij je feedback zoals alleen gevleugelde dienende leider doet, toch :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')