abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 december 2010 @ 09:00:52 #276
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90616876
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 08:54 schreef JL... het volgende:
Daarnaast lees ik hier iets over spaargeld en uitkeringen. Wat mij erg tegenzit is het volgende. Ik heb veel spaargeld, te veel om zelfs al aanspraak op de bijstand te maken. Wat ik zie is dat mensen die gewoon op grote voet hebben geleefd (bijv. steeds nieuwe TV, computer, meubels enz. hebben gekocht) geen spaargeld hebben, en zo wel de bijstand ontvangen. Zo word ik dus "gekort" omdat ik steeds zuinig heb geleefd.
Ik begrijp je gevoel, (...)
En om on topic te blijven, ik ben werkeloos omdat ik te vaak van baan gewisseld heb en dan ben je niet iemand die alles aanpakt ook al is het onder haar niveau maar een onbetrouwbare jobhopper.

[ Bericht 17% gewijzigd door caroline88 op 30-12-2010 19:36:21 ]
pi_90620629
quote:

Ik was er van de week op gesprek, en gasten wilden dat ik meteen zou beginnen. Toen ik aangaf dat ik volgende week nog een sollicitatiegesprek zou hebben, kregen ze direct de indruk dat ik toch wel zo weg zou zijn (dat zagen ze ook al een beetje door mijn studie, uitwisseling naar het buitenland, en buitenlandse stage). Die gedachte is uiteraard vrij reëel, want ik wil dat werk ook alleen maar doen voor het geld.

voor uitzendwerk nooit zeggen dat je verder zoekt tijdens je huidige uitzendbaan, zo kom je nooit aan tijdelijk ander werk, altijd de indruk achterlaten dat je voor 100% beschikbaar bent, ookal weet je zelf wel beter, tis niet voor nix maar een uitzendbaantje, je moet tussendoor wel verder zoeken want uitzendwerk is maar tijdelijk
pi_90621221
Het nadeel van callcenterwerk is dat je het vaak niet "tijdelijk" kan doen terwijl je ondertussen verder zoekt naar een "echte" baan. Je moet vaak een contract tekenen dat je minimaal een jaar blijft of anders de scholingskosten terug moet betalen. Kom je dus een mooie baan tegen terwijl je bij een callcenter werkt kan je nog niet solliciteren.
  donderdag 30 december 2010 @ 19:37:21 #279
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90642856
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 11:45 schreef Blobje het volgende:
Het nadeel van callcenterwerk is dat je het vaak niet "tijdelijk" kan doen terwijl je ondertussen verder zoekt naar een "echte" baan. Je moet vaak een contract tekenen dat je minimaal een jaar blijft of anders de scholingskosten terug moet betalen. Kom je dus een mooie baan tegen terwijl je bij een callcenter werkt kan je nog niet solliciteren.
Ik heb een keer eerder zo'n contract getekend en daar bar slechte ervaringen mee gehad. Overigens niet bij een callcenter. Maar ik ben niet van plan mezelf ooit nog weer in zo'n strop te steken.
pi_90644778
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 00:26 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Dat raakt ook een keer op he... elke maand huur en g/w/l is toch wel prijzig, ben je je spaargeld zo kwijt.
Ik snap wel wat je bedoeld, helaas is het zeker niet zo simpel op het moment..
De allereerste keer dat ik werkloos raakte werkte ik al 2,5 jaar voor een loon van 2000/maand. Ik had dus recht op zo'n 1400/maand WW. Waarvan ik nog net rond zou kunnen komen.

Ik had ongeveer 3500 euro spaargeld, genoeg om me te redden als de afwasmachine, ketel en halve keuken het zou begeven. Want je moet altijd op safe spelen had ik geleerd.

Na 3 maanden had ik een nieuwe baan gevonden, voor 1200 euro per maand, maar ik moest het wel aannemen, want het spaargeld was op.

Ik hield geen cent over in de maand, kwam eigenlijk tekort, want ik woon alleen. Sparen was onmogelijk.

