Wat is jouw richting? Ook bank en verzekering?quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:26 schreef JL... het volgende:
Ow, en mocht iemand een goede vacature-site voor de regio Rotterdam weten (omdat daar het meeste in de richting van mijn studie te vinden is), dan hoor ik dat ook graag.
Tja, ik heb vastgoed en makelaardij gedaan. Als er 1 markt op zijn gat ligt, is het de woningmarkt welquote:Op dinsdag 28 december 2010 11:40 schreef Blik het volgende:
[..]
De huidige werkloosheid is gemiddeld gezien laag te noemen. Omdat het voor jou op dit moment niet werkt betekent het niet dat het in Nederland een drama is. Je hebt gewoon pech dat je een opleiding hebt gedaan waarvoor weinig vraag is.
Deze week derde gesprek, dus wie weet neem ik mijn woorden terugquote:Op dinsdag 28 december 2010 18:18 schreef EilandjeOnline het volgende:
* EilandjeOnline excuseert zich, ze moet hard lachen
Bekijk het ook van een andere kant: koop en verkoop van vastgoed is moeilijk, dus er is een braakliggend terrein met veel toekomstmogelijkheden waar je kunt gaan pionieren. (Tip om eens te noemen bij een sollicitatiegesprek?)quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:00 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Tja, ik heb vastgoed en makelaardij gedaan. Als er 1 markt op zijn gat ligt, is het de woningmarkt wel.
International Business...quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:53 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Wat is jouw richting? Ook bank en verzekering?
Monster.dequote:Op dinsdag 28 december 2010 23:09 schreef JL... het volgende:
[..]
International Business...
dus zoek banen in de richting van handel, import-export, bedrijfseconomie, administratie, zakenleven...kantoorbanen dus.
Als iemand dus een goede Duitse vacature-site en een goede vacaturesite voor de regio Rotterdam-Den Haag weet, dan hoor ik dat nog steeds graag.
Misschien weet je dit al en heb het je vast al geprobeerdquote:Op dinsdag 28 december 2010 23:09 schreef JL... het volgende:
[..]
International Business...
dus zoek banen in de richting van handel, import-export, bedrijfseconomie, administratie, zakenleven...kantoorbanen dus.
Als iemand dus een goede Duitse vacature-site en een goede vacaturesite voor de regio Rotterdam-Den Haag weet, dan hoor ik dat nog steeds graag.
Klinkt als de vacatures van de Rabobank. Daar heb ik laatst ook gesolliciteerd.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:50 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Misschien weet je dit al en heb het je vast al geprobeerdMaar een zeer grote bank is van plan om het back office werk te flexibiliseren. Je zou eens kijken of je daar terecht kunt komen via uzb, en aangezien je daar vaak administartieve klusjes doet voor mensen met hbo en wo nivo kun jij je netwerk uitbreiden. Het is mbo nivo en je moet tegen de (negatieve) sfeer kunnen. De vaste mensen die er tig jaar werken worden er namelijk uitgewerkt.
Een andere bank is van plan om binnenkort kantoren te openen in Rotterdam, en zijn van plan om in de opstartfase voor de mbo administratieve functies uitzendkrachten in te zetten
Yups, bij de Rabobank kom je hier in het zuiden alleen binnen als je er al eens eerder gewerkt hebt.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:58 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Klinkt als de vacatures van de Rabobank. Daar heb ik laatst ook gesolliciteerd.
Ik begrijp wel waarom ze dat willen, maar ik snap het nietquote:Op woensdag 29 december 2010 18:01 schreef JL... het volgende:
[..]
Yups, bij de Rabobank kom je hier in het zuiden alleen binnen als je er al eens eerder gewerkt hebt.
Dat is erg jammer.
Er zijn meerdere banken he, waar op dit moment uitzendkrachten met een afgeronde hbo (in een economische richting dat wel) werken in een back office zonder eerder bij deze banken gewerkt te hebben. Sommige wonen niet eens in Rotterdam maar komen bij uit Breda.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:01 schreef JL... het volgende:
[..]
Yups, bij de Rabobank kom je hier in het zuiden alleen binnen als je er al eens eerder gewerkt hebt.
Dat is erg jammer.
Een familielid van mij is zelfs voorzitter geweest hier in de streek van het land van de plaatselijke Rabobank, en zelfs via hem bestaat er geen mogelijkheid.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:02 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik begrijp wel waarom ze dat willen, maar ik snap het niet. Zo komen (eventuele) toppers nooit binnen het bedrijf..
Make them an offer they can't refuse.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:13 schreef JL... het volgende:
[..]
Een familielid van mij is zelfs voorzitter geweest hier in de streek van het land van de plaatselijke Rabobank, en zelfs via hem bestaat er geen mogelijkheid.