Toen dit bedrijf in de problemen raakte door de crisis, ben ik toch maar eens gaan kijken hoe het zat met de WW. Toen ik uiteindelijk het antwoord kreeg het bedrijf ermee ging stoppen heb ik WW aangevraagd, ik had recht op 900euro (bruto!) per maand. Sowieso 200 euro per maand tekort om rond te komen.

Ik heb zelfs een onbekende bij me in gehad te wonen om de lasten te kunnen betalen op een gegeven moment, verkopen van de woning was ook geen optie (nog steeds niet).

Nog steeds heb ik er spijt van dat ik toen geen WW heb aangevraagd en in 3 maand al het spaargeld van de afgelopen 3 jaar kwijt was. Vraag gewoon WW aan, je hebt er RECHT op!

Heb in die 2,5 jaar 2000/maand wel voor andermans WW betaald.

Ps. momenteel heb ik een contract van 3 maanden voor minimumloon in de administratie ergens, totaal niet mijn ding, maar kan "rondkomen", dat wil zeggen, vaste lasten betalen, nooit nieuwe kleren en 100euro/maand voor eten en drinken.

Maak alleen géén misbruik van de WW door ernaast zwart te werken ofzo en meer dan genoeg over te houden, dan benadeel je mensen die wel legaal hard werken.
pi_90729734
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:02 schreef goofy_goober het volgende:
De Boer En De Manager.

Een herder hoedt zijn kudde schapen op een ver en verlaten veld, als hij een blinkend nieuwe Peugeot 607 in een stofwolk ziet naderen.

De bestuurder, een man, elegant gekleed in een pak van Versace, schoenen van Gucci, een bril van Ray Ban en een stropdas van Yves-Saint-Laurent, stopt, leunt uit het raam en zegt: “Als ik jou precies kan vertellen hoeveel schapen jij hebt, krijg ik er dan eentje van je?”

De herder kijkt de Yup aan en zegt: “Oke, waarom niet.”

De Yup trekt onmiddellijk zijn laptop van Dell op zijn schoot en verbindt deze via Bluetooth met zijn mobieltje van KPN. Hij maakt een GPRS-verbinding met internet, surft naar een website van NASA en selecteert een navigatie-systeem om zijn exacte positie te bepalen. Hij stuurt vervolgens de data naar een andere satelliet van NASA, die het hele gebied scant en hem een ultra scherpe foto stuurt. De Yup opent Adobe Photoshop en stuurt de foto naar een laboratorium in Hamburg dat hem na enkele seconden een e-mail stuurt op zijn Palm Pilot met de bevestiging dat de foto is bewerkt en opgeslagen. Via een ODBC-connectie maakt hij verbinding met een MS-SQL-database en in een sheet van Excel met honderden ingewikkelde formules laadt hij alle data via de e-mail van zijn Blackberry. Na enkele minuten genereert het programma een antwoord van 150 pagina’s in kleur en de Yup drukt deze af op zijn mini-HP-laserjet.

Hij kijkt de herder aan en zegt: “Je hebt exact 1586 schapen.” “Dat klopt”, zegt de herder, “je mag dus een schaap uitzoeken.” De Yup stapt uit, zoekt een dier uit en doet hem in zijn achterbak. Hij maakt aanstalten om te vertrekken.
“Hé, wacht eens”, zegt de herder dan, “als ik jouw beroep kan raden, geef je dan m’n dier terug?” De Yup denkt even na en zegt: “Oke, waarom niet.” De herder zegt zonder twijfelen: “Je bent een Manager.” “Ongelooflijk”, zegt de Yup, “hoe weet je dat?” “Da’s niet zo moeilijk”, zegt de herder, “je verschijnt terwijl niemand daarom gevraagd heeft, je stelt een vraag waar niemand op zit te wachten, en je wilt betaald worden voor een antwoord terwijl ik dat antwoord al weet. Bovendien begrijp je helemaal niets van mijn werk. Dus geef mijn hond maar terug.”
terugvindtmanagert
pi_90739588
quote:

[..]