Sja, banken is ons kent ons en vooral vertrouwen. Wil je toch binnenkomen, dan onderaan beginnen en je heel langzaam opwerken, dan komt het wel goed. Maar je zult de eerste jaren de "klusjes" en hand en spandiensten moeten accepteren.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:13 schreef JL... het volgende:
[..]
Een familielid van mij is zelfs voorzitter geweest hier in de streek van het land van de plaatselijke Rabobank, en zelfs via hem bestaat er geen mogelijkheid.
Da's juist mooiquote:Op woensdag 29 december 2010 18:01 schreef JL... het volgende:
[..]
Dat is erg jammer.
Dat is niet het beeld dat ik heb, maar goed ik heb maar 3 banken van binnen gezien. En daar zitten genoeg net afgestuurde, met alleen stage ervaring dat zelden banken gerelateerd was, hbo'ers op de back offices. En een kruiwagen hadden ze veelal ook niet.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:19 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Sja, banken is ons kent ons en vooral vertrouwen. Wil je toch binnenkomen, dan onderaan beginnen en je heel langzaam opwerken, dan komt het wel goed. Maar je zult de eerste jaren de "klusjes" en hand en spandiensten moeten accepteren.
Ik zou het ook niet eens willenquote:Op woensdag 29 december 2010 18:28 schreef GotC het volgende:
Mja, ik kom met m'n mbo nooit een bank binnen vrees ikHoeft ook niet.
Een aantal ondersteunende functies wordt uitgekleed van hbo naar mbo. Echter van mbo'ers verwachten ze dan wel dat die een aantal ''nibe's'' halenquote:Op woensdag 29 december 2010 18:28 schreef GotC het volgende:
Mja, ik kom met m'n mbo nooit een bank binnen vrees ikHoeft ook niet.
Iddquote:Op woensdag 29 december 2010 18:32 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Een aantal ondersteunende functies wordt uitgekleed van hbo naar mbo. Echter van mbo'ers verwachten ze dan wel dat die een aantal ''nibe's'' halen
Ik ben wel voorgedragen voor een fucntie, misschien omdat ik al voor een bank heb gewerkt. Niettemin kreeg ik niet lang daarna te horen dat de functie al was vervuldquote:Op woensdag 29 december 2010 18:01 schreef JL... het volgende:
[..]
Dat is erg jammer.
Middelgroot commercieel bedrijf denk ik (van 50 tot 250 werknemers). Toch persoonlijk, maar met mogelijkhedenquote:Op woensdag 29 december 2010 18:37 schreef GotC het volgende:
Overigens, bij welk bedrijf/instantie zouden jullie het liefste werken? Of geen voorkeur?
Ik neig naar of bij de overheid/Rijk, of bij een klein bedrijf
Banken en formeelquote:Op woensdag 29 december 2010 19:17 schreef HeetBoven het volgende:
Och, wil je echt perse voor een bank werken? Het enige dat zeker is is dat het geld er is en dus de zekerheid. De sfeer is vaak tenenkrommend formeel en tot op het dubbeltje bescheten. Er zijn genoeg bedrijven te vinden waar dit anders ligt, misschien is de beloning wat lager, maar je krijgt er een goede sfeer en het "fluitend naar je werk" gevoel voor terug.
Dan hoef je niet op je spaarcentjes te teren?! WTF. ik zou niet eens een uitkering willen als ik spaargeld zou hebben. Even serieus (probeer ik zonder te bashen) maar met zo'n houding ga je echt nergens komenquote:Op woensdag 29 december 2010 18:09 schreef goofy_goober het volgende:
Start en Adecco bemiddelen ook voor de Rabobank, aangezien ze in-house zitten (in Utrecht althans). Loop daar eens naar binnen.
Ik ben blij, want ik krijg iig tot volgend jaar november een WW-uitkering. Nou verwacht ik niet dat ik het zolang nodig zal hebben, maar het wel weer een stukje zekerheid en dan hoef ik tenminste niet op mijn spaarcentjes te teren.
De BNR manager is gearriveerd hoorquote:Op woensdag 29 december 2010 19:25 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dan hoef je niet op je spaarcentjes te teren?! WTF. ik zou niet eens een uitkering willen als ik spaargeld zou hebben. Even serieus (probeer ik zonder te bashen) maar met zo'n houding ga je echt nergens komen
En als je niet binnen 2 werkdagen een uitkering aanvraagt wordt je er op gekort als je het wel nodig hebtquote:Op woensdag 29 december 2010 19:25 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dan hoef je niet op je spaarcentjes te teren?! WTF. ik zou niet eens een uitkering willen als ik spaargeld zou hebben. Even serieus (probeer ik zonder te bashen) maar met zo'n houding ga je echt nergens komen
Dat is toch te sneu voor woorden. Ik vind dat ze mensen standaard moeten korten als je geen spaargeld hebt opgebouwd om dit soort dingen op te vangen. Als je het eerst zelf een x periode kan financieren, dan zou je de volle mep moeten krijgen. Ik vind het in NL gewoon te makkelijk geregeld om niks te hoeven doen. Vind je niet?quote:Op woensdag 29 december 2010 19:28 schreef Peter het volgende:
[..]
En als je niet binnen 2 werkdagen een uitkering aanvraagt wordt je er op gekort als je het wel nodig hebt...
Je spaart er voor als je werkt, waarom mag je het dan niet krijgen als je werkeloos bent?quote:Op woensdag 29 december 2010 19:30 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat is toch te sneu voor woorden. Ik vind dat ze mensen standaard moeten korten als je geen spaargeld hebt opgebouwd om dit soort dingen op te vangen. Als je het eerst zelf een x periode kan financieren, dan zou je de volle mep moeten krijgen. Ik vind het in NL gewoon te makkelijk geregeld om niks te hoeven doen. Vind je niet?
Ik vind die manier kijken naar een ww echt kansloos. Dat kunnen wel de regeltjes zijn, maar ik vind het gemak waarmee dit soort teksten de wereld in geslingerd worden echt te simpelquote:Op woensdag 29 december 2010 19:30 schreef Piles het volgende:
[..]
Je spaart er voor als je werkt, waarom mag je het dan niet krijgen als je werkeloos bent?
Nou, weet niet waar jij hebt gewerkt, maar ik voor de Postbank / ING jaren geleden. Sorry, maar stuk voor stuk waren het gehaktballen waar ik mee moest werken. Nooit meer een bank voor mij.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:24 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Banken en formeel! Ja, naar de klant ja.
Wat heb je zelf op dit vlak al meegemaakt? Dat je er zo gemakkelijk over praat?quote:Op woensdag 29 december 2010 19:34 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik vind die manier kijken naar een ww echt kansloos. Dat kunnen wel de regeltjes zijn, maar ik vind het gemak waarmee dit soort teksten de wereld in geslingerd worden echt te simpel
Misschien tussen nu en een maand voor het eerst. Ik ben overgestapt naar een andere werkgever en ik zit in het juridische steekspel met als onderwerp concurrentiebeding. Maar ik kan je vertellen, dat ik alles zal aanpakken wat er voorbij komt als ik niet een baan kan vinden die bij me past. Uiteraard heb ik spaargeld, en dus zal ik eerst solliciteren en als dat geen passende doorgang mag vinden, dan ga ik ergens werken en zoek ik vanuit die positie verder. Maar een uitkering zal ik niet nemen. Ik geloof teveel in mezelf en ik heb eigenwaardequote:Op woensdag 29 december 2010 19:51 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat heb je zelf op dit vlak al meegemaakt? Dat je er zo gemakkelijk over praat?
INGquote:Op woensdag 29 december 2010 19:47 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Nou, weet niet waar jij hebt gewerkt, maar ik voor de Postbank / ING jaren geleden. Sorry, maar stuk voor stuk waren het gehaktballen waar ik mee moest werken. Nooit meer een bank voor mij.
Whatever. Je hebt werkpaarden en je hebt luipaarden.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:25 schreef draaijer het volgende:
[..]
Leuk voor jou.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:59 schreef draaijer het volgende:
[..]
Misschien tussen nu en een maand voor het eerst. Ik ben overgestapt naar een andere werkgever en ik zit in het juridische steekspel met als onderwerp concurrentiebeding. Maar ik kan je vertellen, dat ik alles zal aanpakken wat er voorbij komt als ik niet een baan kan vinden die bij me past. Uiteraard heb ik spaargeld, en dus zal ik eerst solliciteren en als dat geen passende doorgang mag vinden, dan ga ik ergens werken en zoek ik vanuit die positie verder. Maar een uitkering zal ik niet nemen. Ik geloof teveel in mezelf en ik heb eigenwaarde
Heb 2 dingen gedaan bij de ING: uitzoeken van spaarbankboekjes die over gingen in een echte bankrekening ( een echte studentenjob, was ook tijdelijk) en later op de crediteurenadministratie waar ik kostenfacturen moest inboeken. Allemaal backoffice dus.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:59 schreef Disavowed het volgende:
[..]
ING. Daar heb ik in 2000 nog stage gelopen. Op een UOZ of front office?
Dat was wel een ballentent ja.
Wat zal jij en je omgeving ongelofelijk trots op je zijn. Je hebt werkpaarden en faalhazenquote:Op woensdag 29 december 2010 20:01 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Whatever. Je hebt werkpaarden en je hebt luipaarden.
[..]
Leuk voor jou.
Ik werk nu zo'n 11 jaar dus heb gewoon recht op die WW. En reken maar dat ik ervan ga genieten, die extra vrijheid die ik nu heb. Dus ik hoop dat je aan me denkt hoe ik profiteer van jouw zuurverdiende centjes terwijl je het zweet op je rug staat te zwoegen met je kutbaantje.