Daarnaast lees ik hier iets over spaargeld en uitkeringen. Wat mij erg tegenzit is het volgende. Ik heb veel spaargeld, te veel om zelfs al aanspraak op de bijstand te maken. Wat ik zie is dat mensen die gewoon op grote voet hebben geleefd (bijv. steeds nieuwe TV, computer, meubels enz. hebben gekocht) geen spaargeld hebben, en zo wel de bijstand ontvangen. Zo word ik dus "gekort" omdat ik steeds zuinig heb geleefd.
Dat is tijdelijk. Als je dat geld zelf verworven hebt door hard te werken dan zul je wel slim genoeg zijn om ergens snel weer tussen te komen op korte termijn. Je zult dus altijd beter af zijn dan de bijstand moeder.
pi_90741076
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:20 schreef JDx het volgende:

Helemaal mee eens hoor, je hebt er niet voor niks recht op. Zolang je ondertussen maar serieus zoekt naar werk (en niet relaxt op je kont gaat zitten handje ophouden) is er toch niks mis met WW? :)

Helaas komen afstudeerders nergens voor in aanmerking, geen ww, geen uitkering, geen stufi en geen baan, je hebt tenslotte geen werkervaring.
Ik ben er goed zat van, zat een gat in mijn schoenen, net nieuwe kunnen kopen dankzij de ouders. Zit een gat in mijn spijkerbroek... pfff... heb nu dus nog maar 1 fatsoenlijke broek. Krijg het ondertussen toch echt wel spaans benauwd van de financien.
pi_90741851
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 12:56 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Helemaal mee eens hoor, je hebt er niet voor niks recht op. Zolang je ondertussen maar serieus zoekt naar werk (en niet relaxt op je kont gaat zitten handje ophouden) is er toch niks mis met WW? :)

Helaas komen afstudeerders nergens voor in aanmerking, geen ww, geen uitkering, geen stufi en geen baan, je hebt tenslotte geen werkervaring.
Ik ben er goed zat van, zat een gat in mijn schoenen, net nieuwe kunnen kopen dankzij de ouders. Zit een gat in mijn spijkerbroek... pfff... heb nu dus nog maar 1 fatsoenlijke broek. Krijg het ondertussen toch echt wel spaans benauwd van de financien.
Wat is serieus op zoek zijn naar werk en geen handje ophouden? Is dat ook die baan aanpakken die onder je niveau ligt?

En als je nu geen geld hebt om een nieuwe broek of schoenen te kopen dan vraag ik me af wat je al die tijd gedaan hebt naast je studie. Als je als begin twintiger nog geen 20K opzij hebt staan dan heb je echt iets goed fout gedaan in je leven.
pi_90742521
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:22 schreef Monco10 het volgende:
Als je als begin twintiger nog geen 20K opzij hebt staan dan heb je echt iets goed fout gedaan in je leven.
Dit is echt de meest wereldvreemde opmerking tot dusver in 2011. 8)7
pi_90742660
Als je op je luie reet zit en/of niet met geld om kan gaan dan kan ik me voorstellen dat je het vreemd vind ja. Je kunt gewoon op je 16e beginnen met een bijbaantje hoor.
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 13:54:48 #287
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_90742888
quote:

[..]

Wat is serieus op zoek zijn naar werk en geen handje ophouden? Is dat ook die baan aanpakken die onder je niveau ligt?

En als je nu geen geld hebt om een nieuwe broek of schoenen te kopen dan vraag ik me af wat je al die tijd gedaan hebt naast je studie. Als je als begin twintiger nog geen 20K opzij hebt staan dan heb je echt iets goed fout gedaan in je leven.
indien wel
- Werk je teveel
- Studeer je duidelijk niet
- Betalen al je ouders je stuff
- Gun je jezelf geen rust
- Geef je duidelijk niks uit.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_90742922
Ik heb als midden twintiger echt niet zomaar 20.000 euro hoor.
Een huishouden kost ook geld.
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 13:57:41 #289
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_90742977
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:56 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb als midden twintiger echt niet zomaar 20.000 euro hoor.
Een huishouden kost ook geld.
Dan heb je duidelijk nog nooit gewerkt.

;)
pi_90743014
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:54 schreef Renesite het volgende:

[..]

indien wel
- Werk je teveel
- Studeer je duidelijk niet
- Betalen al je ouders je stuff
- Gun je jezelf geen rust
- Geef je duidelijk niks uit.
1. Klopt
2. Jawel
3. Nee
4. Klopt
5. Klopt

En kom op een MBO-er kan op zijn 20ste fulltime beginnen met werken, een HBO-er op zijn 22ste. Waar hebben we het over.
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 14:00:14 #291
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_90743071
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:58 schreef Monco10 het volgende:

[..]

1. Klopt
2. Jawel
3. Nee
4. Klopt
5. Klopt

En kom op een MBO-er kan op zijn 20ste fulltime beginnen met werken, een HBO-er op zijn 22ste. Waar hebben we het over.
Geen idee, maar als begin 20er heb ik geen 20k. Daar heb ik het over. Maar goed, ik studeer duidelijk nog. Wellicht moet ik straks wanneer ik de centjes verdien voor een bepaald beeld eerst een jaar bij mijn ouders wonen. Dan zal het een optie KUNNEN zijn.
pi_90743163
quote:
10s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:57 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dan heb je duidelijk nog nooit gewerkt.

;)
Was het maar waar.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:12:48 #293
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90743439
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 13:43 schreef Balisto het volgende:

[..]

Dit is echt de meest wereldvreemde opmerking tot dusver in 2011. 8)7
So true.
pi_90743490
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:00 schreef Renesite het volgende:

[..]

Geen idee, maar als begin 20er heb ik geen 20k. Daar heb ik het over. Maar goed, ik studeer duidelijk nog. Wellicht moet ik straks wanneer ik de centjes verdien voor een bepaald beeld eerst een jaar bij mijn ouders wonen. Dan zal het een optie KUNNEN zijn.
Er staat ook nergens geschreven dat je vroeg het huis uit moet.
Er staat ook nergens geschreven dat je geld over de balk moet gooien.
Er staat ook nergens geschreven dat je tot je 28ste moet doorleren.

Als jij geld wil hebben op jonge leeftijd dan zijn daar legio mogelijkheden voor, je moet wel de juiste afwegingen maken.

Maar afgezien van de hele discussie studeren of niet, ik heb dat geld gewoon daarvoor al bij elkaar geharkt en dat gewoon door bij Albert Heijn de vakken te vullen. Toen moest ik nog beginnen met mijn studie ;)
pi_90743515
Lekker nutteloos om voor je 20ste te zwoegen voor een schamele 20000 op je rekening, dat bedrag spaar je 5 jaar later in no-time bij elkaar als je een normale baan hebt :{
pi_90743582
Monco doet niets anders dan sparen? eet elke dag droog brood en zit zonder verwarming. Of woont nog bij zijn ouders.
Ik leef maar 1x en vind zo nu en dan op vakantie gaan oid gewoon erg prettig.
pi_90743667
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:17 schreef ferrari_rood het volgende:
Monco doet niets anders dan sparen? eet elke dag droog brood en zit zonder verwarming. Of woont nog bij zijn ouders.
Ik leef maar 1x en vind zo nu en dan op vakantie gaan oid gewoon erg prettig.
Monco is de 30 al gepasseerd, heeft een eigen koophuis en spaart inderdaad veel. Monco eet overigens heel goed.
Monco gaat dan weer niet op vakantie, zoals ik al zei, keuzes maken.
pi_90743745
quote:

[..]

Hou es op te trollen man :P pff
pi_90743788
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:22 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Hou es op te trollen man :P pff
Als je niets eens capabel genoeg bent om inhoudelijk te kunnen reageren dan snap ik ook waarom je geen geld hebt.
  zondag 2 januari 2011 @ 14:24:10 #300
62913 Blik
The one and Only!
pi_90743790
kunnen we weer ontopic, zoals het ongeveer 100 reacties geleden was...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')