Kortom, je hebt 0,0 ervaring. Dat dat duidelijk genoteerd is.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:59 schreef draaijer het volgende:
[..]
Misschien tussen nu en een maand voor het eerst. Ik ben overgestapt naar een andere werkgever en ik zit in het juridische steekspel met als onderwerp concurrentiebeding. Maar ik kan je vertellen, dat ik alles zal aanpakken wat er voorbij komt als ik niet een baan kan vinden die bij me past. Uiteraard heb ik spaargeld, en dus zal ik eerst solliciteren en als dat geen passende doorgang mag vinden, dan ga ik ergens werken en zoek ik vanuit die positie verder. Maar een uitkering zal ik niet nemen. Ik geloof teveel in mezelf en ik heb eigenwaarde
Trots, nah. Maar het geeft me wel ademruimte om een leuke baan te vinden en zodat ik niet elk miezerig kutbaantje aan hoef te pakken. Dus wat zit je nou druk te maken om die paar maanden WW, mafkees? Dat jij er een andere mentaliteit op nahoudt is fijn voor jou, maar dring je bekrompen mening niet aan anderen op a.u.b.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:06 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat zal jij en je omgeving ongelofelijk trots op je zijn. Je hebt werkpaarden en faalhazen
Stort je trouwens ook alle studiefinanciering die je hebt ontvangen ongevraagd terug?quote:Op woensdag 29 december 2010 20:06 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat zal jij en je omgeving ongelofelijk trots op je zijn. Je hebt werkpaarden en faalhazen
Wat een kansloze discussie. WW is niets anders dan loonderving en staat los van wat je aan spaargeld hebt opgebouwd, en dat is maar goed ook. Het zou slecht zijn voor de economie als je eerst al je spaarcenten moet opmaken voordat je recht zou krijgen op WW. Je zou namelijk ineens geen grote uitgaven meer kunnen doen, wat de macro economie schade toebrengt. Wat wel zo is is dat het doel wat voor ogen moet staan van zowel CWI als client het vinden van een passende nieuwe aanstelling is, daarvoor moeten beiden zich 100% inzetten en hier is zeker wat te verbeteren, vooral bij de personen die er een beroep op doen.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:59 schreef draaijer het volgende:
[..]
Omdat de attitude die jij tentoonstelt helaas meer regel dan uitzondering is. Daar gaan we Nederland natuurlijk niet verder mee helpen. Mensen die de verantwoordelijkheid nemen van hun eigen leven, die zijn schaarser met de dag. Veel te veel excuus gastenquote:Op woensdag 29 december 2010 20:08 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Trots, nah. Maar het geeft me wel ademruimte om een leuke baan te vinden en zodat ik niet elk miezerig kutbaantje aan hoef te pakken. Dus wat zit je nou druk te maken om die paar maanden WW, mafkees?
Het gaat om attitude.. Of las je daar voor het gemak overheen? Ik heb 1x een nieuwe baan moeten zoeken toen mijn 1e werkgever failliet was gegaan, Ik was bouwkundig tekenaar en ik heb toen wat aangepakt (commerciële baan) en van daaruit verder gegaan. Eerst 3 jaar in de commercie ervaring opgedaan alvorens een andere stap te makenquote:Op woensdag 29 december 2010 20:07 schreef Peter het volgende:
[..]
Kortom, je hebt 0,0 ervaring. Dat dat duidelijk genoteerd is.
Again, wees trots op jezelf. Er zijn er waarschijnlijk maar heel weinig die trots op je zijn.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:11 schreef goofy_goober het volgende:
Ik was ook niet van plan om Nederland verder te helpen. Als ik werk heb doe ik dat om centjes te pakken, niet om Nederland verder te helpen.
Geweldig, wil je nu een lintje?quote:Op woensdag 29 december 2010 20:12 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het gaat om attitude.. Of las je daar voor het gemak overheen? Ik heb 1x een nieuwe baan moeten zoeken toen mijn 1e werkgever failliet was gegaan, Ik was bouwkundig tekenaar en ik heb toen wat aangepakt (commerciële baan) en van daaruit verder gegaan. Eerst 3 jaar in de commercie ervaring opgedaan alvorens een andere stap te maken
Heerlijk dat op de man spelen. Geeft alweer aan met wat voor iemand we te maken hebben. Kinderachtig ventje. Wat doe je eigenlijk hier? Ben jij werkzoekend?? Nee. Wegwezen dus. Ga dat hoog van de toren blazende toontje van je maar ergens anders verkondigen, hier zitten we er niet op te wachten iig.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:12 schreef draaijer het volgende:
[..]
Again, wees trots op jezelf. Er zijn er waarschijnlijk maar heel weinig die trots op je zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |